Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
    Wij hebben hier thuis zo een netwerkschijf, een lacie. Nu dat ding is niet meer toegankelijk via het netwerk, noch via usb. Ook maakt dat spul een tikkend geluid. Ik heb dat dus open gevezen en de schijf bij in de pc gemonteerd. Windows herkent nieuwe hardware, installeert dat ook, en ik kan de schijf zien in apparaatbeheer. Als ik de schijf echter wil gebruiken moet ik dat spul volgens windows formatteren. Ben ik mijn data dan niet kwijt?
    Laten we zeggen dat je niet makkelijk de data op die schijf kan terughalen, na een format. Dus, antwoord op uw vraag : ja.

En dit is waarom "neen" ook een antwoord kan zijn :

Last edited by ; 09/11/2008, 21:34.

Comment

Iemand een idee hoe ik de data op die schijf nog kan recupereren?
      Probeer ze niet als C-schijf op te zetten, maar probeer ze aan te sluiten op een reeds draaiend systeem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
        Probeer ze niet als C-schijf op te zetten, maar probeer ze aan te sluiten op een reeds draaiend systeem.
        Het systeem draait reeds. Ik ga morgen eens kijken voor een SATA kabel, vandaag heb ik dat ding aangesloten met een SATA kabel van nog geen tien cm waardoor ik hem in de pc kast moest leggen op een plaats die daar helemaal niet voor voorzien was. Daardoor kon ik niet langdurig scannen. De schijf zit nu volledig gemonteerd in de kast, voeding ligt klaar, alleen nog de data nu. Voor de korte tijd dat ik ze heb aangesloten leek ze wel te draaien. Dus met wat geluk mss.

Ik heb eens snel gekeken met "Pc inspector file recovery". Iemand nog andere goede tooltjes voor data van een schijf te recuperen die niet eens via de verkenner toegankelijk is? Pc inspector leek nog wel te werken, maar na 1 uur had die nog maar 4 directories terug gevonden. Hij had wel nog maar 1/6 van de schijf gescand die amper voor de helft vol stond maar toch...

Comment

Wij hebben hier thuis zo een netwerkschijf, een lacie. Nu dat ding is niet meer toegankelijk via het netwerk, noch via usb. Ook maakt dat spul een tikkend geluid. Ik heb dat dus open gevezen en de schijf bij in de pc gemonteerd. Windows herkent nieuwe hardware, installeert dat ook, en ik kan de schijf zien in apparaatbeheer. Als ik de schijf echter wil gebruiken moet ik dat spul volgens windows formatteren. Ben ik mijn data dan niet kwijt?

Iemand een idee hoe ik de data op die schijf nog kan recupereren?
          Ik heb exact hetelfde voorgehad.

Dat ding is geformateerd linux-style, als je met een livecd van ubuntu of zo boot kan je al je data recupereren en daarna de schuif opnieuw formateren en ze werkte terug perfect.

Ik heb die van mij nu in een andere usb-case zitten.

Comment

Het systeem draait reeds. Ik ga morgen eens kijken voor een SATA kabel, vandaag heb ik dat ding aangesloten met een SATA kabel van nog geen tien cm waardoor ik hem in de pc kast moest leggen op een plaats die daar helemaal niet voor voorzien was. Daardoor kon ik niet langdurig scannen. De schijf zit nu volledig gemonteerd in de kast, voeding ligt klaar, alleen nog de data nu. Voor de korte tijd dat ik ze heb aangesloten leek ze wel te draaien. Dus met wat geluk mss.

Ik heb eens snel gekeken met "Pc inspector file recovery". Iemand nog andere goede tooltjes voor data van een schijf te recuperen die niet eens via de verkenner toegankelijk is? Pc inspector leek nog wel te werken, maar na 1 uur had die nog maar 4 directories terug gevonden. Hij had wel nog maar 1/6 van de schijf gescand die amper voor de helft vol stond maar toch...
            Echt, geen zotte dingen doen, gewoon boeten met linux en 't dng werkt perfect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
              Echt, geen zotte dingen doen, gewoon boeten met linux en 't dng werkt perfect.
              Dus de beste manier is volgens jou die harde schijf inbouwen in de pc kast, opstarten met een linux live cd (eentje van knoppix ofzo?) en dan zou ik die schijf moeten kunnen lezen en de cruciale data kunnen kopiëren?

Er is maar een Gb of twintig waar ik geen backup van heb, al de rest had ik (drie)dubbel.

Comment

Dus de beste manier is volgens jou die harde schijf inbouwen in de pc kast, opstarten met een linux live cd (eentje van knoppix ofzo?) en dan zou ik die schijf moeten kunnen lezen en de cruciale data kunnen kopiëren?

Er is maar een Gb of twintig waar ik geen backup van heb, al de rest had ik (drie)dubbel.
                inderdaad.

Je kan de HD ook in een andere case met USB steken of zo he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                  inderdaad.

Je kan de HD ook in een andere case met USB steken of zo he
                  Dat heb ik niet liggen, schijf is al volledig gemonteerd, nog snel even een SATA kabeltje gaan halen. Straks weten we meer. De live cd is bijna gedownloaded.

Comment

• Het ziet ernaar uit dat het niet gaat lukken. Linux vind er precies ook niets van terug. Gisteren kon ik de schijf nog "zien" in apparaatbeheer van windows, vandaag niets meer...

Comment

• Ik haat netwerken.
                      Al een hele tijd heb ik een Level One router gebruikt gehad, geen problemen mee, af en toe eens traag internet of een disconnect, meestal op te lossen door de stroom es ff uit te trekken.

Nu echter heb ik een draadloze router erbij. Eerst had ik dat ding rechtstreeks op de modem aangesloten en al de rest van de computers op die draadloze (al dan niet met kabel).
                      Dat ding deed dan niets anders dan elke 5min ofzo heel even te disconnecten
                      Heb dan de modem ertussen uitgehaald en de oude level one in de plaats gestoken (geïntegreerde modem) en mijn pc en de playstation daar terug rechtstreeks op aangesloten en mijn ma haar pc + de laptop (draadloos) bolt nog op de draadloze router. Geen idee of het bij hun bolt of ni, 'k hoor toch ni veel klagen. Heb nog niet veel op de laptop gezeten, maar had wel de indruk dat 'ie pokketraag was...

Echter heb ik zelf ook vaker en vaker problemen met traag internet en een disconnect hier en daar.
                      Ik weet nu wel niet of het aan de instellingen van de routers ligt (en vooral welke instellingen) of aan de ISP zelf

Gedachten?

Comment

Het ziet ernaar uit dat het niet gaat lukken. Linux vind er precies ook niets van terug. Gisteren kon ik de schijf nog "zien" in apparaatbeheer van windows, vandaag niets meer...
                        Niet? spijtig, misschien toch echt iets mis dan met de schijf?

Ik had zowat dezelfde symptomen, kon de schuif ook wel vinden maar de data was niet toegankelijk, door gewoon m'n laptop op linux te zetten en via usb aan te sluiten heb ik toen alles kunnen recupereren.

't was in elk geval de moeit waard om te proberen he.

Comment

• problemen met mijn 3 dagen oude laptop..

Kan niet meer aanmelden met vista. Er komt staan De service User Profile service verhinderd het aanmelden. gebruikersprofiel kan niet worden geladen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                            problemen met mijn 3 dagen oude laptop..

Kan niet meer aanmelden met vista. Er komt staan De service User Profile service verhinderd het aanmelden. gebruikersprofiel kan niet worden geladen.
                            neem dit eens door: http://www.vistax64.com/tutorials/13...ot-loaded.html

wie weet is je probleem dan van de baan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                              Daarnet gaf onze vaste pc aan dat het userdll32 of userddl32 niet werd gevonden. Er staat een trojan horse op. Ik ken niks van die rommel en de pc wilt nu niet meer opstarten.
                              Kan de pc volledig leeggehaald en terug geïnstalleerd worden? Ik zal wel alles kwijt zijn dan maar ik heb alle belangrijke dingen overgezet naar een externe HDD.
                              De hardware zelf zal toch niet vernieuwd moeten worden?
                              Was net op het Nieuws.

Het schijnt een algemeen probleem te zijn met die gratis anti-virus software van AVG.
                              Het wist een noodzakelijk bestand in Windows waardoor hij niet meer opgestart kan worden.
                              Op het Nieuws was men in een pc-zaak die vandaag 40 pc's met dat probleem hebben binnengekregen.

Ikzelf heb het probleem ook op men laptop.

Comment

• Bekijk het positief, als er velen zijn met dit probleem dan zullen er snel hier en daar oplossingen online komen.

Bv hier staat er een uitgebreide oplossing. En google weet dan ook wel raad.

Comment

• Ik heb (nog) geen last van dit probleem, maar kan ik toch best "Automatically heal/remove infections" uitvinken? Of denken jullie dat het probleem reeds van de baan is?

Comment

• Mwa. Ik breng hem morgen wel naar de pc-winkel.
                                    Als ik zoiets zelf probeer op te lossen maak ik het waarschijnlijk alleen maar erger.

Comment

• hmm

mijn pc start ook niet meer op gelijk... wel in veilige modus (wat ik nu aan het doen ben)

ik krijg een blauw scherm waarin hij zegt dat hij winsrv.dll niet kan vinden..

ik heb niks veranderd aan mijn pc sinds de laatste keer ik hem afsloot deze morgen.. deze middag zet ik hem aan en voila..

ik heb al geprobeerd winsrv.dll handmatig te downloaden en dat is gelukt, maar ik weet niet hoe ik het 'in' windows moet steken

wat een geknoei toch met die windows pc's, mac na 10 jaar bijna nooit problemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                        hmm

mijn pc start ook niet meer op gelijk... wel in veilige modus (wat ik nu aan het doen ben)

ik krijg een blauw scherm waarin hij zegt dat hij winsrv.dll niet kan vinden..

ik heb niks veranderd aan mijn pc sinds de laatste keer ik hem afsloot deze morgen.. deze middag zet ik hem aan en voila..

ik heb al geprobeerd winsrv.dll handmatig te downloaden en dat is gelukt, maar ik weet niet hoe ik het 'in' windows moet steken

wat een geknoei toch met die windows pc's, mac na 10 jaar bijna nooit problemen
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                                        Bekijk het positief, als er velen zijn met dit probleem dan zullen er snel hier en daar oplossingen online komen.

Bv hier staat er een uitgebreide oplossing. En google weet dan ook wel raad.

degene met problemen: het is jullie eigen schuld!

neen, naar 't schijnt hebben Vista en XP SP3 er geen last van dus als je je windows up-to-date zou houden, had je er geen last van
                                        2015 BMW F11 520dA
                                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten

degene met problemen: het is jullie eigen schuld!

neen, naar 't schijnt hebben Vista en XP SP3 er geen last van dus als je je windows up-to-date zou houden, had je er geen last van
                                          Oef! Dan laat ik alles wel zoals het is

Comment

Working...
                                          X