Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Daarmee achterhaal je geen WPA(2) key hoor .. Al kan je gelukkig wel de hex-waarde ingeven als key, dat werkt ook. Alleen weet je dan niet wat de "leesbare" key is.
    Doet ie dus weldegelijk!

Heb het hier op het werk net nog getest. WPA2 werkt dus nog perfect.

Comment

• Hij achterhaalt de WPA2 key uit die hex-waarde? Geloof ik niet ..

Comment

• nee, hij haalt gewoon de echte WPA2 key die opgeslagen is uit, ergens
        Tis niet de hex die opgeslagen wordt

Comment

• ik begrijp geen snars van wat jullie hier allemaal vertellen. Werkt dat programmaatje nu of niet? En die techniek van Alfa-Beemer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
            ik begrijp geen snars van wat jullie hier allemaal vertellen. Werkt dat programmaatje nu of niet? En die techniek van Alfa-Beemer?
            Het eenvoudigste lijkt me gewoon om de pc aan de router te hangen. Dan log je in op de interface van de router en kan je het paswoord aflezen/wijzigen.

Dat van Alfa-beemer kan uiteraard ook werken, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd Het programmatje zou ik in ieder geval laten voor wat het is, heb je nergens voor nodig
            Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• programma werkt perfect, op mijn laptop getest en alle opgeslagen wachtwoorden, van wep tot WPA2 personal worden herkend. WPA-enterprise werd niet weergegeven (maar best ook, natuurlijk)

Comment

Hij achterhaalt de WPA2 key uit die hex-waarde? Geloof ik niet ..
                Dit programma geeft zowel de Hex waarde weer als de ascii versie.

Probeer het zelf eventueel!

Is portable, dus hoef je niet te installeren.

Comment

• Ik zit op Linux. Maar heb het programma onlangs moeten proberen op een laptop met Windows XP op en een WPA2 key, en hij kon het niet achterhalen.

Als ik meer opzoek vind ik dit:

And, in Windows XP, a very long 128-bit WPA-PSK key will be retrieve under the ‘Key (Hex)’ column as Windows XP automatically converts it once user typed it in. The key cannot be converted back to the original plain-text key entered, but can be used to connect to the wireless network exactly like the original key.

Comment

• In windows 7 toont ie die wel, Fuck XP

In 90% van de routers is de passphrase trouwens verborgen, en kan je wel een nieuwe instellen, maar de oude niet bekijken
                    Last edited by ; 10/08/2010, 19:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
                      Het eenvoudigste lijkt me gewoon om de pc aan de router te hangen. Dan log je in op de interface van de router en kan je het paswoord aflezen/wijzigen.
                      En gaat dat eenvoudig?

Sorry maar ik ken echt niks van pc's...

Comment

• Je kan ook gewoon de router volledig resetten moest je daar het paswoord ook niet meer voor weten. Ergens een klein knopje induwen, meestal met behulp van een bik of iets dergelijks.

Comment

Je kan ook gewoon de router volledig resetten moest je daar het paswoord ook niet meer voor weten. Ergens een klein knopje induwen, meestal met behulp van een bik of iets dergelijks.
                          Voor een volledige reset meestel een seconde of 15 volhouden, anders reboot ie gewoon.

Comment

• Zit met het volgende probleem:

Ik wil alle documenten overzetten van mijn oude pc (XP) naar mijn nieuwe (Windows 7). Vermits de USB-poorten van de oude niet meer werken (hardwarematig probleem), wil ik een netwerkje opzetten tussen deze twee.

Netwerkkabels van beide komen toe in de switch, maar verder kom ik niet ik heb al verschillende handleidingen gezocht op internet, zonder al te veel succes.

Iemand die dit even kan toelichten of een goede website hiervoor heeft?

Had ook al gedacht om zo'n easy transfer kabel te kopen, maar dat is ook via USB en die werken niet meer...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
                              Zit met het volgende probleem:

Ik wil alle documenten overzetten van mijn oude pc (XP) naar mijn nieuwe (Windows 7). Vermits de USB-poorten van de oude niet meer werken (hardwarematig probleem), wil ik een netwerkje opzetten tussen deze twee.

Netwerkkabels van beide komen toe in de switch, maar verder kom ik niet ik heb al verschillende handleidingen gezocht op internet, zonder al te veel succes.

Had ook al gedacht om zo'n easy transfer kabel te kopen, maar dat is ook via USB en die werken niet meer...
                              Zijn het gewoon PC of laptop?

Bij een gewoon PC kan je nog veel simplere te werk gaan en de oude hardeschijf koppelen in jouw nieuw PC. Zo kan je alles gewoon aflezen en verplaatsen naar je nieuwe hardeschijf
                              2014 Porsche Boxster 981
                              2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Is het een switch of een router die je gebruikt?
                                Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten

Bij een gewoon PC kan je nog veel simplere te werk gaan en de oude hardeschijf koppelen in jouw nieuw PC. Zo kan je alles gewoon aflezen en verplaatsen naar je nieuwe hardeschijf
                                Dan moet je er wel genoeg van kennen om niets fout te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten

Twee PC's. Aan dat idee had ik ook al gedacht, maar geen flauw idee hoe ik hieraan moet beginnen

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
                                  Is het een switch of een router die je gebruikt?
                                  PC's gaan naar switch en die gaat naar router, ivm digitale televisie.

Comment

1. beide pc's aan elkaar hangen met een utp kabel (ik dacht dat je zelf geen crossed UTP meer nodig hebt sinds XP SP2)
                                    2. uw computers een vast IP adres geven
                                    3. een shared folder maken op de windows 7 pc
                                    4. IP adres van de windows 7 pc ingeven in je verkenner en normaal zit je dan op de HD van je windows 7 pc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
                                      Dan moet je er wel genoeg van kennen om niets fout te doen.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
                                      Twee PC's. Aan dat idee had ik ook al gedacht, maar geen flauw idee hoe ik hieraan moet beginnen
                                      Daar is echt geen hol aan. Pc's opengooien, kabels van harde schijf lostrekken, harde schijf losmaken, harde schijf als slave (even de jumper settings checken, staan normaal op de harde schijf zelf) aan andere pc hangen en opstarten die handel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                                        1. beide pc's aan elkaar hangen met een utp kabel (ik dacht dat je zelf geen crossed UTP meer nodig hebt sinds XP SP2)
                                        2. uw computers een vast IP adres geven
                                        3. een shared folder maken op de windows 7 pc
                                        4. IP adres van de windows 7 pc ingeven in je verkenner en normaal zit je dan op de HD van je windows 7 pc.
                                        Kabel heb ik, de rest morgen eens bekijken qua instelling!

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Daar is echt geen hol aan. Pc's opengooien, kabels van harde schijf lostrekken, harde schijf losmaken, harde schijf als slave (even de jumper settings checken, staan normaal op de harde schijf zelf) aan andere pc hangen en opstarten die handel.
                                        Klinkt vrij eenvoudig, maar ik ga het toch niet meteen proberen. Eerst even kijken of ik het softwarematig kan oplossen, vooraleer ik begin open te vijzen.

Comment

• Ik vraag me toch af wat die prutsers daar bij HP aan het uitsteken zijn met m'n laptop, ben em nu al 5 weken kwijt...tbegint erg tegen te steken.

(Heb ik eigenlijk ergens rechten op dat gebied als consument?)

Comment

Working...
                                          X