Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De boordcomputer is toch redelijk optimistisch qua verbruik.
    Vanmorgen na precies 1000 km getankt, en er ging exact 60 l in.
    De boordcomputer gaf over die afstand 5,8 l aan.

Comment

• 993S, toch een heel positief oordeel, zeker gezien je vorige wagens toch niet de minste waren.
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Hoe is het schakelgedrag van de 508 in de stad ? Deze vraag specifiek naar die mensen met een 508 met de 1.6 HDi diesel.

Comment

• Ik neem aan dat je hier de BMP bak bedoelt in de 1.6 hdi?
          Als ik zelf in de stad rijd, zet ik hem meestal in "S", zodat hij niet té snel opschakelt en sneller terug schakelt.
          Dan gaat het als vanzelf.

Comment

• Ik heb dezelfde bak in mijne C4 en ik rij meestal in "S" stand, maar zet hem in manueel om zelf te beslissen wanneer ik hem wil laten schakelen.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Is er eigenlijk al bekend of Peugeot werkt aan een automatische bak met dubbele koppeling?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Crosscountry Bekijk Berichten
                Is er eigenlijk al bekend of Peugeot werkt aan een automatische bak met dubbele koppeling?
                Euh... Ik dacht dat PSA al lang geen versnellingsbakken meer maakte maar ik kan mij vergissen.

Comment

• Ze zouden hem ook ergens kunnen kopen natuurlijk.

Ik ben zelf super tevreden van mijn 508, (2.0 hdi 136 pk break allure, handgeschakeld) maar ik zou als volgende toch ook graag voor een automaat opteren.
                  De full automaat is te zwaar qua Co2 voor de carpolicy, maar die BMP is mij toch iets te traag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Crosscountry Bekijk Berichten
                    Is er eigenlijk al bekend of Peugeot werkt aan een automatische bak met dubbele koppeling?
                    Geeft dat dan zo'n grote meerwaarde aan een auto?

Comment

• Geeft uiteraard wel meerwaarde.
                      Ik heb zelf de BMP al met de DSG van Volkswagen kunnen vergelijken, en die 2de staat echt wel een trapje hoger.
                      Bovendien blijft de CO2 bij die versnellingsbakken ook nog veel lager dan bij een traditionele automaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                        Geeft dat dan zo'n grote meerwaarde aan een auto?
                        yep... is serieus verschil met gewone automaat.
                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Vandaag de 10.000 km gepasseerd.
                          Even een status opmaken

Nog steeds heel erg tevreden over de auto.
                          Nu besef ik ook pas wat voor bagger die RFT banden van BMW zijn. Wat een verschil als je nog's met een degelijke laagprofiel band kan rond rijden.

Wegligging is echt super voor een fwd. Enige nadeel is dat met een beladen auto, de vooras een beetje licht wordt. Dit is vooral aan de lichte motor te wijten, denk ik zo.
                          Zitcomfort subliem gewoon.
                          Onlangs reed mijn baas met me mee, die zelf in een 745i rijdt en die stond versteld van de afwerking.
                          1.6 hdi motor voldoet prima in dagelijks verkeer. Meer pk's zijn natuurlijk àltijd welkom, maar ik voel het nooit aan, alsof ik in een trage auto onderweg ben.
                          BMP bak ben ik ondertussen helemaal gewend. Zoals ik al eerder schreef, je moet er echt mee leren rijden. Ik schakel in ieder geval eigenlijk nooit nog met de lepels aan het stuur.

Te herzien zijn zeker de ruitensproeiers en wisser combinatie. Deze zijn gewoon niet goed. Enkel als het goed door regent wissen ze fatsoenlijk.

Verbruik zit nu gemiddeld op een liter of 6, terwijl ik toch regelmatig goed door rijd.

Comment

• vooral autosnelweg km's?
                            www.peugeotforum.be

Comment

• verbruik lijkt goed mee te vallen!
                              voor een 1600cc dergelijke "zware" kas meeslepen en dan gemiddeld rond de 6 liter zitten... knap!
                              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                              2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Weet iemand of er een versie van de 2.0 HDI met start-stop zit aan te komen?
                                Ik vind de 508 een goede, mooie wagen, maar 1.6 vind ik te licht en de 2.0 stoot teveel CO2 uit ivgl met de concurrenten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  vooral autosnelweg km's?
                                  Ik denk ongeveer 60% snelwegkm's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                    Weet iemand of er een versie van de 2.0 HDI met start-stop zit aan te komen?
                                    Ik vind de 508 een goede, mooie wagen, maar 1.6 vind ik te licht en de 2.0 stoot teveel CO2 uit ivgl met de concurrenten.
                                    Ben je de 1.6 al eens gaan test rijden?
                                    Niet àlles valt in cijfers te vertalen namelijk. De 1.6 is echt wel een juweeltje van een motor imo.
                                    Ik heb beide vergeleken en qua gevoel zat er voor mij echt heel weinig op.
                                    Heb in ieder geval nog steeds geen spijt van mijn keuze.

Comment

• Heb jaren geleden met een 307 SW met 1.6 HDI gereden.
                                      Goede motor, heel stil ook en vrij soepel, maar zelfs in een 307 kwam ik toch iets te kort in de hernemingen.
                                      Als ik dan zie dat een 508SW toch een vrij zware auto is, doet me dat toch twijfelen.

Moderne 1.6 heb ik ook in een Volvo geprobeerd, vond ik daar ook net iets te licht.
                                      Is een andere manier van rijden, dat weet ik.
                                      Mijn probleem is dat ik eigenlijk budget heb voor een 508 SW Allure full option 163pk, maar niet genoeg voor de hybride.
                                      Dus met een 1.6 laat ik een pak budget liggen als het ware...

Comment

• Ge kunt de "oude" 1.6 HDi echt in niks meer vergelijken met de huidige. + de 6-versnellingbak maakt echt wel een wereld van verschil.

Waarom dan niet de 136pk versie.

Comment

• de vernieuwde 1.6 heeft meer koppel dan de oude 1.6. De nieuwe rijdt ook een pak soepeler.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X