Oorspronkelijk geplaatst door Septentrio
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Peugeot 508
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Septentrio Bekijk BerichtenIk vond het irl echt een teleurstelling. Afwerkingsniveau in interieur zeer laag, plastiekerig,... zeker nog niet op niveau van c5 of laguna...
Ik ben vooraleer te bestellen, uitvoerig alle genoemde interieurs gaan checken omdat dit ook mijn grootste bekommernis was, komende uit een premium merk. Maar ik moet zeggen dat ik maar weinig kon opmerken.
Enkel het multifunctioneel stuur vind ik net iets te druk, qua knopjes, maar dat zal wel wennen zijn, neem ik aan.
Neem bv maar's de deurgreep en bekleding van een audi A4 vast in niet leder uitvoering. Echt hard plastic, terwijl dat merk toch aangeschreven staat als dé afwerker bij uitstek.
Comment
-
deze morgen was de 508 op de franse TV Antenne 2 voorgesteld
in beweging valt het zeer goed mee, enkel vind ik dat de voorkant teveel gelijkt op een Volvo met een Audi-rooster op
het is uiteraard moeilijk om heden iets totaal vernieuwend te tekenen, maar hier zijn wij dichtbij cut & paste-design (wat de RCZ ook meer dan een beetje is...)
binnenin zijn er (te) sterke gelijkenissen ook aanwezig, ook waar het eigenlijk niet echt moet (bv de veelvuldige knoppen op de middenconsole en rond de versnellingspook
voor de zoveelste keer was de wagen aangeprezen als hét model dat eindelijk de duitsers van hun troon zal doen vallen (zoals de Avant-Time, de Velsatis, de C6,om niet te ver in het verleden te gaan....)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtendeze morgen was de 508 op de franse TV Antenne 2 voorgesteld
in beweging valt het zeer goed mee, enkel vind ik dat de voorkant teveel gelijkt op een Volvo met een Audi-rooster op
het is uiteraard moeilijk om heden iets totaal vernieuwend te tekenen, maar hier zijn wij dichtbij cut & paste-design (wat de RCZ ook meer dan een beetje is...)
binnenin zijn er (te) sterke gelijkenissen ook aanwezig, ook waar het eigenlijk niet echt moet (bv de veelvuldige knoppen op de middenconsole en rond de versnellingspook
voor de zoveelste keer was de wagen aangeprezen als hét model dat eindelijk de duitsers van hun troon zal doen vallen (zoals de Avant-Time, de Velsatis, de C6,om niet te ver in het verleden te gaan....)
Ik zie persoonlijk van niets iets erin.(net als bij de rcz maar heel weinig van een ander model te zien is)
Comment
-
De eerste reviews beginnen door te sijpelen:
De Skoda Octavia Scout is een geslaagd alternatief voor een SUV. Betere rijeigenschappen, lagere (km)prijs, even stoer, even vaardig in het terrein en veel betere rijeigenschappen op de openbare weg.
Comment
-
Mijn vader heeft sinds kort een Peugeot 508 (sedan). Het is een zeer leuke wagen om mee te rijden.
Enkele zaken die er aanwezig zijn:
- Sleutel dient alleen om de deur en koffer te openen, om te starten gebruik je de start/stopknop.
- Start/stopknop en een parkeerrem aan de linkerzijde die als handrem dienen.
- Head up display
- De wagen zegt wanneer je van versnelling moet veranderen
- Automatische lichtenstand
- Sensoren
Comment
-
Net een testrit gedaan met zowel de 508 1.6 hdi BMP als de 2.0 hdi handgeschakeld.
Met beide auto's toch wel 3 kwartier gereden op een mix parcours van stille binnenweggetjes en telkens ook een stuk snelweg.
Allereerst, biedt de 2 liter voor normaal verkeer IMO geen enkele meerwaarde qua power. De 1.6 heeft me echt verrast qua kracht en soepelheid. Ok, de 2 liter draait net iets romiger, en trekt wat vlotter door, maar traag voelt de 1.6 nooit aan.
De BMP bak, waar ik het meest nieuwsgierig naar was, beviel me eerlijk gezegd ook aardig.
De horrorverhalen, die je overal leest van de autojournalisten, zijn wat mij betreft schromelijk overdreven.
OK, het vergt wat gewenning en het is natuurlijk niet zo naadloos als een échte automaat, maar mits wat gewenning en wat spelen met de instellingen kan je hem minstens zo zacht, zoniet zachter laten schakelen dan een handbak.
Ik vond het zelfs een leuk gadget om wat af te wisselen tussen de auto-stand en de stuurflippers. in de S Stand is hij helemaal leuk en trekt hij vlot op tot 4.000 rpm. Start/stop systeem werkt razendsnel en niet op de startmotor blijkbaar.
De offerte is dus gemaakt voor een 508 SW allure 1.6 BMP met zowat alle goodies die er op te krijgen zijn, behalve de 18" velgen (maakte een verschil van 2500€ over mijn totaalbudget op 4 jaar...pffffff)
Achteraf stapte ik in mijn 3 reeks, en dan merk je nog wél een licht verschil tussen een echt premium merk en Peugeot....maar zéker niet voldoende om het verschil in opties voor mij te verantwoorden. De afwerking is in ieder geval in geen enkel opzicht meer te vergelijken met een 407
Minpuntjes bij de Pug vind ik wel het iets te drukke stuur. Cruise control staat op een heel onlogische plek, links onderaan het stuurwiel en ook naar de rest van de functies was het toch telkens weer ff zoeken eer mijn vingers erop lagen. Ook de armsteun op de deur vond ik veel te laag, maar dat kan mss aan de positie van de zetel gelegen hebben, waar ik niet teveel mee geëxperimenteerd heb.
Navi vond ik wel gebruiksvriendelijk, electronische handrem op de Allure werkt zeer makkelijk.Last edited by Bud Wijzer; 20/09/2011, 16:55.
Comment
-
Gewoon, wanneer je hem best in S zet, en wanneer je best op de flippers schakelt.
Bij het opkomen van een rotonde bv, vond ik het handig om hem even in S te klikken, om hem dan nadien op het rechte stuk weer op normaal te zetten. Wat ik zelfs beter vind, tov een gewone automaat, is dat deze totaal niet kruipt bij het stoplicht
Comment
-
Die 1.6 blijkt ook enorm weinig te verbruiken.
Ik neem regelmatig taxi's voor langere verplaatsingen in Polen en dat bedrijf is de Suberb's aan het vervangen (as part of the plan - heel goede auto's) door de 508, juist owv het lagere verbruik (4.5l gemengd). En vanbinnen heeft die me eigenlijk ook verrast.All'alba vincerò!
Comment
-
Ik heb ook die gerobotiseerde versnellingsbak op mijn Citroën C4 en ben er na 1 jaar nog steeds tevreden mee.
Bij mij staat hij bijna altijd op automaat, maar ik schakel geregeld zelf op met de flippers achter het stuur (kan ook gewoon wanneer hij in automaat staat).
De S stand gebruik ik maar zelden, want dan verbruik je ook wel iets meer (gaat iets hoger in toeren).
Wat ook wel handig is, wanneer je op handmatig schakele staat, dan schakelt hij nog automatisch terug bij afremmen.
@ rouquin: Die 4.5 liter,dat zal niet makkelijk te halen zijn vrees ik.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
deze wagen staat ook in onze lijst als mogelijke kanshebber... we hebben een wagen nodig die zuinig is, een groot laadvermogen heeft (zowiezo break (hond)) en talrijke opties heeft.... dit alles binnen beperkt budgetdus
begin januari wordt de knoop doorgehakt en wordt er proefgereden. ikzelf ben ergens ook benieuwd naar het automisch schakelsystem.
Comment
-
Heeft er al iemand met de 2.2 gereden?BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenHeeft er al iemand met de 2.2 gereden?
Ding gaat als een speer vooruit en ziet er verdomd goed uit imo
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
Comment