Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
    Klein probleem hier. We zijn geswitcht naar een nieuwe telenet formule waardoor er hier een en ander veranderd is aan ons netwerk. Verbonden via 2 switchen aan de modem.

modem - > switch 1
    vanuit switch 1 3 kabels naar het huis en 1 naar switch2 waar nog 5 kabels aan hangen.
    Nu kan mijn pc eindelijk op het internet, na bellen naar telenet. Ip adress stond op vast ingesteld.
    Nu moest ik dit op al de andere pc's aanpassen. Maar deze willen dus niet connecteren met het internet.
    Ik verander de instellingen van de LAN zoals ik ook bij mijn pc heb gedaan, en dan moest ik op "bridge connections" drukken, bij mijn pc werkte dit direct. Maar bij de andere computer lukt dus niet. Er staat dat ik minstens 2 lan of highspeed netwerken moet selecteren of zo iets..
    Waarom niet gewoon een router steken? Volgens wat ik hier lees hebben je PC's allemaal WAN ip addressen. Hangt af van het abonnement maar de gewone laten maar 1 à 2 addressen toe. Zou daar gewoon een router tussensteken, zorg gewoon dat je digibox of digicorder wel een wan ipaddress heeft.

EDIT: lees net dat ze je vragen om bridge connection te configureren op je eerste PC. Dus proberen ze je eerste PC als 'internet connection' te gebruiken, beetje hetzelfde als een router maar dan moet je eerste PC altijd aanliggen. telenet,.... WAT EEN PRUTSERS!
    Last edited by ; 17/01/2010, 15:44.

Comment

• bedankt voor je snelle reply maar ik snap er niet echt veel van

Kan het zijn dat die switchen ook routers zijn?

Er zijn er 2 omdat er anders te weinig poorten voor alle kabels waren...
      Ik veronderstel dat de telenet instalateur er wel genoeg van kent, als wij zeggen minimum 3 pc's..
      Het is trouwens de diamond shake die we hier nu hebben..

Comment

• Diamond shake = met 4 pc's op internet... staat er bij op de telenet site..

Comment

bedankt voor je snelle reply maar ik snap er niet echt veel van

Kan het zijn dat die switchen ook routers zijn?

Er zijn er 2 omdat er anders te weinig poorten voor alle kabels waren...
          Ik veronderstel dat de telenet instalateur er wel genoeg van kent, als wij zeggen minimum 3 pc's..
          Het is trouwens de diamond shake die we hier nu hebben..
          kijk eens op je pc die werkt welk ipaddress je hebt? via start-> run -> cmd-> ipconfig

als dit iets zoals 10.10.X.X of 192.168.X.X dan zit er ergens een router tussen

Comment

• staat dus geen router tussen..

Comment

Diamond shake = met 4 pc's op internet... staat er bij op de telenet site..
              Welja waarom ze dan een bridge connection willen leggen? dan kun je evengoed een funky shake pakken

bekijk eens alle ipaddressen op al je PC's

Comment

• mijn pc:

ipv4: 78.21.64.252
                gateway: 78.21.64.

zus:

ipv4 aut.: 169.254.200.243
                gateway: niets

ma:

ip aut: 169.254.109.181

Comment

mijn pc:

ipv4: 78.21.64.252
                  gateway: 78.21.64.

zus:

ipv4 aut.: 169.254.200.243

ma:

ip aut: 169.254.109.181
                  een 169 reeks is een local loop dus kan niks in het netwerk zien. op je PC's met 169.X.X.X ga je naar configuratiescherm->netwerk connections-> en als daar bridge connection staat dit wissen. rechtsklikken op local area connection-> tcp ip connection ->
                  obtain ip address automatically
                  obtain dns automatically

en normaal zou je een ipaddress krijgen van telenet, anders:

start-> run-> cmd-> ipconfig /release

ipconfig /renew

Comment

• ik zal het eens testen! merci!

Comment

• Ok dat ipconfig /release , ipconfig /renew werkte niet, was altijd time out.
                      Maar ik heb wat kabels zitten versteken, en nu heb ik op mijn zus haar pc ineens wel internet!
                      Dus al 2 pc's met internet, jeeej! op de andere krijg ik nog altijd zo'n 169.xxx adress.
                      Ik veronderstel dus dat de communicatie tussen de 2 switchen foutloopt. Alles pc's zijn ingesteld op een automatisch ip adres.
                      kabels vanuit switch 1 gaan blijkbaar. Die vanuit switch2 zitten dan volgens mij in die loop..

Comment

Ok dat ipconfig /release , ipconfig /renew werkte niet, was altijd time out.
                        Maar ik heb wat kabels zitten versteken, en nu heb ik op mijn zus haar pc ineens wel internet!
                        Dus al 2 pc's met internet, jeeej! op de andere krijg ik nog altijd zo'n 169.xxx adress.
                        Ik veronderstel dus dat de communicatie tussen de 2 switchen foutloopt. Alles pc's zijn ingesteld op een automatisch ip adres.
                        kabels vanuit switch 1 gaan blijkbaar. Die vanuit switch2 zitten dan volgens mij in die loop..
                        Kijk eens tussen switch 1 en switch 2 maar 1 kabel zit (mogen er geen 2 in zitten) en steek eens een andere kabel in tussen switch 1 en switch 2. het kan zijn dat ze die kabel zelf gemaakt hebben maar nooit getest.

Comment

• Had ik dus net al gedaan. Telenet kerel heeft dus blijkbaar een kapotte kabel tussen switch 1 en 2 gestoken..
                          Als werkt nu ongeveer!

Hartelijk bedankt! Dan kan ik nu verder leren

Comment

Had ik dus net al gedaan. Telenet kerel heeft dus blijkbaar een kapotte kabel tussen switch 1 en 2 gestoken..
                            Als werkt nu ongeveer!

Hartelijk bedankt! Dan kan ik nu verder leren
                            like I said: telenet PRUTSERS

Comment

• Idd een beetje een stomme fout...

Comment

• Ben nog niet van de problemen af, zucht.

Zo ziet het er nu uit:

Zwart is de modem, bruin zijn de switchen, rood in het draadloos access point.
                                Groen zijn kabels die naar verschillende plaatsen in huis lopen. De blauwe kabel verbindt de 2 switchen met elkaar.

Probleem! Ik kan geen verbinding krijgen met het AP, soms ziet mijn laptop het AP, maar wanneer ik dan wil verbinden valt het signaal weg of lukt het niet. Als ik daarna bij de connecties kijk staat het draadloos AP er wel tussen maar dan zonder signaalsterkte..
                                Met mijn zus haar laptop is het even gelukt om draadloos op het internet te gaan, maar dat heeft ook maar 3 minuten geduurd.
                                Mijn laptop en zus haar laptop: Toshiba Satelit A200 dacht ik.
                                AP: D-link DWL-G700AP

AP is ingesteld geweest door de telenet man..

IP adressen staan op automatisch, internet via de kabel gaat. Enkel draadloos werkt dus nog niet.
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Hoe ver zit je van dat wireless AP af? Veel vloeren en/of muren tussen?
                                  Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                  BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
                                    Hoe ver zit je van dat wireless AP af? Veel vloeren en/of muren tussen?
                                    Ik zit op zo'n 2- 3 meter ervan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                      Oke,

Probleem is als volgt:

Mijn dochter had het scherm van de laptop om zeep geholpen.

Ikke rondgezocht en bij een onderdelen winkel in NL kon ik het juiste scherm achterna bestellen. Zogezegd zogedaan.

Nu komen ze het daarnet hier afleveren. Ikke vijs open, oud eruit, nieuw erin.

Met dit als resultaat:

Heb ik nu gewoon de pech dat ze een defect scherm hebben opgestuurd ( of dat het defect geraakt is onderweg) of kan er nog iets anders defect zijn aan mijn laptop dat dit kan veroorzaken?

Voor ik terug begin te mailen wil ik wel weten dat ik me niet belachelijk ga maken omdat er overduidelijk iets anders kapot is of zo.

Merci!
                                      Iemand nog een idee hoe ik kan tetsen of het probleem bij de laptop dan wel bij het scherm ligt?

Ik ga niet graag klagen voordat ik het zelf weet maar 'k moet er ook niet te lang mee gaan wachten natuurlijk.

Comment

Ben nog niet van de problemen af, zucht.

Zo ziet het er nu uit:

Groen zijn kabels die naar verschillende plaatsen in huis lopen. De blauwe kabel verbindt de 2 switchen met elkaar.

Probleem! Ik kan geen verbinding krijgen met het AP, soms ziet mijn laptop het AP, maar wanneer ik dan wil verbinden valt het signaal weg of lukt het niet. Als ik daarna bij de connecties kijk staat het draadloos AP er wel tussen maar dan zonder signaalsterkte..
                                        Met mijn zus haar laptop is het even gelukt om draadloos op het internet te gaan, maar dat heeft ook maar 3 minuten geduurd.

IP adressen staan op automatisch, internet via de kabel gaat. Enkel draadloos werkt dus nog niet.
                                        doe gewoon dit:

Telenet-Modem --> Switch1
                                        Switch1 --> Digitale TV1
                                        Switch1 --> Digitale TV2
                                        ..
                                        Switch1 --> Draadloze router (iets als Dlink Dir-615, 635 of 825, tss 50 en 130 euro)

Na de draadloze router kan je je 2e switch nog zetten indien je aansluitingen te weinig hebt.

Is de dekking niet goed, kan je je AP nog aansluiten op de router.

Probleem nu is dat je een access point, switches etc combineert zonder dat er ergens een toestel is dat ip-adressen geeft. De Telenet-modem geeft enkel externe ip-adressen, en met beperking.

Je zal dan ook meteen beter beschermd zijn.

Comment

Ben nog niet van de problemen af, zucht.

Zo ziet het er nu uit:

connecteer via kabel en typ in internet explorer het ip adres van de access point. Check in de logs (als er logs zijn) of er iets eigenaardigs is

Comment

Working...
                                          X