Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
    Long shot:
    Probeer dit eens:
    In Internet Explorer:
    Extra/Opties/Geavanceerd
    Dan:
    Vloeiend schuiven uit (smooth scrolling)

Laat wel even weten of het dat was aub.
    Bedankt voor te proberen maar helaas is dit niet de oplossing. Ik heb even een printscreen gemaakt van task manager. Heb even relatief intensief gesurft en direct daarna IE afgesloten. Er is een duidelijk stijging te zien van het PF usage en na het afsluiten van IE een duidelijk verval. Met een hoger PF usage wordt de computer uiteraard heel erg traag. Heb je nog oplossingen?

Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
      Gedaan, maar wat nu?
      Kijk in je logs of hij enkele virussen heeft verwijderd. Mocht dat zo zijn zou je toch al verbetering moeten merken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
        Bedankt voor te proberen maar helaas is dit niet de oplossing. Ik heb even een printscreen gemaakt van task manager. Heb even relatief intensief gesurft en direct daarna IE afgesloten. Er is een duidelijk stijging te zien van het PF usage en na het afsluiten van IE een duidelijk verval. Met een hoger PF usage wordt de computer uiteraard heel erg traag. Heb je nog oplossingen?

kun je eens een printscreen van je taskmanager nemen maar dan van het tabblad processen? sorteer op cpu load.

Comment

@D_Squaloid:
          Ow, wacht efkes.
          PF = Page File. Ik dacht dat jij die PF had gezet ipv Memory, en er Performance mee bedoelde.

Aangezien ik niet weet of jij weet wat dit is, leg ik het ff uit (als je het wel weet, lees er dan maar over):
          Als er in je taskmanager PF Usage staat, dan betekend dat dat je PC een Page File heeft aangemaakt.
          Een Page File wordt aangemaakt als je RAM onvoldoende is. Je PC pakt dan een stukje Harddisk, dat hij als werkgeheugen gaat gebruiken. De toegang tot je harddisk is echter veel trager dan die tot je RAM, wat resulteert in prestatie-verlies.

Dus ofwel is/zijn er één/meerdere programma's die geheugen vreten, ofwel zit er niet genoeg geheugen in je PC.
          Aangezien je PC de Page File heeft aangemaakt, kan je dit dus absoluut niet op dezelfde manier interpreteren als het Memory Usage!
          Aan het physical geheugen te zien heeft hij nog genoeg ram over en daar wordt geen page file bijgerekend

Comment

• Probleem stelt zich nu al enkele maanden ...

Specs:
            Windows XP
            Norton Protection Center met updates en gisteren nog laten draaien
            Adware wel eens laten draaien nadat het probleem er is
            Windows is volgens mij volledig geupdate (ik controleer nog eens op dit moment)
            er stond IE7 op en had gehoopt dat met de update van IE8 van enkele weken geleden het probleem opgelost zou zijn
            1.5Gb geheugen

Merci voor de moeite alvast!

Comment

Probleem stelt zich nu al enkele maanden ...

Specs:
              Windows XP
              Norton Protection Center met updates en gisteren nog laten draaien
              Adware wel eens laten draaien nadat het probleem er is
              Windows is volgens mij volledig geupdate (ik controleer nog eens op dit moment)
              er stond IE7 op en had gehoopt dat met de update van IE8 van enkele weken geleden het probleem opgelost zou zijn
              1.5Gb geheugen

Merci voor de moeite alvast!

Heb je al eens geprobeerd voor internet explorer zonder add-ons te gebruiken? Mogelijk kan er ergens een add-ons niet goed werken en constant memory opslurpen. gebruik het eens zonder add-ons en kijk of het geheugen ook zo stijgt:

per internet explorer dat je open doet moet je telkens op start drukken->all programs->accessoires->system tools->internet explorer(without add-ons)

Comment

Probleem stelt zich nu al enkele maanden ...

Dat is wel raar, ik zie maar 2 Ineternet-explorer venstertjes geopend in je taakbalk, maar in je lijst van processen staan wel 3 iexplorer.exe open :s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 5@mw!$3 Bekijk Berichten
                  Dat is wel raar, ik zie maar 2 Ineternet-explorer venstertjes geopend in je taakbalk, maar in je lijst van processen staan wel 3 iexplorer.exe open :s
                  Dat is normaal bij IE. Open zelf eens IE8 en kijk hoeveel processen er lopen. Altijd 1 meer dan dat er vensters open zijn. Volgens mij is dat om het opstarten van een nieuw venster zo snel mogelijk te laten verlopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Dat is normaal bij IE. Open zelf eens IE8 en kijk hoeveel processen er lopen. Altijd 1 meer dan dat er vensters open zijn. Volgens mij is dat om het opstarten van een nieuw venster zo snel mogelijk te laten verlopen.
                    Raar, hier doet die dat niet :s
                    Nouja, mijn standaard webbrowser is firefox.
                    Misschien eens tijd voor D Squaloid om over te stappen op firefox?

Comment

Dat is er toch 1 per openstaande tab?
                      Dat ook. Maar nog altijd 1 extra normaal gezien ook. Als ik 1 venster open met 1 tab, heb ik 2 processen. Met 2 tabs 3 processen. 2 vensters met elk 1 tab open geeft 3 processen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cody_772 Bekijk Berichten
                        Heb je al eens geprobeerd voor internet explorer zonder add-ons te gebruiken? Mogelijk kan er ergens een add-ons niet goed werken en constant memory opslurpen. gebruik het eens zonder add-ons en kijk of het geheugen ook zo stijgt:

per internet explorer dat je open doet moet je telkens op start drukken->all programs->accessoires->system tools->internet explorer(without add-ons)
                        Gij verdient echt nen dikken bees!

Is er nu nog een oplossing om te weten te komen welke add on dat de fout geeft zodat ik die opnieuw kan installeren?

Comment

Gij verdient echt nen dikken bees!

Is er nu nog een oplossing om te weten te komen welke add on dat de fout geeft zodat ik die opnieuw kan installeren?
                          lol

ewel nu zijde nog maar halfweg nu moet ge de ambetante addon zoeken

start je internet weer gewoon op en ga naar tools->internet options->Programs->manage add-ons

kies all-addons en overal op rechtsklikken en disable allemaal behalve 1
                          een eindje testen en als alles goed is enable je nog 1 en weer testen ...... tot je plots weer problemen heb dan laat je de laatste addon die je hebt ingeschakeld maar gedisabled of als dit een add-on is dat je nodig hebt kun je verder daar op zoeken voor een patch te installeren.

Comment

download combofix

en laat deze runnen, mogelijk kan je ergens met een trojan of virus zitten.
                            Dat is gebeurd, en het vastlopen is opgelost denk ik. Maar het probleem dat hij zich vanzelf opnieuw opstart als ik hem in slaapstand zet is er nog steeds.

Comment

Dat is gebeurd, en het vastlopen is opgelost denk ik. Maar het probleem dat hij zich vanzelf opnieuw opstart als ik hem in slaapstand zet is er nog steeds.
                              hangen er veel usb poorten aan? probeer deze eens te verwijderen en probeer nog eens slaapmode.

Comment

hangen er veel usb poorten aan? probeer deze eens te verwijderen en probeer nog eens slaapmode.
                                Sinds kort hangt er enkel een hub aan, waarop wel een muis, externe harde schijf en externe geluidskaart aanhangen. Maar ik ga het eens proberen.

Edit: nog steeds hetzelfde probleem en weer vastgelopen.
                                Last edited by Daan; 19/08/2009, 17:55.

Comment

Sinds kort hangt er enkel een hub aan, waarop wel een muis, externe harde schijf en externe geluidskaart aanhangen. Maar ik ga het eens proberen.

Edit: nog steeds hetzelfde probleem en weer vastgelopen.
                                  Had je de USBhub ook uitgetrokken want meestal zorgt een hub altijd voor problemen als je in slaapmode gaat

Comment

• Ik heb een nogal lastig probleem.

Ne kameraad heeft een acer aspire 7520 met vista. Nu had hij al geruime tijd last met z'n videobewerkingssoftware dat deze niet stabiel draaide onder vista en wou z'n laptop naar XP over zetten omdat in het verleden daar onder wel goed draaide.

Nu vroeg hij aan mij of ik dat wilde doen, bwa geen probleem met mijn laptop heb ik aleen paar keer een clean install van xp gedaan dus no worries.

Nu tijdens de format van de HD viel ineens de laptop uit. Ik start opnieuw de pc op vanop de cd en probeer de format opnieuw. Opnieuw valt hij ergens uit.

Ik probeer nog eens maar nu de snelle format ipv van de volledig e en nu ging het zonder problemen. Install van XP voor de rest zonder problemen verlopen, maar en nu komt het.

Als de laptop een tijdje staat te draaien en je moet rebooten (fucking updates ) dan gaat dat niet als hij 'warm staat' hij begint aan z'n boot en slaat halfweg uit.

Vanaf dat xp geladen is is er geen probleem maar tijdens de boot telkens van datte.

Ik heb de indruk dat hij detecteert dat de processor te warm wordt en daarom uit springt maar ben hier niet zeker van.

Ik had al schrik dat iets in de boot mis gelopen was tijdens de format en heb ondertussen van de site van acer al nieuwe firmware gedownload en geïnstalleerd maar dat blijkt niet te helpen.

Nu viel hij daarjuist ook uit midden tijdens een installatie van software, onder xp dus, dat had hij van te voren niet gedaan.

Op zich werkt alles wel maar zo af en toe uitvallen is toch ook niet dat he dus ik ga hem zo niet terug bezorgen, iemand ideeën waar dit aan kan liggen en eventuele oplossingen?

Ik heb hem al gevraagd of hij dit eerder ook al had gehad en hij zei van niet, al lijkt me dat straf omdat ik dat al meteen bij het eerste wat ik gedaan heb voor heb gehad.

Comment

• Aanvulling.

Ik heb net eens een programmaatje geïnstalleerd dat de temp registreerd en de CPU stond op 80° en de grafische kaart op 95°

dat zal de oorzaak van het probleem wel zijn he.

Hoe is dat op te lossen? Is dat een hardwareprobleem of kan dat ook andere oorzaken hebben? (aansturing van de fans)

Comment

• Fans eens uitblazen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                          Fans eens uitblazen?
                                          Is dat makkelijk te doen met een laptop?

Comment

Working...
                                          X