Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Sindskort werkt mijn Photoshop CS4 niet meer. Heb al verscheidene keren geprobeerd om het opnieuw te installeren. Ik krijg het programma dan wel geopend, maar wanneer ik bv. een .jpg-file wil openen krijg ik volgende melding:
(Bij de evaluatieversie van 30-dagen ook dit probleem trouwens...)
Sinds deze morgen heb ik een opstartprobleem met mijn werk pc.
Als ik de pc wil opstarten (knop indrukken) dan hoor ik even een geluid (draaien van ventilator denk ik), en enkele seconden later een bieptoon, waarna alles terug stilvalt.
Op het scherm krijg ik een melding : "geen signaal".
Na opnieuw indrukken van de startknop : idem
Zou het kunnen dat de voeding stuk is, of zou de HD of het moederbord kapot zijn, of nog iets anders ? (Zelf ken ik niet al te veel van een computer, maar die dingen zou ik wel kunnen vervangen -----denk ik toch)
P.S. deze pc is niet verbonden met het internet en er worden geen externe dingen op aangesloten,
Als ik de pc wil opstarten (knop indrukken) dan hoor ik even een geluid (draaien van ventilator denk ik), en enkele seconden later een bieptoon, waarna alles terug stilvalt.
Zou het kunnen dat de voeding stuk is, of zou de HD of het moederbord kapot zijn, of nog iets anders ? (Zelf ken ik niet al te veel van een computer, maar die dingen zou ik wel kunnen vervangen -----denk ik toch)
P.S. deze pc is niet verbonden met het internet en er worden geen externe dingen op aangesloten,
Je kan al is beginnen met een bios reset te proberen. Je maakt de pc open (stekker er eerst uit uiteraard ), en op het moederbord zit zo'n rond zilver batterijtje. Haal dat er af, hou de powerknop 30 sec ingedrukt, batterijtje er terug in, en pc terug inschakelen, kijken wat die dan doet .
Volgens mij bedoel je de alombekende korte biep(wat bij oudere PC's normaal is). Als de biep meer dan 1 biep is dan is dit een bioserror. Als de biep 1-maal is dan kan het zijn dat je PC opstart maar dat je videokaart defect is, mocht je een extra videokaart hebben (mag desnoods een oude pci kaart zijn als je PC dit ondersteunt) dan kun je dit even testen.
Dat kan echt vanalles zijn ... nuja, vanalles hardware dan wel. Kan je nog in uw BIOS duiken ?
Je kan al is beginnen met een bios reset te proberen. Je maakt de pc open (stekker er eerst uit uiteraard ), en op het moederbord zit zo'n rond zilver batterijtje. Haal dat er af, hou de powerknop 30 sec ingedrukt, batterijtje er terug in, en pc terug inschakelen, kijken wat die dan doet .
Volgens mij bedoel je de alombekende korte biep(wat bij oudere PC's normaal is). Als de biep meer dan 1 biep is dan is dit een bioserror. Als de biep 1-maal is dan kan het zijn dat je PC opstart maar dat je videokaart defect is, mocht je een extra videokaart hebben (mag desnoods een oude pci kaart zijn als je PC dit ondersteunt) dan kun je dit even testen.
Bedankt,
Is inderdaad een iets oudere pc .
Ik denk dat de pc gewoon helemaal niet meer opstart, omdat ik de hd en ventilatoren niet meer hoor draaien.
Hint : maak eens een filmpje ... het lijkt overkill, maar je moet eens nagaan hoeveel tijd je verliest, uit te leggen wat nu juist het probleem is.
Liefst met fototoestel, maar desnoods met GSM
Upladen naar een mediasite (photobucket) is hetzelfde voor filmpjes als voor foto's hoor, duurt enkel stukken langer
Ola, dat is te moeilijk voor mij, dat kan ikke niet.
Ik zal het eens beter proberen te omschrijven.
1. Ik druk op de startknop
2. De pc lijkt op te starten (hoor 1 biep en wat geruis ---de ventilator denk ik) dus tot hier alles normaal.
3. De pc slaat terug af (minder dan 1 seconde) Net alsof je de pc terug zou hebben uitgeschakeld.
Ola, dat is te moeilijk voor mij, dat kan ikke niet.
Ik zal het eens beter proberen te omschrijven.
1. Ik druk op de startknop
2. De pc lijkt op te starten (hoor 1 biep en wat geruis ---de ventilator denk ik) dus tot hier alles normaal.
3. De pc slaat terug af (minder dan 1 seconde) Net alsof je de pc terug zou hebben uitgeschakeld.
Lijkt me opvallend veel op een warmteprobleem. Haal het zijdeksel eens van je case en start deze zonder aan de componenten te komen en kijk het volgende na:
-Draait de CPU fan?
-Draait de fan op de grafische kaart? (als deze aanwezig is)
-Draait de fan op de power supply (als deze ook aanwezig is)
-sluit de fan op de cpu goed aan (geen gebroken contactpunten)
-Geen stofophoping rond en in de cpufan.
-zie je geen vonken bij het opstarten (power supply)
Dit zijn toch de eerste punten dat ik zou nakijken.
Lijkt me opvallend veel op een warmteprobleem. Haal het zijdeksel eens van je case en start deze zonder aan de componenten te komen en kijk het volgende na:
-Draait de CPU fan?
Oke, zal ik morgens eens allemaal bekijken . Hartelijk dank nog (heb namelijk nog enkele dingen op de HD staan die ik graag zou behouden)
-Draait de CPU fan?
euh, warmteprobleem ? van die 5 seconden da iets opstaat, kan er nu ni bepaald iets gaan overheaten
feit dat 'ie geen beeld krijgt bij POST BIOS zal eerder doelen op:
-dode graka ( onwaarschijnlijk, zelfs, gezien de comp zichzelf niet gaat afsluiten met dode graka, blijft gewoon draaien zonder beeld te geven.)
-ram dood ( maar ook onwaarschijnlijk, zie hierboven)
-dood moederbord
-dode voeding
Comment