Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
    M'n PC is eindelijk compleet.
    Proficiat, mooie config.
    Ik heb 2,5 jaar geleden ongeveer hetzelde gekocht (Sonata II, AMD Dual Core (4400+), 1 gig ram, 300 gb hd, ..., de top van toen dus). Hopelijk heb je er evenveel plezier aan als ik toen. Vooral de stilte van de systeemkast is indrukwekkend (om van de snelheid nog te zwijgen).

Uw graka, is die passief of actief gekoeld?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
      Dacht het ook nog te zeggen : 32bit -> 2 Gb geheugen

Je kan meer gebruiken, maar het systeem is er niet voor gemaakt. Heb je echt 4 Gig nodig -> 64 bit
      3 gig gaat ook nog goed vind ik. In m'n laptop steekt 3 gig en dat draait wel vlotjes Weet nu niet of ik met die 3 gig veel sneller werk dan met 2 gig, maar de 3de gig was gratis dus ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
        Uw graka, is die passief of actief gekoeld?
        Passief gekoeld.

Maar was ook niet van plan voor er nog 2GB bij te steken.

Maar als Vista 32bit werkt op 4GB en bv. photoshop beter werkt met 4GB, waarom dan niet?
        Of zullen die programma's niet sneller werken?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Maar Vista 32 bit werkt niet op 4 gig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
            Maar Vista 32 bit werkt niet op 4 gig
            Indeed, geen enkele 32-bit Windows zal ooit met 4 Gig werken ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Maar Vista 32 bit werkt niet op 4 gig
              Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
              Maar als Vista 32bit werkt op 4GB en bv. photoshop beter werkt met 4GB, waarom dan niet?
              Daarom die ALS...

Maar bedankt, ik leer bij.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                Daarom die ALS...
                als nooit dus

Comment

• daarom dat ze al die huis-tuin-keukenpc'tjes van tegenwoordig allemaal 3GB RAM geven, meer kan er niet in of ze moeten 64-bit Windows meeleveren
                  2015 BMW F11 520dA
                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                    daarom dat ze al die huis-tuin-keukenpc'tjes van tegenwoordig allemaal 3GB RAM geven, meer kan er niet in of ze moeten 64-bit Windows meeleveren
                    Zeg, iets anders, in de toekomst gaan we misschien eindelijk PC's kunnen hebben die echt voldoende geheugen hebben ( ik denk luidop : 32Gig, 64Gig, 128Gig, ...)

Zouden we dan verlost zijn van die fucking swapfiles ?

Comment

• Correctie: 32-bit Windows zal zeer zeker werken met 4GB ram. Er zal echter maar 3.5GB (dacht ik) herkend worden.

De fabrikanten leveren bij hun 32-bit pc's met Windows geen 4GB ram omdat de consument zou klagen dat ze 4GB gekocht hebben en 'maar' 3.5GB krijgen.

Comment

• Comment

• 't Hangt er wat vanaf, niet ?

32-bit OS -> adresruimte beschikbaar voor 2^32 bytes = 4 GB.
                          Maar een deel van die adresruimte wordt al ingenomen door memory-mapped apparaten.
                          En 't ligt aan _die_ apparaten hoeveel RAM-geheugen je nog kan aanspreken.

Met een 64-bit OS kan je in principe 2^64 bytes aanspreken.
                          En da's een getal dat ik niet eens ken (ettelijke tera's tot de zoveelste macht of zo).

-edit-
                          Maar had jij geen 64-bit Vista of heb ik nu iemand anders voor ?
                          Last edited by sibi; 25/07/2008, 13:59.
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Ik heb Vista 64-bit ja (en 32-bit op de laptop). Die afbeelding gewoon teruggevonden via Google

Comment

Zeg, iets anders, in de toekomst gaan we misschien eindelijk PC's kunnen hebben die echt voldoende geheugen hebben ( ik denk luidop : 32Gig, 64Gig, 128Gig, ...)

Zouden we dan verlost zijn van die fucking swapfiles ?
                              geen idee eigenlijk, zou kunnen
                              2015 BMW F11 520dA
                              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vliegher Bekijk Berichten
                                Correctie: 32-bit Windows zal zeer zeker werken met 4GB ram. Er zal echter maar 3.5GB (dacht ik) herkend worden.
                                In het allerbeste geval dan nog ja

Comment

Welke software kan je gebruiken om routes uit te stippelen, en dan bedoel ik niet van A naar B, maar wel van A naar B, via C, via D, via E, via F, enz. enz.
                                  Ik heb microsoft autoroute, helemaal niet onaardig. Je kan een lijst van bestemmingen ingeven en een route langsheen die bestemmingen bepalen maar je kan ook gewoon puntjes aanduiden op een kaart en daar route's langs laten berekenen. Brandstofprijzen, verbruik van je auto kan je allemaal ingeven en dan doet dat ding kostenberekening. Simpel maar goed programma vind ik.

Comment

Welke software kan je gebruiken om routes uit te stippelen, en dan bedoel ik niet van A naar B, maar wel van A naar B, via C, via D, via E, via F, enz. enz.
                                    Ik heb hier Route 66 (editie 2003) liggen en ben daar tevreden van. Zeer gemakkelijk in gebruik en correcte schattingen (mits de parameters juist staan).

Comment

• Weet er iemand of de Iphone 3G gekraakt kan worden en hoe dit moet?

Comment

• Hoi dudes,

Effe probleem situeren. 'k Zou er graag foto's en video bij proppen, maar dat gaat niet wegens main PC broken. Daarover gaat 't 'm net.

Daarstraks was 't hier een massaal onweer. Dus ik sluit de PC af, en eens afgesloten trek ik ook de hele stekkerblok uit 't stopcontact, en leg de stekker van 't blok een eind van 't stopcontact vandaan. Ook zo gedaan met TV en stuff.

Enfin, niks gebeurd, geen onweer, dus ik schakel alles weer in. Steek stekkerblok weer in stopcontact, LED'jes van Bluetooth keyboard en muis, van luidsprekerset, van modem, van scherm en heel de zever gaan branden. Ik duw op de power-knop van de PC : niks. Verschillende stopcontacten in 't stekkerblok geprobeerd, geen verschil.

Oké, alle kabels uit de PC gehaald, en PC uit de kast. Ik steek de stroomkabel achteraan weer erin ... en ik zie een rond LED'je (groen) achteraan op de voeding, naast de ingang van de voedingskabel, knipperen. Strange.

Zijpanelen van PC gedaan, geroken aan voeding, geen brandgeur. Oké, voeding stuk, dacht ik, dus ik haal die eruit.

Eens de voeding eruit (en voedingskabels van de twee disc-players, de harddisk, mobo en fans en die zever afgekoppeld), steek ik nog 'es de voedingskabel in de voeding : twee keer knipperen dat LED'je en dan *poink* blijft groen branden (fel).

Asjemenou.

Voeding weer ingebouwd, kabels aangesloten, en opnieuw geprobeerd. LED op voeding achteraan knippert weer flauw.

Met dat de zijpanelen van de case er nu af waren kon ik ook een zeer stil "getik" horen op het ritme van dat geknipper van die voedings-LED : aan-uit/tik-aan-uit/tik-aan-uit/tik. Frequentie ongeveer 3 keer per seconde.

Ik leg m'n oor "te luister", en dat getik komt precies niet uit de voeding zelf, maar van ergens in de buurt van de grote voedingsstekker die je in het mobo plugt (witte brede stekker, dubbele rij kottekes).
                                        Dus ik trek die stekker weer uit (mobo-voeding), en laat de rest zitten (voeding naar mobo met zo'n klein vierkant wit stekkertje met 4 pinnekes, twee disc-dingen, HD). En dan steek ik de voedingskabel in de voeding weer in -> LED knippert niet, maar gaat permanent fel branden.
                                        En dan steek ik weer die witte langwerpig/rechthoekige voedingskabel van de voeding naar 't mobo, en hop meteen weer LED knipperen en licht getik.

Verder dan dit kwam ik niet. Wat is er aan de hand?

M'n PC is een hp Pavillion t785.be (ofzoiets), draait op WinXP SP3, is zo'n 4 jaar oud en tot op heden niks van problemen daarmee (tenzij softwarematig).

Thanks for any help! (oplossingen, analyse, links naar andere sites of fora)

Gilles

Comment

• Niet dat ik direct een oplossing heb, maar ik snap niet waarom mensen heel hun boel uittrekken voor een onweer Nooit gedaan, en zal het ook nooit doen.

Comment

Working...
                                          X