Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
    systeemherstel geprobeerd , PC opnieuw opgestart en hij zegr dat het niet lukt om systeemherstel te doen
    ja hij telt dan altijd 30 seconden af ...
    welke temperaturen meten ? sorry maar ik ken daar niks van hoor
    download dit eens:

laat dit runnen en een registry update nemen, wanneer hij vraagt voor internet connectie gewoon annuleren en laten lopen, hopelijk nog voor dat het kadertje er op komt.

wanneer hij gedaan is zou je het niet meer moeten krijgen

Kijk ook eens wat hij allemaal verwijderd in het blauwe scherm.

PS: mocht het niet starten hernoem het dan naar combofix2.exe of probeer het te starten in veilige modus of enkele processes killen wanneer je opstart.

Comment

systeemherstel geprobeerd , PC opnieuw opgestart en hij zegr dat het niet lukt om systeemherstel te doen
      ja hij telt dan altijd 30 seconden af ...
      welke temperaturen meten ? sorry maar ik ken daar niks van hoor
      Met systeemherstel win je maar weinig snelheid hoor...
      Meeste effectieve manier om terug een pak extra snelheid te krijgen is formatteren (lees: Windows opnieuw installeren). Wil je een beetje meer snelheid dan kan je van die tune/ boost programma's gebruiken (en die doen wel iets) maar dat zijn lapmiddelen

Dat de PC om het half uur heropstart/ uitschakelt kan zijn door dat deze te warm loopt: slechte koeling, ventilatoren/ heatsinks vol met stof, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FLT Bekijk Berichten
        Meeste effectieve manier om terug een pak extra snelheid te krijgen is formatteren (lees: Windows opnieuw installeren). Wil je een beetje meer snelheid dan kan je van die tune/ boost programma's gebruiken (en die doen wel iets) maar dat zijn lapmiddelen

Dat de PC om het half uur heropstart/ uitschakelt kan zijn door dat deze te warm loopt: slechte koeling, ventilatoren/ heatsinks vol met stof, ...
        dit zal waarschijnlijk geen probleem zijn met warmte aangezien hij een warning krijgt in windows om alles op te slaan in 30 seconden en de PC zal herstarten. Dit is een worm die in het systeem zit, een veel voorkomend probleem.

En voor ieder probleem is een oplossing en niet altijd format, ik ben ervan overtuigd dat dit probleem zeker zonder een format kan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cody_772 Bekijk Berichten
          dit zal waarschijnlijk geen probleem zijn met warmte aangezien hij een warning krijgt in windows om alles op te slaan in 30 seconden en de PC zal herstarten. Dit is een worm die in het systeem zit, een veel voorkomend probleem.
          Had alleen dit gelezen

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
          ook valt de PC soms na een 1/2 uur ofzo gewoon uit en begint hij opnieuw op te starten
          Oorspronkelijk geplaatst door cody_772 Bekijk Berichten
          En voor ieder probleem is een oplossing en niet altijd format, ik ben ervan overtuigd dat dit probleem zeker zonder een format kan.
          Waarschijnlijk wel maar qua tijd zal het op hetzelfde komen.
          Ikzelf heb dan liever 100% zekerheid dat alles weg is, zeker op mijn thuisPC waar PC banking etc op zit, en dat heb je alleen met een format.

Het is meestal ook wat ik aanraad aan iedereen die het mij komt vragen. Waarom?
          Ze gebruiken hun PC al een paar jaar zoals die origineel werd afgeleverd, met Windows + alle software van de fabrikant meegeïnstalleerd (die de PC alleen vertragen en niets toevoegen).
          Het verschil in prestaties: x2

Ieder zijn methode natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FLT Bekijk Berichten

Windows opnieuw instaleren kan ik niet zelf dus zal ik toch iemand moeten lastig vallen daarvoor

Comment

Windows opnieuw instaleren kan ik niet zelf dus zal ik toch iemand moeten lastig vallen daarvoor
              Toerke heb je combofix al geprobeerd, 90% kans dat het hiermee is opgelost

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cody_772 Bekijk Berichten
                Toerke heb je combofix al geprobeerd, 90% kans dat het hiermee is opgelost

al geprobeerd , maar waar moet je dit veranderen naar combofix 2 ipv 1 want dat vind ik nergens

Comment

al geprobeerd , maar waar moet je dit veranderen naar combofix 2 ipv 1 want dat vind ik nergens
                  lol toerke, dit moet je niet veranderen gewoon starten je moet gewoon de naam veranderen als deze niet start omdat sommige wormen deze filename blokkeren en als je deze dan veranderd werkt dit soms wel.

Anders kun je nog altijd malwarebytes downloaden dit is ongeveer gelijkaardig

Comment

• Zwaar op mijn heupen aant krijgen hier, nieuw mobo en cpu gehaald (gigabyte ma770 ud3 en amd phenom 2 ding).
                    So far so good, oude rommel eruit, nieuwe erin en booten die handel!
                    En dan wilt ie de hdd's niet herkennen eentje staat op ide samen met een dvd lezer (die wel wordt herkend!) en de andere staat op sata en wordt ook niet herkend in de bios of bij het installeren van windows... Externe usb hdd's worden weer wel herkend...

Mobo kapot of iets anders?

Comment

• Uw controllers staan toch allemaal juist in het BIOS?

Comment

• Voor zover ik weet wel, sata is enabled en staat op ide comptable geloof ik.

Het vreemde is dat de dvd lezer ook niet altijd herkend wordt...

Daarnet wou ik mijn oude rommel maar terug inbouwen om dar weer terug mee verder te kunnen... Werkt mijn grafische kart daar niet meer in
                        Op het nieuw mobo werkt dat gelukkig wel nog.

Miserie...

Comment

• Je boot sequence staat correct?

Comment

• Ja, maar veel nut heeft dat sowieso niet als hij geen harde schijven herkent.
                            Nu de ide hdd schijf herkent hij blijkbaar wel als ik de schrijver loskoppel, samen herkent hij enkel de schrijver. De sata schijf herkent hij compleet niet.
                            En fysiek starten ze weldegelijk op...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                              Ja, maar veel nut heeft dat sowieso niet als hij geen harde schijven herkent.
                              Nu de ide hdd schijf herkent hij blijkbaar wel als ik de schrijver loskoppel, samen herkent hij enkel de schrijver. De sata schijf herkent hij compleet niet.
                              En fysiek starten ze weldegelijk op...
                              schrijver en HD zitten dus op dezelfde IDE kabel ?

zoja: probeer eens de jumpertjes vanachter in te stellen op auto detect of hdd als primary master en schrijver als primary slave

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                Je boot sequence staat correct?
                                Zijn probleem is daar nog voor

Zoals reeds gezegd check de jumpers en probeer device per device ipv alles meteen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
                                  schrijver en HD zitten dus op dezelfde IDE kabel ?

zoja: probeer eens de jumpertjes vanachter in te stellen op auto detect of hdd als primary master en schrijver als primary slave
                                  Klopt.

Als de hd op master staat en de schrijver op slave dan blijft hij bij ide detecting erg lang zoeken om vervolgens enkel de schrijver te vinden of geen van de 2.

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk Berichten
                                  Zijn probleem is daar nog voor

Zoals reeds gezegd check de jumpers en probeer device per device ipv alles meteen.
                                  Zoals ik reeds zei, apart werken ze perfect.

Alleen de SATA werkt in geen enkel geval...

Comment

Klopt.

Als de hd op master staat en de schrijver op slave dan blijft hij bij ide detecting erg lang zoeken om vervolgens enkel de schrijver te vinden of geen van de 2.

Zoals ik reeds zei, apart werken ze perfect.

Alleen de SATA werkt in geen enkel geval...
                                    Ik zou ook nooit een gigabyte mobo kopen ma bon.
                                    Wat kan het nog zijn (indien alles juist staat in je BIOS)
                                    Check met andere kabel, check met andere HD of probeer eens een andere poort op je mobo.
                                    Kan je niets vinden via google / manual hierover?
                                    Ik blijf erbij MOBO mag je niet op besparen ofwel MSI of ASUS.
                                    Veel geluk!!!

Comment

• Mijn vorige was een MSI, ik wou ook terug een MSI of Asus, en toen werd mij gigabyte aangeraden

Andere kabels en poorten heb ik al geprobeerd. HD moet nog in orde zijn, kan niet anders.

En nergens vind ik iets, nope

Comment

Mijn vorige was een MSI, ik wou ook terug een MSI of Asus, en toen werd mij gigabyte aangeraden

Andere kabels en poorten heb ik al geprobeerd. HD moet nog in orde zijn, kan niet anders.

En nergens vind ik iets, nope
                                        Zo op afstand is moeilijk, kan je ermee niet terug naar de winkel dat ze daar even cheken?
                                        Ik zou die teruggeven en een Asus nemen hoor, GB is echt niet stabiel!!!

Comment

• Probleem is dat het een webwinkel is en dat ik pas na bepaalde uren daar terecht kan, en voor een nieuw mobo zou ik dan weer een paar dagen moeten wachten

Maar goed, ik heb reeds gemaild dat ik vermoed dat dit mobo gaar is en dat ik liefst wil ruilen tegen een ander, terug een msi of asus dan.
                                          Hopelijk wordt het vlot opgelost...

Comment

Working...
                                          X