Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
    Je zou toch beter die rode van op de achtergrond pakken dan
    Ben aan het zien voor een testrit met een ND, sinds de facelift kan ik er eindelijk deftig in. Maar wil wel weten hoe hem gaat met die 184pk.

    Maar mijn NA is al voldoende hoor, dus geen aankoopintentie.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Phacoid
    replied
    Je zou toch beter die rode van op de achtergrond pakken dan

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

    Soul red! in combinatie met dat donkerbruin interieur is ... hoe het zou moeten zijn.
    Heb er even aan gedacht om hier nog eentje in de VS te kopen en dan mee terug te verhuizen naar België volgend jaar.
    2.5 turbo met 253pk in Signature versie voor 39.000 dollar inclusief tax.

    Da's snel 7000 euro goedkoper dan de 192pk versie hier in België
    Dus met 1000 euro transport en 10% importtaksen erbij zou de 253pk versie nog steeds 2000 euro goedkoper zijn dan de 194pk versie in België
    Gisteren dan op de hoofdzetel al de kleuren gaan bezien met dat bruin leder.
    Dat rood is de max maar het steekt verschrikkelijk af met dat bruin. Is een no go dus.


    of



    of

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Het blijft idd een beauty waar de tand des tijds weinig vat op heeft.

    Soms vraag ik me of wat de perfecte wagen zou zijn om heel lang in bezit te hebben. (+10j) En dan lijkt mij de ideale wagen een Mazda 6 2.5 te zijn. Waarom? Betrouwbaar, atmo en conventionele automaat zijn imo allemaal grote pluspunten.

    Zou dan wel een anti-roestbehandeling laten doen, want daar laten ze soms steken vallen. Effe vol laten spuiten met Mike Sander vet.
    Last edited by David67; 12/06/2019, 00:06.

    Leave a comment:


  • Chris_147
    replied
    Mijn Mazda 6 break diesel 150pk full option (Soul Red en wit leder interieur) kostte in 2013 36.000€ catalogusprijs.
    Ik heb toen ook voor een A4 break gekeken en die kostte met minder opties en 136pk (en minder koppel) zeker meer dan 42.000€, ik dacht zelfs 44.000€.
    Ik moet dan wel eerlijk zijn en toegeven dat de BIV en wegenbelasting wegens 2.2 vs 2.0 ook hoger zijn voor de Mazda. Reden ook dat ik niet 175pk kon nemen, wegens de BIV.
    En dan mag je over restwaarde spreken, maar het feit was dat ik in leasing de Mazda full option kon nemen en de Audi ofwel vanbuiten mooi aangekleed ofwel vanbinnen, maar niet beide met mijn budget toen. En de leasemaatschappijen tellen zeker restwaarde, BIV, belastingen etc mee. 6 a 8.000€ extra aanschafprijs maak je niet gemakkelijk goed met wat restwaarde.
    Maar uiteindelijk was de voornaamste reden om de Mazda te kiezen toch vooral het rijgedrag, zitpositie en de fantastisch mooie lijn
    En het model mag dan 6 jaar oud zijn, daar steekt hij nog altijd mee boven de rest in het segment uit (vind ik)

    Leave a comment:


  • Phacoid
    replied
    Restwaarde is altijd leuk bij auto's, zeker als men begint te praten in absolute cijfers. Veel belangrijker is de relatieve restwaarde, procentueel. Als auto A 100k kostte en na zes jaar verkocht wordt voor 20k dan was de restwaarde 20%. Auto B kostte 50k en werd verkocht na zes jaar voor 10k en heeft dus ook een restwaarde van 20%. Absoluut gezien heeft de eigenaar van auto A het meeste geld verloren, maar qua restwaarde is er geen verschil. Praten in absolute getallen mag altijd zolang je appelen met appelen vergelijkt en niet met peren.

    In principe is bovenstaande berekening nog steeds niet correct omdat we rekening zouden moeten houden met alle kosten gedurende de looptijd (incl. benzine), maar dat doet quasi niemand. Als we in dezelfde trend blijven dan vrees ik dat die persoon met de Audi A4 die "zoveel" meer krijgt op het einde, allang gesjareld is: https://www.reliabilityindex.com/reliability/search/10 ; terwijl de buurman met zijn Mazda 6 beter af is: https://www.reliabilityindex.com/reliability/search/149. Lagere gemiddelde reparatiekost en heeft gemiddeld minder problemen (hoe hoger de reliability index hoe vaker iets stuk is, het gemiddelde van alle auto's is 118, de 6 duikt daar ferm onder, de A4 springt ferm boven).

    Soit, genoeg cijfertjes (als ik begin kan ik altijd moeilijk stoppen ) en op het einde telt voor ons toch enkel het rijplezier, niet?

    Leave a comment:


  • Atenza
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

    Op de markt net over de taalgrens.
    Dat is daar alleen maar voor Dacia's, Renaults, Citroens en Peugeots.

    Leave a comment:


  • Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
    Ze hebben nog geen auto gekocht en ze zijn hem al terug aan het verkopen.

    Waar kan je zo'n glazen bol kopen om in de toekomst te kijken?
    Op de markt net over de taalgrens.

    Leave a comment:


  • Atenza
    replied
    Ze hebben nog geen auto gekocht en ze zijn hem al terug aan het verkopen.

    Waar kan je zo'n glazen bol kopen om in de toekomst te kijken?

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Een 2012 A4 B8 draaide goed uitgerust op 44k, mijne van 2009 heeft nieuw 46k gekost.



    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Phate
    replied
    En daarnaast zou je eigenlijk nog eens moeten kijken wat de running costs zijn, als je dat echt wilt vergelijken. Want zelfs als je voor de A4 op het einde van de rit meer geld terugkrijg (in absolute getallen), denk ik dat dat verschil al snel verdwijnt als je de onderhoudskosten er ook eens langs gaat leggen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    In 2012 kostte een A4 geen 70k toch?
    Geen idee van. Maar ik vermoed dat die Mazda 6 in 2012 ook geen€42000 kostte.

    Leave a comment:


  • Utah
    replied
    In 2012 kostte een A4 geen 70k toch?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Autoscout vandaag:

    2012 A4 diesel avant 88000km 1 eigenaar 12990€ vs 2012 Mazda 6 diesel break 94000km 1 eigenaar 7990€

    Aankoopprijs van deze 2 in 2012 weet ik niet.
    Dat klopt wel allemaal, maar ga eens kijken wat ge aan het einde van de rit dan uiteindelijk kwijt zijt.
    €70000 - €13000
    of
    €42000 - €8000

    Daar zit vooral het verschil in.

    Jammer dat Mazda geen lekkere SUV heeft met wat ruimte zoals de CX7 destijds.

    Leave a comment:


  • Utah
    replied
    Autoscout vandaag:

    2012 A4 diesel avant 88000km 1 eigenaar 12990€ vs 2012 Mazda 6 diesel break 94000km 1 eigenaar 7990€

    Aankoopprijs van deze 2 in 2012 weet ik niet.

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Denk wel dat die Nederlandse lijst niet representabel is voor België want het autolandschap is daar volledig anders door de hoge fiscaliteit en brandstofprijzen.


    Leave a comment:


  • Chris_147
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Namaz heb je ook rekening gehouden met de restwaarde van beide na pakweg 6 jaar en zelfde kilometers?
    Die mythische restwaarde van Duitse auto's.
    Ik heb eens even op AutoScout bekeken: Mazda 6, van 2014, 150pk diesel, manueel vs Audi A4, 2014, vermogen tussen 140 en 160pk, diesel, manueel.
    Mazda 6: 6 exemplaren van 10.000€ tot 16.450€.
    Audi A4: 6 examplaren van 11.500€ tot 17.000€.
    Niet echt veel verschil vind ik. En onthouden dat dit vraagprijzen zijn, niet wat de verkoper uiteindelijk krijgt.
    Beide zitten dus in een range van 10.000 tot 20.000€ en ik wil gerust toegeven dat die Mazda 6 2.000€ minder opbrengt na die leeftijd.
    Nieuwprijs is bij een Audi echter gemakkelijk 10.000€ meer.

    Vorige CX-5 was bijvoorbeeld het meest waardevast in NL na 4 jaar:
    Aan de hand van de eigen Koerslijst heeft de ANWB deze week een top-10 opgesteld van meest waardevaste benzineauto’s. De Mazda CX-5 blijkt na vier jaar nog 66 procent van de nieuwwaarde op te leveren. Hij voert daarmee de ranglijst aan.

    Als ik uit dat lijstje iets leer, is dat de meest waardevaste auto's kleine Aziaten zijn.

    Leave a comment:


  • Utah
    replied
    Bij de gewone mens na 6 jaar he. Gij zijt een specialleken.

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Namaz heb je ook rekening gehouden met de restwaarde van beide na pakweg 6 jaar en zelfde kilometers?
    6 jaar... na 6 jaar zit ik al aan auto 9 ofzo?

    De Audi zal wel beter zijn waarde houden, het blijft de naam die je betaald natuurlijk.

    Leave a comment:


  • Utah
    replied
    Namaz heb je ook rekening gehouden met de restwaarde van beide na pakweg 6 jaar en zelfde kilometers?

    Leave a comment:

Working...
X