Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PC problemen & oplossingen (deel 3)
Collapse
X
-
-
Stel dat 't mobo naar de zeik is ...- computer = hp Pavillion t785.be
- vooraan staat "Intel Pentium 4 540"
- vooraan staat "1 GB DDR"
En ten tweede, wat raden jullie aan :- nieuw mobo dat met huidige processor werkt en alle andere hardware (geheugen, video, HD, ...)
- nieuw mobo + nieuwe processor + nieuw geheugen
PC wordt gebruik om te netten, beetje Office, vaak ook fotobewerking (nooit prestatieproblemen ondervonden), vaak ook vector-tekenen (idem), en sinds kort maar steeds meer videobewerking (wel ALTIJD slaat 'ie aan 't koelen dan + processor op 100%).
Suggesties? Prijsidee?
Comment
-
Als er nog 'n mobo bestaat die mijn CPU kan draaien (dat ding is al oud, denk ik, in PC-jaren), waarom niet. Duur zal 't niet zijn.
Voor 250 EUR heb ik een nieuw mobo met een Intel Q6600, 4 GB DDR. Dan weet ik 't wel. Gewoon in m'n bestaande kast proppen, alle aggregaten erop aansluiten en go.
Maar eerst wil ik 'n diagnose. Voor hetzelfde geld is 't toch de voeding, en ben ik er voor 40 EUR gesteld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAangezien wij aan zee nog 'es (ik was nog een klein manneke) een blikseminslag op enige tientallen meter hebben meegemaakt, waarna er een enorm luide knal uit de keuken klonk (zekeringskast) en zo goed als onmiddellijk erna alle elektriciteit uitviel, samen met enkel lampen die echt sprongen, en enkele elektronische apparaten die een brandgeurtje gingen verspreiden, waaronder de TV, airco, enzovoort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenVoeding kan je zelf te weten komen met een voltmetertje
Eens kijken op de voeding hoeveel volt er uit een kabel moet komen, normaal 12 of 5 volt gelijkstroom.
Als die kapot is valt het echt wel op (althans de keren (2) dat mijn voeding is gesneuveld).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNo oy possibilidad, senor!)
Zoekt u effe een voeding van een andere pc en vijs die er even in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenWij gebruiken praktisch overal van die verdeelstekkers met een beveiliging op. En die garanderen dat je toestellen die daar op aangesloten zijn niets kan overkomen, of ze mogen betalen.
Uittrekken heeft wel degelijk nut, maar langs de andere kant is de kans zo klein dat je prijs hebt... Ikzelf trek de boel uit als het écht vies begint te doen.
Comment
-
Denk jij.Wees er nou maar zeker van dat je bij 'n keiharde blikseminslag geen poot hebt om op te staan. Stroom springt dan zelfs soms tientallen centimeters ver ... door de lucht. Wat zou jij denken dat zo'n klein coup-circuitje dat gaat tegenhouden? En ik geef 't je op een presenteerblaadje dat je bot vangt als je dan gaat proberen de Chinese leverancier van die dingen (of Britse of Duitse, whatever) je toestellen te laten terugbetalen. Two words : no way. Read'em again. Theorie, of wat de verkoper van een toestel vertelt, is jammer genoeg vaak héél anders dan de realiteit...
Maar daar gaat 't 'm niet over, dus let's cut the crap, okay? Buig je liever over m'n PC-voeding-tikprobleempje!
Comment
-
of mobo naar de zak, of voeding, of voedingskabel van voeding naar mobo.
een van die drie zullen kapot zijn
dus euhm... probeer inderdaad eens een andere voeding, als 't dan werkt kom je er goedkoop vanaf (nieuwe voeding dan uiteraard).
anders zal je inderdaad een nieuw moederbord, met nieuwe processor en nieuw RAM moeten kopen. en ik denk zelfs een nieuwe videokaart, want als je geluk heb je nog 'n AGP-poort ipv de nieuwere PCI-E poort.
enkel je HD en dvdstation kan je nog gebruiken.
btw, ATX is enkel de vormfactor, niet het merk of type. zoals de vormfactor bij auto's 4 wielen en een stuur is2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAangezien wij aan zee nog 'es (ik was nog een klein manneke) een blikseminslag op enige tientallen meter hebben meegemaakt, waarna er een enorm luide knal uit de keuken klonk (zekeringskast) en zo goed als onmiddellijk erna alle elektriciteit uitviel, samen met enkel lampen die echt sprongen, en enkele elektronische apparaten die een brandgeurtje gingen verspreiden, waaronder de TV, airco, enzovoort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDenk jij.Wees er nou maar zeker van dat je bij 'n keiharde blikseminslag geen poot hebt om op te staan. Stroom springt dan zelfs soms tientallen centimeters ver ... door de lucht. Wat zou jij denken dat zo'n klein coup-circuitje dat gaat tegenhouden? En ik geef 't je op een presenteerblaadje dat je bot vangt als je dan gaat proberen de Chinese leverancier van die dingen (of Britse of Duitse, whatever) je toestellen te laten terugbetalen. Two words : no way. Read'em again. Theorie, of wat de verkoper van een toestel vertelt, is jammer genoeg vaak héél anders dan de realiteit...
Maar daar gaat 't 'm niet over, dus let's cut the crap, okay? Buig je liever over m'n PC-voeding-tikprobleempje!
In AW-taal : een halve tank
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenIk heb hier Route 66 (editie 2003) liggen en ben daar tevreden van. Zeer gemakkelijk in gebruik en correcte schattingen (mits de parameters juist staan).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenNiet dat ik direct een oplossing heb, maar ik snap niet waarom mensen heel hun boel uittrekken voor een onweerNooit gedaan, en zal het ook nooit doen.
Comment
Comment