Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
    Welke programma's gebruik je dan die echt 64 bit ondersteunen want dit is de enige reden voor zo'n systeem te kiezen.
    Anders neem je toch de gewone vista?
    Buiten het feit dat ik 4 gig ram steken heb en nog plaats over om tot 8 te gaan, heb ik geen specifieke behoefte om 64-bit te nemen. Software die ik draai is in 32-bit ook te verkrijgen. Maar ik vind het ten eerste onnozel om meer RAM te hebben dan je OS kan gebruiken, dus dat is al een reden. Ten tweede kostte het mij evenveel als een 32-bit OS, dus daarvoor moet ik het ook niet laten. En ten derde ben ik graag voorbereid naar wat komen zal, en 64-bit is dan toch een betere deal dan 32-bit. Ik koop effectief mijn besturingssystemen, dus spendeer ik liever mijn geld in iets dat toekomst gericht de betere keuze is.

Comment

• Vista 64 draait hier als een trein, en ik kan mijn 6GB ram gebruiken

Ik merkte in ieder geval een gigantisch verschil in snelheid tussen XP 32 bit en Vista 64bit (en ja, ik weet dat dat héél raar klinkt )

Enig nadeel is dat ik soms wel problemen heb met drivers
      Mijn Skype telefoon werkt nu bijvoorbeeld niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
        Vista 64 draait hier als een trein, en ik kan mijn 6GB ram gebruiken

Ik merkte in ieder geval een gigantisch verschil in snelheid tussen XP 32 bit en Vista 64bit (en ja, ik weet dat dat héél raar klinkt )

weet niet of het eigen is aan die Vista 64 bit die last heeft met drivers, maar sinds ik 64bit heb heb ik afentoe problemen met de drivers van de videokaart, krijg dan de melding dat de driver is uitgevallen etc. Daarnet viel tot twee keer toe het scherm weg (gewoon zwart scherm) en dan kreeg het beeldscherm geen signaal meer straks nog eens bekijken want nu kreeg ik hem niet opgestart
        1978 BMW E21 323i
        2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
        2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Buiten het feit dat ik 4 gig ram steken heb en nog plaats over om tot 8 te gaan, heb ik geen specifieke behoefte om 64-bit te nemen. Software die ik draai is in 32-bit ook te verkrijgen. Maar ik vind het ten eerste onnozel om meer RAM te hebben dan je OS kan gebruiken, dus dat is al een reden. Ten tweede kostte het mij evenveel als een 32-bit OS, dus daarvoor moet ik het ook niet laten. En ten derde ben ik graag voorbereid naar wat komen zal, en 64-bit is dan toch een betere deal dan 32-bit. Ik koop effectief mijn besturingssystemen, dus spendeer ik liever mijn geld in iets dat toekomst gericht de betere keuze is.
          Toekomst gericht met Windows, laat mij niet lachen hé de opvolger is reeds in Beta
          Buiten enkel Adobe producten zie ik geen één "programma" waar het nut heeft.
          Maar dit is mijn persoonlijk visie offcourse en ik ga ermee stoppen dit is een autoforum
          Nice weekend

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
          Vista 64 draait hier als een trein, en ik kan mijn 6GB ram gebruiken

Kan ook gewoon komen doordat je nu de volle 6G gebruikt ...

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
          weet niet of het eigen is aan die Vista 64 bit die last heeft met drivers, maar sinds ik 64bit heb heb ik afentoe problemen met de drivers van de videokaart, krijg dan de melding dat de driver is uitgevallen etc. Daarnet viel tot twee keer toe het scherm weg (gewoon zwart scherm) en dan kreeg het beeldscherm geen signaal meer straks nog eens bekijken want nu kreeg ik hem niet opgestart
          Dit is zo reeds sinds Windows 95 spijtig genoeg, en sommige fabrikanten videokaarten zijn hier heel gevoelig aan.
          Last edited by ; 27/02/2009, 15:40.

Comment

Dit is zo reeds sinds Windows 95 spijtig genoeg, en sommige fabrikanten videokaarten zijn hier heel gevoelig aan.
            hiervoor had ik XP als besturingssysteem en toen had ik daar geen problemen mee, althans toch niet met de drivers van de videokaart
            1978 BMW E21 323i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
              hiervoor had ik XP als besturingssysteem en toen had ik daar geen problemen mee, althans toch niet met de drivers van de videokaart
              Wat heb je van merk en type zal anders thuis een zien

Comment

Toekomst gericht met Windows, laat mij niet lachen hé de opvolger is reeds in Beta
                Buiten enkel Adobe producten zie ik geen één "programma" waar het nut heeft.
                Maar dit is mijn persoonlijk visie offcourse en ik ga ermee stoppen dit is een autoforum
                Nice weekend
                Het feit dat ik nu effectief gebruik kan maken van al mijn RAM is voor mij meer dan reden genoeg Goed weekend

Comment

Wat heb je van merk en type zal anders thuis een zien
                  videokaart is Asus 8500GT als ik het goed heb...
                  1978 BMW E21 323i

Comment

• Ik doe momenteel niks anders dan C++ code migreren van 32 naar 64 bit

Comment

Euh welke editie was dit dan van Server 2003, volgens mij had enkel de standard editie die limiet van 4GB.
                      En als hij van Mainframe komt is hij "gedeeltelijk" vergeven, maar toch
                      Het was de standaard editie Maar er zat wel de mogelijkheid bij om up te graden, maar dat is in 't begin niet meteen gedaan. Vandaar de problemen...
                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Het feit dat ik nu effectief gebruik kan maken van al mijn RAM is voor mij meer dan reden genoeg Goed weekend
                        Dit is al een goed argument, van al de mensen die ik ken zijn er misschien 2 of 3 die 64 bit "echt" benutten.
                        Binnen paar jaren zal dat heel anders zijn
                        groetjes

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                        videokaart is Asus 8500GT als ik het goed heb...
                        Juiste type is wel belangrijk, anders zal je nog MEER problemen hebben dan nu

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Ik doe momenteel niks anders dan C++ code migreren van 32 naar 64 bit
                        Klop ze maar goed anders komen wij in de problemen

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                        Het was de standaard editie Maar er zat wel de mogelijkheid bij om up te graden, maar dat is in 't begin niet meteen gedaan. Vandaar de problemen...
                        Best niet in bedrijven gebruiken hé :-)
                        En tuuuuuuuuurlijk is er bij Microsoft de mogelijkheid tot upgraden

Last edited by ; 27/02/2009, 17:59.

Comment

• meer problemen dan dit kan ik nu niet hebben, ik krijg de pc gewoon niet meer opgestart scherm geeft door dat er geen signaal met de pc is aaarrghh pc's
                          1978 BMW E21 323i

Comment

Kan ook gewoon komen doordat je nu de volle 6G gebruikt ...
                            Dat is een mogelijkheid!

Ware het niet dat ik pas een paar weken 6GB heb en eerst 3 had!

Comment

meer problemen dan dit kan ik nu niet hebben, ik krijg de pc gewoon niet meer opgestart scherm geeft door dat er geen signaal met de pc is aaarrghh pc's
                              Gek, ik heb sinds gisteren ook nieuwe catalyst drivers en bij Burnout heb ik nu ook al een paar keer gehad dat mijn scherm uitviel
                              Ik dacht dat het mijn screensaver was ofzo die tussenkomt omdat ik met een usb controller speel en mijn toetsenbord en muis niet aanraak, en zodra ik dat wel doe springt het scherm weer aan.

Toch maar eens in het oog houden.

Comment

meer problemen dan dit kan ik nu niet hebben, ik krijg de pc gewoon niet meer opgestart scherm geeft door dat er geen signaal met de pc is aaarrghh pc's
                                Dat probleem had ik ook met nvidia drivers na een verse windows installatie.

Ik denk dat ik toen in veilige modus ben opgestart en de driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                                  Dat probleem had ik ook met nvidia drivers na een verse windows installatie.

Ik denk dat ik toen in veilige modus ben opgestart en de driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
                                  dan ga ik dat ook eens moeten proberen, ga nu eerst een ander scherm en aansluiting proberen...lukt dit niet ja dan zal ik moeten proberen in veilige modus op te starten. Probleem is dat de start-up niet verloopt zoals anders, hij blijft gewoon 'stilstaan' als het ware moeilijk uit te drukken eigenlijk
                                  1978 BMW E21 323i

Comment

dan ga ik dat ook eens moeten proberen, ga nu eerst een ander scherm en aansluiting proberen...lukt dit niet ja dan zal ik moeten proberen in veilige modus op te starten. Probleem is dat de start-up niet verloopt zoals anders, hij blijft gewoon 'stilstaan' als het ware moeilijk uit te drukken eigenlijk
                                    euh, dus ge krijgt helemaal geen signaal door op uw schem, dus ook geen bios boot up screen te zien ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
                                      euh, dus ge krijgt helemaal geen signaal door op uw schem, dus ook geen bios boot up screen te zien ?
                                      nope ge denkt waarschijnlijk dat mijn kabels niet goed vast steken zeker?
                                      1978 BMW E21 323i

Comment

• Ik kreeg toen ook niets te zien maar hij startte wel normaal op.

Bij u lijkt me er meer aan de hand.

Comment

nope ge denkt waarschijnlijk dat mijn kabels niet goed vast steken zeker?
                                          lijkt me dan eerder om een hardwarematige fout te gaan, want zelfs al loopt er iets mis met een driver-install, bios boot up moet ge sowiezo te zien krijgen :/

probeer es kaartje eruit te halen en opnieuw in te steken, niks te zien krijgen kan wijzen op een slecht contact ergens.
                                          of CMOS resetten, door het 'jumperke' te switchen van positie of moederbord batterijtje er een half uurtje uit te halen

Comment

Working...
                                          X