Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 508

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Septentrio Bekijk Berichten
    Ik vond het irl echt een teleurstelling. Afwerkingsniveau in interieur zeer laag, plastiekerig,... zeker nog niet op niveau van c5 of laguna...
    Ik zou juist het tegenovergestelde zeggen. Ik vond de afwerking van de C5 net een pak minder waard dan dat van de 508.
    Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Septentrio Bekijk Berichten
      Ik vond het irl echt een teleurstelling. Afwerkingsniveau in interieur zeer laag, plastiekerig,... zeker nog niet op niveau van c5 of laguna...
      Dit moet ik toch ook tegenspreken.
      Ik ben vooraleer te bestellen, uitvoerig alle genoemde interieurs gaan checken omdat dit ook mijn grootste bekommernis was, komende uit een premium merk. Maar ik moet zeggen dat ik maar weinig kon opmerken.
      Enkel het multifunctioneel stuur vind ik net iets te druk, qua knopjes, maar dat zal wel wennen zijn, neem ik aan.
      Neem bv maar's de deurgreep en bekleding van een audi A4 vast in niet leder uitvoering. Echt hard plastic, terwijl dat merk toch aangeschreven staat als dé afwerker bij uitstek.

Comment

• deze morgen was de 508 op de franse TV Antenne 2 voorgesteld
        in beweging valt het zeer goed mee, enkel vind ik dat de voorkant teveel gelijkt op een Volvo met een Audi-rooster op
        het is uiteraard moeilijk om heden iets totaal vernieuwend te tekenen, maar hier zijn wij dichtbij cut & paste-design (wat de RCZ ook meer dan een beetje is...)
        binnenin zijn er (te) sterke gelijkenissen ook aanwezig, ook waar het eigenlijk niet echt moet (bv de veelvuldige knoppen op de middenconsole en rond de versnellingspook
        voor de zoveelste keer was de wagen aangeprezen als hét model dat eindelijk de duitsers van hun troon zal doen vallen (zoals de Avant-Time, de Velsatis, de C6,om niet te ver in het verleden te gaan....)

Comment

• Edit.
          Last edited by RUBN; 25/01/2011, 13:47. Reden: Foto's stonden hier al.
          freude am fahren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            deze morgen was de 508 op de franse TV Antenne 2 voorgesteld
            in beweging valt het zeer goed mee, enkel vind ik dat de voorkant teveel gelijkt op een Volvo met een Audi-rooster op
            het is uiteraard moeilijk om heden iets totaal vernieuwend te tekenen, maar hier zijn wij dichtbij cut & paste-design (wat de RCZ ook meer dan een beetje is...)
            binnenin zijn er (te) sterke gelijkenissen ook aanwezig, ook waar het eigenlijk niet echt moet (bv de veelvuldige knoppen op de middenconsole en rond de versnellingspook
            voor de zoveelste keer was de wagen aangeprezen als hét model dat eindelijk de duitsers van hun troon zal doen vallen (zoals de Avant-Time, de Velsatis, de C6,om niet te ver in het verleden te gaan....)
            Tja als ge zo redeneert lijkt nen odi a4 ook op ne mercedes C en op ne bmw3 en... ge kunt moeilijk op een ander manier een 4 deurs berline maken he.

Ik zie persoonlijk van niets iets erin. (net als bij de rcz maar heel weinig van een ander model te zien is)

Comment

• De eerste reviews beginnen door te sijpelen:

We rijden vandaag en morgen in het zuiden van Spanje onze...

De Skoda Octavia Scout is een geslaagd alternatief voor een SUV. Betere rijeigenschappen, lagere (km)prijs, even stoer, even vaardig in het terrein en veel betere rijeigenschappen op de openbare weg.

Comment

• Mijn vader heeft sinds kort een Peugeot 508 (sedan). Het is een zeer leuke wagen om mee te rijden.
                Enkele zaken die er aanwezig zijn:
                - Sleutel dient alleen om de deur en koffer te openen, om te starten gebruik je de start/stopknop.
                - Start/stopknop en een parkeerrem aan de linkerzijde die als handrem dienen.
                - Head up display
                - De wagen zegt wanneer je van versnelling moet veranderen
                - Automatische lichtenstand
                - Sensoren

Comment

• Net een testrit gedaan met zowel de 508 1.6 hdi BMP als de 2.0 hdi handgeschakeld.
                  Met beide auto's toch wel 3 kwartier gereden op een mix parcours van stille binnenweggetjes en telkens ook een stuk snelweg.

Allereerst, biedt de 2 liter voor normaal verkeer IMO geen enkele meerwaarde qua power. De 1.6 heeft me echt verrast qua kracht en soepelheid. Ok, de 2 liter draait net iets romiger, en trekt wat vlotter door, maar traag voelt de 1.6 nooit aan.
                  De BMP bak, waar ik het meest nieuwsgierig naar was, beviel me eerlijk gezegd ook aardig.
                  De horrorverhalen, die je overal leest van de autojournalisten, zijn wat mij betreft schromelijk overdreven.
                  OK, het vergt wat gewenning en het is natuurlijk niet zo naadloos als een échte automaat, maar mits wat gewenning en wat spelen met de instellingen kan je hem minstens zo zacht, zoniet zachter laten schakelen dan een handbak.
                  Ik vond het zelfs een leuk gadget om wat af te wisselen tussen de auto-stand en de stuurflippers. in de S Stand is hij helemaal leuk en trekt hij vlot op tot 4.000 rpm. Start/stop systeem werkt razendsnel en niet op de startmotor blijkbaar.

De offerte is dus gemaakt voor een 508 SW allure 1.6 BMP met zowat alle goodies die er op te krijgen zijn, behalve de 18" velgen (maakte een verschil van 2500€ over mijn totaalbudget op 4 jaar...pffffff)

Achteraf stapte ik in mijn 3 reeks, en dan merk je nog wél een licht verschil tussen een echt premium merk en Peugeot....maar zéker niet voldoende om het verschil in opties voor mij te verantwoorden. De afwerking is in ieder geval in geen enkel opzicht meer te vergelijken met een 407

Minpuntjes bij de Pug vind ik wel het iets te drukke stuur. Cruise control staat op een heel onlogische plek, links onderaan het stuurwiel en ook naar de rest van de functies was het toch telkens weer ff zoeken eer mijn vingers erop lagen. Ook de armsteun op de deur vond ik veel te laag, maar dat kan mss aan de positie van de zetel gelegen hebben, waar ik niet teveel mee geëxperimenteerd heb.

Navi vond ik wel gebruiksvriendelijk, electronische handrem op de Allure werkt zeer makkelijk.
                  Last edited by Bud Wijzer; 20/09/2011, 16:55.

Comment

• Wij hebben die BMP bak ook in onze 3008, zo slecht is die inderdaad niet, alleen schakelt hij een beetje traag net zoals de 'reactiesnelheid'. Het is wat wennen maar nadien is het zeker wel ook eens leuk met die flippers. En over welke instellingen heeft u het?

Comment

• Gewoon, wanneer je hem best in S zet, en wanneer je best op de flippers schakelt.

Bij het opkomen van een rotonde bv, vond ik het handig om hem even in S te klikken, om hem dan nadien op het rechte stuk weer op normaal te zetten. Wat ik zelfs beter vind, tov een gewone automaat, is dat deze totaal niet kruipt bij het stoplicht

Comment

• Ah zo bedoelt u, ja die S kan wel eens handig zijn als het moét vooruit gaan. Het beste schakelt hij (vind ik) in manuele stand gewoon met de pook, de pook eventjes vooruit tikken, dan voel je het minste

Comment

• Die 1.6 blijkt ook enorm weinig te verbruiken.
                          Ik neem regelmatig taxi's voor langere verplaatsingen in Polen en dat bedrijf is de Suberb's aan het vervangen (as part of the plan - heel goede auto's) door de 508, juist owv het lagere verbruik (4.5l gemengd). En vanbinnen heeft die me eigenlijk ook verrast.
                          All'alba vincerò!

Comment

• Ik heb ook die gerobotiseerde versnellingsbak op mijn Citroën C4 en ben er na 1 jaar nog steeds tevreden mee.
                            Bij mij staat hij bijna altijd op automaat, maar ik schakel geregeld zelf op met de flippers achter het stuur (kan ook gewoon wanneer hij in automaat staat).
                            De S stand gebruik ik maar zelden, want dan verbruik je ook wel iets meer (gaat iets hoger in toeren).
                            Wat ook wel handig is, wanneer je op handmatig schakele staat, dan schakelt hij nog automatisch terug bij afremmen.

@ rouquin: Die 4.5 liter,dat zal niet makkelijk te halen zijn vrees ik.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• deze wagen staat ook in onze lijst als mogelijke kanshebber... we hebben een wagen nodig die zuinig is, een groot laadvermogen heeft (zowiezo break (hond)) en talrijke opties heeft.... dit alles binnen beperkt budget dus

begin januari wordt de knoop doorgehakt en wordt er proefgereden. ikzelf ben ergens ook benieuwd naar het automisch schakelsystem.
                              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                              2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Heeft er al iemand met de 2.2 gereden?
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  Heeft er al iemand met de 2.2 gereden?
                                  Niet mee gereden, maar onlangs in Frankrijk op de snelweg een hele tijd achter-voor en langs gehangen.
                                  Ding gaat als een speer vooruit en ziet er verdomd goed uit imo

Comment

• Iemand een idee hoeveel korting er gegeven wordt op de gt 508 sw

Comment

• 508 RXH live @ IAA Frankfurt:

Bron: [www.auto.cz]

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Meer foto's: [www.carview.co.jp]
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Peugeot stand: [www.omniauto.it]

Comment

Working...
                                          X