Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Neem nu dat de loonkost, ik doe een gok, 4% is van de kostprijs van een auto.
In china werken ze aan een kwart van hier dan zou dat maar grofweg 1.5 % zijn.
En dan moet je de extra transport kosten nog gaan rekenen.
Ik wil maar zeggen dat het een hoop gelul is dat ze over de loonkost zeveren want uiteindelijk is dat maar een fractie van het geheel.
Ongeveer 6% van de gehele kostprijs van een wagen, maar wel 70% van de ASSEMBLAGEkost!!! En naar welke kost denk je dat ze kijken als ze de locatie voor ASSEMBLAGE gaan bepalen? Juist ja...
Humo: Het staat in de sterren geschreven dat heel wat Vorst-werknemers de komende maanden met brugpensioen gestuurd zullen worden: dat vind u allicht geen goed idee?
De grauwe: Dat zou to-taal verkeer zin. Bij Ford Genk heeft men indertijd al mensen op hun 48ste op brugpensioen gestuurd: dat is toch pure waanzin?
Maar wat is het alternatief?
Die mensen zo snel mogelijk aan een nieuwe job helpen.
Helaas zijn onze politici doordrongen van defaitisme. Omdat ze niet eens geloven dat die mensen nog ander werk kúnnen vinden, sturen ze hen met brugpensioen. En omdát ze hen met brugpensioen sturen, vinden ze geen nieuwe job.
Vind u verhofstad nog een liberaal?
Verhofstad is vooral een machtsmens.
Eigenlijk vindt u dat Verhofstadt nu moet zeggen...
(onderbreekt)...dat hij zeker geen mensen met brugpensioen zal sturen! Hij moet een positieve boodschap durven geven:We gaan jullie helpen, we scholen jullie om en dan kunnen jullie nog een job vinden. Hij moet zijn defaitisme laten varen en tonen dat die mensen nog een andere job kunnen vinden. Dat een 48-jarige nog een toekomst heeft! Alleen vrees ik ervoor dat hij dat niet meer durft zeggen. Er zal weer massaal voor brugpensioen gekozen worden. En dan kunnen we de actieve welvaartsstaat en het Generatiepact definitief begraven.
Beetje utopistisch maar kom.
Ligt het aan mij dat ik het gevoel hebben dat ze alleen praten voor die 4000 man van Vorst. En wat met die 9000 van de toeleveranciers.
Ze hun brugpensioen geven is inderdaad het domste wat ze kunnen doen. Verhofstadt heeft nu al zoveel problemen met zijn begroting, wat volgend jaar dan?
Verhofstadt doet zijn werk als premier goed. Maar we hebben een sterke liberale partij nodig met een gezonde visie.
Ah, de twee belangrijkste woorden in onze hedendaagse maatschappij: tv en reclame.
Leve het liberalisme. Dat is nog het beste van al, en dan heb je natuurlijk reclame nodig, want iedereen wil zijn deel van de markt hebben. En reclame is maar een kleine kost.
ik heb het over de werknemers van volkswagen. laat ons aannemen dat niet enkel volkswagen-werknemers een volkswagen kopen
Het probleem is dat onze grote jongens van de multinationals enkel maar korte termijnwinst zien voor de aandeelhouders en hun eigen aandelenoptieplannen. Waarom betalen we onze CEO's zoveel geld als die nog niet een inschatting kunnen (laten) uitvoeren van een overproductie. Waarom moeten de productietechnieken zo geperfectioneerd zijn om op't einde van het jaar met een parking van 100.000 onverkochte wagens te zitten?
Zij hebben een mooi sociaal vangnet. De arbeiders van Vorst niet, ook al lijkt België een sprookje voor sommigen.
Het probleem is dat onze grote jongens van de multinationals enkel maar korte termijnwinst zien voor de aandeelhouders en hun eigen aandelenoptieplannen. Waarom betalen we onze CEO's zoveel geld als die nog niet een inschatting kunnen (laten) uitvoeren van een overproductie. Waarom moeten de productietechnieken zo geperfectioneerd zijn om op't einde van het jaar met een parking van 100.000 onverkochte wagens te zitten?
Zij hebben een mooi sociaal vangnet. De arbeiders van Vorst niet, ook al lijkt België een sprookje voor sommigen.
dat is idd wel een probleem.
ze drijven de productie op om mee te kunnen met de markt, maar na een paar jaar zitten ze dan met een enorm overschot.
ze proberen dat wat op te lossen met veel werk uit te besteden (aan jit-leveranciers), maar op de assemblagelijn zelf is dat niet zo simpel.
Ongeveer 6% van de gehele kostprijs van een wagen, maar wel 70% van de ASSEMBLAGEkost!!! En naar welke kost denk je dat ze kijken als ze de locatie voor ASSEMBLAGE gaan bepalen? Juist ja...
Dat doet eigenlijk niets terzake. Als de productiviteit hoger ligt in het bedrijf met een hogere loonkost maak je die kost goed.
En in ons Belgenlandje kunnen we genieten van een goede technologische ontwikkeling. Iets waar een kapitaalsintensieve onderneming mee moet rekening houden.
Goede opmerking!
Maar dat is eigen aan onze maatschappij. Niets is nog zeker. Ook is het niet makkelijk om inschattingen en plannen te maken over langere termijn.
Een overproductie is natuurlijk zeer slecht. Maar als je mensen moet ontslaan moet je die ook vergoeden. Dus moet je wikken en wegen. En stel dat opeens de vraag groeit
volkswagen brengt nu de cross touran uit! alweer een (weliswaar beperkt) nieuw model. Dat is toch smijten met het geld, jongens toch.
Wel geschrokken toen ik las hoeveel ze bij vorst verdienen voor 35 uurkes per week.
Kzou nu toch stoppen met staken jongens!
volkswagen brengt nu de cross touran uit! alweer een (weliswaar beperkt) nieuw model. Dat is toch smijten met het geld, jongens toch.
Wel geschrokken toen ik las hoeveel ze bij vorst verdienen voor 35 uurkes per week.
Kzou nu toch stoppen met staken jongens!
Je moet vernieuwen om competitief te blijven.
En die 35 uur is waarschijnlijk geen dagwerk?
Pas op, ze zullen genoeg verdienen maar dat is op meer plaatsen zo hoor.
full time ploegenarbeiders met een beetje anciënniteit verdienden netto rond de 2.000 euro, toch niet mis vermits ook de vakantie en de groepsverzekering in orde waren
ps. ik haal het uit de gazetten maar vermits ik niemand ken die bij vorst werkt kan ik dit niet checken ....
Ligt het aan mij dat ik het gevoel hebben dat ze alleen praten voor die 4000 man van Vorst. En wat met die 9000 van de toeleveranciers.
Ze hun brugpensioen geven is inderdaad het domste wat ze kunnen doen. Verhofstadt heeft nu al zoveel problemen met zijn begroting, wat volgend jaar dan?
Die 9000 man die werken bij de toeleveranciers hebben pech van een achterlijk bestuur te hebben.
u volledige productie laten afhangen van 1 bedrijf, hoe groot ook, is dom.
Comment