Oorspronkelijk geplaatst door TCT
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PC problemen & oplossingen (deel 3)
Collapse
X
-
Ik geloof dat ze daar de technologie mee willen omschrijven. 3G-snelheid om te downloaden. Gebruik je zo'n USB-modem om te internetten?
Ma ge moet oppassen, ik denk dat je maar 1GB kan downloaden (1GB in hoeveelheid, dan) per dag en als je over die limiet gaat, betaal je extra per MB ofzo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk BerichtenMa ge moet oppassen, ik denk dat je maar 1GB kan downloaden (1GB in hoeveelheid, dan) per dag en als je over die limiet gaat, betaal je extra per MB ofzo.
http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/i...net-everywhere
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenIk heb anderhalf jaar geleden een HP Pavillion brolbook gekocht (dv9000), met Vista. Dingetje heeft maar 1GB RAM, twee vraagjes daaromtrent:
1. Zou het ding voldoende sneller werken met 2, 3 of 4 GB?
Momenteel werkt hij écht traag. Ook Solidworks graphics draaien vierkant, wat ik bijzonder teleurstellend vond van een pc met zo'n grafische kaart.
2. Op welke manier zou dat goedkoopst gedaan kunnen worden? De lokale PC-hersteller, of is dat simpel zelf te doen, of misschien toch via leverancier Vandenborre (herstellingen gaan echt traag daar)?
Tijdje later lukte het installeren van nieuwe programma's enzo niet meer.
Kwamen meer en meer problemen van, uiteindelijk kon ik hem zelfs met een bootable CD van XP niet meer aan de praat krijgen. En we dachten daarbij eerst dat de harde schijf en optische drive (nochants Sony, denk ik) kapot was...
Wat was nu het probleem? Eerder was er dus een tweede latje van 512MB bijgestoken, maar dat was van een andere fabrikant.
De twee latjes zijn eruit gehaald, de andere PC-hersteller heeft nieuwe gestoken (van dezelfde fabrikant en zelfs dezelfde serie, een MUST volgens hem) en alles marcheerder terug zoals tervoor.
Maar wel sneller
Lesson learned: Ga dus naar een PC winkel waar ze weten waarmee ze bezig zijn. En als je upgradet naar 2GB, gebruik dan liever 2 latjes van 1GB als je bijv een dual processor hebt, ipv 1 latje van 2GB. Zo kan je optimaal gebruik maken van de architectuur van je systeem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk BerichtenEuh, als het inderdaad dat abbo is, dan is het 1GB per maand.
Meent ge dat nu? Dat was niet echt zo duidelijk, vond ik. De reden is nu duidelijk... Wat doe je in gods naam met 1 GB per maand!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk BerichtenEn als je upgradet naar 2GB, gebruik dan liever 2 latjes van 1GB als je bijv een dual processor hebt, ipv 1 latje van 2GB. Zo kan je optimaal gebruik maken van de architectuur van je systeem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenIk heb vandaag een internetverbinding van mobistar gekocht voor men laptop, da macheert heel vlot en goed...
Ik heb enkel een capaciteit van 3GB per maand, wat moet ik daar onder verstaan? en in hoeverre kan ik het internet dan gebruiken????
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenStaan die dingen niet los van elkaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk BerichtenWaarom denk je dat ik de vraag stel...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk BerichtenEen vrij dringende vraag:
We hebben hier nog een Cybershot fototoestel liggen (7.2MP) van Sony .
Er steekt een kaartje in van 1 GB, omdat het van 4 GB niet werkt
Als je het kaartje van 4 GB erin steekt komt er op 'toegang' en kan je niets doen . Met het kaartje van 1 GB heb ik dit niet, en werkt alles perfect .
Wat kan de oorzaak zijn ? Het kaartje van 4 GB heeft overlaatst nog perfect gewerkt . Ik heb het kaartje ook al in men PSP gestoken om te zien dat er toevallig muziek of videobestanden opstaan,maar via pc krijg ik het ook niet geopendHoe los ik dit op ?
Alvast bedankt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenOmdat jij u ook die bedenking maakt ahja
Kunnen jullie me misschien dan beide begrippen nader toelichten? Zo heb ik ook weer iets bijgeleerd vandaag :-)
Thanx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenOmdat jij u ook die bedenking maakt ahja
Veel belangrijker is de kwaliteit van het geheugen.
Een latje van 2gig of 2 van 1gig maakt geen bal verschil uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk BerichtenBeste vrienden, het is duidelijk door de reacties van uw getweeën dat ik het niet bij het rechte eind heb. Mijne verontschuldigingen. Ik dacht dat het een iets te maken had met het ander.
Kunnen jullie me misschien dan beide begrippen nader toelichten? Zo heb ik ook weer iets bijgeleerd vandaag :-)
ThanxThe second part of this article series deals with the differences between single and dual channel memory, and the performance benefits of using RAID with two or even four hard drives.
As expected, the performance difference between single channel and dual channel DDR2-800 memory using an up-to-date Core 2 Duo system Compare Prices on Core 2 Duo Processors is little to nil, depending on the benchmark - most tests show differences, but they are really small. For games and enthusiast PCs, we recommend sticking to high-performance dual channel RAM, because the memory is one of those components that you want to perform best for a smooth experience. For regular applications, though, it doesn’t really matter much whether you run single or dual channel. Two 1 GB DIMMs typically are cheaper than a single 2 GB module, but a single DIMM will reduce your power consumption by several watts (which might just be more interesting than it is important).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk BerichtenFeit is dat het prestatieverschil op de huidige systemen quasi onbestaande is.
Veel belangrijker is de kwaliteit van het geheugen.
Een latje van 2gig of 2 van 1gig maakt geen bal verschil uit.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk BerichtenIs dat Dual Channel geheugen dan achterhaalde technologie ondertussen?
Maar de computerboer die je zegt dat dual channel sneller is dan single channel is dus een grote leugenaar.
Nogmaals, het merk is veel belangrijker.
Comment
Comment