Oorspronkelijk geplaatst door 53
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PC problemen & oplossingen (deel 3)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEven heel kort uitleggen.
Een aantal weken geleden kreeg mijn laptop een slag in de buurt van de HD. Daarna wou hij niet meer opstarten. Al mijn bestanden stonden op die HD en ik had van zowat niets een back-up. Heb dan een externe HD besteld, en de interne HD van de laptop laten uitlezen door een maat. Die kon voornamelijk de tweede partitie van die schijf kopiëren op de externe. Gelukkig stonden al mijn zelfgemaakte foto's op die partitie. De meeste andere zaken, ben ik kwijt (iTunes e.d.).
De HD van de laptop daarna geformatteerd en Windows XP Pro erop (was Vista Home Premium). Het viel op dat de computer nogal eens bleef hangen (bij internetgebruik). Echter, CD's importeren in iTunes, lukte bv. wél volkomen normaal en zonder haperen. Ik dacht dus eerst wat CD's te importeren, dan iTunes te kopiëren naar de externe HD en dan een nieuwe HD te monteren.
Bon, de dag nadat ik de eerste CD's op de HD had gezet, was het al om zeep. Windows start helemaal niet meer. Dus bij het opstarten krijg ik het logo van de fabrikant te zien en dan niets meer.
En dan de vraag: is het zo goed als zeker dat het aan de HD ligt? Het moederbord kan bv. nooit rechtstreeks geraakt geweest zijn. Het is ook niet dat er wat aan de behuizing scheelt.
Ik zou eventueel nog eens willen proberen met het plaatsen van een interne HD (2,5" SATA) uit de laptop van iemand anders, maar dat is nog niet direct mogelijk.
Momenteel surf ik met de laptop van mijn madam haar werk, maar op dat ding kan ik helemaal niets installeren.
Ik hoop dat het gewoon de HD is natuurlijk. Voor 50 € heb ik een deftige nieuwe schijf en dan moet ik er gewoon nog even Windows op zetten. De laptop is een jaar of drie oud, dus de rest van de onderdelen kan nog wel even mee. Een nieuwe kopen is dus niet direct nodig.
de harde schijf is het meest fragiele aan een laptop en ook al ziet hij er nog goed uit, toch kunnen sommige sectoren beschadigd zijn. Wanneer je op deze sector probeert te lezen of te schrijven blijft de laptop haperen. Als je 100% zeker wilt zijn dan doe je een chkdsk van de harde schijf, probeert eerst eens op de laptop zelf als je nog kan opstarten of in een externe hd steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cody_772 Bekijk Berichtenbeta,
de harde schijf is het meest fragiele aan een laptop en ook al ziet hij er nog goed uit, toch kunnen sommige sectoren beschadigd zijn. Wanneer je op deze sector probeert te lezen of te schrijven blijft de laptop haperen. Als je 100% zeker wilt zijn dan doe je een chkdsk van de harde schijf, probeert eerst eens op de laptop zelf als je nog kan opstarten of in een externe hd steken.
Ik heb geen reden om aan te nemen dat het niet aan de HD ligt, maar stel nu dat de verbinding tss het moederbord en de HD ook geraakt is, ben ik vet met enkel een nieuwe HD natuurlijk. Enfin, het zou moeten lukken, want de laptop is niet gevallen. Hij kreeg gewoon een schok terwijl hij draaide.
Comment
-
ik heb het volgende probleem,laatste tijd als ik in explorer een nieuw scherm wil opendoen of bv hier op een link klik vertikt hij het soms(dus niet altijd)om hem te openen,ik krijg dan wel een nieuw scherm en onderaan wil hij precies laden maar het scherm blijft wit
iemand enig idee?
en nog een vraagje,als je bv een spel aan het spelen bent en het scherm freest ineens of er komen strepen op of dergelijk,ligt dat dan aan de videokaart,en het eventuele gebrek aan koeling ervan?Last edited by Davy_; 26/12/2009, 00:56.2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk BerichtenKlok van m'n pc staat altijd verkeerd.
En als ik de tijd wil synchroniseren, geeft die fout aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichtenik heb het volgende probleem,laatste tijd als ik in explorer een nieuw scherm wil opendoen of bv hier op een link klik vertikt hij het soms(dus niet altijd)om hem te openen,ik krijg dan wel een nieuw scherm en onderaan wil hij precies laden maar het scherm blijft wit
iemand enig idee?
en nog een vraagje,als je bv een spel aan het spelen bent en het scherm freest ineens of er komen strepen op of dergelijk,ligt dat dan aan de videokaart,en het eventuele gebrek aan koeling ervan?
anderzijds: freezes en vooral artifacts duiden op het stuk zijn van de memory modules op uw graka.
Comment
-
Kent er iemand een gratis programma om dvd covers te maken en op de juiste grootte te zetten?
ik had nero cover design maar dat was maar een trail versie en om het te kopen voor gewoon die covers lijkt me nogal weg gegooid geld.BMW X5 45e
Comment
-
Ik heb een probleem met de installatie van PS.
Eerst had ik de trailversie van CS4 gedownload van adobe.com maar bij de installatie kreeg ik (helemaal op het eind na een kwartier getaffel) de boodschap dat Photoshop niet kon geinstalleerd worden, de shared components wel.
Ik heb daarna de instructies gevolgd en opnieuw geprobeerd (opnieuw opstarten, geen browser, firewall of virusscan draaiende) en opnieuw lukte het niet.
Daarna alles maar verwijderd en op het net naar de vorige versie gezocht.
Dus vandaag probeer ik CS3 te installen en krijg net hetzelfde
Iemand die dit ook heeft voor gehad en weet wat de oorzaak is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenWel, dat opstarten lukt totaal niet meer.
Ik heb geen reden om aan te nemen dat het niet aan de HD ligt, maar stel nu dat de verbinding tss het moederbord en de HD ook geraakt is, ben ik vet met enkel een nieuwe HD natuurlijk. Enfin, het zou moeten lukken, want de laptop is niet gevallen. Hij kreeg gewoon een schok terwijl hij draaide.
verbinding tussen hdd en mobo gaat zelden stuk, in 99% van de gevallen is het uw hd. zoals eerder aangehaald => chkdisk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk BerichtenAls je naar dit forum surft, zonder in te loggen krijg je normaal gezien een banner te zien bovenaan waar je de blauwe pijl op onderstaande screenshot ziet, dacht ik..
Ik krijg dus enkel een grijze balk te zien. Iemand een idee hoe dat komt?
Hetzelfde heb ik voor met de banners op ongeveer alle vtm-sites.
Ik heb flash plugin versie 10.0.42.34 (laatste nieuwe normaal gezien).
En het probleem is er met alle browsers die ik hier heb staan. (firexfox 3.5.5 , IE 8, google Chrome) Google Chrome geeft zelfs die grijze kader niet weer.
Iemand??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtendat is juist hetgene wat een hdd niet kan verdragen,
verbinding tussen hdd en mobo gaat zelden stuk, in 99% van de gevallen is het uw hd. zoals eerder aangehaald => chkdisk
Miljaarde, een maat van mij die me voorziet van software wanneer nodig, heeft een SSD op het oog en kan dan zijn SATA missen, maar daar is gelijk nog geen nieuws over. Het steekt me tegen, want op de laptop waarmee ik nu surf, kan ik niets installeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenI know. Het was dan ook niet echt de bedoeling.
Miljaarde, een maat van mij die me voorziet van software wanneer nodig, heeft een SSD op het oog en kan dan zijn SATA missen, maar daar is gelijk nog geen nieuws over. Het steekt me tegen, want op de laptop waarmee ik nu surf, kan ik niets installeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenen de correcte foutmelding was .... ?
volgende onderdelen konden niet geinstalleerd worden Photoshiop CS4
Herstart u pc en deactiveer firewall, av en browsers en probeerd e installatie opnieuw uit te voeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk BerichtenIemand nog problemen met telenet internet?
Op draadloze slaag ik er niet in verbinding te krijgen. Geen reactie van gateway krijg ik op m'n gsm als ik wil verbinden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk BerichtenEn dat lukt ook niet als je met de pc wil inloggen?
morgen eens naar telenet bellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichtenrouter al gereboot gehad?
(?)
of bedoel je gewoon aan/uitgeschakeld?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichtennee maar ik zou eigenlijk niet weten hoe dat moet.
(?)
of bedoel je gewoon aan/uitgeschakeld?
Comment
Comment