Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten

Daar is het vooral frustrerend dat je altijd te weinig ram hebt. Vooral omdat je gemakkelijk een pak vensters openzet (gemiddeld staan er zo'n 8 open bij mij) en dus altijd op de limiet van je ram-geheugen zit.
    Ik kom van een AMD Athlon X2 4400+ (dual core gekocht oktober 2005), met 1 gig ram (PC) en zit nu ook met een Centrino 2.0 met 1 gig ram (Laptop), beide op XP Pro. Snelheidsverschil is minimaal, enkel heb ik altijd ramgeheugen te kort op beide.
    Ook gemerkt met mijn vorige pc Pentium III met 386 MB ram, door zijn destijds hoge ramgeheugen was ik een pak sneller dan bv een P IV met 256 MB ram (beide Win 2k).
    RAM-geheugen is niet heilig, maar liever een iets trager processor en meer ram-geheugen dan omgekeerd, heb je als normale gebruiker veel meer plezier aan.
    1 gig ram op een XP Pro is mijn inziens nog altijd méééér dan genoeg om mee rond te komen. hangt natuurlijk allemaal af van hoe 'clean' uw pc is. maar ik heb dan ook maar een 35-40 processes running die echt 2x niks rescources in beslag nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
      2gig per maand voor enkel te surfen is ruim voldoende, denk ik zo
      Valt natuurlijk te zien waar je naartoe surft. Je hebt hier soms ook van die pagina's met 30 foto's op in high res, zo'n pagina's wil je dan niet teveel tegenkomen

2 gig = niets vind ik, ik kom er zelf nooit mee toe en ik download amper iets, vooral gewoon surfen ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
        Vooral kijken naar hun "laatste model uit de stock" laptops, dikwijls erg gunstig geprijsd. De winkels op den Anspach zijn gewoon lachen, vooral de bling-style systeemkasten .

Niet voor een gewone pc gebruiker.

Daar is het vooral frustrerend dat je altijd te weinig ram hebt. Vooral omdat je gemakkelijk een pak vensters openzet (gemiddeld staan er zo'n 8 open bij mij) en dus altijd op de limiet van je ram-geheugen zit.
        Ik kom van een AMD Athlon X2 4400+ (dual core gekocht oktober 2005), met 1 gig ram (PC) en zit nu ook met een Centrino 2.0 met 1 gig ram (Laptop), beide op XP Pro. Snelheidsverschil is minimaal, enkel heb ik altijd ramgeheugen te kort op beide.
        Ook gemerkt met mijn vorige pc Pentium III met 386 MB ram, door zijn destijds hoge ramgeheugen was ik een pak sneller dan bv een P IV met 256 MB ram (beide Win 2k).
        RAM-geheugen is niet heilig, maar liever een iets trager processor en meer ram-geheugen dan omgekeerd, heb je als normale gebruiker veel meer plezier aan.
        Het verschil tussen 1 gig en 2 gig ga je zeker merken, maar tussen 2 gig en 3 gig veel minder (en zeker als gewone gebruiker). Dan ben je beter met die snellere proc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
          ik heb den internet everywhere max... dus 2 gig per maand...
          wat mag ik dan verstaan onder downloaden... ik zit meestal enkel hier opt autoforum, men email checken op hotmail en als ik me verveel een spelleke op spele.be...

en euhmz als de limiet bereikt is, waarschuwen ze dat dan? (zijn ze da ni verplicht)
          Waarde niet beter voor dat Proximus gedoe gegaan? Had je ongelimiteerd kunnen hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Waarde niet beter voor dat Proximus gedoe gegaan? Had je ongelimiteerd kunnen hebben
            5gig voor het duurste

Maar mobistar was gwn het beste te doen is 30 per maand en ge krijgt u kaske momenteel gratis... zo spaar ik weer 200 uit.... en ja per mb meer isset 0,03 cent dus per gig 3€

hoeveeel gig is de vaste lijn van telenet bv voordat ge op smallband wordt gezet?

Comment

5gig voor het duurste

Maar mobistar was gwn het beste te doen is 30 per maand en ge krijgt u kaske momenteel gratis... zo spaar ik weer 200 uit.... en ja per mb meer isset 0,03 cent dus per gig 3€

hoeveeel gig is de vaste lijn van telenet bv voordat ge op smallband wordt gezet?
              Just, had de klein letterkes niet gelezen ! Wel niet mooi van hen, in de omschrijving zetten ze "U bent een regelmatig gebruiker en wenst zonder beperking te genieten van Mobile Internet." maar als je dan de klein lettertjes leest dan is "zonder beperking" = 5 gig. Daar ben ik niet echt akkoord mee

En als je dat kaske gratis gekregen hebt cva nog

Comment

en ja per mb meer isset 0,03 cent dus per gig 3€
                Ik zie staan: 0,10 € per MB

Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                20GB voor expressnet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
                  Ik zie staan: 0,10 € per MB

20GB voor expressnet.
                  Tjiens...
                  Gisteren was het nog 3cent zonder swans...

O wee dat ik bij men eerste afrekening 0.10€ krijg aangerekend, alst gisteren nog 0.03€ was
                  Last edited by ; 13/08/2008, 09:12.

Comment

5gig voor het duurste

0,03 cent per mb = 30 euro per GB

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vliegher Bekijk Berichten
                      0,03 cent per mb = 30 euro per GB
                      JUST man man man, internet voor de laptop opt werk ga nog een duur affaire worden....
                      Wrm geeft telenet ofzo ni zo een kaske voor 20€ extra in de maand ofzoe... gat in de markt... Ohja die zullen geen masten hebben....

Comment

• Oplossing: internet via satelliet:
                        Installatie en hardware: 499 euro
                        Maandelijks abonnement: vanaf 24,90 euro
                        Ongelimiteerde download
                        Ik overweeg sterk om over te stappen...

ASTRA2CONNECT

Werkt zowel op 12 als op 230 volt

ASTRA biedt onder de naam ASTRA2Connect de mogelijkheid van tweeweg breedband internet en telefonie via de ASTRA-satelliet. Eindelijk een betaalbaar systeem voor iedereen en steeds online met "ONBEPERKTE DOWNLOAD!!!"

De Set bevat:
                        • Schotel 80cm
                        • ILNB (zend- ontvangstkop)
                        • 30m hoge kwaliteits RX en TX coax
                        • Modem
                        • Satfinder
                        • FTP Kabel
                        Mogelijkheden:
                        • Twee-weg breedband internet toegang en VoIP
                        • Toepassing voor zowel de partikulier als het bedrijf
                        • Altijd online 24/24
                        • ONBEPERKTE DOWNLOAD!!!
                        • De set werkt zowel op 12Volt als 230Volt
                        • Set kan over heel Europa gebruikt worden (Footprint Astra3)
                        • Max download snelheid 1024 kb/s
                        • Max upload snelheid 128 kb/s
                        • Verbeterde werking proxy
                        • Twee-weg satelliet link encryptie
                        • Selectieve inhoud compressie
                        • Performance optimalisatie F.U.P. (Fair Usage Policy)

Internet prijzen: ONBEPERKTE DOWNLOAD!!!
                        Last edited by ; 13/08/2008, 11:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gwaaido Bekijk Berichten
                          Oplossing: internet via satelliet:
                          Installatie en hardware: 499 euro
                          Maandelijks abonnement: 24,90 euro
                          Ongelimiteerde download
                          Breedband-snelheden
                          daar komt ze nu met af

Comment

• mmm ik kan die mobistar binnen de 7 dagen opzeggen... mss best doen en men dan zo'n sateliet spul dink kopen...

Comment

mmm ik kan die mobistar binnen de 7 dagen opzeggen... mss best doen en men dan zo'n sateliet spul dink kopen...
                              Ga je elke dag zo'n schotel meesleuren naar je werk en eventjes alles in elkaar steken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                Ga je elke dag zo'n schotel meesleuren naar je werk en eventjes alles in elkaar steken?
                                idd de schotel.... 80cm Kewl, ik zet da op het dak van men kar

Pfff tzen rippers met hun internet, profiteren van de kleine markt

Comment

Pfff tzen rippers met hun internet, profiteren van de kleine markt
                                  Verhuis bij de hollanders, daar is 't veel goedkoper en krijg je veel meer voor je geld.

Comment

• Lol ja... jij wou mobiel zijn hé... niet dus met dit systeem...
                                    Is wel erg handig op de mobilhome... altijd internet, waar je ook bent...
                                    Telefoneren met het thuisfront hoeft dus ook niet meer...
                                    Mijn ouders zijn zo'n 9 maanden per jaar weg van huis en betalen thuis intussen gewoon aan het inernet abbo door... Op deze manier is het rap terugverdiend he

Comment

• Asus X50SL

Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor T5550 1.83 GHz Draadloze
                                      Geheugen: 3072 MB (1x 2048 MB + 1x 1024 MB) Webcam: ja
                                      Kaartlezer: ja Beeldscherm: 15.4" breedbeeld
                                      Harddisk: 250 GB S-ATA 5400 rpm Netwerkkaart: ja
                                      CD-/DVD-Rewriter: 8x DVD Super Multi Double Layer Aantal Accucellen: 6
                                      Geluidskaart: onboard
                                      besturingssysteem: Windows Vista™ Home Premium
                                      Videokaart: 256 MB ATI Mobility Radeon HD3470
                                      Garantie: 24 Mnd garantie, haal&breng service aan huis, 12 mnd op accu/batterij

of dit

Toshiba Satellite A300-12K features:

1,73 GHz Intel Core 2 Duo T2370-processor
                                      2 GB werkgeheugen
                                      250 GB harde schijf
                                      Intel GMA X3100-videokaart
                                      15,4-inch LCD met 1280 x 800 resolutie
                                      Windows Vista Home Premium Edition
                                      Qwerty-toetsenbord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                        Asus X50SL

Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor T5550 1.83 GHz Draadloze
                                        Geheugen: 3072 MB (1x 2048 MB + 1x 1024 MB) Webcam: ja
                                        Kaartlezer: ja Beeldscherm: 15.4" breedbeeld
                                        Harddisk: 250 GB S-ATA 5400 rpm Netwerkkaart: ja
                                        CD-/DVD-Rewriter: 8x DVD Super Multi Double Layer Aantal Accucellen: 6
                                        Geluidskaart: onboard
                                        besturingssysteem: Windows Vista™ Home Premium
                                        Videokaart: 256 MB ATI Mobility Radeon HD3470
                                        Garantie: 24 Mnd garantie, haal&breng service aan huis, 12 mnd op accu/batterij

of dit

Toshiba Satellite A300-12K features:

1,73 GHz Intel Core 2 Duo T2370-processor
                                        2 GB werkgeheugen
                                        250 GB harde schijf
                                        Intel GMA X3100-videokaart
                                        15,4-inch LCD met 1280 x 800 resolutie
                                        Windows Vista Home Premium Edition
                                        Qwerty-toetsenbord
                                        axus, zelfde processor als mijn PB en da macheert goe... allee ja ik gebruik het enkel vor internet en filmke op te zien

Comment

axus, zelfde processor als mijn PB en da macheert goe... allee ja ik gebruik het enkel vor internet en filmke op te zien
                                          Welke PB heb je?
                                          Ik ga het ook enkel voor internet en een filmke,muziek gebruiken.

Comment

Working...
                                          X