Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De arbeiders van VW Vorst zien de toekomst somber in. De productie van de Polo alleen kan de fabriek ook op termijn niet draaiende houden. "Vorst heeft geen toekomst meer, de fabriek gaat hier dicht", voorspelt een arbeider.
    bron: hln.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      Gaan we nu "geweldadige" stakingen mogen verwachten?

Ik herinner mij de beelden van 1997 nog goed... met rondvliegende Megane's
      Van mij mag het. Maanden aan een stuk verzekert Wolfsburg de jongens in Vorst dat er niks gesloten wordt. Nu gooien ze 3500 man op straat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
        bron: hln.be

Tuurlijk. De lijn van de Polo is al geen 100% lijn. Uitdoven, dat is't.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          Nochtans denkt de helft van 't forum nog steeds dat een Europese, zelfs Belgische, wagen kopen resulteert in een goede werkgelegenheid.

Denk je? Ik denk dat de meerderheid gewoon koopt wat hoog staat aangeschreven. Ik koop in ieder geval geen Europese wagens om deze redenen hoor.
          Er zullen natuurlijk wel mensen zijn die redeneren vanuit deze stelling, maar vijftig procent? Dat geloof ik niet. Zeker niet op dit forum, waar iedereen sowieso vrij kieskeurig is.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
            Gaan we nu "geweldadige" stakingen mogen verwachten?

Ik herinner mij de beelden van 1997 nog goed... met rondvliegende Megane's
            Ik kan zeggen, er werken wel wat personen die wel eens tot 'serieuze' acties durven overgaan!
            1982 BMW E28 528i
            2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

De Golf verkoopt niet zoals verwacht, 'ie is na 3 jaar al over z'n hoogtepunt heen.
              Zoals we allemaal weten omdat de concurrentie niet stilgezeten heeft en de bevolking niet zomaar opnieuw voor VW kiest en omdat er hedentendage een overaanbod van modellen is.

Comment

• MOD EDIT
                Last edited by Sega; 21/11/2006, 22:07.

Comment

Van mij mag het. Maanden aan een stuk verzekert Wolfsburg de jongens in Vorst dat er niks gesloten wordt. Nu gooien ze 3500 man op straat.

Van mij mag het ook. Uiteraard moeten de resterende werknemers er wel van uit gaan dat ze op termijn ook buiten vliegen.
                  Moest ik er nog werken, ik was al ander werk aan het zoeken.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Als dit geen ban verdient, dan weet ik het ook niet meer...
                    Is er een belediging aan het adres van Stefanus die je niet bent vergeten?

Het is gewoon waar.
                    Schoon taaltje anders:
                    Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                    En wij maar Golfjes kopen voor de werkgelegenheid. We zouden ons als Belgen recht in 't aanzicht gescheten moeten voelen door de moffen.
                    Last edited by ; 21/11/2006, 12:40.

Comment

• Amaai, 3500 man op straat... Dat zal heel zeker voor de nodige acties zorgen wees daar maar zeker van. Er zal net zoals in Genk weer gekeken worden naar het geven van brugpensioen en het buitenzwieren van de profiteurs en ziekvierders.

Ik ben eens benieuwd naar het lot van Vorst in de toekomst. Hier in Genk dachten ze ook dat het fabriek dicht zou gaan, maar ondertussen draait het fabriek als nooit tevoren.
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

En minder winst voor de aandeelhouders... daar waar je ze pijn kan doen.

en minder winst is nog grotere saneringen op bedrijfsniveau, met als gevolg dat de arbeider er de dupe van wordt Kortzichtige houding.

Comment

De Duitse hoertjes vieren hoogtij nu.
                          ROFL.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Enige kans dat ze de Jetta toegewezen krijgen? Ze hebben daar alleszinds nog de Bora geproduceerd...

Ze hadden beter direct op de Jetta gemikt, ipv te gokken op die ***** golf!

Ivm Vorst 3de plaats qua (kosten?) efficientie. De Duitsers gaan nu toch 32u ipv 28 werken voor hetzelfde loon? Volgens mij verandert dit toch wel veel aan die rangschikking!
                            Last edited by ; 21/11/2006, 12:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                              en minder winst is nog grotere saneringen op bedrijfsniveau, met als gevolg dat de arbeider er de dupe van wordt Kortzichtige houding.
                              Dat is wat ik al zei.
                              Duitse arbeiders zijn ook mensen met gezinnen.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vyper Bekijk Berichten
                                Enige kans dat ze de Jetta toegewezen krijgen? Ze hebben daar alleszinds nog de Bora geproduceerd...

Ze hadden beter direct op de Jetta gemikt, ipv te gokken op die ***** golf!
                                Huh? De Jetta rijdt al overal rond (is dus al aan een andere fabriek toegewezen) en lijkt mij ook niet bepaald een groot succes.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Rampzalig natuurlijk...

Wel erger ik me aan de mensen die zeggen 'Duitsland is egoïstisch, blablabla...Zie je dat er geen Europa is blablabla... België heeft geen internationale politieke slagkracht blablabla...'

Natúúrlijk kiest VW geen Duitse fabriek uit om te sluiten, het is verdorie een Duits merk!!

't Moest eens andersom zijn, dat de Stella-fabrieken in België gesloten worden ten voordele van één in Duitsland...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Hier in Genk dachten ze ook dat het fabriek dicht zou gaan, maar ondertussen draait het fabriek als nooit tevoren.
                                    Dat is ook wel waar... een strohalm om zich aan aan te klampen in Vorst?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                                      Duitse arbeiders zijn ook mensen met gezinnen.
                                      Laten we dan vanaf nu allemaal Chinese wagens kopen, want dat miljard Chinezen verdient ook eens iets beters op zijn bord dan altijd maar die rijst.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                        Het is gewoon waar.
                                        Schoon taaltje anders:
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                        En wij maar Golfjes kopen voor de werkgelegenheid. We zouden ons als Belgen recht in 't aanzicht gescheten moeten voelen door de moffen
                                        Dat is niets anders dan de naakte waarheid. De Golf verkocht hier goed, zeer goed. Is er rekening mee gehouden? Geen zak! 3500 man staat er op straat, ondanks vele Belgen die VW Vorst en hun Golf steunden.

Comment

• Hoewel ik het anders zou verwoorden moet ik jwv50 gelijk geven. Afbreken (Boycotten, staken,...) is makkelijk maar weinig efficiënt. Opbouwen, dat is de kunst!

Comment

Working...
                                          X