Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Ja, foto's, zaterdag zou het mooi zijn en zondag regen. Zeg Bud Wijzer, ik vind uw topic niet meer? Linkje eventueel aub
    Heb het topic laten verwijderen.
    Ik ben sowieso niet zo'n "veelposter", dus zet ik hier wel wat foto's en ervaringen straks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
      Rij zelf ook met een E90 momenteel en ga morgen testrijden met de 508.
      Vraagje: wat zijn je indrukken i.v.m. de kwaliteit van het interieur (afwerking) t.o.v. de BMW?
      Tijdens mijn eigen testrit een paar maand geleden vond ik de afwerking echt wel goed.
      Hier en daar wel een ergonomisch foutje (plaats cruise control en armleuning in de deur te laag), maar zeker niks ernstigs.

Er zullen dit weekend wel wat kilometertjes gebold worden, daarna kan ik mss al wat meer zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Heb het topic laten verwijderen.
        Ik ben sowieso niet zo'n "veelposter", dus zet ik hier wel wat foto's en ervaringen straks.
        Ok, kijk er naar uit
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Eerste km's staan erop.

Algemene indruk is top.
          Guarnija brun met beige leder interieur ziet er echt super luxe uit.
          Zetels met uitschuifbare zitting, zitten perfect.
          Afwerking voelt echt aan als van een benz.
          Ik verbaas me weer over de vinnigheid van die 1.6 hdi.
          BMT automaat is toch nog wel ff wennen. Hij zou zichzelf nog een beetje bij teachen, dus maar ff afwachten.
          Comfort is zelfs met de 18" velgen, zeer goed. Strak genoeg, maar pakken comfortabeler dan de BMW op zijn bagger RFT's.

Minpuntjes voorlopig nog geen.

Foto's volgen in de loop van het weekend hopelijk.

Comment

Eerste km's staan erop.

Algemene indruk is top.
            Guarnija brun met beige leder interieur ziet er echt super luxe uit.
            Zetels met uitschuifbare zitting, zitten perfect.
            Afwerking voelt echt aan als van een benz.
            Ik verbaas me weer over de vinnigheid van die 1.6 hdi.
            BMT automaat is toch nog wel ff wennen. Hij zou zichzelf nog een beetje bij teachen, dus maar ff afwachten.
            Comfort is zelfs met de 18" velgen, zeer goed. Strak genoeg, maar pakken comfortabeler dan de BMW op zijn bagger RFT's.

Minpuntjes voorlopig nog geen.

Foto's volgen in de loop van het weekend hopelijk.
            misschien post gemist maar met welke bmw vergelijk je ?
            Mooiste kleurcombo alvast helaas niet te verkrijgen in de RXH.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
              misschien post gemist maar met welke bmw vergelijk je ?
              Mooiste kleurcombo alvast helaas niet te verkrijgen in de RXH.
              Ik had een 318d Touring 2008

Comment

• En de foto's

Exterieur en enkele details.
                Bijgevoegde Bestanden
                Last edited by Bud Wijzer; 05/03/2012, 11:02.

Comment

• Interieur en open dak
                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Xenons en paar details

Paar 100 km gereden ondertussen, en het comfort is echt wel subliem te noemen.
                    Ik begin de versnelingsbak al een beetje door te krijgen. Je moet er echt een beetje mee leren rijden om hem zonder schokken te kunnen laten schakelen.

Volgende week een weekendje Duitsland en de week daarop een kleine 3000 km op en neer naar Polen. Daarna kan ik al iets meer zeggen wsl
                    Bijgevoegde Bestanden
                    Last edited by Bud Wijzer; 03/03/2012, 18:50.

Comment

Vandaag mijn proefrit gedaan.
                      Mijn indrukken: http://autoforum.be/showpost.php?p=4849781&postcount=53
                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• afgelopen vrijdag ben ik langsgeweest in de peugeotgarage Vanhoecke (Sint Niklaas) en daar stond echt een pracht ige 508 in de showroom:
                        - kleur: wit
                        - donkergrijs lederen interieur
                        - 2,2 hdi met 204 PK
                        - 19 duims velgen

prijskaatje: + 40.000 euro
                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                          afgelopen vrijdag ben ik langsgeweest in de peugeotgarage Vanhoecke (Sint Niklaas) en daar stond echt een pracht ige 508 in de showroom:
                          - kleur: wit
                          - donkergrijs lederen interieur
                          - 2,2 hdi met 204 PK
                          - 19 duims velgen

prijskaatje: + 40.000 euro
                          Dat is de GT.
                          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Xenons en paar details

Ik begin de versnelingsbak al een beetje door te krijgen. Je moet er echt een beetje mee leren rijden om hem zonder schokken te kunnen laten schakelen.

Volgende week een weekendje Duitsland en de week daarop een kleine 3000 km op en neer naar Polen. Daarna kan ik al iets meer zeggen wsl

Knap hoor!! Test 'm maar eens goed uit richting Polen, heb ik ook gedaan met de Sportage. Jij gaat in ieder geval beter weer hebben
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Xenons en paar details

Echt knappe wagen, dik spijt dat ze bij ons geen jaar eerder in de carpolicy hebben gestoken!!
                              Ben wel is benieuwd naar het verschil in versnellingsbak met de mijne.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Thx.

Ik heb al een paar keer met een DSG gereden, en daar moet je niet moeilijk over doen, die is gewoon een stuk sneller dan de BMP van Peugeot.
                                Maar voor mij was het geen breekpunt, en het totaalplaatje van de pug woog toch zwaarder door.
                                Last edited by Bud Wijzer; 11/04/2012, 16:11.

Comment

Thx.

Ik heb al een paar keer met een DSG gereden, en daar moet je niet moeilijk over doen, die is gewoon een stuk sneller dan de BMT van Peugeot.
                                  Maar voor mij was het geen breekpunt, en het totaalplaatje van de pug woog toch zwaarder door.
                                  Ja ik lees dat ook overal, maar ik vraag het me ook eerder af in de richting van zou daar niet mee te leven vallen, want jouw Pug is een pak leuker dan mijn Touran Ik heb altijd graag met automaten gereden zelfs op wagens uit de jaren 80 en 90, ik kan mij niet voorstellen dat die BMT het nu zoveel slechter zou gaan doen.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Ja ik lees dat ook overal, maar ik vraag het me ook eerder af in de richting van zou daar niet mee te leven vallen, want jouw Pug is een pak leuker dan mijn Touran Ik heb altijd graag met automaten gereden zelfs op wagens uit de jaren 80 en 90, ik kan mij niet voorstellen dat die BMT het nu zoveel slechter zou gaan doen.
                                    Zo heb ik het ook bekeken idd.
                                    Je moet even uit je hoofd zetten bij die BMP dat je met een échte automaat onderweg bent, en dan schakelt hij meer dan vlot genoeg. Beetje leren spelen met je rechter voet, en het opschakel moment leren inschatten.
                                    En er zijn ook nog altijd de schakellepels achter het stuur als je het helemaal volgens je eigen zin wil laten gaan ;-)

Het interieur en de rijkwaliteiten van de Peugeot hebben me echt verbaasd. Vooral in deze uitvoering geeft hij echt wel een luxe "feel" vanbinnen.
                                    Qua sturen heb je natuurlijk niet de directe feel van een RWD BMW, maar ook dat is voor mij een meer dan aanvaardbaar compromis voor een voorwiel trekker.

Zijn er dan géén nadelen?
                                    Toch wel
                                    Wat ik tot nu toe ontdekt heb.
                                    De GPS heeft geen "home" functie...enkel een lijst met opgeslagen adressen....beetje bizar.
                                    Stem kan ook alleen in het "Hollands" .OK, we zijn een kleine gemeenschap, als vlamingen, maar als TOMTOM dat kan, moet Peugeot dat toch ook kunnen, lijkt me.
                                    De telefoonlijst kan je niet op letter kiezen. Maw, je moet er telkens helemaal doorscrollen.
                                    Voor mij zijn de stoelen ook net iets te breed.
                                    Last edited by Bud Wijzer; 11/04/2012, 16:12.

Comment

• En ik blijf wachten op mijn 508! Terugroepactie ivm GPS - RT6, en natuurlijk mag de mijne niet geleverd worden... Blijven in blijde verwachting!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brechtje Bekijk Berichten
                                        En ik blijf wachten op mijn 508! Terugroepactie ivm GPS - RT6, en natuurlijk mag de mijne niet geleverd worden... Blijven in blijde verwachting!
                                        Op een Nederlans forum las ik onlangs ook dat daar wat problemen mee waren.
                                        Heb mijn gps eigenlijk al veel opgezet om die reden, omdat ik volgende week naar Polen rijd....maar tot nu toe nog geen enkele hickup kunnen vaststellen.
                                        Gebruikte NAVTEQ kaarten zijn trouwens nog 2010/2011.
                                        Al weet ik niet of er al een versie 2012 is überhaupt?

Comment

• Ik heb net chassis nr ontvangen van de dealer, wagen (SW GT) staat op transport naar Belgie. Normaal eind volgende week afleveren.

Mocht er trouwens iemand interesse hebben in de optionele 19" GT velgen met banden laat dan iets weten. Die worden voor levering vervangen door andere. Ik moest die erbij nemen omdat anders de levertermijn met een maand verlengde.

Comment

Working...
                                          X