Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Uiteraard, een groot deel van de VW top is de duitse overheid, als je dan kan kiezen tussen 2 fabrieken die even duur zijn maar de ene staat in je eigen land ...
En wij maar Golfjes kopen voor de werkgelegenheid. We zouden ons als Belgen recht in 't aanzicht gescheten moeten voelen door de moffen.
Een neef van m'n vrouw was electricien op de lijn. De kans dat hij op de wip zit is vrij groot.
M'n schoonbroer was er ingenieur ICT en robotica. Hij heeft z'n ontslag gegeven en is aan z'n uitloopperiode bezig. Misschien hoeft 'ie ze helemaal niet meer uit te doen.
Bij mij de broer van een collega (die net gebouwd hebben) en verschillende geburen van mijn schoonouders. Die wonen daar 2 straten verder, 't zal weer plezant worden de volgende dagen/weken als ik naar daar moet rijden.
Bij mij de broer van een collega (die net gebouwd hebben) en verschillende geburen van mijn schoonouders. Die wonen daar 2 straten verder, 't zal weer plezant worden de volgende dagen/weken als ik naar daar moet rijden.
't Is een regelrechte ramp voor de werkgelenheid in Dilbeek, Itterbeek, Vorst, Anderlecht, Sint Anna Pede,...alle grensgemeenten hadden massa's werknemers van VW in Vorst. Komt daar nog bij dat de gemiddelde leeftijd in Vorst onder de 45 ligt.
Probeer het maar, als 53-jarige na 25 jaar aan de band een nieuwe job vinden, en het loon van VW gewoon zijn.
Tart het de verbeelding als ik oproep tot een massale boycot van Volkswagen?
Sommige bronnen hebben het over 3700 banen die verdwijnen.
Peanuts. Denk maar eens aan alle toeleveranciers in 't Automotive park, die kunnen ook opkrassen nu. 't Zou me niet verwonderen als we globaal aan 5000 man komen.
Tart het de verbeelding als ik oproep tot een massale boycot van Volkswagen?
Neen, maar Renault in gedachten zal het wel weer een slag in het water zijn.
Toen reden er tienduizenden rond met "nooit meer Renault" op hun wagen en zes maanden later kochten ze een... Renault.
Toen reden er tienduizenden rond met "nooit meer Renault" op hun wagen en zes maanden later kochten ze een... Renault.
Inderdaad, vandaar dat' de verbeelding tart.
Oogkleppen, weet je wel.
In Europa is de luchtbel dat VW een kwalitatief uitstekend merk is nog niet doorprikt.
di 21/11/06 - In de Volkswagenfabriek in Vorst zullen 3.500 banen verdwijnen. Dat heeft de directie bekendgemaakt. Er werken nu 5.200 mensen in de fabriek. Eerder kwam al het bericht dat de Golf niet meer zal worden geproduceerd in Vorst. De directie en vakbonden zijn op een geheime locatie bijeen om te praten over herstructureringen.
In Vorst worden nu jaarlijks een kleine 200.000 modellen van de Golf gebouwd en een kleine 10.000 Polo's.
De directie voegde er nog aan toe dat er alternatieven werden gezocht om zoveel mogelijk arbeidsplaatsen te kunnen behouden. Maar uit een latere mededeling van de directie blijkt nu dat er maar 1.700 banen behouden zullen blijven.
Vakbonden en directie op ondernemingsraad
Rond 10 uur vanmorgen is de ondernemingsraad tussen directie en vakbonden van Volkswagen begonnen.
De verantwoordelijke voor de productieplanning van Volkswagen is speciaal uit Duitsland overgekomen om tekst en uitleg te geven over de afslankingsplannen.
Om de confrontatie met vakbondsmilitanten aan de poorten te vermijden, is afgesproken op een geheime locatie.
De vakbonden hadden het personeel opgeroepen om vandaag thuis te blijven, omdat het de bedoeling was dat de informatie morgen pas zou worden meegedeeld op een grote personeelsvergadering. Maar de directie heeft het nieuws dus toch vandaag al bekendgemaakt.
De overlegprocedure tussen directie en vakbonden bij grote herstructureringen is verplicht sinds de invoering van de wet-Renault.
Peanuts. Denk maar eens aan alle toeleveranciers in 't Automotive park, die kunnen ook opkrassen nu. 't Zou me niet verwonderen als we globaal aan 5000 man komen.
Ik had het natuurlijk enkel over banen bij VW zelf.
Onverwacht nieuws! Er werd wel gedacht dat er een deel van de productie verplaatst zou worden, maar een volledig model. Wat wil zeggen dat enkel de Polo blijft. Als een cafe waar enkel water wordt verkocht
Ik vind het sowieso belachelijk zoiets te zeggen. Trouwens, wat bereik je ermee? Helemaal niets. Een lagere verkoop kan alleen resulteren in nog minder banen.
Ik vind het sowieso belachelijk zoiets te zeggen. Trouwens, wat bereik je ermee? Helemaal niets. Een lagere verkoop kan alleen resulteren in nog minder banen.
Nochtans denkt de helft van 't forum nog steeds dat een Europese, zelfs Belgische, wagen kopen resulteert in een goede werkgelegenheid.
En minder winst voor de aandeelhouders... daar waar je ze pijn kan doen.
Helemaal niet. Ze wisten 't in Vorst al sinds 2003. Ze kregen de toelating de Golf te bouwen, samen met een grote investering in Vorst, maar indien de Golf niet zou verkopen zoals verwacht sluiten ze 't boeltje.
De Golf verkoopt niet zoals verwacht, 'ie is na 3 jaar al over z'n hoogtepunt heen.
Helemaal niet. Ze wisten 't in Vorst al sinds 2003. Ze kregen de toelating de Golf te bouwen, samen met een grote investering in Vorst, maar indien de Golf niet zou verkopen zoals verwacht sluiten ze 't boeltje.
De Golf verkoopt niet zoals verwacht, 'ie is na 3 jaar al over z'n hoogtepunt heen.
Men wist idd dat er wel wat zou verdwijnen, maar geen 70% van de werknemers
Comment