Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb geen lampje op het moederbord... Pfrt, voltmeter heb ik ook niet:$

Het kleine lampje op m'n grafische kaart brand wel... Dus dan toch geen voeding en moederbord? Dan weet ik het niet meer...

Alvast bedankt!

Comment

• Wat doet je computer als je de aan-knop induwt? Gewoon niets?
      Misschien moet je eens proberen om contact te maken tussen de pinnetjes waar de aan-knop zit op aangesloten. Of de aan-knop verwisselen met de reset-knop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
        Wat doet je computer als je de aan-knop induwt? Gewoon niets?
        Misschien moet je eens proberen om contact te maken tussen de pinnetjes waar de aan-knop zit op aangesloten. Of de aan-knop verwisselen met de reset-knop.
        Met een schroevendraaier tegen dat pinnetje gaan, dan zou die moeten getriggerd worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
          Met een schroevendraaier tegen dat pinnetje gaan, dan zou die moeten getriggerd worden
          Dat bedoelde ik dus, maar kan dat geen kwaad als je per ongeluk tegen het pinnetje ernaast zit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
            Dat bedoelde ik dus, maar kan dat geen kwaad als je per ongeluk tegen het pinnetje ernaast zit?
            Nee, kan geen kwaad. Heb zelf geen stabiele hand en nog nooit problemen gehad met die methode (ik had geen case, dus het was een jaar lang op die manier.

Comment

• PC geeft geen kick wanneer ik op de "power" toets druk...

Comment

• Ben nu zo'n 5 dagen met Firefox bezig en ik heb toch de indruk dat de vensters niet meer zo vloeiend doorkomen dan tevoren met IE. Ook het scrollen gaat trager en meer met horten stoten vind ik. Als men bv. de laatste post aanklikt van een thread en men moet volledig naar boven scrollen dan wipt dat nogal rap en dikwijls terug naar het einde van de thread, als men evenwel alles gerust laat en daarna scrollt dan is het ok. Dus ook daarin leid ik af dat het laden van de pagina's niet zo rap gaat als met IE. Ook als er filmpjes van YouTube zijn worden deze veelvuldiger onderbroken om "bij te laden" dan voorheen, misschien dat het totaal geen verschil kan uitmaken maar toch. Ook valt het regelmatig voor dat ik geen reactie krijg en dat er links beneden de melding staat "wachten op autoforum" wat ik tevoren met IE nooit gehad heb ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                  Ben nu zo'n 5 dagen met Firefox bezig en ik heb toch de indruk dat de vensters niet meer zo vloeiend doorkomen dan tevoren met IE. Ook het scrollen gaat trager en meer met horten stoten vind ik. Als men bv. de laatste post aanklikt van een thread en men moet volledig naar boven scrollen dan wipt dat nogal rap en dikwijls terug naar het einde van de thread, als men evenwel alles gerust laat en daarna scrollt dan is het ok. Dus ook daarin leid ik af dat het laden van de pagina's niet zo rap gaat als met IE. Ook als er filmpjes van YouTube zijn worden deze veelvuldiger onderbroken om "bij te laden" dan voorheen, misschien dat het totaal geen verschil kan uitmaken maar toch. Ook valt het regelmatig voor dat ik geen reactie krijg en dat er links beneden de melding staat "wachten op autoforum" wat ik tevoren met IE nooit gehad heb ?
                  Geef eens wat meer info over uw PC. Met name processor en RAM geheugen

Comment

Ben nu zo'n 5 dagen met Firefox bezig en ik heb toch de indruk dat de vensters niet meer zo vloeiend doorkomen dan tevoren met IE. Ook het scrollen gaat trager en meer met horten stoten vind ik. Als men bv. de laatste post aanklikt van een thread en men moet volledig naar boven scrollen dan wipt dat nogal rap en dikwijls terug naar het einde van de thread, als men evenwel alles gerust laat en daarna scrollt dan is het ok. Dus ook daarin leid ik af dat het laden van de pagina's niet zo rap gaat als met IE. Ook als er filmpjes van YouTube zijn worden deze veelvuldiger onderbroken om "bij te laden" dan voorheen, misschien dat het totaal geen verschil kan uitmaken maar toch. Ook valt het regelmatig voor dat ik geen reactie krijg en dat er links beneden de melding staat "wachten op autoforum" wat ik tevoren met IE nooit gehad heb ?
                    Mozilla Firefox heeft geen problemen met autoforum, integendeel. Draait als portable edition op een Core2Duo 2,26Ghz met 2GB ram. Maar niets is sneller dan mijn huidige Chrome portable edition. Die browser vliegt. Geen onnodige toeters en bellen, enkel goeie controle en zeer snelle laadtijden. Misschien eens proberen?
                    Maar geef inderdaad eens wat specs van je pc. Op mijn Mac quadcore draai ik ook Firefox en daar eveneens geen problemen. Ik vrees dus dat het een instelling moet zijn, of misschien computer die wat opkuis/nazicht nodig heeft?

Comment

• Hier wat ik op de stickers van de laptop zie staan:

Aspire 14096LC_32MB VRAM
                      15.0" XGA TFT LCD
                      Intel Pentium4 2.5Ghz
                      512MB
                      30GB Ultra ATA/100 GDD

Helpt dat iets ???

Comment

• Zitten hier ook Bluetooth kenners? Ik sukkel met de BT carkit in mijn Mégane. Zie voor details in het betreffende topic hé. Dank

Comment

Hier wat ik op de stickers van de laptop zie staan:

Aspire 14096LC_32MB VRAM
                          15.0" XGA TFT LCD
                          Intel Pentium4 2.5Ghz
                          512MB
                          30GB Ultra ATA/100 GDD

Helpt dat iets ???
                          'n versleten beestje dus, maar nog te redden indien eens proper geformatteerd wordt

Comment

'n versleten beestje dus, maar nog te redden indien eens proper geformatteerd wordt
                            Ze hebben dat beest nog wat opgepept door het een geheugenuitbreiding te geven (vraag me niet met hoeveel, als dat automatisch te zien valt is het voldoende van me de weg te tonen en ik zal het eens proberen uit te vissen), zal er nog een paar maand mee voortsukkelen (of er zou tijdens de eindejaarsperiode ergens een "koopje" moeten te doen zijn van een desktop) en hopen op beterschap.

Comment

Ze hebben dat beest nog wat opgepept door het een geheugenuitbreiding te geven (vraag me niet met hoeveel, als dat automatisch te zien valt is het voldoende van me de weg te tonen en ik zal het eens proberen uit te vissen), zal er nog een paar maand mee voortsukkelen (of er zou tijdens de eindejaarsperiode ergens een "koopje" moeten te doen zijn van een desktop) en hopen op beterschap.
                              Zullen er vast het geheugen van 512mb naar 1024mb geupgrade hebben. Op een koopje hoef je niet te wachten, koop een systeem met 4gb ram en een I3 processor, dat is goed om u voor minstens 5 jaar vooruit te helpen

Comment

Zullen er vast het geheugen van 512mb naar 1024mb geupgrade hebben. Op een koopje hoef je niet te wachten, koop een systeem met 4gb ram en een I3 processor, dat is goed om u voor minstens 5 jaar vooruit te helpen
                                En welke suggesties zou ik in overweging moeten nemen ???
                                Ik moet wel in een lokale winkel gaan shoppen, als er iets misloopt dat ik niet al te ver moet gaan om iets te laten fixen. (Ben dan natuurlijk wel afhankelijk van hun gamma maar vermits ze een erg goeie reputatie hebben zou dat dus wel ok moeten zijn). En zo'n I3 processor, wat is dat ? Op de reclamefolders slaan ze u om de oren met quad core en zo van die toestanden?

Comment

• De I3 is een quad-core processor, van Intel. 1 van de betere voor huis tuin en keuken gebruik. Echt een krachtig ding. Je vind hem in laptops vanaf 699 euro

Comment

• Oh, ik had gedacht van deze keer een desktop te kopen, die zouden naar het schijnt minder kosten en ook krachtiger zijn ?

Comment

Oh, ik had gedacht van deze keer een desktop te kopen, die zouden naar het schijnt minder kosten en ook krachtiger zijn ?
                                      Als je een desktop vergelijkt met een laptop moet je er alles bijtellen, ook toetsenbord en scherm.
                                      Een desktop heeft meestal meer upgrade mogelijkheden dan een laptop.
                                      Als je dezelfde prestaties wil, zal een laptop duurder uitvallen.

Comment

• Ja, dat is het wat ik toch dacht, dat voor dezelfde prestaties de desktop goedkoper zal uitvallen, dus voor hetzelfde budget kan men dan een stapje hoger of meer zetten ? Ik had die desktop gekocht met het idee van die na gebruik uit het zicht in een schuif of zo te plaatsen, maar irl is dat er nooit van gekomen, hij staat nu nog altijd open en bloot op den bureau in de living, dus.... (de modem staat IN den bureau en de printer staat in de dressoirkast van de living, beiden uit het zicht, met nen desktop zou natuurlijk die toren, met scherm, toetsenbord en muis in het zicht staan.)

Comment

• Mijn laptop is ook dringend aan vervanging toe. Binnen de 2 maand koop ik een nieuwe. Voornaamste voorwaarden: nummerbord, vlotte werking wanneer 5 standaard programma's open staan, niet te veel blingbling.

Worden die nog gemaakt met een mat scherm?
                                          Aan wat voor budget moet ik denken en zijn er aanradertjes?
                                          Waar koop ik die best? Ik heb een nare ervaring gehad met de klantendienst van Vandenborre voor mijn huidige brol-pc.

Comment

Working...
                                          X