Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
    Een zo hoog mogelijke ontslagvergoeding, ernstige begeleidingsmaatregelen bij het zoeken naar ander werk, ...
    Probleem is dat bij zware stakingen er niet alleen gestaakt wordt maar dat ook de economie te lijden heeft onder de stakingen...

De werknemers van Vorst hebben inderdaad recht om te staken... Ik denk dat weinigen het stakingsrecht in twijfel trekken of hiermee problemen hebben...

Waar velen WEL problemen van maken (ja, ook ik) is het feit dat sommige stakingen, zoals deze vermoedelijk gaat komen bij VW Vorst ook schade toebrengen aan burgers, bedrijven, etc... die niets met de hele zaak te maken hebben...

Laten we hopen dat het niet zo is, maar m'n kleine teen zegt dat de staking bij Vorst wel eens een "harde" kan worden... En we weten allemaal waartoe dat kan leiden niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
      VW zal dat niet doen, ook niet zonder stakingen
      Omdat ze dat niet mogen: http://meta.fgov.be/pk/pkh/nlkh41.htm

Comment

Omdat ze dat niet mogen: http://meta.fgov.be/pk/pkh/nlkh41.htm
        ewel, wat is de reden dan nog om te staken?

en als ze druk willen zetten kunnen ze dat ook met acties buiten de werkuren. Alhoewel ik tot nu toe nog geen redenen zie om druk te zetten.

staken zou veel meer gereglementeerd moeten zijn. is de staking terecht (overtreding van de werkgever naar de werknemer toe) dan wordt het gerechtvaardigd.
        Anders moet de vakbond bijleggen voor de geleden schade (en onderschat die niet)

Comment

staken is altijd een vies woord
          Een gegronde reden?

VW economisch zo hard mogelijk treffen. Wekenlang zou ik staken. Als ik bij die 4000 was, waar de kans dus meer dan 60% voor is, dan zou ik niet meer aan het werk gaan. Geen enkele auto zou die fabriek nog verlaten.

Vertel mij eens wat deze mensen te verliezen hebben? Hun job?

De reden om te staken moet zijn dat men mensen niet als melkvee kan gebruiken, en dat als men cynische beslissingen neemt die dan ook nog eens het gevolg zijn van rotslecht management en grootheidswaanzin, dat men daar moet voor betalen, dat het melkvee zich niet alleen laat doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
            Waar velen WEL problemen van maken (ja, ook ik) is het feit dat sommige stakingen, zoals deze vermoedelijk gaat komen bij VW Vorst ook schade toebrengen aan burgers, bedrijven, etc... die niets met de hele zaak te maken hebben...
            Ik heb nooit het tegendeel beweerd. Ik ga er evenmin mee akkoord als men schade gaat aanrichten. Op dat moment zijn het geen stakers meer, maar wetsovertreders en moet de politie ingrijpen en arrestaties verrichten.

Comment

en als ze druk willen zetten kunnen ze dat ook met acties buiten de werkuren. Alhoewel ik tot nu toe nog geen redenen zie om druk te zetten.

staken zou veel meer gereglementeerd moeten zijn. is de staking terecht (overtreding van de werkgever naar de werknemer toe) dan wordt het gerechtvaardigd.
              Anders moet de vakbond bijleggen voor de geleden schade (en onderschat die niet)
              Laat me raden? Jij hangt niet af van een werkgever om te overleven?

For the record: ik heb nog nooit een dag gestaakt in mijn 14 jaar als werknemer. Ik ben zelfs niet aangesloten bij een vakbond.
              Last edited by ; 21/11/2006, 13:32.

Comment

• Even toch vermelden dat de mensen bij toeleveranciers,zelfstandigen,leveranciers van diensten aan VW enz....ook getroffen worden door deze maatregel van VW.
                VW en de staat zulllen wel zorgen voor een sociale begeleiding voor de werknemers bij VW,maar wat met al die anderen ?

Comment

Ik heb nooit het tegendeel beweerd. Ik ga er evenmin mee akkoord als men schade gaat aanrichten. Op dat moment zijn het geen stakers meer, maar wetsovertreders en moet de politie ingrijpen en arrestaties verrichten.

Fijn, we zijn het met elkaar eens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                    Een gegronde reden?

VW economisch zo hard mogelijk treffen. Wekenlang zou ik staken. Als ik bij die 4000 was, waar de kans dus meer dan 60% voor is, dan zou ik niet meer aan het werk gaan. Geen enkele auto zou die fabriek nog verlaten.
                    dus jij zou je andere collega's die het geluk hebben om te blijven werken ook de das om doen?

leuke jongen ben jij

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                    Vertel mij eens wat deze mensen te verliezen hebben? Hun job?

De reden om te staken moet zijn dat men mensen niet als melkvee kan gebruiken, en dat als men cynische beslissingen neemt die dan ook nog eens het gevolg zijn van rotslecht management en grootheidswaanzin, dat men daar moet voor betalen, dat het melkvee zich niet alleen laat doen.
                    ze hebben allemaal een contract getekend, en een contract is steeds voorzien op zo'n situaties. van het moment dat je bij een bedrijf intekent, weet je dat je daar ook weer kunt buitenliggen

lifetime employement is aan het uitsterven

Comment

Fijn, we zijn het met elkaar eens
                      Yep.
                      BTW, kan je hier op antwoorden of niet?

Comment

Laat me raden? Jij hangt niet af van een werkgever om te overleven?
                        ik zie enkel dat de toekomst geen zekerheden biedt op gebied van werken. En ik moet er zelfs nog aan beginnen.

ge moet daar gewoon mee leren leven, want met een staakmentaliteit ga je dat enkel verergeren.

Comment

ge moet daar gewoon mee leren leven, want met een staakmentaliteit ga je dat enkel verergeren.
                          Ik leef er al lang mee.
                          Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                          For the record: ik heb nog nooit een dag gestaakt in mijn 14 jaar als werknemer. Ik ben zelfs niet aangesloten bij een vakbond.

Comment

Ik leef er al lang mee.
                            dan ben ik blij

Comment

• De verhuis van de Golf wordt een "relatief snel proces". (Reinhard Jung)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                Een gegronde reden?

Als je wil dat VW de fabriek in Vorst sluit en iedereen z'n job verliest moet je dat vooral doen ja

Comment

• Boze arbeiders ketenen Polo aan fabriekspoort

Een dertigtal arbeiders bij VW in Vorst heeft dinsdagmiddag met een heftruck een onafgewerkte Polo voor de fabriekspoort geplaatst. De arbeiders hebben de poort ook vastgemaakt met een ketting. Daardoor kan niemand de fabriek nog in of uit.
                                  bron: hln.be

Comment

Vind ik ook

@xit: die opmerking dat hij niet afhangt van een werkgever naast de kwestie... ik genoeg werkende weldenkende mensen die er ook zo over denken

Comment

Ik veronderstel dat je weet wat er gebeurd is? Zoniet: http://www.hulpdienstenforum-vlaande...ad.php?t=31541
                                      De trekker met oplegger is achteraan ingereden op een andere vrachtwagen. Als bij wonder kan de chauffeur van de trekker het ongeval nog navertellen, hij kon op eigen houtje het wrak verlaten.

Kan jij eens iets uitleggen?
                                      Waarom moeten 2 baanvakken afgesloten worden voor die kraan tijdens de spits met urenlange files tot gevolg? De vrachtwagen lag in de gracht, in niemands weg. Kon dat niet 's nachts gebeuren?
                                      De beslissing tot takeling ligt bij de politionele diensten. Als zij beslissen dat het wrak verwijderd dient te worden van de openbare weg dan zal dit gebeuren. IMHO was het in dit geval inderdaad beter om te wachten tot na de spits... De files waren verschrikkelijk... Gelukkig moest ik gisteravond naar Brussel en niet naar Antwerpen

Comment

bron: hln.be

kga toch eens moeten gaan kijken precies, das hier op een boogscheut van

Comment

tekst
                                          foutje?

Comment

Working...
                                          X