Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chris_147
    replied
    Hij is ingebouwd!

Wat er verbeterd is:
    - herneemt dus de track, zelfs na het verwisselen van sticks (stick1 liedje kiezen, eruit, stick 2 erin, liedje kiezen, stick 1 erin: begint terug met gekozen liedje, dacht ik toch)
    - inderdaad na ongeveer 30s begint hij te spelen.

Het scannen zelf duurt echter nog even lang.
    Dat merk je als je een nieuwe stick erin steekt: hij begint wel vrij snel te spelen, maar de lijsten van Albums, Artiesten, etc blijven leeg. Je kan enkel volgend liedje kiezen.
    Bij een gekende stick echter, leek me op het eerste gezicht die lijst een pak sneller gevuld, dus dat geeft hoop om een harde schijf aan te sluiten.

Wat dan wat minder hoop geeft, is dat hij na verscheidene minuten mijn iPod Classic 160GB (waarvan nog maar 55GB gebruikt) nog niet gelezen had!

Ik vind het gewoon belachelijk dat men niet de mogelijkheid biedt om op folderstructuur te selecteren.
    Dan moet hij niet alles inscannen voor je die lijsten krijgt. Want hoe meer albums je er in zet, hoe meer je dus moet scrollen door die lijst van albums (wanneer hij ingelezen is) Terwijl een folderstructuur kan ik zelf helemaal inrichten naargelang de snelheid.
    Voor je het fancy stuff wil aanbieden, moet wel de basisfunctionaliteit wel goed werken!

Telefoon moest opnieuw gepaired worden natuurlijk, want Bluetooth module vervangen.

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Ik heb net van Mazda Belgie bericht gekregen dat er een SW update voor de NB-1 zou zijn ivm de USB aansluiting!
    Vereist een afspraak van 30 minuten bij de dealer.

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Eerste jaar met 46.000km zit er op, nog geen enkel probleem gehad, blijft toch een fantastische wagen.

Onlangs ook nog contact gehad met Mazda ivm de MP3.
    "zal nog enkele maanden in beslag nemen", wegens mogelijke hardware problemen.
    Hopelijk nog een update dit jaar?

Leave a comment:

• korre
    replied
    Wat is momenteel de levertermijn?
    Is er een verschil in levertermijn tussen de berline en de break?

Leave a comment:

• David67
    replied
    Vreemd, ik blijf de ophanging redelijk stug ervaren. Mss toch een verschil in ophanging tss de (Duitse) Sportline versie en de Executive in België.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Voor wie het interesseert: mijn gebruikerservaring met onze nieuwe 6.
    Pro Memorie: het betreft een Diesel, Break, Automatique, Executive uitvoering.
    Ondertussen 6 weken in bezit: 3000 km op de teller, mix van stad, secundaire banen en autostrade.

De wagen bolt voortreffelijk, zeer aangenaam om mee te rijden. De motor is quasi geruisloos, het rijden is boterzacht, niettegenstaande er 19 inch velgen onder liggen.
    We vergelijken dikwijls met onze andere auto: een Citroën C5 met hydraulische vering. Er zijn vele momenten dat we vinden dat de Mazda soepeler rijdt en zachter dan de Citroën. Bijna onbegrijpelijk.
    Volgens mij heeft het wat te maken met de Dieseluitvoering van de Citroën: die is van een vorige generatie, ondertussen 7 jaar oud, en maakt toch wel wat lawaai.
    De Mazda is fluisterstil.

Mijn klacht van enkele weken geleden (de beginperiode) dat de rolgeluiden van de banden behoorlijk storend waren, is zo goed als verdwenen. Het valt niet meer op en is zeker niet meer storend. Misschien had het wat te maken met het feit dat die banden nieuw waren en nog niet ingereden.
    GPS: traag bij programmering van een route, eenmaal op weg gaat het redelijk goed. De GPS staat iets te veel ingezoomd, je hebt weinig zicht op de te volgen route van pakweg 1 km verder. Je kan uitzoomen met de draaiknop op de middenconsole, gaat vlot, maar na enkele seconden plaatst hij zich weer in de gewone modus. Je kan niet uitgezoomd blijven. Jammer, ofwel heb ik het truukje nog niet gevonden om mijn voorkeur te laten staan.
    Bose geluidinstallatie (standaard op onze versie): mooi geluid maar niet verbluffend. Vooraan lijkt het of het meeste geluid uit de centerspeaker komt onder de voorruit. Er is geen surroundervaring en je kan de luidsprekers (11 !) niet individueel of per paar afstellen. IK had er iets meer van verwacht.
    Probleem met USB-stick (zoals enkelen hier al aangehaald hebben): kan ik niet over meespreken. Wij gebruiken dat niet. Radiostations genoeg en we laten ons liever verrassen door het moment zelf. Desnoods wordt een CD'tje opgelegd.
    Bluetooth connectie met GSM: verloopt vlot, herkent mijn GSM direct, geluid bij telefoneren is zeer goed en duidelijk. De ontvanger aan de andere kant klaagt wel een beetje over een echogeluid maar in de auto heb je daar geen last van. Telefoonboek overgezet naar de Mazda, maar hier gaat hij wat de mist in. Alle namen die bestaan uit twee delen (bijv. Jan Janssens) worden correct weergegeven, als er echter meer dan twee delen zijn, vallen deze weg (bijv. 'Jan Van De Velde' wordt op het scherm van de auto 'Jan Van'). Een foutje in de software vermoedelijk.
    Bedieningsknoppen op het stuur zijn logisch en vlot te gebruiken, ook de Cruise Control, waardoor je die gemakkelijk aanzet als de omstandigheden het toelaten.

De zetels zitten aangenaam, ook voor langere ritten, de instelmogelijkheden voor de chauffeur zijn eindeloos waardoor je toch wel de ideale zithouding vindt. Zeer leuk is de mogelijkheid op onze wagen om 2 zitposities te programmeren (mijn echtgenote en ikzelf verschillen nogal wat in lengte en we hebben elk ons knopje met voorkeuren). Alleen jammer dat de buitenspiegels niet meegaan in de programmatie (bij Audi is dit wel het geval).

De optie Mirror Folder, die we in extremis nog als optie bij hebben genomen, geeft een dubbel gevoel. Bij het sluiten van de deuren klappen de spiegels automatisch naar binnen. Bij het openen van de deuren blijven de spiegels nog dicht geplooid, pas bij het starten plooien ze weer naar buiten. Dit gaat allemaal feilloos goed en is echt de moeite waard (voor weinig geld). Het probleem zit echter bij het manueel naar binnen klappen van de spiegels. Wij moeten dit dagelijks doen om onze garage vlot binnen te rijden. Het inklappen (via het knopje op de armsteun van de chauffeur) gaat bijna steeds van de eerste keer (maar niet altijd!). Het uitklappen, nadat we buiten gereden zijn, is een ramp. Dit moet steeds 3 tot 4 keren geprobeerd worden alvorens het lukt. Onze dealer heeft de relais van de optie Mirror Folder al vervangen door een splinternieuwe, maar het probleem blijft. Dealer heeft het gemeld aan Mazda, maar nog geen reactie ontvangen.

Tenslotte de koffer: de beide uitsparingen links en rechts in de koffer vind ik maar sneu. We hebben een rubber beschermmat in de koffer, maar die uitsparingen worden niet mee gecovered door de mat. Die blijven open. Wekelijks ga ik naar het containerpark met tuinafval en die uitsparingen beletten de koffer maximaal te benutten. Mazda had hier eigenlijk bij de accessoires iets moeten voorzien (een gesloten bakje bijv. dat perfect in die openingen past) zodat de koffermat had kunnen doorlopen tot de zijkanten. Tot op heden is dit nog niet te krijgen.
    Door de zeer schuine achterruit gaat het kofferdeksel zodanig ver open dat je eigenlijk geef afdakje meer boven je hoofd hebt (dit was bij onze oude Mazda 626 wel het geval en daardoor stond je steeds droog als je uit de supermarkt kwam, het regent, en je moet overladen naar de koffer). Nu sta je in de regen :-(

Voilà, al bij al een zeer tevreden Mazdarijder. De kleine onvolmaaktheden die ik hier beschreven heb zijn niet onoverkomelijk. Ik geef het maar mee voor de volledigheid.
    Hopelijk hebben jullie iets aan deze review.
    Wie er geen boodschap aan heeft, moet mijn post maar overslaan.
    Greetz.

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Vandaag hier in Polen de 6 eens rustig irl kunnen bekijken, prachtige imposante auto!

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Ondertussen met iemand van de garage gesproken.
    Hij zei dat de update voor eind januari voorzien was, is er ondertussen dus nog steeds niet.
    Maar men was er nog wel steeds mee bezig.
    Ik ben wel eens benieuwd wat ze dan na meer dan een half jaar werken allemaal gefixt hebben.
    Al zit daar maar 1 persoon aan te werken, dan nog moet dat toch heel wat zijn.... maar ik verwacht toch maar niet teveel

Onlangs Duits autotijdschrift gelezen met een test van audio/navigatie systemen. (stuk of 20 systemen van ongeveer alle merken)
    Dat van de 3 kwam als beste prijs/kwaliteit uit te bus.
    Je kan gemakkelijk via Wifi hotspot van je telefoon naar het internet connecteren en apps gebruiken.
    Zelf heb ik ook al gemerkt dat hij vlot USB sticks goed en snel inleest.

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Vanochtend een Mazda-6-Yellow-Cab zien rijden in Antwerpen centrum. Blijkbaar aangekocht door "Geelse-Taxi Maatschappij" (heb je hem)?
    Geen foto van.

Leave a comment:

• David67
    replied
    Zo snel mogelijk hopelijk want dat is toch het meest ergerlijke aan de wagen.

Leave a comment:

• Chris_147
    replied
    Weet er iemand al iets meer over de software upgrade voor de audio installatie? (mp3 hernemen na starten, etc)
    Zou in de lente 2014 uitkomen had ik gehoord...

Leave a comment:

• Jemme
    replied
    Bijgevoegde Bestanden

Leave a comment:

• Jemme
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    210pk is behoorlijk optimistisch en 600euro is een zeer forse prijs.
    Toch niet. Al de getunede SkyActives komen met minstens 215pk en 475Nm buiten.

Leave a comment:

• David67
    replied
    Als ik aan de verkeerslichten stop en ik rem slechts lichtjes dan reageert de i-stop daar niet op. Duwt ge wat harder op het rempedaal dan valt de motor wel stil.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb precies toch wat kinderziekten ontdekt na mijn eerste 600 km.
    De i-stop functie is nog nooit in werking getreden aan verkeerslichten, nochtans zijn alle voorwaarden (volgens de handleiding) voldaan (motor op temperatuur, wielen recht enz).
    Is dit normaal?

Daarnaast een probleempje met de bestuurdersspiegel. Ik heb bij aankoop nog de nieuwe optie kunnen nemen van Mirror Folder, spiegels die automatisch inklappen bij het sluiten van de wagen.
    Dus mijn dealer heeft een extra relais of wat dan ook moeten plaatsen.
    Sindsdien hapert de spiegel bij het manueel in- en/of uitklappen. Ik klap de spiegels in om mijn garage binnen te rijden. Het inklappen gebeurt meestal (niet altijd) van de eerste keer, maar het uitklappen (na het buitenrijden) gebeurt zelden van de eerste keer (meestal moet ik het knopje nog eens heen en weer draaien alvorens die spiegels uitklappen).

Ik ga daar morgen mijn dealer toch eens over contacteren. Lijkt mij allemaal niet echt normaal.

Leave a comment:

• Doa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Blackflower Bekijk Berichten
    Op weg naar autostrade voor lichten gestaan, naast mij een haastige BMW 5-reeks. Die wilde duidelijk eerst zijn bij het optrekken. Die was een gelegenheid om onze 175 pk sterke motor eens uit te testen. Bij groen licht gaf de BMW vol gas, ik volgde iets later,gaf eveneens vol gas, werd in de rugleuning van mijn zetel gecatapulteerd en vloog de BMW voorbij aan onchristelijke snelheid. Die had het kijken ernaar. Misschien wat kinderachtig maar ik wilde die power toch eens aanspreken. Ik kan jullie verzekeren: verbluffend !
    Is er geen minpunt? Toch wel.
    Op de autostrade gereden aan 120 km per uur. Radio stond aan. Toch vielen ons de rolgeluiden van de banden enorm op. Het was zelfs storend. Het was zeker niet het geluid van de motor, noch van de omgeving, want die geluiden drongen niet door naar binnen. Het waren duidelijk rolgeluiden van banden. Wij hebben dit met onze vorige wagens nog nooit meegemaakt. Dit viel tegen.
    De banden zijn wel 225 breed,is dat de oorzaak?

Heeft iemand dezelfde ervaring met die rolgeluiden?

Tot zover een kleine impressie van onze eerste 200 km.
    rolgeluid is normaal al zou het bij 225 nog minimaal moeten zijn. ik heb op zowel de C als de E 245 en in de C hoor je die, in de E amper
    over je verbluffende snelheid moet ik toch wel eens goed lachen. die skyactive D is alles behalve snel.

Leave a comment:

• noctilucus
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Blackflower Bekijk Berichten
    ... Voor de rest nu 500 km op de teller: verbruik ligt hoog (8 l.). Er is gemengd gereden: stadsverkeer maar ook enkele langere ritten via autostrade. Afgezien van die één enkele keer dat ik plankgas aan verkeerslichten heb gegeven (om de 175 pk eens te testen) werd er normaal rustig gereden. Geen zotte toeren, nooit meer dan 120 km/uur.
    Misschien daalt het verbruik na enkele 1000-den km, hoop ik. Iemand ervaring mee?...
    De eerste pakweg 5000 km gaat het verbruik altijd nog wel wat naar beneden. Anderzijds zou ik niet verschieten van een gemengd verbruik van een liter of 7/100 km, zelfs wat meer als het vooral stadsverkeer gemengd met autostrade is en weinig 70 - 90 km/u banen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik geef het maar mee ter info. Zo kan je vergelijken. Ik vond het prijskaartje ook niet niets.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    210pk is behoorlijk optimistisch en 600euro is een zeer forse prijs.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Blijkbaar is de 2.2 150pk een dichtgeknepen 175pk en kunnen deze motoren allebei op 205pk gebracht worden bij chiptuning... Ik heb binnenkort een 2.2d 150pk en die zal zo'n kuurtje ondergaan
    Ik denk het ook. Ben onlangs op een site gekomen (in NL) die reclame maakte voor de chiptuning van de nieuwe 6.
    De 150 pk wordt gebracht naar 210 pk. Winst 60.
    De 175 pk wordt gebracht naar ... 210 pk. Winst 35.
    Dus blijkbaar hetzelfde. Dus moet die 150 pk inderdaad een begrensde 175 pk. zijn.
    Prijs op die site (ter info): 600 Euro.

Leave a comment:

Working...
X