Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Megasanering treft VW Vorst
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk BerichtenAls je wil dat VW de fabriek in Vorst sluit en iedereen z'n job verliest moet je dat vooral doen ja
Als die fabriek nu lange tijd lamgelegd wordt dan betekent dat een verlies van ongeveer 15.000 auto's per maand. Wachtlijsten zullen overal beginnen oplopen, maar nog zal men de gebudgetteerde jaarverkoop niet kunnen halen.
Bovendien zal de "sluiting" zolang niet kunnen uitgevoerd worden, en zal men de abrupte overgang niet kunnen opvangen door een meerproductie in andere fabrieken. Logistiek wordt het ook een nachtmerrie, en logistieke kosten zullen gigantisch stijgen.
Een langdurige staking in dergelijke grote fabriek kan VW véél pijn doen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichtenfoutje?
Het staat hier idd verkeerd, maar xit vroeg wat uitleg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenDenkt gij nu echt dat men op lange termijn een fabriek met 1500 man gaat openhouden? Staken zou ik doen GVD, en ondertussen ander werk zoeken.
Als die fabriek nu lange tijd lamgelegd wordt dan betekent dat een verlies van ongeveer 15.000 auto's per maand. Wachtlijsten zullen overal beginnen oplopen, maar nog zal men de gebudgetteerde jaarverkoop niet kunnen halen.
Bovendien zal de "sluiting" zolang niet kunnen uitgevoerd worden, en zal men de abrupte overgang niet kunnen opvangen door een meerproductie in andere fabrieken. Logistiek wordt het ook een nachtmerrie, en logistieke kosten zullen gigantisch stijgen.
volkswagen zal de andere fabrieken aanpassen om dat op te vangen (fabrieken hebben buffers), en uiteindelijk vorst sluiten omdat ze zien dat het zonder ook gaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichtendus jij zou je andere collega's die het geluk hebben om te blijven werken ook de das om doen?
leuke jongen ben jij
ze hebben allemaal een contract getekend, en een contract is steeds voorzien op zo'n situaties. van het moment dat je bij een bedrijf intekent, weet je dat je daar ook weer kunt buitenliggen
lifetime employement is aan het uitsterven
- 35% kans om te mogen blijven (en hoelang???)
- 65% kan om buitengesjot te worden
Nu ja, Euromillions geeft 1 kans op 77 miljoen om te winnen, en daar doen toch ook mensen aan mee. Ik zie het liever realistisch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten@xit: die opmerking dat hij niet afhangt van een werkgever naast de kwestie...
Laat ze een paar jaartjes werken en ze zullen wel anders spreken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenSorry, je zal dit misschien beledigend vinden, maar waarom zijn het de jongeren die nog op de schoolbanken zitten die het felst tegen het recht op staken zijn gekant?
ik denk dat de studenten hedendaags ingelepeld worden dat ze geregeld eens aan jobhopping gaan moeten doen + we hebben ook meer tijd om hier onze mening te komen neertypen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenSorry, je zal dit misschien beledigend vinden, maar waarom zijn het de jongeren die nog op de schoolbanken zitten die het felst tegen het recht op staken zijn gekant?
Comment
-
Maandenlang staken lijkt me zinloos.
Maar waarom de mensen het recht hun ongenoegen te uiten in twijfel trekken? Laat ze tonen dat ze het er niet mee eens zijn, laat ze hun rouwproces doorkomen.
Stel jullie 'es in de plaats? Vanmorgen vertellen ze dat je samen met 4000 collega's kunt opkrassen. Wat ga jij doen? Naar huis rijden en gezellig en filmpje kijken?
Wees redelijk en geef toe dat ze gelijk hebben te laten zien dat ze het oneens zijn met de beslissing.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenAls zij beslissen dat het wrak verwijderd dient te worden van de openbare weg dan zal dit gebeuren. IMHO was het in dit geval inderdaad beter om te wachten tot na de spits... De files waren verschrikkelijk... Gelukkig moest ik gisteravond naar Brusselen niet naar Antwerpen
Ik heb meer dan een uur gedaan van net na de lichten in Londerzeel tot aan de Duvel (ongeveer 5 kilometer, zeker?) en toen was het ongeluk al twee uur gebeurd. Ik denk dat op het moment dat ik er voorbij was de file tot in Meise stond (15 km).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenDenkt gij nu echt dat men op lange termijn een fabriek met 1500 man gaat openhouden? Staken zou ik doen GVD, en ondertussen ander werk zoeken.
Daarna volgt het onstlag en dan is het helemaal gedaan.
De beslissing is toch gevallen, dan ga je jezelf toch niet meer de grond in boren, je moet maar zot zijn.
Staken, no way.
Ik zou gewoon ander werk zoeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenIk zie het liever realistisch.
stakingsbereidheid is iets dat niet zo goed overkomt in je dossier.
Comment
-
Comment
-
Krulle, vraagje:
Jij hebt hard gestudeerd voor 'n exaam. Je kent je leerstof perfect en je maakt je examen voortreffelijk. Toch buist de leerkracht je en kan je je jaar herbeginnen om één of andere oneerlijke reden. Wat doe jij? Ga jij naar huis gezellig wat tv kijken (zwijg en werk voort) of ga je toch laten horen dat je het niet eens bent met deze beslissing?
Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichtenmisschien wel, maar ik ben opgevoed met de
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenKrulle, vraagje:
Jij hebt hard gestudeerd voor 'n exaam. Je kent je leerstof perfect en je maakt je examen voortreffelijk. Toch buist de leerkracht je en kan je je jaar herbeginnen om één of andere oneerlijke reden. Wat doe jij? Ga jij naar huis gezellig wat tv kijken (zwijg en werk voort) of ga je toch laten horen dat je het niet eens bent met deze beslissing?
Dan sta ik ineens heel wat verder!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dastof Bekijk BerichtenOmdat zij graag nog wat bedrijven in België hebben tegen dat zij werk zoeken?
Comment
Comment