Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik moet geloof ik dringend eens met de mijne naar Duitsland af zakken ( heb een SW 2.0 hdi 136 pk)
    Ben zelf nog nooit harder geweest dan 180 kmh.

Wat de rammeltjes betreft. Ik had in't begin last van de rechter bekerhouder die resoneerde bij een bepaald toerental. De garage heeft dat bij het eerste onderhoud perfect opgelost, en nu niks meer aan de hand.

Ben ondertussen al 30.000 km een zorgenvrije en blije 508 rijder.

Comment

• Klinkt en ziet er allemaal heel goed uit Budwijzer, en het verbruik?
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Ook toeval, net op die plaats ging de versnellingsbak van mijn Delta naar de haaien 2 jaar geleden (wel in de andere richting)
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Verbruik is echt laag.
          Ik zit nu aan een gemiddelde van 5,8 met die snelle snelwegkm's erbij....en zo'n 700 km aan Poolse binnenwegen, waarbij mijn collega het hier soms van me heeft overgenomen....en die schuwt het inhalen helemaal niet ;-)

Hopelijk houdt mijn half automaatje het langer uit ;-)

Ik heb toch al wel een ster in mijn voorruit zeker....van een tegenkomende vrachtagen...pats.
          Dat wordt maandag al meteen Carglass bellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            Verbruik is echt laag.
            Ik zit nu aan een gemiddelde van 5,8 met die snelle snelwegkm's erbij....en zo'n 700 km aan Poolse binnenwegen, waarbij mijn collega het hier soms van me heeft overgenomen....en die schuwt het inhalen helemaal niet ;-)

Hopelijk houdt mijn half automaatje het langer uit ;-)

Ik heb toch al wel een ster in mijn voorruit zeker....van een tegenkomende vrachtagen...pats.
            Dat wordt maandag al meteen Carglass bellen
            Mooi verbruik.

Inhalen op Poolse wegen, telkens stel ik mij de vraag hoe het gaat aflopen, nog niet te spreken over de risico's die de Polen zelf nemen

Erg hé, zoiets gebeurt nu heel vaak bij een nieuwe auto. Maja beter in de ruit als in de carrosserie

Comment

• [QUOTE=Jocar;4858618

Inhalen op Poolse wegen, telkens stel ik mij de vraag hoe het gaat aflopen, nog niet te spreken over de risico's die de Polen zelf nemen

:[/QUOTE]

Ik heb hier gisteren een situatie meegemaakt met een X5, dat was er echt over...eerst moest hij na een inhaalmaneuver achter mij, met gierende banden remmen om niet achter op mijn in te rijden en toen begint hij gewoon een inhaalmaneuver op een baan zonder zijstroken, waarbij een tegenligger (Nederlander) gewoon in het gras moest om hem te laten passeren....écht wacko. Maar je ziet het hier maar al te vaak ja. Mijn collega, Belg die in Polen woont, vertelde me gisteren ook nog dat het dodencijfer op de weg, hier tot 7 maal hoger ligt dan in België

Comment

Ik heb hier gisteren een situatie meegemaakt met een X5, dat was er echt over...eerst moest hij na een inhaalmaneuver achter mij, met gierende banden remmen om niet achter op mijn in te rijden en toen begint hij gewoon een inhaalmaneuver op een baan zonder zijstroken, waarbij een tegenligger (Nederlander) gewoon in het gras moest om hem te laten passeren....écht wacko. Maar je ziet het hier maar al te vaak ja. Mijn collega, Belg die in Polen woont, vertelde me gisteren ook nog dat het dodencijfer op de weg, hier tot 7 maal hoger ligt dan in België
                Ik heb daar ook al stoten meegemaakt Het hele land staat wel vol flitspalen, maar wat helpt het? Iedereen weet ze staan Wat mij ook opvalt is dat die wegpiraten vaak nummerplaten hebben uit Warschau (W?), Poznan (PZ) of Gdansk (GA)

Comment

• Ondertussen een tank bijna leeggereden onder normale gebruiksomstandigheden in Belgie, en geeft een verbruik van 5,4 liter. Echt wel een zuinig beestje dus.
                  Een actieradius van 1300 km is perfect mogelijk.
                  Heerlijk om zo weinig te moeten tanken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Ik heb daar ook al stoten meegemaakt Het hele land staat wel vol flitspalen, maar wat helpt het? Iedereen weet ze staan Wat mij ook opvalt is dat die wegpiraten vaak nummerplaten hebben uit Warschau (W?), Poznan (PZ) of Gdansk (GA)
                    Ik wil niks zeggen, maar de meeste flitspalen werken niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReVo Bekijk Berichten
                      Ik wil niks zeggen, maar de meeste flitspalen werken niet
                      Dacht ik ook wel, dus voor de zotten die weten welke palen niet werken is het geen oplossing en die zullen helaas gevaarlijke situaties blijven veroorzaken

Comment

• Er zijn er toch die werken, merkte ik woensdag ;-)
                        Maar die bonnetjes geraken wel nooit in Belgie.

On topic.
                        Gisteren voor't eerst vrij uitgebreid gebruik gemaakt van het open dak.
                        Zalig tot een snelheid van pakweg 90 kmh, maar daarboven wordt het toch al gauw storend wat mij betreft.
                        Een cruise item dus...zoals eigenlijk de hele auto ontworpen is imo.
                        Op de schakelmomenten van de BMT versnellingsbak moet je je toch telkens een beetje blijven concentreren. Als je een beetje verstrooid zit te rijden, schakelt hij toch wel's op een onverwacht moment. Waarbij er natuurlijk nog geen man overboord is, maar dan voel je de auto toch even inhouden.

Comment

Zalig tot een snelheid van pakweg 90 kmh, maar daarboven wordt het toch al gauw storend wat mij betreft.
                          De reden dat ik er geen meer wou, ik doe bijna al mijn km op de autosnelweg.

Comment

• Nog een puntje van kritiek wat ik vanmorgen ondervond.
                            Een stuur met afgeplatte onderkant ziet er misschien wel "sporty" uit,...maar 't is verdorie soms onhandig bij snelle stuurbewegingen.
                            Ik vraag me af, hoe dat voelt als je met bv een Audi R8 over een circuit scheurt.
                            Dat stuur zal wel iets directer zijn mss...maar desalniettemin.

Comment

• Toerental BMP

Ik ben onlangs gaan proefrijden met een 5008 met BMP (er was geen 508 met deze bak voorhanden). Wat me opviel is dat het toerental op autostradesnelheden behoorlijk hoog ligt. Bij 130km/h ging hij al over de 3000 t/m.
                              Op langere afstand werd ik dit hoge toerental toch wel gewaar.

Ik had het gevoel alsof er een 5-bak in zat i.t.t. de 6-bak in de 508. De verkoper verzekerde me dat er in de 5008 ook een 6-bak zat. Weet er iemand hoeveel toeren de 508 met BMP draait op de autostrade?

Klopt het dat er een sport-stand staat op de 508 die minder snel opschakelt? Op de 5008 was dit nu niet het geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NiTeRaVeN Bekijk Berichten
                                Ik ben onlangs gaan proefrijden met een 5008 met BMP (er was geen 508 met deze bak voorhanden). Wat me opviel is dat het toerental op autostradesnelheden behoorlijk hoog ligt. Bij 130km/h ging hij al over de 3000 t/m.

Ik had het gevoel alsof er een 5-bak in zat i.t.t. de 6-bak in de 508. De verkoper verzekerde me dat er in de 5008 ook een 6-bak zat. Weet er iemand hoeveel toeren de 508 met BMP draait op de autostrade?

Klopt het dat er een sport-stand staat op de 508 die minder snel opschakelt? Op de 5008 was dit nu niet het geval.
                                3000 toeren is toch wel wat hoog bij 130 km/h denk ik, bij mijn Citroën C4 berline is dat toch een stukje minder.
                                De gerobotiseerde bak bij Citroën en Peugeot is altijd een 6-bak.
                                Of he op de 508 zit weet ik niet, maar ik heb een sportstand op mijn C4 en daarin gaat hij hoger in toeren voordat hij opschakelt.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NiTeRaVeN Bekijk Berichten

.
                                  Vanmorgen eens gecheckt in de mijne, en die draait een gezapige 2250 toeren aan 120 kmh. Er zit wel degelijk een 6 bak in hoor ;-)

Er zit idd een sportstand in, die minder snel opschakelt. Ik gebruik hem redelijk vaak trouwens. Perfect als je een beetje sportief wil rijden op binnenwegen. Hij schakelt ook sneller terug dan bij het afremmen, waardoor je een beetje motorrem meekrijgt.

Maar schakelen met de BMP doe je naar mijn gevoel toch het meest met je gaspedaal. Ook in de normale stand, klimt hij hoger in de toeren, naarmate je het gaspedaal dieper intrapt.
                                  Last edited by Bud Wijzer; 10/04/2012, 15:09.

Comment

Vanmorgen eens gecheckt in de mijne, en die draait een gezapige 2250 toeren aan 120 kmh. Er zit wel degelijk een 6 bak in hoor ;-)
                                    Dat valt idd beter mee dan ik dacht. Mijn huidige wagen doet ongeveer 2100 toeren in 6de.

Het gemak van de automaat, de betere speakers en het glazen dak hebben me over de streep getrokken om te kiezen voor de 508 ipv van een Superb Greenline.

Vandaag de bestelling doorgegeven:
                                    - 508 SW Allure 1.6 e-HDI 115pk BMP
                                    - Guaranja Bruin
                                    - Leder Claudia Tramontane zwart
                                    - Hindernissendetector vooraan + meting van de beschikbare parkeerruimte
                                    - Pack Vision
                                    - Pack Peugeot Connect Nav VTH JBL

Voorlopige leverdatum is 22/5. Ik twijfel enkel nog om de kleur van het interieur te wijzigen naar beige. Eens horen bij de dealer hoeveel bedenktijd ik nog heb.

Comment

• Proficiat met je keuze...ga je je niet beklagen. De stereo vind ik idd ook zeer goed, hoewel ik er op een Nederlands forum al veel kritiek over las.
                                      Vision pack, is top. Zeer goede verlichting. Moest ik nu opnieuw kiezen, zou ik ook de break nemen, denk ik.

Beige leder, je bent ervoor of niet... ik vind het in ieder geval een zeer mooie combinatie op de mijne. In't echt veel mooier dan op de foto's.
                                      Als je het bestelt, wel zeker niet vergeten om er zwarte voetmatten bij te nemen. Die zijn standaard ook beige...dat is écht niet zuiver te houden.

Comment

• Heb de 508 GT SW nu enkele dagen en heb me een beeld kunnen vormen van de wagen. Enkele van de vorige merken waren Citroen (C6) , BMW (645), Jaguar (S type R), BMW (M3 e46), Lexus (IS200) en dan tussendoor nog een sportwagen of 2. Geef dit mee zodat mijn opmerkingen kunnen geplaatst worden.

Pro :

-Krachtige en zuinige motor
                                        -Automaat (schakelen en verhoudingen)
                                        -Wegligging
                                        -Stuur, bekrachtiging met veel stuurgevoel,
                                        -Comfort, aangenaam verrast, ondanks de 19"
                                        -Afwerking op premium niveau
                                        -Stil
                                        -Panorama dak, vinden zowel papa, mama en de kinderen geweldig
                                        -Massage functie bestuurdersstoel, was gewaarschuwd dat dit eigenlijk maar een gadget is maar niets is minder waar, ik heb een slechte rug en op langere ritten moet ik zelf regelmatig de bewegingen maken die de stoel nu voor mij maakt. Dus weeral aangenaam verrast.

-Head up display is geniaal.
                                        -Algemene bediening logisch en doordacht.
                                        -Zeer goed uitgerust, zelfs key-less go is standaard.

Contra :

-Nauwelijks opbergruimte
                                        -Trillingen motor koudstart bij leegloop
                                        -Draaicirkel
                                        Last edited by TT-911; 29/03/2012, 14:05.

Comment

• De mijne is natuurlijk geen vergelijk met de GT qua motor en overbrenging, maar het comfort vind ik ook wel echt top, net zoals het stuurgevoel.
                                          Die head up display vind ik nu net geen meerwaarde geven. Bij laag zonlicht , zoals de laatste dagen, geeft hij trouwens behoorlijk wat reflectie in de voorruit.

Comment

Working...
                                          X