Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comment

• Kan je in excel tijden laten optellen? Als ik dat doe en ik zit bijvoorbeeld aan 50:05 dan maakt hij daarvan 2:05. Ik wil niet dat hij die 48 uur weg doet. Ik wil gewoon 50:05 hebben staan. Hoe dat ik dat?
      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Hi,

de pc hier is serieus outdated en hij is echt heel traag. Ik heb hem al helemaal proper gemaakt maar veel helpt het niet. Ik ben dus van plan om nieuw ram geheugen bij te steken, maar welke moet ik er nu bijkopen? Momenteel zit er in 1 van de 2 slotjes een TLC DDR 333 512mb PC 2700U 253331-2 512MB DDR PC27000 CL2.5 (Serieuze benaming :p ) in. Ik ben op vlak van pc hardware de grootste idioot dus help me aub

alvast bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
          Kan je in excel tijden laten optellen? Als ik dat doe en ik zit bijvoorbeeld aan 50:05 dan maakt hij daarvan 2:05. Ik wil niet dat hij die 48 uur weg doet. Ik wil gewoon 50:05 hebben staan. Hoe dat ik dat?
          celeigenschappen > tijd-dinges?
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Ja, dan krijgt ge dus dat hij 24 uur gewoon weg doet. Andere oplossing?
            Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
            • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
            • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
            • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• een probleempje

ik heb eindelijk mijn eigen PC terug maar er is iets die niet lukt

normaal laad ik mijn foto's op bij Photobucket ,
              dan klikte ik op de img code ,
              en als ik dan de foto's op het forum wilde plaatsen klikte ik op rechts , en plakte dan de foto's .
              als ik dit nu op deze manier probeer te doen kan ik plakken niet aanklikken ...
              wat moet ik veranderen zodat dit wel terug gaat ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                een probleempje

ik heb eindelijk mijn eigen PC terug maar er is iets die niet lukt

normaal laad ik mijn foto's op bij Photobucket ,
                dan klikte ik op de img code ,
                en als ik dan de foto's op het forum wilde plaatsen klikte ik op rechts , en plakte dan de foto's .
                als ik dit nu op deze manier probeer te doen kan ik plakken niet aanklikken ...
                wat moet ik veranderen zodat dit wel terug gaat ?
                [IMG] Het lukt bij mij ook niet meer zoals vroeger. Wat ik nu doe: je klikt op de IMG code, dan wordt deze automatisch geselcteerd (blauwe gearceerd) ---> rechtermuisknop ---> kopiëren ---> terug met rechtermuistoets plakken of ctrl+v drukken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                  [IMG] Het lukt bij mij ook niet meer zoals vroeger. Wat ik nu doe: je klikt op de IMG code, dan wordt deze automatisch geselcteerd (blauwe gearceerd) ---> rechtermuisknop ---> kopiëren ---> terug met rechtermuistoets plakken of ctrl+v drukken

tis gelukt ...
                  bedankt M3 E46 SMGII

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                    Kan je in excel tijden laten optellen? Als ik dat doe en ik zit bijvoorbeeld aan 50:05 dan maakt hij daarvan 2:05. Ik wil niet dat hij die 48 uur weg doet. Ik wil gewoon 50:05 hebben staan. Hoe dat ik dat?
                    Een custom notering maken en de uren tussen rechte haken zetten.

[u]:mm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                      Hi,

de pc hier is serieus outdated en hij is echt heel traag. Ik heb hem al helemaal proper gemaakt maar veel helpt het niet. Ik ben dus van plan om nieuw ram geheugen bij te steken, maar welke moet ik er nu bijkopen? Momenteel zit er in 1 van de 2 slotjes een TLC DDR 333 512mb PC 2700U 253331-2 512MB DDR PC27000 CL2.5 (Serieuze benaming :p ) in. Ik ben op vlak van pc hardware de grootste idioot dus help me aub

alvast bedankt!
                      precies maar weinig hardware kenners op dit forum

Comment

• latje ddr bijkopen van 512 mb of eventueel 1Gb als uw moederbord dat ondersteund.

Goed opletten dat je niet met een latje DDR2 naar huis gaat, dat past niet op jouw moederbord.

Comment

• Mijn PC is dood, vrees ik.

Als ik 'm opstart, dan blijft mijn scherm gewoon op standby staan, geen BIOS-scherm of niks.
                          Ook komen die eerste twee beeptonen niet meer, noch andere beeptonen voor een fout te melden of zo.
                          't LED-lampje voor de CPU-activiteit blijft de eerste minuut continu branden.
                          Vorige week had 'm al bizarre dingen gedaan: 5/6 keer was mijn PC gewoon uitgevallen, geen blauw scherm of niks.

Ik gok dat mijn moederbord naar de zak is ? Of is 't toch de PSU ?

Dus: vervanging is nodig. Ik had nu een AMD Athlon64 Venice 3000+ met 1GB geheugen en die ging als een trein voor mij. Voor de nieuwe onderdelen stel ik dus bijzonder weinig eisen: het goedkoopste (doch liefst geen veel oudere technologie) volstaat. Ik gebruik die PC vooral om te coden en wat te surfen en TV te kijken, 'k vermoed dat elke huidige CPU zoiets wel aankan ?
                          Wat raden jullie mij aan ? Oh ja, in de mate dat 't mogelijk is: stille onderdelen, dus geen mobo met een irritant fluitende northbridge-cooler of zo.

-edit-
                          Dus enkel MOBO + CPU + RAM, de rest kan ik wel recupereren van mijn huidige PC, want die onderdelen lijken mij niet de oorzaak te zijn van 't probleem. De PSU uitgezonderd misschien, maar dat merk ik wel als 'm terug ineensteekt. Een nieuwe voeding is de kop niet af... .

-edit2-
                          De PC zal enkel maar een lightweight Linux-distributie en Windows XP draaien.
                          En ik game echt nooit, kom dus niet af met snellere 3GB RAM of meer... da's helemaal niet nodig voor hetgeen waarvoor ik 'm gebruik.
                          Last edited by sibi; 21/02/2009, 00:10.
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Ok, na wat research lijkt dit systeempje mij een mooie budgetoplossing:
                            • Asus M3A78-EM met 780G+-chipset en onboard Radeon HD3200 graka -> € 82
                            • AMD Athlon X2 7750 -> € 69
                            • Scythe Shuriken -> € 25
                            • OCZ 2 GB DDR2-1066 Kit (XTC Platinum, SLI, OCZ2N10662GK) -> € 35

Op alternate.be kost 't mij € 211.
                            Ca va nog voor een office/multimedia-PC.

Zou ik voor deze componenten + 2 SATA-schijven + 2 DVD-drives + TV-kaart al genoeg hebben met een PSU van 400W ?
                            Zoja, wat is een stille voeding voor een aanvaardbare prijs ? Maakt de OCZ StealthXstream 400W van € 55 nog een aanvaardbaar geluid ? Zalman en Seasonic hebben ook voedingen voor die prijs zie ik... 'k weet dat dat heel vroeger degelijk materiaal was, maar 'k ben er al té lang uit om nog maar _iets_ van hardware te kennen.
                            Last edited by sibi; 21/02/2009, 01:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                              precies maar weinig hardware kenners op dit forum
                              Ga naar de winkel, en laat hun die geheugen dingen uitzoeken, en vraag hen om - afhakelijk van het budget - wat meer geheugen te steken. Stop bij 3 Gig.

Steek dan een NIEUWE harddisk, en plaats uw oude HD als secundaire (als dat kan). Daarmee heb je prolly een VEEL snellere HD, die niet noodzakelijk veel kost (koop een gemiddelde model), die mooi leeg is (leeg=snel), en je kan zelfs opnieuw uw OS kiezen (alhoewel ik een oud OS aanraad, op een oude computer). Vb. : zeker geen Vista op een 5 jaar oude computer/laptop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                Mijn PC is dood, vrees ik.

Als ik 'm opstart, dan blijft mijn scherm gewoon op standby staan, geen BIOS-scherm of niks.
                                Ook komen die eerste twee beeptonen niet meer, noch andere beeptonen voor een fout te melden of zo.
                                't LED-lampje voor de CPU-activiteit blijft de eerste minuut continu branden.
                                Vorige week had 'm al bizarre dingen gedaan: 5/6 keer was mijn PC gewoon uitgevallen, geen blauw scherm of niks.

Ik gok dat mijn moederbord naar de zak is ? Of is 't toch de PSU ?

Dus: vervanging is nodig. Ik had nu een AMD Athlon64 Venice 3000+ met 1GB geheugen en die ging als een trein voor mij. Voor de nieuwe onderdelen stel ik dus bijzonder weinig eisen: het goedkoopste (doch liefst geen veel oudere technologie) volstaat. Ik gebruik die PC vooral om te coden en wat te surfen en TV te kijken, 'k vermoed dat elke huidige CPU zoiets wel aankan ?
                                Wat raden jullie mij aan ? Oh ja, in de mate dat 't mogelijk is: stille onderdelen, dus geen mobo met een irritant fluitende northbridge-cooler of zo.

-edit-
                                Dus enkel MOBO + CPU + RAM, de rest kan ik wel recupereren van mijn huidige PC, want die onderdelen lijken mij niet de oorzaak te zijn van 't probleem. De PSU uitgezonderd misschien, maar dat merk ik wel als 'm terug ineensteekt. Een nieuwe voeding is de kop niet af... .

-edit2-
                                De PC zal enkel maar een lightweight Linux-distributie en Windows XP draaien.
                                En ik game echt nooit, kom dus niet af met snellere 3GB RAM of meer... da's helemaal niet nodig voor hetgeen waarvoor ik 'm gebruik.
                                Kunde ni best zo een cheapo PC kopen van 500 euro, plus een koppel goede dingen uit uw vorige PC recuperen ? Ik denk dan aan die TV-kaart, maar vooral uw geheugen. Zo koop je nog een giga bij, en je hebt 2 Gig in totaal, toch niet echt overdreven veel, vind ik. HD moet je nieuw kopen, en plaats die oude als secundair

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                  Kunde ni best zo een cheapo PC kopen van 500 euro, plus een koppel goede dingen uit uw vorige PC recuperen ? Ik denk dan aan die TV-kaart, maar vooral uw geheugen. Zo koop je nog een giga bij, en je hebt 2 Gig in totaal, toch niet echt overdreven veel, vind ik. HD moet je nieuw kopen, en plaats die oude als secundair
                                  Geheugen kost geen zak tegenwoordig.
                                  1GB DDR, wat ik steken heb, kost evenveel als 2GB DDR2.
                                  En een nieuwe PC vinden met DDR-geheugen... dat gaat moeilijk worden.

De HDD is O.K., denk ik.
                                  't Zijn 2 SATA-schijven van 160GB die ik gebruik, die zou ik toch gewoon kunnen overzetten ? OS herinstalleren en 't zou moeten werken ?

En cheapo PC's besparen vooral op PSU, case en coolers... dingen die een kabaal kunnen voortbrengen waaraan ik een hekel heb.
                                  Ik heb al een prima kast (CM Centurion 5 met 2 Papst-fans). Die zou ik wel willen houden.

Comment

Geheugen kost geen zak tegenwoordig.
                                    1GB DDR, wat ik steken heb, kost evenveel als 2GB DDR2.
                                    En een nieuwe PC vinden met DDR-geheugen... dat gaat moeilijk worden.

De HDD is O.K., denk ik.
                                    't Zijn 2 SATA-schijven van 160GB die ik gebruik, die zou ik toch gewoon kunnen overzetten ? OS herinstalleren en 't zou moeten werken ?

En cheapo PC's besparen vooral op PSU, case en coolers... dingen die een kabaal kunnen voortbrengen waaraan ik een hekel heb.
                                    Ik heb al een prima kast (CM Centurion 5 met 2 Papst-fans). Die zou ik wel willen houden.
                                    Er zijn ook cheapo kasten die zich richten op geluidsarmte ... misschien niet die van den Aldi.

Wat denk je van eBay ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                      Er zijn ook cheapo kasten die zich richten op geluidsarmte ... misschien niet die van den Aldi.

Wat denk je van eBay ?
                                      Ja, ik vind daar inderdaad goede goedkope kasten: opvolgers van 't model wat ik nu heb... .
                                      Sorry, maar ik ga geen geld geven aan iets dat nog helemaal in orde is.
                                      Ik koop bvb. ook geen nieuwe auto als er 's iets vervangen moet worden.

Serieus nu, wat is er volgens u verkeerd aan wat ik voorgesteld heb ?
                                      Zalman-PSU + Asus-mobo + AMD Athlon X2 7750 + Scythe CPU-cooler + 2GB DDR2 1066, en dat alles voor € 260 ?

Comment

Ja, ik vind daar inderdaad goede goedkope kasten: opvolgers van 't model wat ik nu heb... .
                                        Sorry, maar ik ga geen geld geven aan iets dat nog helemaal in orde is.
                                        Ik koop bvb. ook geen nieuwe auto als er 's iets vervangen moet worden.

Serieus nu, wat is er volgens u verkeerd aan wat ik voorgesteld heb ?
                                        Zalman-PSU + Asus-mobo + AMD Athlon X2 7750 + Scythe CPU-cooler + 2GB DDR2 1066, en dat alles voor € 260 ?
                                        Ik zou niet besparen op het moederbord, en voor een beter/duurder model gaan ... de rest is OK

Comment

• Volgens wat ik op 't internet al gelezen heb van reviews is de 780G-chipset big bang for the bucks. Ik had nu 's mijn Nvidia-fanboyisme opzij gezet om voor de betere koop volgens velen te gaan. En 't is AMD hé... goede mobo's voor AMD zijn altijd al goedkoper geweest dan die voor Intel.
                                          Maar 'k weet ook niet alles natuurlijk.

Welke stel jij voor ?

-edit-
                                          Fak, die Asus kan 't sowieso al niet zijn, want die heeft geen PS/2-muisaansluiting, en die heb ik echt wel nodig voor mijn KVM-switch.
                                          Alternatief met die chipset: Gigabyte MA78G-DS3H van € 85.
                                          Last edited by sibi; 21/02/2009, 15:10.

Comment

Working...
                                          X