Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Megasanering treft VW Vorst
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenBen jij de begrafenisondernemer van Volkswagen Vorst ?
Man, man, ...
En zo een grote letters....
't Leek me interessant is een deftig artikel met betrouwbare bronvermelding te posten. Sommigen denken nog steeds dat ze financieel gezond zijn en dat is niet zo. Op die manier worden onjuistheden betrokken in de discussie & dat is weinig bevordelijk voor deftige argumentatie.
't Is geen gezever, 't komt van de nationale zender.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VWfreak Bekijk BerichtenAlleen mijn reactie hierop is:
- Een onderneming als VW wil wel lage arbeidskosten, maar FLEXIBILITEIT en STIPTHEID zijn voor hen zoveel keer belangrijker. Als jet het Just-in-Time principe een beetje kent, dan weet je ook dat, indien 1 schakel staakt, heel de keten blokkeert met enorme kosten als gevolg. Wel, als je dan kan kiezen tussen stiptere Duitsers in Wolfsburg en Mosel en stakingsbereidwillige vakbonden in Vorst, ja, dan is de rekening zeer snel gemaakt hé...
- Zoals het er nu naar uit ziet, gaat de Duitse loonkost door de loonmatiging en langer werken in Duitsland vanaf volgend jaar of vanaf 2008 waarschijnlijk onder deze van België.
Denk je dat de Duitse metaalarbeiders niet zouden hebben gestaakt indien ze dit niet hadden gekregen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten"Volkswagen AG heeft dus een deal gesloten met de Duitse metaalvakbond IG Metall: de arbeidsduur moet van 29 naar 34 uur per week omhoog en dat in ruil voor het behoud van de werkgelegenheid in Duitsland tot 2011."
Denk je dat de Duitse metaalarbeiders niet zouden hebben gestaakt indien ze dit niet hadden gekregen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten"Volkswagen AG heeft dus een deal gesloten met de Duitse metaalvakbond IG Metall: de arbeidsduur moet van 29 naar 34 uur per week omhoog en dat in ruil voor het behoud van de werkgelegenheid in Duitsland tot 2011."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenDenk je dat de Duitse metaalarbeiders niet zouden hebben gestaakt indien ze dit niet hadden gekregen?
maar duitsers zijn over het algemeen plichtsbewuster
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VWfreak Bekijk Berichtenals ze dit hadden voorgesteld in Vorst, dan zou het dak van de fabriek zijn afgegaan vrees ik...
Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk BerichtenDaar kan je hier geen uitspraak over doen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichtenmaar duitsers zijn over het algemeen plichtsbewuster
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VWfreak Bekijk BerichtenOh jawel, daar ben ik van ovetuigd dat deze ook zouden hebben gestaakt. Het énige verschil is: In Duitsland gaan ze akkoord met arbeidsduurverlenging, als ze dit hadden voorgesteld in Vorst, dan zou het dak van de fabriek zijn afgegaan vrees ik...
Qua flexibiliteit hinkten ze in Vorst achterop.
Qua productiekwaliteit hinken ze in Duitsland achterop.
Meng dit met wat inmenging van politiek in Duitsland...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenInderdaad, dat hebben ze 65 jaar geleden bewezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenInderdaad, dat hebben ze 65 jaar geleden bewezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenIk zal even Pirre quoten:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenDe vakbonden hadden zelf moeten voorstellen van langer te werken, al was het maar 1 uur in de week.
Maar we mogen ook niet vergeten dat ze in Duitsland 7 uur per week minder werken dan bij ons. Wat sommigen zeggen als 'de duitsers zijn flexibeler' moet dus in z'n context geplaatst worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
Voor zover ik weet is dit geen neo-nazi forum.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenIk zal even Pirre quoten:
Comment
-
Uit m'n mailbox
BRUSSEL - Een dertigtal arbeiders bij VW in Vorst heeft met een heftruck een onafgewerkte Polo voor de fabriekspoort geplaatst, en de poort vastgemaakt met een ketting. Daardoor kan niemand de fabriek nog in of uit.
Net voor de middag heeft de burgemeester van Vorst, Corinne De Permentier, met de arbeiders van de autofabriek gepraat. De burgemeester wil vermijden dat de situatie straks uit de hand loopt. Vermoedelijk zullen in de namiddag alle arbeiders naar de autofabriek komen.
Volgens De Permentier zijn de stakers heel pessimistisch over de toekomst van de fabriek nu blijkt dat ze de productie van Golf kwijtspelen en enkel nog de Polo zullen bouwen. ,,Dit is een nationale catastrofe'', zei De Permentier na afloop van het korte onderhoud. ,,Ik wil bemiddelen tussen directie en personeel om ervoor te zorgen dat de zaak hier niet uit de hand loopt.''
Even cirkelde vanmorgen een helikopter van de federale politie boven de fabriek. De lokale politie van de Brusselse zone Zuid houdt met versterking van de federale reserve enkele honderden agenten paraat. Volgens een woordvoerster zullen die enkel ingrijpen als dat echt nodig blijkt.
De Permentier bevestigde dat lokale en federale politie zich klaar houden, maar zich discreet opstellen. Ze zullen enkel ingrijpen als dat echt nodig blijkt. ,,Ik vraag de vakbonden op te roepen tot kalmte'', aldus nog de burgemeester.
Op aanvraag zonder grote titels.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenJa sorry, maar ik heb geen zin de geschiedenisboeken te herschrijven. Die dingen zijn nu eenmaal een deel van de wereldgeschiedenis.
Comment
Comment