En door welke velgen ga je ze vervangen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot 508
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenOp een Nederlans forum las ik onlangs ook dat daar wat problemen mee waren.
Heb mijn gps eigenlijk al veel opgezet om die reden, omdat ik volgende week naar Polen rijd....maar tot nu toe nog geen enkele hickup kunnen vaststellen.
Gebruikte NAVTEQ kaarten zijn trouwens nog 2010/2011.
Al weet ik niet of er al een versie 2012 is überhaupt?
Hoop dat dit niet het begin is van een hele resem miserie... Laat ons hopen van niet!
Kijk er zo naar uit om er mee te rijden.
Jij anders problemen met de 508?
PS: dat nederlands forum, is dat peugeot508club.nl?
Comment
-
Nee, geen problemen te melden. Zeer tevreden over 't algemeen.
Ik ga voor eind volgende week minstens 3000 km op de teller hebben, dus dan kan ik al iets meer zeggen hé?
Dat is't forum ja.Last edited by Bud Wijzer; 08/03/2012, 16:27.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenNee, geen problemen te melden. Zeer tevreden over 't algemeen.
Ik ga voor eind volgende week minstens 3000 km op de teller hebben, dus dan kan ik al iets meer zeggen hé?
Dat is't forum ja.
Net telefoon gekregen dat ze het stuk normaal vandaag moeten ontvangen. Kijk er naar uit om er hopelijk nog dit weekend mee te rijden...
En anders is het jammergenoeg voor volgende week, maar zal ik er niet minder blij om zijn!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 993S Bekijk BerichtenIk heb net chassis nr ontvangen van de dealer, wagen (SW GT) staat op transport naar Belgie. Normaal eind volgende week afleveren.
Mocht er trouwens iemand interesse hebben in de optionele 19" GT velgen met banden laat dan iets weten. Die worden voor levering vervangen door andere. Ik moest die erbij nemen omdat anders de levertermijn met een maand verlengde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brechtje Bekijk BerichtenAle, dat geeft goeie hoop! Blij te horen dat jij tevreden bent!
Net telefoon gekregen dat ze het stuk normaal vandaag moeten ontvangen. Kijk er naar uit om er hopelijk nog dit weekend mee te rijden...
En anders is het jammergenoeg voor volgende week, maar zal ik er niet minder blij om zijn!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepultum Bekijk BerichtenWat zou je er nog voor vragen?
Comment
-
Vorige week een 508 als renter gehad. Was met een automaat.
Zeker een comfortabele en makkelijk te rijden wagen, goed afgewerkt, maar die automaat kon me echt niet bekoren. Dat ding hield steeds echt serieus in wanneer het opschakelde, echt een onderbreking van de brandstoftoevoerElwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Op een Nederlands 508 forum blijkt dat de wagen ook wel wat problemen kent. Meest voorkomende: er lijkt een probleem met de kofferklep van de berline waardoor er bij regen water in de koffer loopt bij het openen van de klep, de chromen omlijsting van de ramen lijkt bij veel wagens los te komen en er zou een ernstig probleem zijn met de 1.6 benzinemotoren (die ontwikkeld zijn in samenwerking met BMW en die ook in de Mini liggen).
Iemand die hier ervaringen mee heeft?For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichteniemand al eens kunnen rijden met een 508 rxh?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenProblemen met die THP blokken zijn allemaal van voor 2011. Normaal zou dat opgelost zijn bij de nieuwere. Ik heb tot nu toe nog geen RCZ gehoord met het probleem.
Was een probleem met de distributieketting die te snel uitleurt tot buiten de toleranties.
Dus ze zeggen wel dat de problemen met die ketting opgelost zijn vanaf 2010, maar over emissiestoring, ratelen en olieverbruik wordt niets gezegd...
Die man bevestigt wel iets wat ik al jaren zeg: steeds meer vermogen halen uit steeds kleinere blokjes, is om problemen vragen.Last edited by N-D-D-V-D-B; 11/03/2012, 13:28.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenVolgens mij heeft garage De Pril in Geraardsbergen een 508 rhx als testwagen rondrijden, voor moest je interesse hebben.
het enige wat mij zorgen baart is die automaat, krijgt echt geen goeie reviews
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenNiet zo zeker van, is pas vorige week nog op tv geweest in Nl: http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1956/thp-motor/
Dus ze zeggen wel dat de problemen met die ketting opgelost zijn vanaf 2010, maar over emissiestoring, ratelen en olieverbruik wordt niets gezegd...
Die man bevestigt wel iets wat ik al jaren zeg: steeds meer vermogen halen uit steeds kleinere blokjes, is om problemen vragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenRatelen komt van de ketting, emissiestoring en olieverbruik ook omdat door het verlengen van de ketting de timing van de kleppen fout loopt. Daardoor krijgt ge ne hoop rare dingen. Ik heb die reportage ook gezien.
- de persoon met de C5 die pas een jaar oud is = emissiestoring
- de persoon met de Peugeot 308 (?) spreekt van 1 liter olieverbruik op 1.000km met nieuwe ketting
- de persoon met de Mini spreekt van rammelen, ook na nieuwe ketting
Dus ofwel staan die problemen los van die ketting, ofwel is het probleem sinds de aanpassingen aan de motor nog steeds aanwezig en niet verholpen zoals ze bij PSA/BMW beweren.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Bij die C5 van een jaar oud hebben ze niet exact het jaartal en maand vermeld. Die kan perfect een jaar en 5 maanden zijn.. M.a.w. van voor eind 2010.
Die andere wagens kunnen (hoogswaarschijnlijk) een ketting gekregen hebben van de oude productie.. En zelfs als die ketting na eind 2010 vervangen is hebben ze misschien nog een reserveketting van uit het schap genomen. En misschien hebben ze niet enkel de ketting verandert bij de aanpassingen, maar ook nog andere zaken van de motor.
Comment
-
Volgens mij :
- Probleem gekend, aanvaard en verholpen bij mY11.
- Soepele garantieregeling voor voertuigen voor MY11 wegens ruchtbaarheid in de pers.
- Elke auto, elke motor heeft wel iets. Waarom u daar druk in maken ?
Ik heb een RCZ 200pk en vind dat motorke heel fijn en er rammelt niks.
Voordien een Audi S5 die regelmatig naar de garage mocht met 'check engine' en nog zo van die prullen.
Toch was ook dat een fijne auto.
Comment
-
Weekendje Eifel erop zitten en een vrij snelle snelwegrit naar Polen achter de kiezen.
Teller staat dus na 2 weken al op 2500 km ;-)
Indrukken :
Versnellingsbak doet wat ik ervan verwachtte. Ik rij ondertussen bijna niet meer op handmatig. Behalve toen ik daarstraks iemand moest volgen hier in de binnenstad van Poznan.
Zetelcomfort is zéér goed wat mij betreft, en ook het algemene gevoel in de auto is heerlijk.
Bij snelheden boven de 170 kmh is de rechtuit stabiliteit zeker niet dezelfde als van de 3 reeks. Redelijk zijwindgevoelig ook.
Mss is het ook wel te wijten aan de 18" velgen. Lange snelle bochten (+160 kmh) veroorzaken toch ook iets meer zweethandjes dan bij de BMW. Vooral dwarse richels in het wegdek, verteert hij dan niet goed.
Wat me het meest positief verbaast, is de "Laufkultur" van die 1.6 hdi motor. Ik heb er daarstraks 206 (waarvan akte )mee op de teller gedaan, en een hele tijd met een Passat 20 tdi samen gereden op de ring van Berlijn... ik moest hem geen enkele keer lossen. Nooit het gevoel dat de auto echt onder gemotoriseerd is. Top motortje.
Voorlopig ook nog volledig rammelvrij, na toch wel een redelijke beating op wat minder Poolse wegen.Last edited by Bud Wijzer; 13/03/2012, 23:48.
Comment
Comment