Deel 2 telt ondertussen 2600+ posts, dus ruim tijd voor een nieuw hoofdstuk in dit toch wel bijzonder populaire én nuttig topic.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PC problemen & oplossingen (deel 3)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenGezond is het zeker nietIs het een vaste pc of een laptop?
Achja, wou al lang 'n plat scherm.
Comment
-
Mijn draadloos internet werkt nu wel maar na een half uurtje valt het meestal weg.
De D-link router staat op het gelijkvloers en de computer waarover ik spreek staat op de 2de verdieping. Ontvangen doe ik daar via usb.
Er bestaan lange usb-kabels (5m ofzo), als ik die in de gang langs de trap zou hangen, dus dichterbij de router, zou mijn internet-probleem daarmee op te lossen zijn?
Mij lijkt het logisch van wel maar 'k ben er ni van overtuigd..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk BerichtenMijn draadloos internet werkt nu wel maar na een half uurtje valt het meestal weg.
De D-link router staat op het gelijkvloers en de computer waarover ik spreek staat op de 2de verdieping. Ontvangen doe ik daar via usb.
Er bestaan lange usb-kabels (5m ofzo), als ik die in de gang langs de trap zou hangen, dus dichterbij de router, zou mijn internet-probleem daarmee op te lossen zijn?
Mij lijkt het logisch van wel maar 'k ben er ni van overtuigd..Het duidt eerder op een routerprobleem denk ik.
Misschien eens je pc met een kabel rechtstreeks op je router aansluiten en kijken of je dan nog hetzelfde probleem hebt.
Comment
-
Hallo,
omdat ik de laatste tijd vaak geconfronteerd wordt met sites die er de brui aan geven, geraak ik constant mijn foto's kwijt die ik uploade.
Graag had ik een ultieme oplossing gevonden voor mijn probleem.
Ik dacht bv aan een ftp site op mijn eigen webruimte, alleen weet ik niet hoe ik dat moet aanmaken zodat ik het uitzicht krijgt met de mappen zoals in windows
EDIT: wat gegoogled, en alles werkt zoals ik het wouLast edited by B3noît; 18/05/2008, 00:26.
Comment
-
kan wel hoor, draadloze verbindingen zijn niet zo stabiel. iemand die er tussen loopt met een gsm bv kan al storing geven.
verder kan je proberen om de firmware van de router up te graden, dit kan een betere of stabielere ontvangst geven. bovendien zijn wifi-usbsticks niet echt zo goed qua ontvangst een PCI -of PCMCIA-kaartje geeft betere ontvangst2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichtenkan wel hoor, draadloze verbindingen zijn niet zo stabiel. iemand die er tussen loopt met een gsm bv kan al storing geven.
verder kan je proberen om de firmware van de router up te graden, dit kan een betere of stabielere ontvangst geven. bovendien zijn wifi-usbsticks niet echt zo goed qua ontvangst een PCI -of PCMCIA-kaartje geeft betere ontvangst
Sinds een week heb ik een nieuwe computer en ik had geen zin om er die oude internetkaart in te steken.
Ondertussen ligt de usb ontvanger in de gang, Signal strength: Excellent!Probleem opgelost.
Comment
-
Probleem!
Daarjuist zette ik m'n PC aan en ging beneden nog ff iets halen om te drinken. Ik kwam boven en ik zag dat ie uitgevallen was. Ik start opnieuw op (in gedachte houdend dat mijn ma ze had uitgezet ofzo) en ik blijf ff zitten.
Windows begint te laden
Ik krijg 3 seconden een blauw scherm en het opstartproces begint opnieuw. Is dit een fout in de harde schijf ofzo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk BerichtenHallo,
omdat ik de laatste tijd vaak geconfronteerd wordt met sites die er de brui aan geven, geraak ik constant mijn foto's kwijt die ik uploade.
Graag had ik een ultieme oplossing gevonden voor mijn probleem.
Ik dacht bv aan een ftp site op mijn eigen webruimte, alleen weet ik niet hoe ik dat moet aanmaken zodat ik het uitzicht krijgt met de mappen zoals in windows
EDIT: wat gegoogled, en alles werkt zoals ik het wou
www.one.com -> 1 gig webspace voor 32 euro of zo per jaar. Werkt super simpel via SmartFTP en heeft mij nog niet in de steek gelaten (itt tot Priorweb waar ik ook huur voor een andere site).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SakkeVDW Bekijk BerichtenProbleem!
Daarjuist zette ik m'n PC aan en ging beneden nog ff iets halen om te drinken. Ik kwam boven en ik zag dat ie uitgevallen was. Ik start opnieuw op (in gedachte houdend dat mijn ma ze had uitgezet ofzo) en ik blijf ff zitten.
Windows begint te laden
Ik krijg 3 seconden een blauw scherm en het opstartproces begint opnieuw. Is dit een fout in de harde schijf ofzo?2015 BMW F11 520dA
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichtenfout in de opstartfase van windows, F8 drukken voor die laadbalk komt, dan krijg je opstartopties van windows, probeer eens systeemherstel e.d., anders met de window-cdrom windows reparen of zelfs formateren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenZie dat het al wat te laat is maar toch:
www.one.com -> 1 gig webspace voor 32 euro of zo per jaar. Werkt super simpel via SmartFTP en heeft mij nog niet in de steek gelaten (itt tot Priorweb waar ik ook huur voor een andere site).
Maar overlaatst zijn ze gewisseld van homepage waardoor alle links verloren zijn gegaan.
Dat heeft mij overtuigd om op ftp over te schakelen zodat ik alles zelf beheer.
Alleen heb ik nu nog een probleem:
ik kan zelf mijn ftp openen, maar vanop een andere pc kan dit niet.
Efkes nog een testje:
[IMG]ftp://192.168.2.4/BMW%20535d/ballonvaart%2012.05.2008%20033.jpg[/IMG]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SakkeVDW Bekijk BerichtenIs dat de toets die je naar een menu stuurt met
-veilige modus
-normaal opstarten
-etc...
probeer eens laatste bekende juiste configuratie terug te zetten. kijk ook eens of je nog in veilige modus kan opstarten, van daaruit kan je een systeemherstel doen naar bv een week geleden, toen het probleem zich nog niet voordeed.
anders kies je voor automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen, dan kan je de foutmelding & code van de bluescreen deftig lezen en er eens naar googlen2015 BMW F11 520dA
Comment
-
Bestaat er een mogelijkheid van bv. zo'n filmpje (http://www.wadda.be/g-krachten-de-f1...size=thumbnail) op te slaan op m'n harde schijf of dergelijke om dan met een media toepassing te openen?
Alvast bedankt!
Comment
Comment