Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
    Waarom zegt 'ie dan bedrijfsleider te zijn?
    'Ie heeft ooit laten uitschijnen ergens iets met de bouw te maken te hebben. 'k Weet niet meer waar. 't Ging over m'n interim-taak als werfleider dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
      Ben jij de begrafenisondernemer van Volkswagen Vorst ?

Man, man, ...

En zo een grote letters....

't Leek me interessant is een deftig artikel met betrouwbare bronvermelding te posten. Sommigen denken nog steeds dat ze financieel gezond zijn en dat is niet zo. Op die manier worden onjuistheden betrokken in de discussie & dat is weinig bevordelijk voor deftige argumentatie.

't Is geen gezever, 't komt van de nationale zender.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VWfreak Bekijk Berichten
        Alleen mijn reactie hierop is:
        - Een onderneming als VW wil wel lage arbeidskosten, maar FLEXIBILITEIT en STIPTHEID zijn voor hen zoveel keer belangrijker. Als jet het Just-in-Time principe een beetje kent, dan weet je ook dat, indien 1 schakel staakt, heel de keten blokkeert met enorme kosten als gevolg. Wel, als je dan kan kiezen tussen stiptere Duitsers in Wolfsburg en Mosel en stakingsbereidwillige vakbonden in Vorst, ja, dan is de rekening zeer snel gemaakt hé...
        - Zoals het er nu naar uit ziet, gaat de Duitse loonkost door de loonmatiging en langer werken in Duitsland vanaf volgend jaar of vanaf 2008 waarschijnlijk onder deze van België.
        "Volkswagen AG heeft dus een deal gesloten met de Duitse metaalvakbond IG Metall: de arbeidsduur moet van 29 naar 34 uur per week omhoog en dat in ruil voor het behoud van de werkgelegenheid in Duitsland tot 2011."

Denk je dat de Duitse metaalarbeiders niet zouden hebben gestaakt indien ze dit niet hadden gekregen?

Comment

• Pffff 4000 jobs, dat is al de moeite ...

Comment

"Volkswagen AG heeft dus een deal gesloten met de Duitse metaalvakbond IG Metall: de arbeidsduur moet van 29 naar 34 uur per week omhoog en dat in ruil voor het behoud van de werkgelegenheid in Duitsland tot 2011."

Denk je dat de Duitse metaalarbeiders niet zouden hebben gestaakt indien ze dit niet hadden gekregen?
            Daar kan je hier geen uitspraak over doen, tenzij je de volledige arbeidswetgeving met betrekking tot staken van Duitsland kent. Anders is het enorm moeilijk om de waarschijnlijkheid van staken te bepalen. In Belgïe is die wetgeving nu eenmaal veel te laks en wordt die misbruikt.

Comment

Oh jawel, daar ben ik van ovetuigd dat deze ook zouden hebben gestaakt. Het énige verschil is: In Duitsland gaan ze akkoord met arbeidsduurverlenging, als ze dit hadden voorgesteld in Vorst, dan zou het dak van de fabriek zijn afgegaan vrees ik...

Comment

dat is dan hun probleem.

maar duitsers zijn over het algemeen plichtsbewuster

Comment

als ze dit hadden voorgesteld in Vorst, dan zou het dak van de fabriek zijn afgegaan vrees ik...
                  Ik zal even Pirre quoten:

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                  Daar kan je hier geen uitspraak over doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
                    maar duitsers zijn over het algemeen plichtsbewuster
                    Inderdaad, dat hebben ze 65 jaar geleden bewezen.

Comment

Oh jawel, daar ben ik van ovetuigd dat deze ook zouden hebben gestaakt. Het énige verschil is: In Duitsland gaan ze akkoord met arbeidsduurverlenging, als ze dit hadden voorgesteld in Vorst, dan zou het dak van de fabriek zijn afgegaan vrees ik...
                      Hierin heb je gelijk.
                      Qua flexibiliteit hinkten ze in Vorst achterop.
                      Qua productiekwaliteit hinken ze in Duitsland achterop.

Meng dit met wat inmenging van politiek in Duitsland...

Comment

• De vakbonden hadden zelf moeten voorstellen van langer te werken, al was het maar 1 uur in de week.
                        A Twist of the Wrist

Comment

Comment

Sterk bezig.

Comment

Waarom hebben de VW Vorst vakbonden dit voorstel dat zelf niet gaan doen in Wolfsburg, om net zoals in Duitsland langer te willen werken? Dan hadden ze kunnen zeggen, wij als vakbonden hebben inspanningen gedaan om VW hier te houden. Maar wat kunnen ze nu zeggen? We hebben gestaakt, tot de dood ons scheidt...

Comment

• Never mind. Flauw xit.
                                American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                  De vakbonden hadden zelf moeten voorstellen van langer te werken, al was het maar 1 uur in de week.
                                  True.

Maar we mogen ook niet vergeten dat ze in Duitsland 7 uur per week minder werken dan bij ons. Wat sommigen zeggen als 'de duitsers zijn flexibeler' moet dus in z'n context geplaatst worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
                                    Ja sorry, maar ik heb geen zin de geschiedenisboeken te herschrijven. Die dingen zijn nu eenmaal een deel van de wereldgeschiedenis.
                                    Voor zover ik weet is dit geen neo-nazi forum.

Comment

Hier misbruik je mijn quote, Vorst staat nu eenmaal gekend als een stakingsminnend bedrijf.

Comment

• Uit m'n mailbox

BRUSSEL - Een dertigtal arbeiders bij VW in Vorst heeft met een heftruck een onafgewerkte Polo voor de fabriekspoort geplaatst, en de poort vastgemaakt met een ketting. Daardoor kan niemand de fabriek nog in of uit.

Net voor de middag heeft de burgemeester van Vorst, Corinne De Permentier, met de arbeiders van de autofabriek gepraat. De burgemeester wil vermijden dat de situatie straks uit de hand loopt. Vermoedelijk zullen in de namiddag alle arbeiders naar de autofabriek komen.

Volgens De Permentier zijn de stakers heel pessimistisch over de toekomst van de fabriek nu blijkt dat ze de productie van Golf kwijtspelen en enkel nog de Polo zullen bouwen. ,,Dit is een nationale catastrofe'', zei De Permentier na afloop van het korte onderhoud. ,,Ik wil bemiddelen tussen directie en personeel om ervoor te zorgen dat de zaak hier niet uit de hand loopt.''

Even cirkelde vanmorgen een helikopter van de federale politie boven de fabriek. De lokale politie van de Brusselse zone Zuid houdt met versterking van de federale reserve enkele honderden agenten paraat. Volgens een woordvoerster zullen die enkel ingrijpen als dat echt nodig blijkt.

De Permentier bevestigde dat lokale en federale politie zich klaar houden, maar zich discreet opstellen. Ze zullen enkel ingrijpen als dat echt nodig blijkt. ,,Ik vraag de vakbonden op te roepen tot kalmte'', aldus nog de burgemeester.

Op aanvraag zonder grote titels.

Comment

Ja sorry, maar ik heb geen zin de geschiedenisboeken te herschrijven. Die dingen zijn nu eenmaal een deel van de wereldgeschiedenis.
                                          let maar op van de fransen ook ... die hebben ons ook al een paar keer liggen gehad! en die hollanders eigenlijk ook.

Comment

Working...
                                          X