De mogelijkheid zit er in dat je dan de garantie verliest. Ik weet echter niet of ze bij Mazda actief op zoek gaan naar chiptuning zoals bvb bij BMW. Bij Mazda doen ze naar mijn ervaring trouwens zelden moeilijk over garantie. Als er bvb een wiellager kapot gaat dan gaan ze niet beginnen over chiptuning. De meeste Mazda dealers zijn zeer klantvriendelijk.
Ik laat mijn wagens sinds mijn huidige altijd chippen bij Apex. Zeer goede ervaring daarmee.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda 6
Collapse
X
-
Guest replied
-
Verliest ge uw garantie dan niet? Benieuwd naar uw ervaringen met een gechipte 6. Bij wie gaat ge dat laten doen?
Leave a comment:
-
Guest repliedBlijkbaar is de 2.2 150pk een dichtgeknepen 175pk en kunnen deze motoren allebei op 205pk gebracht worden bij chiptuning... Ik heb binnenkort een 2.2d 150pk en die zal zo'n kuurtje ondergaan
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door kawa Bekijk BerichtenIk rijd zelf ook met een nieuwe 6, op de 17" velgen met Bridgestone banden en ervaar niet echt storende rolgeluiden.
Voor de looks overweeg ik eigenlijk om over te stappen op de 19" velgen.
Misschien kunnen we de rolgeluiden eens vergelijken en eventueel de velgen ruilen.
Nieuwe ervaring deze week: autostrade naar Antwerpen bij regenweer. Veel minder last van de rolgeluiden van de banden dan vorige week naar Gent bij droog weer.
2 mogelijkheden: ofwel is het wegdek van de autostrade naar Antwerpen van een andere samenstelling die minder de bandenruis overbrengt, ofwel is het nat wegdek van de regen de oorzaak van de dempende factor.
Voorlopig heb ik niet de intentie om hals over kop die 19" banden eraf te gooien: ze zijn zo mooi
@Stef69: ik heb ondertussen heel wat tijd doorgebracht op het mazda6forum.nl. Zeer veel onderwerpen, mooi gestructureerd per Mazda 6-model, de II of de III zoals de laatste noemen. Een aparte topic over de banden, maar eigenlijk geen ervaringen/klachten over rolgeluiden van banden. Een enkel iemand die de 19" mee de oorzaak geeft van de stuggere vering.
Ikzelf heb van die stugge vering absoluut geen klachten: de auto rijdt soepel en zacht.
Wel iets anders ontdekt: de koffermaat van mijn break. Ik mocht deze weekend mijn Honda-grasmachine gaan afhalen van het winteronderhoud. Tot mijn verbazing kon de grasmaaier niet in de breedte in mijn koffer. Ik heb de achterbank moeten neerleggen en de machine in de lengte in de auto brengen.
Mijn vorige oude 626 break (weliswaar 15 jaar oud) is op papier minder breed en minder lang dan de huidige 6 Maar mijn grasmaaier ging zeer vlot in de breedte in de koffer en ik moest er nog een doosje naast steken om de machine niet van links naar rechts te laten rollen tijdens het rijden.
Voor de rest nu 500 km op de teller: verbruik ligt hoog (8 l.). Er is gemengd gereden: stadsverkeer maar ook enkele langere ritten via autostrade. Afgezien van die één enkele keer dat ik plankgas aan verkeerslichten heb gegeven (om de 175 pk eens te testen) werd er normaal rustig gereden. Geen zotte toeren, nooit meer dan 120 km/uur.
Misschien daalt het verbruik na enkele 1000-den km, hoop ik. Iemand ervaring mee?
Tenslotte: Tom-Tom reageert traag bij programmering van route. Nadien geen probleem meer.
Leave a comment:
-
Ik rijd zelf ook met een nieuwe 6, op de 17" velgen met Bridgestone banden en ervaar niet echt storende rolgeluiden.
Voor de looks overweeg ik eigenlijk om over te stappen op de 19" velgen.
Misschien kunnen we de rolgeluiden eens vergelijken en eventueel de velgen ruilen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blackflower Bekijk BerichtenMet welke 6 rijd jij , David67? Diesel, Benzine?
Zijn het ook 19" banden?
Denk jij dat die 19" de oorzaak is van het bandengeruis? Zou het verdwenen zijn met 17" banden?
Of ligt het aan de bandenmaat (nu 225) of het merk?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blackflower Bekijk Berichten@Underwood : Dealer zit in Zottegem. Het zal nu mijn 5de Mazda zijn die ik bij hem koop. Na al die jaren heb ik er blindelings vertrouwen in. Maar het is wel een eindje rijden van Aalst. @David67: Vanavond kijk ik eens na wat ik exact voor het Omnium-gedeelte betaald heb en laat ik het weten.
echte vakmannen
en we wonen nu ook niet meer in de buurt ;-)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blackflower Bekijk BerichtenHey, moraalridders, zijn jullie misschien heiliger dan de paus? Ik heb mijn dealer gevraagd wat mag en niet mag bij het inrijden van de auto. Je mag alles, zei hij, behalve continu aan 160 km/uur naar Zuid-Frankrijk rijden. Ook even optrekken, voor zover dit natuurlijk geen 10x/dag, 7x/week is. Ik had het bijna kunnen denken dat dit punt uit mijn korte review het eerste was waarop ging gereageerd worden. Ik ben akkoord dat het niet gezond is voor een wagen om dat constant te doen ... maar ik rook af en toe een sigaretje: ook niet gezond; drink graag een glaasje wijn: ook niet gezond... Is de gouden regel niet: "voor zover je daar allemaal niet in overdrijft, kan het leven best aangenaam zijn met die kleine zonden"?. Goede maandagmorgen aan iedereen !
voor de rest is het niet nodig direct met woorden als "moraalridders" te beginnen gooien, beetje triestig...
Leave a comment:
-
Guest repliedDe rubbercompound (samenstelling) van een band doet ook heel veel aan de rolgeluiden. Samen met het profiel van de banden, de bereden ondergrond en de isolatie van de auto zijn dat volgens mij de belangrijkste factoren.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenIk heb een 6 2.2D automaat 175pk berline.
Zou wel eens willen weten hoe andere Mazda 6 rijders met 17" banden dat ervaren. Ik heb vorig jaar toen de 6 net uit was eens meegereden met eentje met 17" en dacht toch dat die stiller was.
17" velgen zijn ook 225 breed, dus vermoedelijk heeft het vooral te maken met de hoogte van de band.
19" zal wel een invloed hebben, al vermoed ik (maar het is niet meer dan een vermoeden) dat het type / merk van de band ook een rol speelt: ik herinner me bij de introductie van de nieuwe 6 dat er gesproken werd over banden met lage rolweerstand voor een gunstiger verbruik; die zijn typisch harder opgepompt wat rolgeluiden in de hand werkt.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blackflower Bekijk BerichtenHey, moraalridders, zijn jullie misschien heiliger dan de paus? Ik heb mijn dealer gevraagd wat mag en niet mag bij het inrijden van de auto. Je mag alles, zei hij, behalve continu aan 160 km/uur naar Zuid-Frankrijk rijden. Ook even optrekken, voor zover dit natuurlijk geen 10x/dag, 7x/week is. Ik had het bijna kunnen denken dat dit punt uit mijn korte review het eerste was waarop ging gereageerd worden. Ik ben akkoord dat het niet gezond is voor een wagen om dat constant te doen ... maar ik rook af en toe een sigaretje: ook niet gezond; drink graag een glaasje wijn: ook niet gezond... Is de gouden regel niet: "voor zover je daar allemaal niet in overdrijft, kan het leven best aangenaam zijn met die kleine zonden"?. Goede maandagmorgen aan iedereen !
Het valt mij gewoon op, en ik snap dat niet, mensen zien een bmw en willen perse sneller optrekken, voorsteken.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenIk heb een 6 2.2D automaat 175pk berline.
Zou wel eens willen weten hoe andere Mazda 6 rijders met 17" banden dat ervaren. Ik heb vorig jaar toen de 6 net uit was eens meegereden met eentje met 17" en dacht toch dat die stiller was.
17" velgen zijn ook 225 breed, dus vermoedelijk heeft het vooral te maken met de hoogte van de band.
Leave a comment:
-
Guest repliedHey, moraalridders, zijn jullie misschien heiliger dan de paus? Ik heb mijn dealer gevraagd wat mag en niet mag bij het inrijden van de auto. Je mag alles, zei hij, behalve continu aan 160 km/uur naar Zuid-Frankrijk rijden. Ook even optrekken, voor zover dit natuurlijk geen 10x/dag, 7x/week is. Ik had het bijna kunnen denken dat dit punt uit mijn korte review het eerste was waarop ging gereageerd worden. Ik ben akkoord dat het niet gezond is voor een wagen om dat constant te doen ... maar ik rook af en toe een sigaretje: ook niet gezond; drink graag een glaasje wijn: ook niet gezond... Is de gouden regel niet: "voor zover je daar allemaal niet in overdrijft, kan het leven best aangenaam zijn met die kleine zonden"?. Goede maandagmorgen aan iedereen !
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichteneffe volgas optrekken met een nieuwe motor... zeer gezond...
Ik snap dat dus echt niet.
Leave a comment:
-
Ik heb een 6 2.2D automaat 175pk berline.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDe ophanging ervaar ik eerder als stug, maar ik kom van een Passat met 16" banden. Het bandengeruis is bij mij ook prominent aanwezig, maar dan alleen op bepaalde ondergrond. Vanaf dat ik rij op mooi gelegd asfalt is het weg. Helaas ligt daar bitter weinig van in België. Voor mij is het bandengeruis dan ook het grootste nadeel van de wagen.
Gisteren op de Deutsche Autobahn eens vol gas gegeven en kwam op 214km/h. Twee km/h onder de opgave.
Just kidding.
Zijn het ook 19" banden?
Denk jij dat die 19" de oorzaak is van het bandengeruis? Zou het verdwenen zijn met 17" banden?
Of ligt het aan de bandenmaat (nu 225) of het merk?
Leave a comment:
-
De ophanging ervaar ik eerder als stug, maar ik kom van een Passat met 16" banden. Het bandengeruis is bij mij ook prominent aanwezig, maar dan alleen op bepaalde ondergrond. Vanaf dat ik rij op mooi gelegd asfalt is het weg. Helaas ligt daar bitter weinig van in België. Voor mij is het bandengeruis dan ook het grootste nadeel van de wagen.
Gisteren op de Deutsche Autobahn eens vol gas gegeven en kwam op 214km/h. Twee km/h onder de opgave.
Just kidding.
Leave a comment:
-
Guest repliedIk bemerkt nu dat David67 vier weken geleden op dit forum een vraag stelde of iemand ervaring had met het bandengeruis van 19" wielen en de stugge ophanging?
Over de stugge ophanging kan ik nog geen negatief woord zeggen. Misschien is het nog te vroeg maar ik vond dat de wagen juist heel soepel reed, ook in straten die gekend zijn voor een zeer slecht wegdek met veel putten. Hier kan ik niet over klagen.
Het bandengeruis klopt natuurlijk. Zie onmiddellijk hierboven mijn vorige post.
Maar of dit gelegen is aan de 19" profielen, of de bandenmaat (225 breedte) of het merk (bij mij Bridgestone) kan ik niet zeggen.
Storend is het alleszins en nog geen klein beetje.
Als we hier niet kunnen aan wennen, vliegen die banden er af en worden ze vervangen door 17" (zeker weten). We'll see.
Leave a comment:
Leave a comment: