Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat je verbinding soms uitvalt is bij Belgacom normaal.
    Dit is normaal om de 36uur, omdat je geen vast IP adres hebt

Dat Google dan even niet gaat heb ik ook, maar na een paar minuten doet het terug normaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
      Dat je verbinding soms uitvalt is bij Belgacom normaal.
      Dit is normaal om de 36uur, omdat je geen vast IP adres hebt

Dat Google dan even niet gaat heb ik ook, maar na een paar minuten doet het terug normaal.
      in mijn ogen is het niet normaal dat er op elke uur van de dag na het opstarten een tijdlang geen internet is? en al zeker niet dat msn wel werkt op dat moment(wat toch duid op wel verbinding?)

Hebben zonet eindelijk antwoord gekregen van scarlet helpdesk, dit is hun reactie.

Het antwoord is:
      Beste,

Dit technisch probleem is echter door een fout van hardware configuratie te wijten in de woning zelf.

Controlleer de configuratie van Uw router op defect of problematiek. Laat dit desnoods nakijken aub.

Bekabeld vanaf de modem rechtstreeks tot aan Uw computer zou alles feilloos moeten functioneren.

De lijn van Scarlet is echter perfect in orde.
      Last edited by ThomasT; 24/06/2010, 20:34. Reden: toevoegen reactie helpdesk
      2013- Volvo V60 D3 R-Design
      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
        in mijn ogen is het niet normaal dat er op elke uur van de dag na het opstarten een tijdlang geen internet is? en al zeker niet dat msn wel werkt op dat moment(wat toch duid op wel verbinding?)

Hebben zonet eindelijk antwoord gekregen van scarlet helpdesk, dit is hun reactie.

Het antwoord is:
        Beste,

Dit technisch probleem is echter door een fout van hardware configuratie te wijten in de woning zelf.

Controlleer de configuratie van Uw router op defect of problematiek. Laat dit desnoods nakijken aub.

Bekabeld vanaf de modem rechtstreeks tot aan Uw computer zou alles feilloos moeten functioneren.

De lijn van Scarlet is echter perfect in orde.
        Zalig, zo een online vertaleren is toch een zegen he
        Last edited by ; 02/07/2010, 21:36.

Comment

• en het rotte is dat er na aandringen een technieker is langskomen die op een halfuur al weer buiten was.
          hij kan hier niks aandoen.
          als het met DNS te maken heeft ligt de fout bij de computer.
          zijn oplossing:
          firewall afzetten(probleem blijft hetzelfde na dit gedaan te hebben)
          pc te herinstalleren, terug nieuw te zetten.

waarom het dan steeds gebeurd na inschakelen andere pc en die hetzelfde voorheeft blijft mij een raadsel, zijn antwoord hierop was: puur toeval
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Check je IP-config gewoon om toegang te krijgen tot je router (http://192.168.0.1/ is een goede kanshebber), en doe handmatig een vernieuwing van je IP-adres (ook al heb je reeds eens ip toegewezen gekregen). Mogelijks moet je dan wel een 2-tal minuutjes w8en maar normaal zal het dan wel werken.

Comment

• ThomasT -> simpel probleem, uw router deugd niet qua dns omzetting (nat etc.). Zoek eens in de router welke dns servers hij gebruikt, en stel uw computer zo in dat die rechtsstreeks die dns server aanspreekt, en dat niet via de router doorschakeling doet.

Of probeer de firmware te updaten, helpt soms ook, dit zou ideaal zijn, maar uit ervaring merk ik dat bovenstaande methode de enige constant werkende is.

Comment

• iemand een idee hoe het komt dat wanneer ik een pdffile open via internet ik soms een leeg blad krijg. meestal weet ik het omdat het venster waarin hij vraagt om het te openen ook zonder tekst is. als ik geluk heb kan ik na een paar keer refreshen toch de tekst tevoorschijn krijgen.
                wimoptiek.be op

Comment

• Sinds een maand heeft m'n computer last van spasmen, hij verbreekt constant(op bepaalde momenten) uit zichzelf de wifi verbinding.
                  Aan externe factoren kan het niet liggen, want gisteren ben ik m'n laptop gaan ophalen bij de computerhersteller en die had hem volledig uitgekuist en het probleem zou opgelost zijn.
                  Kwam thuis, starte mijn computer op en het probleem is nog geen haar verranderd.

Heb het vastegelegd op film, zie: 1:07, 1:30, 2:03...
                  + YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Comment

• Gezien zoiets wel eens werk van lange adem kan zijn, kan je beginnen met:

- De netwerkdriver eens een update te geven

Comment

• Heeft niet geholpen. (het lijkt wel verbeterd te zijn)
                      Nog een idee?

Comment

• Hoe lang heb je het probleem al? Sinds wanneeer precies? Heeft windows onlangs nieuwe updates geïnstalleerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
                          Hoe lang heb je het probleem al? Sinds wanneeer precies? Heeft windows onlangs nieuwe updates geïnstalleerd?
                          Een maand+1 week, maar vorige week werd het echt onhoudbaar.

Updates, zou het niet weten.

Heb zonet m'n energieinstellingen op max gezet, heb tot nu toe het probleem niet meer gehad, maar voor hetzelfde geld begint m'n wifi binnen een uurtje weer aan en uit te flikkeren.

Comment

• Heeft niks geholpen, laptop gaat vandaag terug naar HP.

Comment

• Voordat ge uw laptop opstuurt, zet u es met de laptop een tijdje op een ander wifi netwerk bv bij vrienden of familie. Valt hij dan ook uit, oke stuur de laptop op, maar nu is er 50% kans dat je wifi router aan het sterven is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                                Voordat ge uw laptop opstuurt, zet u es met de laptop een tijdje op een ander wifi netwerk bv bij vrienden of familie. Valt hij dan ook uit, oke stuur de laptop op, maar nu is er 50% kans dat je wifi router aan het sterven is.
                                Hij heeft het tot nu toe gedaan op 3 verschillende netwerken en op m'n thuisnetwerk kan ik zonder problemen werken met m'n iPhone of een andere laptop.

Comment

• Al eens een formatje gedaan? Of met een Linux live cd opgestart en ff daar mee gewerkt?

Comment

• Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp 'Re: en?en?en?', Account: 'in.euphonynet.be', Server: 'out.euphonynet.be', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
                                    Ik zit op netwerk bij mijn vriendin waar ik mijn mails niet verstuurd krijg.
                                    Ontvangen lukt perfect, bij het versturen krijg ik bovenstaande foutmelding. Iemand die kan helpen?

Comment

• uit.telenet.be

Comment

• Iemand die weet waar ik een pcmcia card reader kan kopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                          Iemand die weet waar ik een pcmcia card reader kan kopen?

edit: zie juist dat ze niet meer leverbaar zijn

Welke soort kaart(en) wil je ermee kunnen lezen?
                                          Last edited by ; 24/07/2010, 20:09.

Comment

Working...
                                          X