Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
    Ik heb er sinds de laatste update van vista ook last van (ben wel niet zeker dat dit de exacte oorzaak is), wel alleen als er veel foto's geladen moeten worden ofzo.
    Ik heb er niets op gevonden, ga gewoon nieuwe updates afwachten denk ik...
    't is een xp professional, gene vista

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      k heb al op verschillende sites gelezen dat systeemherstel niet zou werken bij een dual boot? Het staat in elk geval aan en werkt niet.

Maar ik vermoed dat het idd op een format gaat uitdraaien.

Het probleem dat ik nu heb is dat de 2e XP niet op een andere partitie lijkt te staan maar op de zelfde, ik vind in elk geval geen 2e partitie terug.

Ik heb nog nooit een volledige format gedaan, hoe gaat dat het makkelijkst in z'n werk?

Ik zie echt niet in waarom dat niet zou werken, het enigste wat kan voorkomen is dat Windows eventueel de bootloader zou wijzigen... op zich is dat geen ramp natuurlijk.

Nuja als je al met 2x XP op dezelfde partitie zit... best even een formatje

Wat je best eerst doet: alles backup dat van belang is: bookmarks, bestanden, emails, ... maar natuurlijk wel niet op dezelfde partitie hé
      (Als er een SATA HDD in zit zorgen voor de drivers vd harde schijf!!)

* Windows CD erin steken
      * zorgen dat de bootpriority in BIOS juist staat (eerst CD-rom dan HDD, als je daar niet aan geprutst hebt staat dat meestal wel zo)
      * druk op de toets om van de cd te starten
      * voor een SATA schijf F6 drukken als daarom gevraagd wordt om de drivers in te laden
      * partitie kiezen (of wijzigen, aanmaken, ...)
      * formatteren (best eens volledige format, doet de HDD goed )
      * rest spreekt wat voor zich

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FLT Bekijk Berichten

Ik zie echt niet in waarom dat niet zou werken, het enigste wat kan voorkomen is dat Windows eventueel de bootloader zou wijzigen... op zich is dat geen ramp natuurlijk.

Nuja als je al met 2x XP op dezelfde partitie zit... best even een formatje

Wat je best eerst doet: alles backup dat van belang is: bookmarks, bestanden, emails, ... maar natuurlijk wel niet op dezelfde partitie hé
        (Als er een SATA HDD in zit zorgen voor de drivers vd harde schijf!!)

* Windows CD erin steken
        * zorgen dat de bootpriority in BIOS juist staat (eerst CD-rom dan HDD, als je daar niet aan geprutst hebt staat dat meestal wel zo)
        * druk op de toets om van de cd te starten
        * voor een SATA schijf F6 drukken als daarom gevraagd wordt om de drivers in te laden
        * partitie kiezen (of wijzigen, aanmaken, ...)
        * formatteren (best eens volledige format, doet de HDD goed )
        * rest spreekt wat voor zich
        Hoe kan ik dat snel checken, dat van die HD?

PC staat niet hier he, moet naar daar gaan en dan wil ik daar niet eerst een uur achter liggen zoeken, en waar vind ik dan snel die driver?

Comment

Hoe kan ik dat snel checken, dat van die HD?

PC staat niet hier he, moet naar daar gaan en dan wil ik daar niet eerst een uur achter liggen zoeken, en waar vind ik dan snel die driver?
          configuratiescherm => systeem => apparaatbeheer => schijfstations

Ofwel gewoon ff de kast opendoen.
          Dikke platte (3 - 4cm) kabel => niets nodig
          Smalle (1cm) kabel => driver nodig

Driver vind je wel terug op de site van de fabrikant.

Comment

configuratiescherm => systeem => apparaatbeheer => schijfstations

Ofwel gewoon ff de kast opendoen.
            Dikke platte (3 - 4cm) kabel => niets nodig
            Smalle (1cm) kabel => driver nodig

Driver vind je wel terug op de site van de fabrikant.
            en best op een USB stick of zo zetten?

Comment

• PC is redelijk recent dus ik vermoed dat het wel een sata gaat zijn.

Comment

en best op een USB stick of zo zetten?
                Helaas, XP ondersteunt alleen diskettes

Comment

Helaas, XP ondersteunt alleen diskettes
                  Waar ga k dat nog vinden, grabbel er op het werk wel 1 mee.

En heeft die PC nog een drive daarvoor?

Wat als dat niet is?

Comment

Waar ga k dat nog vinden, grabbel er op het werk wel 1 mee.

En heeft die PC nog een drive daarvoor?

Wat als dat niet is?
                    Als dat niet is: ofwel diskettedrive steken, kost iets van €6 (wel geen USB diskettedrive hé )
                    Ofwel de driver slipstreamen op een nieuwe Windows CD via nlite

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                      Ik zit met volgend probleem aan pc van vriendin:
                      Als ze wil scrollen in IE, firefox, google chrome, safari,... gaat het CPU gebruik richting 80 à 100%, gevolg het scrollen gaat haperend. Heb me al zot gezocht naar oplossingen. Toevallig iemand die dit ook al heeft voorgehad en een oplossing weet?
                      Best eens kijken welk process er juist 100% cpu inneemt. Want dit is zo'n "help mijn pc start niet meer op" vraag
                      Last edited by ; 29/09/2008, 22:32.

Comment

Als dat niet is: ofwel diskettedrive steken, kost iets van €6 (wel geen USB diskettedrive hé )
                        Ofwel de driver slipstreamen op een nieuwe Windows CD via nlite
                        Oke, merci voor de info

Comment

• Mijn externe harde schijf is verander van K:\ naar J:\ Bestaat er een manier om die terug naar K:\ te brengen, zodat ik mijn muziekbestanden in itunes niet volledig moet gaan aanpassen.

Comment

• start - uitvoeren - diskmgmt.msc typen en enter.
                            Rechterklik op de schijf en stationsletter veranderen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Probleem met Windows Mail. Ik kan wel mails ontvangen, maar geen versturen. Ik heb al verschillende keren zo'n stappenplan gevolgd op internet om de account in te stellen, maar het lukt maar niet

Dit is de melding die ik krijg:

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Comment

• SSL eens afzetten en kijken of het dan wel gaat.
                                Welke smtp server gebruik je?

Comment

• Heb ik ook eens gehad, was wel met live mail, verwijdert, opnieuw geinstaleerd, en dat 3keer op nieuw toen werkte het terug

Comment

SSL eens afzetten en kijken of het dan wel gaat.
                                    Welke smtp server gebruik je?
                                    Met SSL uit lukt het nog niet. smtp = smtp.gmail.com

Comment

• had ik ook lange tijd last van, maar had geen goesting om uit te zoeken waar de fout zat

je moet je poortnummer van de smtp op 465 zetten, en niet op de standaard 25

edit: ha oei, ik zie dat je het al op 465 hebt gezet moment
                                      2015 BMW F11 520dA
                                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• heb je het vinkje "voor deze server is verificatie vereist" aangeduid in het tabblad Servers?
                                        2015 BMW F11 520dA
                                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Ik zou op mijn kot mijn internetverbinding willen delen met mijn buurman.

Stel dat het maandelijks volume 60 GB is, kan ik dat dan instellen dat we elk 30 GB hebben?

Comment

Working...
                                          X