Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Windows start niet op, dus iets downloaden is wat moeilijk.
    Een maat van me stelt voor de PC open te halen, de harde schijf aan zijn laptop te hangen en zo te zien of het effectief de schijf is die kapot is.
    Of wat ook zou kunnen: harde schijf eruit, nieuwe harde schijf erin, Windows installeren, de oude harde schijf als externe harde schijf gebruiken en zo proberen de gegevens te recupereren. Ik vraag mij alleen nog af of een externe harde schijf op die manier zou kunnen gebruikt worden. Dus de oude harde schijf eruit, externe via USB aansluiten en daarop Windows draaien. Ik veronderstel van niet?
    Downloaden met een andere pc (waar je nu bv. opzit) ? Windows hoeft er niet voor op te starten om die programma's te kunnen gebruiken .

er bestaan normaal wel van die converters om een laptop harde schijf aan te sluiten in een gewone pc, of een converter van IDE/Sata naar USB. Bij elke betere pc zaak wel te krijgen.

Maar als je het mss op mijn manier eerst kan proberen, kost het je waarschijnlijk geen geld (als je HD nog in orde is tenminste).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
      Downloaden met een andere pc (waar je nu bv. opzit) ? Windows hoeft er niet voor op te starten om die programma's te kunnen gebruiken .

er bestaan normaal wel van die converters om een laptop harde schijf aan te sluiten in een gewone pc, of een converter van IDE/Sata naar USB. Bij elke betere pc zaak wel te krijgen.

Maar als je het mss op mijn manier eerst kan proberen, kost het je waarschijnlijk geen geld (als je HD nog in orde is tenminste).
      Met deze PC zal dat niet gaan, vrees ik. Is de laptop van mijn madam haar werk die ze eens meegebracht heeft van haar werk, zodat ik nog wat zaken in orde kon brengen. En er zitten nogal wat restricties op dit ding.
      Ik zal het wel proberen regelen met die maat van mij.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Windows start niet op, dus iets downloaden is wat moeilijk.
        Een maat van me stelt voor de PC open te halen, de harde schijf aan zijn laptop te hangen en zo te zien of het effectief de schijf is die kapot is.
        Of wat ook zou kunnen: harde schijf eruit, nieuwe harde schijf erin, Windows installeren, de oude harde schijf als externe harde schijf gebruiken en zo proberen de gegevens te recupereren. Ik vraag mij alleen nog af of een externe harde schijf op die manier zou kunnen gebruikt worden. Dus de oude harde schijf eruit, externe via USB aansluiten en daarop Windows draaien. Ik veronderstel van niet?
        Als je veel tijd, en veel kennis hebt, zou je het wel kunnen proberen, maar ik geloof er niet in.
        Een schijf die uw interne (primaire) schijf was, kan je niet zomaar omvormen tot een USB-disk. Maar, je kan die schijf wel probleemloos connecteren ... als niet primaire schijf. Niet-primair wil in deze context zeggen : ie zal er niet op booten, dus ook geen Windows op starten.

Wil je dat wel doen ... kan je proberen een multi-boot te maken, en zo te booten naar de oude schijf ... maar liever gij als ik zene.
        Multi-boot werkt in theorie ook enkel naar gewone schijven, niet-USB dus.

Maar, je ka wel tegen uw BIOS zeggen : boot nu eens van een USB disk, en dan heb je geen multi-boot nodig
        Last edited by ; 23/11/2009, 23:51.

Comment

• Vandaag eens gebeld naar Asus. Blijkbaar zijn de installatie-CD-ROM's niet nodig voor recovery. Gewoon bij het opstarten een aantal keer op F9 duwen zou hetzelfde teweeg brengen. Wel eerst de gegevens van mijn harde schijf uitlezen via een andere PC. Nu nog zien dat ik aan een harde schijf geraak om die gegevens (voorlopig) op te slaan.
          Oh, thx voor de commentaar, gebruiker. Dus beter een kant en klare externe hard disk kopen? Of alleszins eentje samenstellen met componenten die zeker passen.
          De HD in mijn laptop zou een SATA zijn.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vervelend probleem met het internet. En ook onverklaarbaar

Modem: werkt perfect en geeft uitstekend signaal
            PC's thuis werken allemaal perfect op internet, behalve mijn laptops. Noch mijn privé laptop, noch mijn laptop van het werk. Ze vinden mijn draadloos netwerk maar willen niet verbinden of hebben het er enorm lastig mee. Als ik dan eenmaal verbonden ben is mijn verbinding véél trager dan die van andere pc's thuis. Ook als ik op zelfde afstand zit van andere pc's waar het wel goed werkt. Bij leverancier van internet gecheckt en die kunnen natuurlijk niet veel doen.

Waar kan zo een probleem veroorzaakt zijn? Ik vind het heel vreemd in elk geval.

Comment

Vandaag eens gebeld naar Asus. Blijkbaar zijn de installatie-CD-ROM's niet nodig voor recovery. Gewoon bij het opstarten een aantal keer op F9 duwen zou hetzelfde teweeg brengen. Wel eerst de gegevens van mijn harde schijf uitlezen via een andere PC. Nu nog zien dat ik aan een harde schijf geraak om die gegevens (voorlopig) op te slaan.
              Oh, thx voor de commentaar, gebruiker. Dus beter een kant en klare externe hard disk kopen? Of alleszins eentje samenstellen met componenten die zeker passen.
              De HD in mijn laptop zou een SATA zijn.
              Voor de rest wel content van asus? 'k sta op punt er eentje te kopen

Comment

• Heb nu Windows7 op mijn computer en zit met een hele paar vragen:

1)Als ik windows live messenger open, dan worden er altijd 2 identieke vensters geopend. Sluit ik één venster af, opent een ander automatisch opnieuw als ik het andere venster wil openen.
                2)Hoe verwijder je een programma?
                3)Hoe maak ik mijn taakbalk terug zoals die er bij Vista uitziet?
                4)Waarom kan ik de instellingen van mijn bureaublad achtergrond niet aanpassen?(M'n computer wil alleen de afbeelding spreiden)
                Last edited by ; 28/11/2009, 20:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                  Heb nu Windows7 op mijn computer en zit met een hele paar vragen:

1)Als ik windows live messenger open, dan worden er altijd 2 identieke vensters geopend. Sluit ik één venster af, opent een ander automatisch opnieuw als ik het andere venster wil openen.
                  2)Hoe verwijder je een programma?
                  3)Hoe maak ik mijn taakbalk terug zoals die er bij Vista uitziet?
                  4)Waarom kan ik de instellingen van mijn bureaublad achtergrond niet aanpassen?(M'n computer wil alleen de afbeelding spreiden)
                  1) I don't get it. Als je er op klikt dan bedoel je dat je vanonder precies 2x msn open hebt? 1'tje met je nick en 1'tje met je contacten? Indien ja: dat is zo.
                  2) same als bij Vista, configuratiescherm -> programma's
                  3) Rechtsklik op taakbalk -> eigenschappen -> kleine pictogrammen gebruiken
                  4) Rechtsklik op bureaublad -> aan persoonlijke voorkeur aanpassen -> klikken op wallpaper en links onder komt normaal iets te staan voor "gecentreerd" en zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                    1) I don't get it. Als je er op klikt dan bedoel je dat je vanonder precies 2x msn open hebt? 1'tje met je nick en 1'tje met je contacten? Indien ja: dat is zo.
                    2) same als bij Vista, configuratiescherm -> programma's
                    3) Rechtsklik op taakbalk -> eigenschappen -> kleine pictogrammen gebruiken
                    4) Rechtsklik op bureaublad -> aan persoonlijke voorkeur aanpassen -> klikken op wallpaper en links onder komt normaal iets te staan voor "gecentreerd" en zo.
                    1) Heb ik intussen al begrepen.
                    2)Ik wou windows live verwijderen en ik zie dat nergens tussen die lijst staan.
                    3)Dat heb ik al aangepast, maar ik wil het volledig op Vista doen lijken, maar blijkbaar kan je dat niet verder aanpassen.
                    4)Dat doe ik, maar het werkt gewoon niet. (misschien is er echt iets mis met m'n computer??)

Comment

• 1) http://www.mydigitallife.info/2009/0...-in-windows-7/

Comment

• Ik heb een probleem met Office 2007. Word e.d staan allemaal in het Nederlands buiten outlook. Kan ik outlook nog veranderen naar Nederlands? Ik heb het al geprobeerd via Office Language settings maar zonder resultaat...

Comment

• Waar vind ik mijn msn schermafbeeldingen terug in de program files van m'n computer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
                            Ik heb een probleem met Office 2007. Word e.d staan allemaal in het Nederlands buiten outlook. Kan ik outlook nog veranderen naar Nederlands? Ik heb het al geprobeerd via Office Language settings maar zonder resultaat...
                            'k zou aanraden om zoveel mogelijk MS software in het engels te draaien

Comment

• tis in elk geval logischer dan

Mijn vrouw wou thuis per se nederlands, ik vind daar dus niets terug he

Comment

• Zelf geen problemen mee. Thuis alles in het NL, op het werk in EN.

Comment

• Als je naar dit forum surft, zonder in te loggen krijg je normaal gezien een banner te zien bovenaan waar je de blauwe pijl op onderstaande screenshot ziet, dacht ik..
                                  Ik krijg dus enkel een grijze balk te zien. Iemand een idee hoe dat komt?

Hetzelfde heb ik voor met de banners op ongeveer alle vtm-sites.

Ik heb flash plugin versie 10.0.42.34 (laatste nieuwe normaal gezien).
                                  En het probleem is er met alle browsers die ik hier heb staan. (firexfox 3.5.5 , IE 8, google Chrome) Google Chrome geeft zelfs die grijze kader niet weer.

Iemand??

Comment

• Klok van m'n pc staat altijd verkeerd.

En als ik de tijd wil synchroniseren, geeft die fout aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                      Klok van m'n pc staat altijd verkeerd.

En als je handmatig instelt? Of doet dat er ook niks aan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                        Klok van m'n pc staat altijd verkeerd.

Tijdzone op Brussel zetten ipv Istanbul.

Comment

• Even heel kort uitleggen.
                                          Een aantal weken geleden kreeg mijn laptop een slag in de buurt van de HD. Daarna wou hij niet meer opstarten. Al mijn bestanden stonden op die HD en ik had van zowat niets een back-up. Heb dan een externe HD besteld, en de interne HD van de laptop laten uitlezen door een maat. Die kon voornamelijk de tweede partitie van die schijf kopiëren op de externe. Gelukkig stonden al mijn zelfgemaakte foto's op die partitie. De meeste andere zaken, ben ik kwijt (iTunes e.d.).
                                          De HD van de laptop daarna geformatteerd en Windows XP Pro erop (was Vista Home Premium). Het viel op dat de computer nogal eens bleef hangen (bij internetgebruik). Echter, CD's importeren in iTunes, lukte bv. wél volkomen normaal en zonder haperen. Ik dacht dus eerst wat CD's te importeren, dan iTunes te kopiëren naar de externe HD en dan een nieuwe HD te monteren.
                                          Bon, de dag nadat ik de eerste CD's op de HD had gezet, was het al om zeep. Windows start helemaal niet meer. Dus bij het opstarten krijg ik het logo van de fabrikant te zien en dan niets meer.
                                          En dan de vraag: is het zo goed als zeker dat het aan de HD ligt? Het moederbord kan bv. nooit rechtstreeks geraakt geweest zijn. Het is ook niet dat er wat aan de behuizing scheelt.
                                          Ik zou eventueel nog eens willen proberen met het plaatsen van een interne HD (2,5" SATA) uit de laptop van iemand anders, maar dat is nog niet direct mogelijk.
                                          Momenteel surf ik met de laptop van mijn madam haar werk, maar op dat ding kan ik helemaal niets installeren.
                                          Ik hoop dat het gewoon de HD is natuurlijk. Voor 50 € heb ik een deftige nieuwe schijf en dan moet ik er gewoon nog even Windows op zetten. De laptop is een jaar of drie oud, dus de rest van de onderdelen kan nog wel even mee. Een nieuwe kopen is dus niet direct nodig.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X