dubbel.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Megasanering treft VW Vorst
Collapse
X
-
Voila sé!!!!
Zelfs de VW-adepten hebben nu een reden om nooit meer een VW te kopen.
Nochtans, ons land en haar bewoners een beetje kennende kan VW weer op een massaverkoop rekenen volgende jaren. Renault is het ook niet slecht vergaan na de sluiting in Vilvoorde.
Intriest vind ik het!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dastof Bekijk BerichtenHoewel ik het anders zou verwoorden moet ik jwv50 gelijk geven. Afbreken (Boycotten, staken,...) is makkelijk maar weinig efficiënt. Opbouwen, dat is de kunst!
Ik begrijp je hoor, afbreken is idd niet dé manier. Maar je kan niet verwacht dat we hier effe een pleidooi voor VW gaan houden terwijl ze zonet bijna 5000 mensen zonder brood gezet hebben, terwijl ze dit niet verdienden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenDat is niets anders dan de naakte waarheid. De Golf verkocht hier goed, zeer goed. Is er rekening mee gehouden? Geen zak! 3500 man staat er op straat, ondanks vele Belgen die VW Vorst en hun Golf steunden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk BerichtenWat gaat er dan eigenlijk nog wel geproduceerd worden door de overblijvende 1500?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk BerichtenWat gaat er dan eigenlijk nog wel geproduceerd worden door de overblijvende 1500?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenWat stel je dan voor. Die 3500 arbeiders vragen allemaal een Golfje te gaan halen in Duitsland.
Ik begrijp je hoor, afbreken is idd niet dé manier. Maar je kan niet verwacht dat we hier effe een pleidooi voor VW gaan houden terwijl ze zonet bijna 5000 mensen zonder brood gezet hebben, terwijl ze dit niet verdienden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dastof Bekijk BerichtenDoorgaan met het leven. Er staat hen een moeilijke periode te wachten maar ze mogen het hoofd niet laten hangen. Geen geheime wraakplannetjes smeden, maar nieuw werk zoeken, een financieel plan opstellen e.d.!
Comment
-
Tja jongens, er gaan iedere dag bedrijven failliet. Het grote verschil is natuurlijk dat het hier over grotere verliezen gaat.
Uiteindelijk moet je als zaakvoerder ervoor zorgen dat je bedrijf winst maakt. Dat moet VW, dat moet ik met ons bedrijf ook. Als er verliezen komen, moet er naar een oorzaak gezocht worden. Het meest logische is natuurlijke een kostreductie. Meestal kan deze kostreductie gezocht worden in de lonen, omdat dat in zeer veel gevallen de grootste kost is.
Als de verkoop daalt, moet de productie ingeperkt worden. Dat is voor ieder bedrijf hetzelfde verhaal. Als ze de verkoop niet kunnen opkrikken, dan zal het naar de toekomst toe alleen maar moeilijker worden om Vorst, als buitenlands bedrijf, open te kunnen houden.
Hou er trouwens ook rekening mee dat wij in België, zowel als in onze buurlanden zeer hoge loonlasten hebben. In Oost-Europa liggen die nu nog wel een stuk lager, maar dat verschil zal naar de toekomst toe kleiner worden. Om die rede twijfelen meer en meer bedrijven om in Oost-Europa te investeren. Bedrijven die dat 5 à 10 jaar geleden gedaan hebben, die hebben daar profijt uitgehaald. Om daar nu nog te gaan investeren wordt steeds maar moeilijker.
Aangezien de meeste autombielbedrijven wereldbedrijven zijn, kan je niet voorbij China om te inversteren. Als je ziet hoe laag de loonkost hier ligt, dan snap ik soms niet hoe wij in Europa nog enigszins rendabel kunnen zijn. China staat de laatste tijd in de picture als het beloofde land. Hoewel de concurrentie oneerlijk is (lage loonlasten, weinig of geen milieuwetgeving) gaan méér en méér grote bedrijven investeren in China.
Toch zie ik de toekomst rooskleurig, aangezien deze situatie in China niet kan blijven duren. In Oost-Europa stijgen de lonen dagelijks, en ook deze trend is al op gang aan 't komen in China.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenMakkelijk gezegd. 55 jaar, A3-niveau, nederlandstalig, frans (matig en enkel gesproken)...begin er maar aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenMakkelijk gezegd. 55 jaar, A3-niveau, nederlandstalig, frans (matig en enkel gesproken)...begin er maar aan.Oorspronkelijk geplaatst door Dastof Bekijk BerichtenEen positieve ingesteldheid zou een pluspunt zijn. Ik zie ook wel dat het voor die mensen niet makkelijk gaat worden, maar je kan het verleden niet veranderen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenTja jongens, er gaan iedere dag bedrijven failliet. Het grote verschil is natuurlijk dat het hier over grotere verliezen gaat.
Uiteindelijk moet je als zaakvoerder ervoor zorgen dat je bedrijf winst maakt. Dat moet VW, dat moet ik met ons bedrijf ook. Als er verliezen komen, moet er naar een oorzaak gezocht worden. Het meest logische is natuurlijke een kostreductie. Meestal kan deze kostreductie gezocht worden in de lonen, omdat dat in zeer veel gevallen de grootste kost is.
Als de verkoop daalt, moet de productie ingeperkt worden. Dat is voor ieder bedrijf hetzelfde verhaal. Als ze de verkoop niet kunnen opkrikken, dan zal het naar de toekomst toe alleen maar moeilijker worden om Vorst, als buitenlands bedrijf, open te kunnen houden.
Hou er trouwens ook rekening mee dat wij in België, zowel als in onze buurlanden zeer hoge loonlasten hebben. In Oost-Europa liggen die nu nog wel een stuk lager, maar dat verschil zal naar de toekomst toe kleiner worden. Om die rede twijfelen meer en meer bedrijven om in Oost-Europa te investeren. bedrijven die dat 5 à 10 jaar geleden gedaan hebben, die hebben daar profijt uitgehaald. Om daar nu nog te gaan investeren wordt steeds maar moeilijker.
Aangezien de meeste autombielbedrijven wereldbedrijven zijn, kan je niet voor bij China om te inversteren. Als je ziet hoe laag de loonkost hier ligt, dan snap ik soms niet hoe wij in Europa nog enigszins rendeabel kunnen zijn. China staat de laatste tijd in de picture als het beloofde land. Hoewel de concurrentie oneerlijk is (lage loonlasten, weinig of geen milieuwetgeving) gaan méér en méér grote bedrijven investeren in China.
Toch zie ik de toekomst rooskleurig, aangezien deze situatie in China niet kan blijven duren. In Oost-Europa stijgen de lonen dagelijks, en ook deze trend is al op gang aan 't komen in China.
Nu moet één van de 3 meest productieve fabrieken plaats maken voor de wil van de Duitse metaalvakbond. En dat moet serieus pijn doen bij mensen die in Vorst de beste jaren van hun leven gegeven hebben voor de fabriek in de top 3 te laten staan!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenEen positieve ingesteldheid is één ding, een mirakel is nog iets anders.
Hoeveel % van de Ford afgedankte personeelsleden zit nu nog zonder werk?
Niet echt veel denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk BerichtenHoeveel % van de Ford afgedankte personeelsleden zit nu nog zonder werk?
Niet echt veel denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk BerichtenHoeveel % van de Ford afgedankte personeelsleden zit nu nog zonder werk?
Niet echt veel denk ik.
Op de hedendaagse arbeidsmarkt ben je oud éénmaal voorbij de 35. Een fabrieksarbeider van 55 vind nergens nog een job. Dat is de keiharde realiteit die ze op de schoolbanken niet durven vertellen.
Comment
-
Het klopt wat je zegt, maar er zien niet enkel ontslagen in België als ik het goed begrepen heb. Ik denk dan ook dat het niet meer dan normaal is dat je je eigen land verkiest boven buitenlandse bedrijven...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHet klopt wat je zegt, maar er zien niet enkel ontslagen in België als ik het goed begrepen heb. Ik denk dan ook dat het niet meer dan normaal is dat je je eigen land verkiest boven buitenlandse bedrijven...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenZe hebben er een deel gerepatrieerd naar Volvo en ze hebben laatst opnieuw volk aangenomen. In geen 100 uur te vergelijken dus.
En zoiets kan niet bij VW?
Mensen die aan de slag gaan bij een andere producent en indien het later terug beter gaat met het merk dat er dan net zoals bij Ford terug worden aangenomen?
Comment
Comment