Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Wat is php in safe mode?

Kan je bij beide onbeperkt mappen aanmaken en naar keuze deze openbaar maken of niet openbaar maken? En in niet openbare mappen kan je wel nog bestanden linken op websites of fora, zonder dat er dan in de map of andere mappen kan worden gebladerd? Correct?

Vind 'k doenbaar. 1,25 EUR per maand, da's geen geld.
    Php safe mode is blijkbaar een instelling in de serversoftware. Indien de Php safe mode aan staat, zorgt dit voor extra beveiliging, maar het gevolg is dat bepaalde php scripts niet uitgevoerd kunnen worden. Wat voornamelijk hinderlijk zou zijn bij het gebruik van bepaalde CMS paketten en bij image gallery's. Hinderlijk, maar niet onoverkomelijk. Blijkbaar valt er op een -voor leken- niet zo evidente manier wel een mouw aan te passen.

Over die 1,25€ per maand: Wel nog 12€ oprichtingskosten bij tellen. En indien het particulier is, +21% btw doen.
    Dus dan kom je op ongeveer 33€ per jaar. Wat nog altijd niet veel geld is, maar je moet ook zien wat je ervoor krijgt. Als ik de reacties hier zo'n beetje lees is one.com niet slecht, maar wel een budgetoplossing. Bij priorweb.be zou je bijvoorbeeld hoogwaardigere verbindingen/serverruimte/support... krijgen, voor niet zo gek veel meer geld.

Comment

• Wat ik me vooral afvraag: Indien ik 1 hostingpakket wil kopen, met de bedoeling daar meerdere afzonderlijke websites op te pleuren. Waarop moet ik dan letten?
      Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het aantal "ftp-gebruikers" die in het pakket inbegrepen zijn, bepalend is voor het aantal websites die je op je webruimte mag zetten. Iedere ftp-account zou een eigen root-directory hebben, en zo zou je dus je websites compleet gescheiden houden.

Toch zag ik ergens op de website van een hostingbedrijf, dat je bij een bepaald pakket x aantal ftp accounts had, maar wat verder stond er vermeld dat je maar y aantal websites mocht hosten.

Iemand die het antwoord weet?

Comment

't Is ni omdat ik je 't niet gun, maar zo'n dingen vertel ik 'r ZEKER niet. 't Is zo al erg genoeg

Geire gedon.

no prob, ik begrijp dat volkomen

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
          ....
          Over die 1,25€ per maand: Wel nog 12€ oprichtingskosten bij tellen. En indien het particulier is, +21% btw doen.
          Dus dan kom je op ongeveer 33€ per jaar. Wat nog altijd niet veel geld is, maar je moet ook zien wat je ervoor krijgt. Als ik de reacties hier zo'n beetje lees is one.com niet slecht, maar wel een budgetoplossing. Bij priorweb.be zou je bijvoorbeeld hoogwaardigere verbindingen/serverruimte/support... krijgen, voor niet zo gek veel meer geld.
          In mijn geval is het voor een website van iemand die wat in bijberoep start, 't kost best allemaal niet veel en wil gewoon aanwezig zijn op het net met minimale maar cruciale informatie (zoals openingsuren). Dan is one.com ideaal.

M'n eigen website zal waarschijnlijk ook overgezet worden naar one.com, na de herwerking van dat antieke gedoe.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Wat ik me vooral afvraag: Indien ik 1 hostingpakket wil kopen, met de bedoeling daar meerdere afzonderlijke websites op te pleuren. Waarop moet ik dan letten?
            Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het aantal "ftp-gebruikers" die in het pakket inbegrepen zijn, bepalend is voor het aantal websites die je op je webruimte mag zetten. Iedere ftp-account zou een eigen root-directory hebben, en zo zou je dus je websites compleet gescheiden houden.

Toch zag ik ergens op de website van een hostingbedrijf, dat je bij een bepaald pakket x aantal ftp accounts had, maar wat verder stond er vermeld dat je maar y aantal websites mocht hosten.

Iemand die het antwoord weet?
            Ik ga een aanleiding geven naar het juiste antwoord maar je moet dit zeker laten bevestigen door de informatici hier want ik ben niet zeker.

Dat het aantal ftp-accounts bepalend is voor het aantal websites die je op je webruimte mag zetten is onzin. Ik heb bij priorweb één ftp-account en draai daar momenteel 2 verschillende websites op.
            Het verschil is volgens mij dat als je meerdere ftp-accounts hebt in je hosting dat je andere mensen kan toegang verlenen tot de hoofdmap van een bepaalde website zonder dat die kunnen prutsen aan een andere site die in een andere hoofdmap zit. Dus als je een site A en een site B hebt kan je een ftp-account aanmaken die enkel toegang verleent tot site B en dus kan je die gegevens doorgeven aan iemand die enkel site B mag aanpassen.

Nu hopen dat ik correct ben.

Comment

Wat is php in safe mode?

Kan je bij beide onbeperkt mappen aanmaken en naar keuze deze openbaar maken of niet openbaar maken? En in niet openbare mappen kan je wel nog bestanden linken op websites of fora, zonder dat er dan in de map of andere mappen kan worden gebladerd? Correct?

Vind 'k doenbaar. 1,25 EUR per maand, da's geen geld.
              Zoals al gezegd, safe mode is een beveiligingsmethode. Door de maker van gallery omschreven als: 3 sloten op de voordeur doen en het raam laten openstaan.

Wat bedoel je met onbeperkt mappen aanmaken.
              Onder uw account www.????.be kan je onbeperkt mappen zetten zoals bij verkenner.
              Het aantal subdomeinen (bv: autoforum.????.be) is echter beperkt bij priorweb en onbeperkt bij one.com
              Onder deze subdomeinen kan je opnieuw onbeperkt mappen aanmaken bij beiden.
              Ook het aantal emailadressen mail@????.be is beperkt bij priorweb, maar onbeperkt bij one.com.

Als ik het doel zie van uw webspace, namelijk online opslagplaats voor vanalles en nog wat zonder eisen om bepaalde php/asp/... scripts te kunnen laten lopen, dan kiest u best voor one.com.
              Vooral de 3 gig webspace is leuk, want met 50 MB maak je je altijd zorgen of het niet vol staat. En voor de prijs hoef je het inderdaad zeker niet te laten.

Comment

• Weet iemand of php safe mode aan staat bij alfahosting.be ?

Voor de rest, iemad ervaringen met alfahosting?

Comment

• Edit: fixed

ip adres was veranderd
                  Last edited by zwoemba; 02/09/2008, 11:20.

Comment

• zwoemba, heb jij wat kaas gegeten van fotootjes op een html-pagina, zoals in mijn vraag hier ergens boven?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                      zwoemba, heb jij wat kaas gegeten van fotootjes op een html-pagina, zoals in mijn vraag hier ergens boven?
                      Als je het echt makkelijk wil hebben, Photoshop should do the trick... Maar da's dan wel niet in een pop-up

Comment

• dank je voor je rijkelijke hulp behind the screens

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Comment

Weet iemand of php safe mode aan staat bij alfahosting.be ?

Voor de rest, iemad ervaringen met alfahosting?
                            Ik heb er al 2 jaar een budgetaccount, en mijn site is in die 2 jaar 1 dag een aantal uurtjes onverwacht down geweest. Voor de rest vind ik de support redelijk goed. Omdat ik voor de eerste keer een phpwebsite aant maken was, had ik toen gevraagd voor eens te mogen testen op een server, en ze hebben mij deze zonder problemen gegeven zonder dat ik iets besteld/betaald had.

Comment

• 'k Ben terug online met de gouwe ouwe hp-desktop! Nieuwe mobo, nieuwe CPU, nieuw RAM en nieuwe voeding. En we zijn weer op pad. Olé !

Merci voor de raad hier, van tal van kerels.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk Berichten
                                Ik heb er al 2 jaar een budgetaccount, en mijn site is in die 2 jaar 1 dag een aantal uurtjes onverwacht down geweest. Voor de rest vind ik de support redelijk goed. Omdat ik voor de eerste keer een phpwebsite aant maken was, had ik toen gevraagd voor eens te mogen testen op een server, en ze hebben mij deze zonder problemen gegeven zonder dat ik iets besteld/betaald had.
                                Ik heb sinds vandaag ook een account bij hun. Het beheer gebeurt via cpanel. Ik dacht dat je daar knopjes-click-gewijs een cms kon installeren. Maar dat is dus niet zo.

Ben wel tevreden over de manier van werken bij alfahosting.

Comment

• Iemand die me iets meer kan vertellen over SSL ? Hoe werkt dat beestje?
                                  Daarstraks mee geconfronteerd geweest bij het snuffelen op mn nieuwe webruimte. Blijkbaar moest ik ergens een "certificaat" selecteren uit een lijstje , om via SSL een verbinding te kunnen maken ofzo? Spijtig genoeg stond er geen enkel certificaat in dat lijstje. Iemand die er iets van kent?

Comment

'k Ben terug online met de gouwe ouwe hp-desktop! Nieuwe mobo, nieuwe CPU, nieuw RAM en nieuwe voeding. En we zijn weer op pad. Olé !

Merci voor de raad hier, van tal van kerels.
                                    Damn, zo snel. De CC van Porsche draait de auto's (in 3D mode) zo snel rond dat je 't niet meer ziet, 't is bijna *flits* En video-editing, miljaar, wat een snelheidswinst!

Goei investering, die 350 eurokes.

Comment

Damn, zo snel. De CC van Porsche draait de auto's (in 3D mode) zo snel rond dat je 't niet meer ziet, 't is bijna *flits* En video-editing, miljaar, wat een snelheidswinst!

wat waren de specs voorheen, en wat zijn ze nu?

Comment

da's graag gedaan
                                        'k stuur et factuur wel op

Comment

• Over de knappe CC van Porsche gesproken... Mijn laptop laad die Porsche ma ni hé Ik heb pertang de benodigde specs en programma's

Comment

Working...
                                          X