Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
    @gTa: ging je nu een nieuw moederbord + processor in een hp t785-kast steken
    Bad idea?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
      En zolang de zelfstandigen hier enkel uit zijn op het vullen van hun zakken en het maken van woekerwinsten ten nadele van hun klanten zal dat zo blijven.
      En ik ben zeker de enige niet.

je hebt het waarschijnlijk over je werkgever en de distributeurs/invoerders/fabrikanten die dit landje als een bijkomstigheid beschouwen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Nieuwe kast !! En snel.
        Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
        Mijn gedacht.
        OK.

Suggesties? 't Moet er niet mooi uitzien, PC zit weg in meubel ingewerkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Bad idea?
          ja, koop gewoon een antec sonata of p180

Comment

• eigenlijk moet je gewoon alles van die hp wegdoen. Kan goed zijn dat de videokaart (indien niet onboard) gelocked is voor het hp-moederbord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vliegher Bekijk Berichten
              Aan een merkpc moet je niet beginnen uitbreiden, altijd miserie
              't Is van moetens.

Allez, denk ik. Ik vermoed dat 't het mobo is dat cooked is, en dat de voeding nog oké is. Enfin, wacht belletje van m'n PC-boer af.

Comment

eigenlijk moet je gewoon alles van die hp wegdoen. Kan goed zijn dat de videokaart (indien niet onboard) gelocked is voor het hp-moederbord
                Graka is al geupgradet. Effe niet zeker wat ik erin gestoken heb. Maar 't is een boxed graka dat ik in plaats van de originele graka heb erin geklikt, werkte van de eerste milliseconde perfect.

Dus graka OK, hd ook, dvd en cdrw ook. Sound zit onboard, waarschijnlijk mag nieuw mobo ook onboard sound hebben, geen klagen van. Voor de rest schiet er ni veel over. Mobo en RAM en CPU komt nieuw, evt. nieuwe voeding ook. En dus een nieuwe case.

Comment

ja, koop gewoon een antec sonata of p180
                  'k Vind die er te fancy uitzien en een beetje duur ook voor een case die nooit zichtbaar is (zit in meubel weggewerkt). Daarmee dat ik niet meteen die hp case weg wilde doen, is lekker klein en je ziet 'm toch ni. En zit goed ineen, vind ik.

Maar die µATX hè. :mad: Past daar geen ATX mobo in?

Comment

• Hoe zit het met de airflow? Want als die case gewoon in een meubel zit kan dat toch niet al te gezond zijn Is het meubel open achteraan? Of enkel gaten voor kabels?

Comment

• Kan je in een Mini-Tower een ATX mobo kwijt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Hoe zit het met de airflow? Want als die case gewoon in een meubel zit kan dat toch niet al te gezond zijn Is het meubel open achteraan? Of enkel gaten voor kabels?
                        Uiteraard open achteraan. 'k Ben genen uil.

Comment

Kan je in een Mini-Tower een ATX mobo kwijt?
                          krijg je een V12 in een mini ?

Comment

krijg je een V12 in een mini ?
                            Geef Carlito 7 magere en 7 vette jaren en die fixt dat.

Nee, serieus, ik heb geen idee hoe groot zo'n ATX mobo is. Nooit in m'n pollen gehad.

Niet dus.

Oké, dus als ik een ATX mobo wil moet ik een midi tower halen. Weer een stap verder.

Comment

je hebt het waarschijnlijk over je werkgever en de distributeurs/invoerders/fabrikanten die dit landje als een bijkomstigheid beschouwen ?
                              Neen, over de "arme" zelfstandige die een wagen voor de deur heeft staan die evenveel kost als gewone mensen hun huis en die wordt gefinancierd door de belastingbetaler, die minstens 50% van zijn zaakjes in het zwart doet en die op zijn belastingsaangifte een inkomen aangeeft van 10.000 euro op jaarbasis.

Als die "arme" zelfstandige terug met beide voetjes op aarde komt en een eerlijke prijs vraagt voor zijn producten, zal ik (en zoals reeds gezegd vele anderen) opnieuw bij hem gaan kopen.

Er zijn zelfstandigen die pogen dit te doen en vreemd genoeg zijn het ook deze zelfde zelfstandigen die door hun "collega's" op alle mogelijke manieren worden kapot gemaakt.

Comment

• met jou valt niet te discussiëren

Comment

• Hé, en b.v. zo'n Asus TA-861 (en familie) case? Midi, ATX, twee fans, ziet er nog oké uit (sober), en moet zo'n 25 EUR kosten. Dat iets?

Comment

Kan je in een Mini-Tower een ATX mobo kwijt?
                                    Hangt van de specificaties van de kast af.
                                    Er zijn er, maar het is een minderheid.

In die kasten van hp hoogstwaarschijnlijk niet.

Comment

met jou valt niet te discussiëren
                                      Kom dan eens met deftige argumenten af waarom alles hier zoveel duurder moet zijn.

Comment

• omdat in de it-markt de fabrikanten België een ambetant land vinden en omdat de distributeurs en invoerders te hoge marges hanteren.

Die Duitse winkels hebben een even grote marge, soms zelfs meer, dan de Belgische. Zij kopen gewoon heel wat goedkoper aan.

Comment

• mbman

bij de les blijven

Asus case?

Comment

Working...
                                          X