Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vroeger: 240Nm.
    Nu: 270 Nm. (weet niet of dat met overboost is, of constante koppel)
    Da's nog niet het grote verschil he.
    Daarvoor had ik een Alfa 147 met 280Nm.
    Nu een Passat met 320Nm.
    Ja, de 1.6 heeft een hele brede koppelband, maar toch: de 508 is een vrij zware auto en zeker de SW met dat glazen dak in de beter uitgeruste versies.

Comment

• Cijfers zeggen niks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Heb jaren geleden met een 307 SW met 1.6 HDI gereden.
        Goede motor, heel stil ook en vrij soepel, maar zelfs in een 307 kwam ik toch iets te kort in de hernemingen.
        Als ik dan zie dat een 508SW toch een vrij zware auto is, doet me dat toch twijfelen.

Moderne 1.6 heb ik ook in een Volvo geprobeerd, vond ik daar ook net iets te licht.
        Is een andere manier van rijden, dat weet ik.
        Mijn probleem is dat ik eigenlijk budget heb voor een 508 SW Allure full option 163pk, maar niet genoeg voor de hybride.
        Dus met een 1.6 laat ik een pak budget liggen als het ware...
        Ik zat een beetje met hetzelfde dilemma. Kon de 163pk wel niet full spec nemen, maar toch ook in allure uitvoering met navigatiepack.
        Uiteindelijk ook gekeken naar de Co2 en de eigen bijdgrage.
        Maar als je de 163 pk full spec kàn nemen en je bent bereid de hogere eigen bijdrage ervoor te betalen, zou ik niet twijfelen.
        Je voelt gewoon dat dit onderstel veel pk's aan kan. Vooral op de 18" velgen voelt hij best sporty aan.

Comment

• Ondertussen de 20K gepasseerd, dus even een update.
          Algemene ride van de auto vind ik nog altijd heerlijk. Zeer goed onderstel imo, al is hij met de 18" velgen toch wel licht zijwind gevoelig bij hogere snelheden.
          Ik mis ondertussen toch wel pakweg 20pk, die ik vroeger in mijn BMW wel had. De auto voelt op zich nooit echt traag aan, maar inhaalmaneuvers vergen toch de nodige inschatting.
          Tja, was mijn eigen keuze, dus niet zeuren.
          De BMP bak ben ik ondertussen helemaal gewend. Ik schakel intuïtief op basis van de stand van mijn gaspedaal. Zelden of nooit nog met de stuurflippers.
          Nog steeds geen rammeltje of piepje te bespeuren, terwijl de auto er toch al 2 trips naar Polen heeft op zitten (Lees veel km's op slechte wegen)
          De build quality mag echt wel zeer goed genoemd worden. Ik blijf het interieur ook zeer mooi vinden. Al verschillende reacties gehad van mensen die instappen, vanuit een premium merk en aangenaam verrast zijn.
          Overall een zeer tevreden Peugeot rijder dus.

Comment

• Gisteren even naar de garage geweest voor een terugroepactie ivm de electronische handrem.
            Een herprogrammering omdat ze anders bij koud weer zou kunnen opspelen blijkbaar.
            Voor de rest alles dik ok met de 508. Blijft een heerlijke mobiel om elke dag in te vertoeven. 25k zijn gepasseerd ondertussen.

Wat me wel opvalt in de Peugeot garage tov de BMW garage waar ik vroeger altijd ging, is toch wel het verschil in drukte. Daar waar er bij BMW wel àltijd volk over de vloer was (en vooral ook kopers), heb ik dat bij mijn bezoeken aan de Peugeot dealership al heel anders ervaren. Daar is het écht wel crisis imo.

Comment

• Heb even een vraag over de zetels in de Peugeot 508. Als je opteert voor halflederen of lederen bekleding, heb je dan ook andere zetels (meer comfort of eerder sportzetels)?

Comment

• Geen idee, in de folder is het niet meteen zichtbaar.
                De Allure lederen zetels, zijn IMO een beetje tussen een comfort en sport zetel tussenin.
                voor een echte sportzetel zijn ze wel iets te breed, maar voor lange ritten vind ik dat eerder een voordeel.

Comment

• zelfde zetels, enkel de bekleding verschilt
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Peugeot vuil.jpgAlweer een dikke trip Polen erop zitten.
                    3000 km op vier dagen. De 508 blijft een heel fijne reisgenoot.
                    Een tijd met 3 in de auto gereden ginder, en dan stoort de automaat toch wel, vanwege net iets te weinig power.
                    We zitten op 35K ondertussen en nog steeds geen piepje of kraakje te bespeuren.

Staat van de wegen en het weer maken dat hij er zo uitzag vrijdag.. ;-)
                    Volgende week om mijn winterbanden gaan, want er waren al behoorlijk wat rijmplekken ginder 's ochtends.

Comment

• Weet iemand hoe je de "gevoeligheid" instelt van de regensensor?
                      Op mijn vorige wagen had de regensensor een drietal standen, voorlopig bespeur ik er in de peugeot slechts 1?

Comment

• Volgens mij is deze niet instelbaar.
                        Ik heb er ook al naar gezocht.
                        De markering staat wel op de hendel, maar ik denk, dat dit enkel voor de interval is, bij een Active versie.

Comment

• iemand zin in een harstyle mix enjoy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Volgens mij is deze niet instelbaar.
                            Ik heb er ook al naar gezocht.
                            De markering staat wel op de hendel, maar ik denk, dat dit enkel voor de interval is, bij een Active versie.
                            spijtig! ook wel vervelend dat je hem elke rit opnieuw moet aanzetten...
                            misschien moet ik die handleiding eens grondig lezen, misschien vind ik nog verborgen features daarin :-)

Comment

• da's logisch dat je dat elke rit terug moet aanzetten. Dat is om bij aangevroren voorruit niet met wat rubber op de raam verweesd achter te blijven of een ruitenwissermotor die heerlijk begint te roken als de ruitenwissers niet kunnen bewegen.
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                da's logisch dat je dat elke rit terug moet aanzetten. Dat is om bij aangevroren voorruit niet met wat rubber op de raam verweesd achter te blijven of een ruitenwissermotor die heerlijk begint te roken als de ruitenwissers niet kunnen bewegen.
                                in mijn vorige wagen werkelijk nooit last van gehad... en daar moest je dat nooit elke keer opnieuw aanzetten:-)

Comment

• Dat van die vorst scheen mij toch ook de reden daarvoor.
                                  Moest je iets vinden in de handleiding...zeker posten ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                                    spijtig! ook wel vervelend dat je hem elke rit opnieuw moet aanzetten...
                                    misschien moet ik die handleiding eens grondig lezen, misschien vind ik nog verborgen features daarin :-)
                                    Superirritant zelfs. Bij Volvo moet je die ook elke keer terug activeren. Bij Renault bijv niet...
                                    @Flappy: Correct, dat is om die reden. Maar of het ook echt nodig is?

Comment

• Ik begrijp niet wat jullie daar "vervelend" en "superirritant" aan vinden.

De gemiddelde chauffeur is toh echt super lui tegenwoordig:
                                      * Lichten moeten automatisch gaan
                                      * Ruitenwissers idem
                                      * Deuren sluiten moet met afstandsbediening
                                      * ....
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Ik begrijp niet wat jullie daar "vervelend" en "superirritant" aan vinden.

* Ruitenwissers idem
                                        * ....
                                        Afstandsbediening? Keyless uiteraard

En voor de rest, superlui? Er is voor betaald, dan graag wel op zo'n manier ontwerpen dat het ook het gemak dient. Als ik dat niet van belang acht dan zal ik hem wel zonder die opties bestellen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Ik begrijp niet wat jullie daar "vervelend" en "superirritant" aan vinden.

* Ruitenwissers idem
                                          * ....
                                          tja, als ge van een ouder automodel komt waarin het beter uitgedacht was... ik zal er wel aan wennen hoor ;-)
                                          Als we dan toch aan het klagen zijn: is dat bij jullie ook zo dat de parkeersensoren zo traag werken? Vooral de sensoren vooraan hebben precies een paar seconde nodig om mee te zijn.

Voor de rest wel een leuke wagen hoor, veel ruimte en zo ;-)

Comment

Working...
                                          X