Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 508 RXH Limited Edition: alles d’r op

Als opwarmertje voor de komst van de 508 RXH brengt Peugeot de Limited Edition op de markt. Die zit tot over zijn oren in de accessoires. Daarvan worden voor liefhebbers in twaalf landen driehonderd exemplaren geproduceerd. Nederlanders mogen meegenieten, maar moeten wel hun portemonnee trekken.

Peugeot toont op de IAA deze 508 RXH Limited Edition. Daarvan worden driehonderd exemplaren gebouwd. Vanzelfsprekend is dit vlaggenschip van de nieuwste techniek. Vandaar dat er een 163 pk diesel is die met Hybrid4-techniek is gecombineerd. Dat betekent dat er ook nog een 37 pk sterke elektromotor meedoet. Dat levert dus 200 pk op, maar een uitstoot van slechts 109 gr/km. En dat is goed voor twintig procent bijtelling.

De Limited Edition is altijd voorzien van dit ‘Brun Calern’ en een interieur dat is uitgevoerd in een lichtgrijze combinatie van leder en alcantara. De speciale versie is gebaseerd op het Allure-uitrustingsniveau. Dat betekent dat er onder meer navigatie, een parkeerhulp aan de achterzijde, lichtmetalen wielen en verchroomde ruitlijsten zijn. RXH-specifieke zaken zijn nog eens LED-dagrijverlichting, een headup display, intelligente parkeerhulp en vakken in de kofferruimte.

De Limited Edition wordt bijzonder door nóg meer opties: vernismetaallak, bekleding in een combinatie van leder en alcantara, elektrisch verstelbare en verwarmbare stoelen. De bestuurdersstoel heeft bovendien een geheugen en massagefunctie. De buitenspiegels hebben een geheugenstand, er zijn xenon koplampen met dynamische lichtbundelsturing, een Pack Hifi, een climate control met vier zones en een elektrisch bedienbare achterklep en alarm. Achter de 18 inch ‘Attila’-wielen zitten zwart gespoten remklauwen.

Peugeot verkoopt de 508 RXH, die altijd de Hybrid4-techniek aan boord heeft, voor een prijs vanaf 51.600 euro. De prijs van de Limited Edition is met 57.500 euro een stuk gepeperder, maar daarvoor rij je wel eerder dan een ander met de meest luxe uitvoering.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Wat een prachtige wagen. Heeft evenveel zoniet meer klasse dan zijn duitse broertjes.

Comment

• Ziet er goed uit.

Alleen die drie led-streepjes per kant
          Toch een tikkeltje overdreven denk ik.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Amai, Peugeot krijgt ballen aan z'n lijf!

Ik ben fan behalve van de LED's!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Ziet er goed uit.

Alleen die drie led-streepjes per kant
              Toch een tikkeltje overdreven denk ik.
              Inderdaad. Vraag mij af of je ook zo iets hoort als "A-A-A-ATTENZIONE!!" als die wagen eraan komt.

Voor de rest echt wel keurig, ook interieur doet erg Duits aan, een beetje a la Audi zelfs. Weinig origineel maar wel mooi.

Comment

• Enorm knappe wagen. Benieuwd om hem in het echt te zien (en te rijden)

Comment

• Zit in dubio of ik de break of de berline zou nemen, maar dan met open dak.
                  Voor de rest full option Allure versie met BMT bak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                    Inderdaad. Vraag mij af of je ook zo iets hoort als "A-A-A-ATTENZIONE!!" als die wagen eraan komt.
                    En, klein detail, wettelijk gezien mag je op een auto maar 1 dagrijlicht aan iedere kant hebben.
                    Peugeot zal wel iets gefixt hebben dat die drie dingen als 1 lamp aanzien worden zeker
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Als volgende leaser besteld

508 Berline 1.6 hdi met STT bak, allure
                      Fleet max pack
                      Pack vision (Xenon lichten met bochtenverlichting en automatisch grootlicht)
                      Bourasque blauw, met beige lederen interieur. (verwarmd en elektrisch verstelbaar)
                      18" velgen
                      Electrisch open dak.
                      Navi met head up display.
                      Zo'n beetje full option dus, enkel de gescheiden airco achteraan heb ik niet genomen...vanwege totaal overbodig imo.

Levering voorzien voor februari, maar nu reeds besteld, aangezien bepaalde fleet-acties, eind deze maand aflopen.
                      Hopelijk krijg ik geen spijt van mijn keuze.

En nu de daagjes beginnen af te tellen.

Comment

• Niemand die weet welke korting men geeft ?

Comment

• Ik denk nie bijzonder veel. T is ne nieuwe auto en de verkoopscijfers vallen niet tegen tot nu toe.

Comment

• Ze waren in juni vlotjes 12 % aan het geven. Weet niet hoe het nu zit.

Comment

• Lease korting is 14%, maar dan heb je daar bovenop nog de packs natuurlijk.

In de configuratie zoals hierboven, kwam ik nog maar net boven de 30K

Comment

• Even een update .Ben sinds mei een zeer tevreden 508 SW rijder ( 20hdi allure). Ondertussen 15.000 km op de teller.

Pluspunten van de auto, zijn de echt wel goede ophanging. Perfecte mix tussen hardheid en comfort. Echt wel een stille diesel ook, dus perfect voor lange afstanden. Goed zittende zetels, ruim genoeg, hoewel een Passat daar wsl nog wel beter scoort. Motor is voor mij meer dan vlot genoeg, maar toen ik vanochtend achter een GT hing, was ik toch even jaloers :-(
                                Panorama dak vind ik nog altijd een heel leuke optie. Maakt het leven aan boord echt een stuk aangenamer. En last but nog least, zeker voor een Franse auto, nog nergens een kraakje of piepje te bespeuren in het interieur.

Negatieve punten. Niet echt heel grote lacunes, maar de positie van een paar knoppen mocht wel anders. Daarin scoorde mijn BMW toch beter. Vooral de cruise control staat heel onlogisch opgesteld. Zodanig zelfs dat ik hem veel minder gebruik, dan vroeger in mijn BMW. Stand van de versnellingspook vind ik ook net iets te hoog, maar zoals gezegd, dit zijn echt wel detailopmerkingen.

Algemeen nog steeds heel tevreden van. Vooral de looks kunnen me nog altijd bekoren. En blijkbaar ook veel mede chauffeurs, want ik krijg toch wel veel leuke opmerkingen over de auto.

Comment

• Dat van die cruise control merkte ik ook op tijdens de testrit....echt op een plaats waar hij niet thuis hoort.

Ik lees ook op het forum van de Nederlandse 508 club dat de parkeersensoren traag reageren.....ervaring mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Ik lees ook op het forum van de Nederlandse 508 club dat de parkeersensoren traag reageren.....ervaring mee?
                                    Nog geen problemen mee gehad. Ze werken zoals het hoort, volgens mij.

Comment

• Iemand toevallig een foto van een berline met style 9607 TO velgen?

Ik twijfel eraan om deze te nemen, maar ik weet niet zo goed of hij wel past bij een donkerblauw exterieur

Deze velg dus.
                                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Besteld, 508 SW GT 2.2 HDi 204 pk FAP Aut. 6 - Perla Nera zwart, optie lederen nappa zwart, pack veiligheid, kofferdeksel automatisch, 4 zone en Peugeot Connect Nav VTH JBL. Levering eind november. Kijk ernaar uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk Berichten
                                          Besteld, 508 SW GT 2.2 HDi 204 pk FAP Aut. 6 - Perla Nera zwart, optie lederen nappa zwart, pack veiligheid, kofferdeksel automatisch, 4 zone en Peugeot Connect Nav VTH JBL. Levering eind november. Kijk ernaar uit.
                                          Gefeliciteerd...prachtige auto in die uitvoering. Gisteren nog zo'n zwarte GT gezien ...heel knap.
                                          Heb je de standaard velgen genomen of de 19"?

Comment

Working...
                                          X