Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
    Met welke kaart van Nvidia kun je de ATI Sapphire HD3870 vergelijken?

Als je het al niet had gezien, that is.

Kent er iemand de oplossing voor het volgende in Vista: "videokaart kan geen thema's afspelen" met als gevolg dat slideshows niet meer werken. Hij heeft het nochtans een tijd gedaan.
    Videokaart in kwestie is een 8600M GS, laptop dus. En moeilijk om drivers voor te vinden...

Comment

• Er gebeuren hier rare dingen, mijn usb stick word ineens niet meer herkent in Vista (Ultimate 64-bit) en deze middag deed ie het nog perfect.

Nu start ik de laptop op (Vista Business 32-bit) en daar word ie meteen herkent.

Edit: het zal een format worden volgende week, mijn printer word ook niet meer herkent en daarstraks dus wel.

Had ondertussen een herstel moeten uitvoeren dus ik denk dat het register een beetje fucked up is.
      Last edited by ; 14/12/2008, 19:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
        Er gebeuren hier rare dingen, mijn usb stick word ineens niet meer herkent in Vista (Ultimate 64-bit) en deze middag deed ie het nog perfect.

Nu start ik de laptop op (Vista Business 32-bit) en daar word ie meteen herkent.

Edit: het zal een format worden volgende week, mijn printer word ook niet meer herkent en daarstraks dus wel.

Had ondertussen een herstel moeten uitvoeren dus ik denk dat het register een beetje fucked up is.
        Er wordt nogal weinig herkent pecies

Comment

• Iemand die kan helpen bij dit:

Heb een bijkomende harde schijf gestoken, die ik enkel en alleen voor Linux wil gaan gebruiken. Vraag is :

- welke bootloaders zijn geschikt hiervoor
          - hoes doe ik dat, ik wil die bijkomende disk uiteraard als bootable disk hebben (linux-boot dan), terwijl men Windows XP nog mooi mag booten ook vanop zijn schijf

Dank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
            Ik heb een redelijk ambetant probleempje:

Een tijdje geleden heb ik de pc van mijn ouders 'hersteld' toen AVG de pc belette van op te starten. Ik heb toen, zonder enige kennis van zaken, wat instructies op internet opgezocht en geprobeerd de problemen op te lossen via DOS-instructies.
            Dit werkte niet onmiddellijk, maar na veel geprobeer en gecombineer van verschillende commando's is het dan toch gelukt om het probleem op te lossen. De PC werkte weer als normaal.

Sindsdien wil AVG echter niet meer updaten. Ik denk dat een van de commando's downloaden van de site blokkeerde of zo, aangezien ik zelfs de installatiefile van de avg-site niet meer kon downloaden.

Iemand die weet hoe ik dit weer kan deblokkeren?
            un-install, re-install ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
              Er wordt nogal weinig herkent pecies
              Mja, mijn externe Lacie schijf herkent ie nog wel.

Als je manueel zoekt naar drivers op je C schijf vind ie ze wel maar geeft een fout bij het installeren.

Het ligt gewoon aan die herstel van Vista die ik gedaan heb, daarvoor werkte alles perfect.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                http://www.tomshardware.com/charts/g...hmarks,30.html
                Als je het al niet had gezien, that is.
                Yup
                't gaat wrs een 4850 worden

Nu nog van mijn 7600GT afgeraken

Comment

• Als ik SLI zou hebben, was je ze kwijt!

Edit: koopje: http://www.alternate.de/html/product...PCIe&l3=NVIDIA

Dit in combinatie met het overclocken van een E6300 zou een mooie boost moeten geven, voor quasi geen geld... (heb nu dus een 7600GT). Maar: da's een Fujitsu pc, en geen manier om dat ding te OC'en. Dus best nieuw mobo steken? En eventueel andere processor (want ik heb het eigenlijk toch niet zo op clocken, wat is een E6300 tweedehands waard?)?
                  Last edited by ; 15/12/2008, 11:42.

Comment

• Haal je een nieuw mobo ja, dan kan ik mijne 7600GT kwijtraken

4850 is besteld

Comment

• 8800 > dual 7600 denk ik

Comment

• Denk het ook

Comment

• HULP

Wanneer 'k mijn computer afsluit dan blijft ie steken op dit scherm;

Maar dan ipv. van die 'Stopping services' is het 'Afsluiten'.

'k Werk met de Windows Vista Ultimate.

Wat kan ik er aan doen?

Want da's écht ambetant!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Leve Vista

Comment

• power off knopje to the rescue zeggen ze dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                HULP

Wat kan ik er aan doen?

Want da's écht ambetant!
                                Manueel uitzetten, als ie geen fouten geeft bij het opnieuw starten zou het opgelost moeten zijn. Heb hetzelfde probleem al gehad nu geen last meer van.

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                                Leve Vista
                                Op zich werkt Vista wel goed, het probleem zit meestal bij de "third party" drivers die niet werken. Ik heb nu zelf ook wel wat problemen met mijn USB-stick en printer. Maar eergisteren werkte alles en op de laptop werkt ook alles.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                                  Manueel uitzetten, als ie geen fouten geeft bij het opnieuw starten zou het opgelost moeten zijn. Heb hetzelfde probleem al gehad nu geen last meer van.
                                  Heb ik al 3 keer gedaan, bij het opstarten geeft ie dan gewoon de mogelijkheid van normaal starten of in veilige modus ed.

Comment

• Misschien Scandisk eens volledig laten runnen (of hoe dat programma onder Vista ook noemt)

Run anders eens :

Start \ Run \ tip : chkdsk

En kijk goed wat ie zegt

vb. (wel op XP) :

C:\>chkdsk
                                    The type of the file system is NTFS.
                                    Volume label is OS.

WARNING! F parameter not specified.
                                    Running CHKDSK in read-only mode.

CHKDSK is verifying files (stage 1 of 3)...
                                    ^Cpercent completed.
                                    C:\>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                      HULP

Wat kan ik er aan doen?

Want da's écht ambetant!
                                      Heb je de pc daarvoor eens in Sluimerstand (of zoiets) gebracht? Heb dat ook al gemerkt dat de pc niet wil afsluiten als ik vanuit Sluimerstand (of zoiets) kwam.

Comment

• Op mijn desktop (Vista Ultimate 64-bit) heb ik de optie sluimerstand nog ineens, enkel slaapstand. In slaapstand zetten bleek ook niet zo'n goed idee, ik kreeg hem er gewoon niet meer uit. Effe op power knopje drukken en dan komt ie terug en zogezegd uit slaapstand.

Echt raar hoor, op de laptop (Vista Bussines 32-bit) werkt dat perfect en heb ik ook sluimerstand.

De 32-bit Vista's lijken mij toch verruit het stabielste.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Heb je de pc daarvoor eens in Sluimerstand (of zoiets) gebracht? Heb dat ook al gemerkt dat de pc niet wil afsluiten als ik vanuit Sluimerstand (of zoiets) kwam.
                                          Neen, 't enigste is dat de computer veel afgemeld staat en dus op deze pagina staat

Tijdens de dag staat ie meestal zo en 's nachts zet ik hem uit.

Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                                          De 32-bit Vista's lijken mij toch verruit het stabielste.
                                          Zeggen ze ook, maar de mijne is ook 32-bit.

Comment

Working...
                                          X