Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Klein proxyservertje installeren? Maar dan moet je op de een of de andere manier ervoor zorgen dat je gebuur niet anders kan dan via jouw proxy te gaan.

Misschien kan je met trickle iets doen?

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Hallo!

We hebben een probleem met onze laptop:
      bepaalde sites worden weergegeven met irritant grote letters.
      2 voorbeelden zijn: www.hotmail.com en toledo.kuleuven.be
      Andere sites, zoals www.autoforum.be worden perfect normaal weergegeven, dus in de normale grootte.

Als er dingen van de sites-met-grote-letters worden afgedrukt, dan wordt dit ook effectief in een grote letters afgedrukt. En dat is dus echt ambetant.

Weet iemand hoe dit op te lossen valt?

Alvast bedankt!
      Francis

P.S. Ik heb 2 printscreens bijgevoegd om een voorbeeld te geven. Je ziet duidelijk dat de taakbalken significant kleinere letters hebben.

Last edited by ; 04/10/2008, 15:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
        Hallo!

We hebben een probleem met onze laptop:
        bepaalde sites worden weergegeven met irritant grote letters.
        2 voorbeelden zijn: www.hotmail.com en toledo.kuleuven.be
        Andere sites, zoals www.autoforum.be worden perfect normaal weergegeven, dus in de normale grootte.

Als er dingen van de sites-met-grote-letters worden afgedrukt, dan wordt dit ook effectief in een grote letters afgedrukt. En dat is dus echt ambetant.

Weet iemand hoe dit op te lossen valt?

Alvast bedankt!
        Francis

P.S. Ik heb 2 printscreens bijgevoegd om een voorbeeld te geven. Je ziet duidelijk dat de taakbalken significant kleinere letters hebben.

IE heeft een standaard lettertyoe en grootte voor site waar geen font is opgegeven. Waarschijnlijk staat dat standaard gewoon nogal groot, je moet eens proberen te scrollen met ctrl ingedrukt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
          IE heeft een standaard lettertyoe en grootte voor site waar geen font is opgegeven. Waarschijnlijk staat dat standaard gewoon nogal groot, je moet eens proberen te scrollen met ctrl ingedrukt.
          Problem solved
          Het is inderdaad hiermee gelukt!
          Heel erg bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
            had ik ook lange tijd last van, maar had geen goesting om uit te zoeken waar de fout zat

je moet je poortnummer van de smtp op 465 zetten, en niet op de standaard 25

edit: ha oei, ik zie dat je het al op 465 hebt gezet moment
            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
            heb je het vinkje "voor deze server is verificatie vereist" aangeduid in het tabblad Servers?
            Probleem is opgelost! Het was geen van de fouten van hierboven, maar ik weet ook niet meer welke het dan wel was. Ik heb gewoon een paar dingen opnieuw ingevuld en toen werkte het opeens

Toch bedankt voor de info

Comment

• Als ik vier ZIP-files (die samen één geheel vormen, bv. een film) wil uitpakken, krijg ik de volgende melding:

Via WinRAR:

! CRC failed in *file name...* The file is corrupt
              ! C:\Documents and Settings\*file name...*: Unexpected end of archive

Via WinZIP:

Extracting *file name...* Error: CRC mismatch in file "*file name...*" in the archive "C:\Documents and Settings\*file name...*"

Kan ik hier iets aan doen? Of ligt dit aan diegene die deze file heeft gesplitst?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
                Als ik vier ZIP-files (die samen één geheel vormen, bv. een film) wil uitpakken, krijg ik de volgende melding:

Via WinRAR:

Via WinZIP:

Extracting *file name...* Error: CRC mismatch in file "*file name...*" in the archive "C:\Documents and Settings\*file name...*"

Kan ik hier iets aan doen? Of ligt dit aan diegene die deze file heeft gesplitst?
                Het probleem lijkt mij te liggen aan degene die u de file heeft doorgestuurd. Je kan voor de zekerheid eens een andere zip-file proberen te unzippen en als hij dan geen foutmelding geeft ligt het aan die ene file.

Comment

• Iemand ervaring met een Motorola V6 "ferrari" ? Nu te koop in de phone house voor niet al te veel geld...
                  Iemand andere voorstellen? zoek een nieuwe gsm, moet niet duur zijn, max 120 euro.
                  Liefst bluetooth, sd-slot en camera...

http://www.phonehouse.be/Public/Mobi...rice=&ID=10887

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
                    Als ik vier ZIP-files (die samen één geheel vormen, bv. een film) wil uitpakken, krijg ik de volgende melding:

Via WinRAR:

Via WinZIP:

Zoals azerty zei: probeer eens een ander bestand. Het lijkt me te komen doordat de check niet klopt van de bits waardoor het bestand "niet voor jou bedoeld is"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                      Iemand ervaring met een Motorola V6 "ferrari" ? Nu te koop in de phone house voor niet al te veel geld...
                      Iemand andere voorstellen? zoek een nieuwe gsm, moet niet duur zijn, max 120 euro.

De standaard was zeker geen slechte telefoon, omdat er het ferrari logo opstaat zal er wel niet veel veranderd zijn, dus in mijn ogen zeker geen miskoop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
                        Het probleem lijkt mij te liggen aan degene die u de file heeft doorgestuurd. Je kan voor de zekerheid eens een andere zip-file proberen te unzippen en als hij dan geen foutmelding geeft ligt het aan die ene file.
                        Oorspronkelijk geplaatst door MrNick Bekijk Berichten
                        Zoals azerty zei: probeer eens een ander bestand. Het lijkt me te komen doordat de check niet klopt van de bits waardoor het bestand "niet voor jou bedoeld is"

Ok, merci!

'k Zal nog eens een paar van die files downloaden en dan zien we wel

Comment

• Je had toch reeds alle parts gedownload voor je ze probeerde te unzippen?

Comment

• We staan op punt om een laptop aan te schaffen
                            ( louter privégebruik , voornamelijk om te surfen , gn spelletjes ,
                            nt te veel fik-fak )

Voor internet kan ik hier kiezen tussen Belgacom en Telenet ?
                            ( 't zou de formule telenetexpressnet worden of adsl GO )

Wat is het beste ? Voor / nadelen

En als er iemand nen interassante tip heeft ivm ne laptop en eventuele
                            besturingssystemen ( firefox ??? ) ... laat maar komen.

Comment

• Ik zou voor een alternatieve internetprovider gaan (Dommel, Scarlet, FullADSL). Minder betalen voor meer internet (lees limiet, snelheid). Hun helpdesk is wel wat minder. Hoewel ik van die van Telenet ook niets goeds hoor...

Ik heb nu meer dan een jaar Dommel en nog niets van problemen mee gehad!
                              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Sorry moest er nog bijvermelden dat we moeten Telenet of Belgacom nemen
                                ( in die desbetreffende formule )
                                ( da's via mijn vrouw haar werk dat we kunnen instappen in zo'n plan )

Hier thuis hebben we ook al jaren scarlet en nog gn enkel probleem gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrNick Bekijk Berichten
                                  Je had toch reeds alle parts gedownload voor je ze probeerde te unzippen?

Jaja zo ver was ik ook al

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                                    Iemand ervaring met een Motorola V6 "ferrari" ? Nu te koop in de phone house voor niet al te veel geld...

Op zich geen slechte toestellen die motorola's, maar ik hoorde toch al menig mensen klagen over af en toe een beperkte ontvangst hier in België (en ik heb het hier niet over allerhande boeredorpen, neen, soms ook in steden zo blijkt...). Terwijl dat in bvb Londen, de ontvangst perfect is.

Comment

• Vraagje.

Aan mijn PC zit een scart-aansluiting, voor een TV of video aan te sluiten.

Nu zou ik graag op mijn PC een film afspelen en die op mijn TV kunnen bekijken, ik heb hiervoor een draadloos systeem dat ik ooit gekocht heb als verbinding tussen de tv beneden en die boven.

Het probleem is nu dat ik de instellingen niet juist krijg, ofwel wijzig ik ier op m'n PC alles mee ofwel krijg ik maar de helft van m'n scherm op de TV.

Ik ben er weer halsoverkop ingevlogen, iemand die misschien een HOW-to heeft ?

Vista, nvidia videokaart, 16-9 tv

Merci.

Comment

• Tis al gelukt, maar zonder geluid natuurlijk, het geluid mee over die scart sturen zit er niet in zeker?

Zo ja, hoe?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                                          We staan op punt om een laptop aan te schaffen
                                          ( louter privégebruik , voornamelijk om te surfen , gn spelletjes ,
                                          nt te veel fik-fak )

Voor internet kan ik hier kiezen tussen Belgacom en Telenet ?
                                          ( 't zou de formule telenetexpressnet worden of adsl GO )

Wat is het beste ? Voor / nadelen

En als er iemand nen interassante tip heeft ivm ne laptop en eventuele
                                          besturingssystemen ( firefox ??? ) ... laat maar komen.
                                          Telenet bij voorkeur Belgacom hinkt altijd achterop.

En besturingssystemen? Ik denk dat je een paar zaken door elkaar haalt. Firefox is een internetbrowser zoals internet explorer. Besturingssystemen heb je 2 grote keuzes: Windows of linux, tenzij je voor mac wil gaan. Maar deze zijn qua privé gebruik voor een normale gebruiker niet echt aan te raden. Alsook linux raad ik je af als je geen fervent gebruiker bent. Dus als besturingssysteem zeker Windows nemen!

Als internetbrowser hangt het van persoonlijke smaak af, ik raad je firefox aan.

Comment

Working...
                                          X