Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [quote=ir_fuel;3816019]Bel IT support op uw werk en laat ze het oplossen eh

Ik ben zelfstandig, en mijn "werk pc" staat thuis op mijne bureau.
    Ik ken nog wel iemand die het zal oplossen voor mij, helaas is die mens nu op reis.
    De oplossing laat ik u later weten.

groeten,

Comment

• Oke,

Probleem is als volgt:

Mijn dochter had het scherm van de laptop om zeep geholpen.

Ikke rondgezocht en bij een onderdelen winkel in NL kon ik het juiste scherm achterna bestellen. Zogezegd zogedaan.

Nu komen ze het daarnet hier afleveren. Ikke vijs open, oud eruit, nieuw erin.

Met dit als resultaat:

Heb ik nu gewoon de pech dat ze een defect scherm hebben opgestuurd ( of dat het defect geraakt is onderweg) of kan er nog iets anders defect zijn aan mijn laptop dat dit kan veroorzaken?

Voor ik terug begin te mailen wil ik wel weten dat ik me niet belachelijk ga maken omdat er overduidelijk iets anders kapot is of zo.

Merci!
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Ze heeft het mss weer achter je rug kapot gemaakt?

Ziet het scherm er nu hetzelfde uit als het kapot scherm?

Mogelijks is de kabel naar het scherm kapot. Probeer eens een externe monitor aan te sluiten, dan kan je zeker zijn dat het aan het scherm en of de kabel ligt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bertds Bekijk Berichten
          Ze heeft het mss weer achter je rug kapot gemaakt?

Ziet het scherm er nu hetzelfde uit als het kapot scherm?

Mogelijks is de kabel naar het scherm kapot. Probeer eens een externe monitor aan te sluiten, dan kan je zeker zijn dat het aan het scherm en of de kabel ligt.
          externe mon geeft geen probleem, werkt al gans de tijd goed op de tv.

ik heb het kabeltje al wel eens losgemaakt en terug vastgemaakt maar dat leek wel goed te zitten

Comment

• En hoe is het eerste scherm kapot gegaan? Dat kabeltje kan eventueel een fijne barst hebben, dat je niet kan zien, waardoor je contact slecht is

Comment

En hoe is het eerste scherm kapot gegaan? Dat kabeltje kan eventueel een fijne barst hebben, dat je niet kan zien, waardoor je contact slecht is
              door een muis op het toetsenbord te leggen, dicht te klappen en dan er op te gaan zitten.

Dit allemaal uitgevoerd door een 2-jarige.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                door een muis op het toetsenbord te leggen, dicht te klappen en dan er op te gaan zitten.

Dit allemaal uitgevoerd door een 2-jarige.
                En hoe was jou reactie ???
                - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                  En hoe was jou reactie ???
                  Ik was in de wolken, uiteraard.

Comment

• Nja, dan denk ik dat je de jackpot hebt met een nieuw kapot scherm. Zeker dat je vorig scherm niet dezelfde lijnen vertoonde?

Comment

Nja, dan denk ik dat je de jackpot hebt met een nieuw kapot scherm. Zeker dat je vorig scherm niet dezelfde lijnen vertoonde?
                      Nee, die had een grote zwarte vlek in het midden en heel het bovenste deel was wit, links onder in de hoek had ik nog normaal beeld.

Comment

• Wil je echt zeker zijn kun je testen met een andere laptop... Maar die heb je waarschijnlijk niet in de buurt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 5@mw!$3 Bekijk Berichten
                          Wil je echt zeker zijn kun je testen met een andere laptop... Maar die heb je waarschijnlijk niet in de buurt?
                          dat had ik ook al gedacht maar de enige die ik had was al een oudere en die aansluitingen komen niet overeen blijkbaar ...

Iemand die de zijne even wil uitlenen?

Comment

• Welke type laptop is dat btw?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 5@mw!$3 Bekijk Berichten
                              Welke type laptop is dat btw?
                              MSI CX700-037be

edith zegt 17.3" led xvga scherm met 1600*900 pixels.

Comment

Oke,

Probleem is als volgt:

Mijn dochter had het scherm van de laptop om zeep geholpen.

Ikke rondgezocht en bij een onderdelen winkel in NL kon ik het juiste scherm achterna bestellen. Zogezegd zogedaan.

Nu komen ze het daarnet hier afleveren. Ikke vijs open, oud eruit, nieuw erin.

Met dit als resultaat:

Heb ik nu gewoon de pech dat ze een defect scherm hebben opgestuurd ( of dat het defect geraakt is onderweg) of kan er nog iets anders defect zijn aan mijn laptop dat dit kan veroorzaken?

Voor ik terug begin te mailen wil ik wel weten dat ik me niet belachelijk ga maken omdat er overduidelijk iets anders kapot is of zo.

Merci!
                                Zeker dat je die video- en audiokabel goed hebt aangesloten? Als alles goed aangesloten is vrees ik voor een defect.

Nu, ik heb ook ooit een scherm laten opsturen vanuit de UK. Netjes mooi afgeleverd thuis, alles voor 75 euro. Scherm kostte hier minstens 300 euro. Nadat ik de boel gemonteerd had bleken er wel twee pixels stuk te zijn. Uiteindelijk vind ik het eigenlijk niet zo erg, kostte ook 'maar' 75 euro hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Zeker dat je die video- en audiokabel goed hebt aangesloten? Als alles goed aangesloten is vrees ik voor een defect.

Nu, ik heb ook ooit een scherm laten opsturen vanuit de UK. Netjes mooi afgeleverd thuis, alles voor 75 euro. Scherm kostte hier minstens 300 euro. Nadat ik de boel gemonteerd had bleken er wel twee pixels stuk te zijn. Uiteindelijk vind ik het eigenlijk niet zo erg, kostte ook 'maar' 75 euro hé.
                                  Zat maar 1 kabeltje aan en dat zit wel goed denk ik ja.

Comment

Zat maar 1 kabeltje aan en dat zit wel goed denk ik ja.
                                    Ah zo, bij mij waren dat twee kabeltjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Ah zo, bij mij waren dat twee kabeltjes.
                                      voor de invertor nog normaal, ik denk dat dat bij een led-scherm niet meer het geval is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                        Ola, dat is te moeilijk voor mij, dat kan ikke niet.
                                        Ik zal het eens beter proberen te omschrijven.

1. Ik druk op de startknop
                                        2. De pc lijkt op te starten (hoor 1 biep en wat geruis ---de ventilator denk ik) dus tot hier alles normaal.
                                        3. De pc slaat terug af (minder dan 1 seconde) Net alsof je de pc terug zou hebben uitgeschakeld.

Probleem opgelost : moederbord is kapot, ttz de condensatoren lekken.
                                        Alle andere componenten werken nog.
                                        Doch een nieuw moederbord is niet meer leverbaar (pc is reeds 9 jaar)
                                        Heb dan maar beslist om ineens een nieuwe laptop te kopen.
                                        (op aanraden van mijn vriend een Acer Aspire Timeline 5810 T)

Comment

• Klein probleem hier. We zijn geswitcht naar een nieuwe telenet formule waardoor er hier een en ander veranderd is aan ons netwerk. Verbonden via 2 switchen aan de modem.

modem - > switch 1
                                          vanuit switch 1 3 kabels naar het huis en 1 naar switch2 waar nog 5 kabels aan hangen.
                                          Nu kan mijn pc eindelijk op het internet, na bellen naar telenet. Ip adress stond op vast ingesteld.
                                          Nu moest ik dit op al de andere pc's aanpassen. Maar deze willen dus niet connecteren met het internet.
                                          Ik verander de instellingen van de LAN zoals ik ook bij mijn pc heb gedaan, en dan moest ik op "bridge connections" drukken, bij mijn pc werkte dit direct. Maar bij de andere computer lukt dus niet. Er staat dat ik minstens 2 lan of highspeed netwerken moet selecteren of zo iets..

Comment

Working...
                                          X