Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Rashidelboudra Bekijk Berichten
    Ze liggen DEELS (!!!) zelf aan de oorzaak van deze sanering.
    Ik weet niet of je werkt, maar indien ja: als je baas jou ooit op straat zet, zal dat dus deels aan jou liggen.
    Correct?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
      Ik weet niet of je werkt, maar indien ja: als je baas jou ooit op straat zet, zal dat dus deels aan jou liggen.
      Correct?
      Als ik steeds voor het minste gestaakt heb, dan zal mijn baas dat niet snel vergeten, en mij vroeg of laat de rekening presenteren.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
        Neem nu dat de loonkost, ik doe een gok, 4% is van de kostprijs van een auto.
        5400 werknemers kost men hun lonen al gauw €800 000 per dag.

        10% loonsvermindering betenkent dus meteen heel wat meer slagkracht voor die bedrijven.

        op die andere 96% procent kan men meestal niet zo goed besparen. die zijn afhankelijk van vaste kosten, onderdelen, ...

        edit: om maar een voorbeeld te geven wat ze met die €80 000 kunnen doen=> 10 dagen sparen en je hebt 4 maand tv-reclame
        Last edited by ; 04/12/2006, 15:40.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
          edit: om maar een voorbeeld te geven wat ze met die €80 000 kunnen doen=> 10 dagen sparen en je hebt 4 maand tv-reclame
          Ah, de twee belangrijkste woorden in onze hedendaagse maatschappij: tv en reclame.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
            Dat vroeg ik niet. Hoeveel?

            Neem nu dat de loonkost, ik doe een gok, 4% is van de kostprijs van een auto.

            In china werken ze aan een kwart van hier dan zou dat maar grofweg 1.5 % zijn.

            En dan moet je de extra transport kosten nog gaan rekenen.

            Ik wil maar zeggen dat het een hoop gelul is dat ze over de loonkost zeveren want uiteindelijk is dat maar een fractie van het geheel.
            Ongeveer 6% van de gehele kostprijs van een wagen, maar wel 70% van de ASSEMBLAGEkost!!! En naar welke kost denk je dat ze kijken als ze de locatie voor ASSEMBLAGE gaan bepalen? Juist ja...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Humo: Het staat in de sterren geschreven dat heel wat Vorst-werknemers de komende maanden met brugpensioen gestuurd zullen worden: dat vind u allicht geen goed idee?
              De grauwe: Dat zou to-taal verkeer zin. Bij Ford Genk heeft men indertijd al mensen op hun 48ste op brugpensioen gestuurd: dat is toch pure waanzin?

              Maar wat is het alternatief?
              Die mensen zo snel mogelijk aan een nieuwe job helpen.
              Helaas zijn onze politici doordrongen van defaitisme. Omdat ze niet eens geloven dat die mensen nog ander werk kúnnen vinden, sturen ze hen met brugpensioen. En omdát ze hen met brugpensioen sturen, vinden ze geen nieuwe job.

              Vind u verhofstad nog een liberaal?
              Verhofstad is vooral een machtsmens.

              Op zich niets mis mee: hij is tenslotte premier.
              Oké, maar je moet toch een beetje fatsoenlijk blijven? Het is logisch dat een toppoliticus veel ambitie tentoonspraidt, maar moet hij daarom al zijn principes overboord gooien?

              Eigenlijk vindt u dat Verhofstadt nu moet zeggen...
              (onderbreekt)...dat hij zeker geen mensen met brugpensioen zal sturen! Hij moet een positieve boodschap durven geven:We gaan jullie helpen, we scholen jullie om en dan kunnen jullie nog een job vinden. Hij moet zijn defaitisme laten varen en tonen dat die mensen nog een andere job kunnen vinden. Dat een 48-jarige nog een toekomst heeft! Alleen vrees ik ervoor dat hij dat niet meer durft zeggen. Er zal weer massaal voor brugpensioen gekozen worden. En dan kunnen we de actieve welvaartsstaat en het Generatiepact definitief begraven.
              Beetje utopistisch maar kom.

              Ligt het aan mij dat ik het gevoel hebben dat ze alleen praten voor die 4000 man van Vorst. En wat met die 9000 van de toeleveranciers.
              Ze hun brugpensioen geven is inderdaad het domste wat ze kunnen doen. Verhofstadt heeft nu al zoveel problemen met zijn begroting, wat volgend jaar dan?

              Verhofstadt doet zijn werk als premier goed. Maar we hebben een sterke liberale partij nodig met een gezonde visie.

              Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
              Ah, de twee belangrijkste woorden in onze hedendaagse maatschappij: tv en reclame.
              Leve het liberalisme. Dat is nog het beste van al, en dan heb je natuurlijk reclame nodig, want iedereen wil zijn deel van de markt hebben. En reclame is maar een kleine kost.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
                5400 werknemers kost men hun lonen al gauw €800 000 per dag.

                10% loonsvermindering betenkent dus meteen heel wat meer slagkracht voor die bedrijven.

                op die andere 96% procent kan men meestal niet zo goed besparen. die zijn afhankelijk van vaste kosten, onderdelen, ...

                edit: om maar een voorbeeld te geven wat ze met die €80 000 kunnen doen=> 10 dagen sparen en je hebt 4 maand tv-reclame

                10% loonsvermindering betekent ook 10% minder koopkracht. Dus zullen de xenon's moeten geschrapt worden bij de volgende aankoop.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                  10% loonsvermindering betekent ook 10% minder koopkracht. Dus zullen de xenon's moeten geschrapt worden bij de volgende aankoop.
                  ik heb het over de werknemers van volkswagen. laat ons aannemen dat niet enkel volkswagen-werknemers een volkswagen kopen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
                    ik heb het over de werknemers van volkswagen. laat ons aannemen dat niet enkel volkswagen-werknemers een volkswagen kopen
                    Het probleem is dat onze grote jongens van de multinationals enkel maar korte termijnwinst zien voor de aandeelhouders en hun eigen aandelenoptieplannen. Waarom betalen we onze CEO's zoveel geld als die nog niet een inschatting kunnen (laten) uitvoeren van een overproductie. Waarom moeten de productietechnieken zo geperfectioneerd zijn om op't einde van het jaar met een parking van 100.000 onverkochte wagens te zitten?

                    Zij hebben een mooi sociaal vangnet. De arbeiders van Vorst niet, ook al lijkt België een sprookje voor sommigen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                      Dus zullen de xenon's moeten geschrapt worden bij de volgende aankoop.
                      ik moet eerst wat reputatie rondspreiden. sorry.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                        Het probleem is dat onze grote jongens van de multinationals enkel maar korte termijnwinst zien voor de aandeelhouders en hun eigen aandelenoptieplannen. Waarom betalen we onze CEO's zoveel geld als die nog niet een inschatting kunnen (laten) uitvoeren van een overproductie. Waarom moeten de productietechnieken zo geperfectioneerd zijn om op't einde van het jaar met een parking van 100.000 onverkochte wagens te zitten?

                        Zij hebben een mooi sociaal vangnet. De arbeiders van Vorst niet, ook al lijkt België een sprookje voor sommigen.
                        dat is idd wel een probleem.

                        ze drijven de productie op om mee te kunnen met de markt, maar na een paar jaar zitten ze dan met een enorm overschot.

                        ze proberen dat wat op te lossen met veel werk uit te besteden (aan jit-leveranciers), maar op de assemblagelijn zelf is dat niet zo simpel.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wilfried Bekijk Berichten
                          Ongeveer 6% van de gehele kostprijs van een wagen, maar wel 70% van de ASSEMBLAGEkost!!! En naar welke kost denk je dat ze kijken als ze de locatie voor ASSEMBLAGE gaan bepalen? Juist ja...
                          Dat doet eigenlijk niets terzake. Als de productiviteit hoger ligt in het bedrijf met een hogere loonkost maak je die kost goed.
                          En in ons Belgenlandje kunnen we genieten van een goede technologische ontwikkeling. Iets waar een kapitaalsintensieve onderneming mee moet rekening houden.

                          Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                          Het probleem is dat onze grote jongens van de multinationals enkel maar korte termijnwinst zien voor de aandeelhouders en hun eigen aandelenoptieplannen. Waarom betalen we onze CEO's zoveel geld als die nog niet een inschatting kunnen (laten) uitvoeren van een overproductie. Waarom moeten de productietechnieken zo geperfectioneerd zijn om op't einde van het jaar met een parking van 100.000 onverkochte wagens te zitten?

                          Zij hebben een mooi sociaal vangnet. De arbeiders van Vorst niet, ook al lijkt België een sprookje voor sommigen.
                          Goede opmerking!

                          Maar dat is eigen aan onze maatschappij. Niets is nog zeker. Ook is het niet makkelijk om inschattingen en plannen te maken over langere termijn.

                          Een overproductie is natuurlijk zeer slecht. Maar als je mensen moet ontslaan moet je die ook vergoeden. Dus moet je wikken en wegen. En stel dat opeens de vraag groeit

                          Comment


                          • volkswagen brengt nu de cross touran uit! alweer een (weliswaar beperkt) nieuw model. Dat is toch smijten met het geld, jongens toch.
                            Wel geschrokken toen ik las hoeveel ze bij vorst verdienen voor 35 uurkes per week.
                            Kzou nu toch stoppen met staken jongens!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                              Wel geschrokken toen ik las hoeveel ze bij vorst verdienen voor 35 uurkes per week.
                              Kzou nu toch stoppen met staken jongens!
                              Maar als ik beweer dat het een stelletje verwende nichten zijn, dan is iedereen in shock.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                volkswagen brengt nu de cross touran uit! alweer een (weliswaar beperkt) nieuw model. Dat is toch smijten met het geld, jongens toch.
                                Wel geschrokken toen ik las hoeveel ze bij vorst verdienen voor 35 uurkes per week.
                                Kzou nu toch stoppen met staken jongens!
                                Je moet vernieuwen om competitief te blijven.

                                En die 35 uur is waarschijnlijk geen dagwerk?

                                Pas op, ze zullen genoeg verdienen maar dat is op meer plaatsen zo hoor.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Rashidelboudra Bekijk Berichten
                                  Maar als ik beweer dat het een stelletje verwende nichten zijn, dan is iedereen in shock.
                                  dat lijkt zo

                                  zolang vw niet failliet is is het niet meer dan normaal dat de vloer een fameuze afscheidsvergoeding krijgt voor bewezen diensten

                                  tis die vloer dat vw heeft groot gemaakt

                                  @faust, hoeveel had een vw-arbeider ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                    @faust, hoeveel had een vw-arbeider ?
                                    er staan heel wat verschillende cijfers in de kranten (mijn bron: nieuwsblad)
                                    -een beplater (kweenie of da bestaat maar dat deed hij) 1.500 netto met 20 jaar dienst zonder de voordelen meegerekend voor nen half time;
                                    -een verver die juist begonnen was, 1.700 netto met 'prime d'équipe' voor full time en de ververij zou het minst betalen

                                    full time ploegenarbeiders met een beetje anciënniteit verdienden netto rond de 2.000 euro, toch niet mis vermits ook de vakantie en de groepsverzekering in orde waren

                                    ps. ik haal het uit de gazetten maar vermits ik niemand ken die bij vorst werkt kan ik dit niet checken ....

                                    Comment


                                    • dankje !

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                        Dat vroeg ik niet. Hoeveel?

                                        Neem nu dat de loonkost, ik doe een gok, 4% is van de kostprijs van een auto.

                                        In china werken ze aan een kwart van hier dan zou dat maar grofweg 1.5 % zijn.

                                        En dan moet je de extra transport kosten nog gaan rekenen.

                                        Ik wil maar zeggen dat het een hoop gelul is dat ze over de loonkost zeveren want uiteindelijk is dat maar een fractie van het geheel.
                                        Zeer juist. Wees er maar zeker van als je het gehele plaatje bekijkt, dat volkswagen een goede zet doet. Anders zouden ze dit niet doen...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                          Beetje utopistisch maar kom.

                                          Ligt het aan mij dat ik het gevoel hebben dat ze alleen praten voor die 4000 man van Vorst. En wat met die 9000 van de toeleveranciers.
                                          Ze hun brugpensioen geven is inderdaad het domste wat ze kunnen doen. Verhofstadt heeft nu al zoveel problemen met zijn begroting, wat volgend jaar dan?
                                          Die 9000 man die werken bij de toeleveranciers hebben pech van een achterlijk bestuur te hebben.

                                          u volledige productie laten afhangen van 1 bedrijf, hoe groot ook, is dom.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X