Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• weet er iemand wat dit kan zijn,gisteren zet ik WOW cataclysm op mn pc,alles gaat goed,k start het spel en na 4 of 5 min crasht of 'freest' mn pc(t scherm blokkeert gewoon,k kan niets meer doen),k start opnieuw op,terug wow opzetten en weer van dat,constant elke keer,ik date mn drivers van mn videokaart op enzo nog altijd hetzelfde elke keer,mn pc heeft het nu ondertussen ook als k gewoon op internet surf,ik smijt wow er volledig af en nog altijd van dat ,k word er gek van
    iemand een idee?
    2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
      - Idem hier, een mac is niet handiger dan een PC, misschien lijkt dat zo omdat er minder opties zijn qua software, er daardoor een grotere gebruiksaantal is en bijgevolg meer hulp beschikbaar is. En logica is er overal, bij windows 'installeer' je je eigen logica, bij een mac pas je je aan.

documenten previewen met de spatiebalk, Spotlight om bestanden/applicaties te zoeken, multitouch gestures, flexibiliteit qua multimonitor configuraties, netwerk configureren...

Ik ken niemand die van windows naar macosx geswitched is die er spijt van heeft.

en als het over gamen gaat: Steam is geport naar macosx en een hele hoop games ook. Team Fortress 2 draait beter op mijn macbook dan op mijn windows bak. Je moet maar eens proberen taskswitchen op de 2 platformen. Op de mac is dat instant, op de Windows machine is dat een catastrofe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        documenten previewen met de spatiebalk, Spotlight om bestanden/applicaties te zoeken, multitouch gestures, flexibiliteit qua multimonitor configuraties, netwerk configureren...

Ik ken niemand die van windows naar macosx geswitched is die er spijt van heeft.

en als het over gamen gaat: Steam is geport naar macosx en een hele hoop games ook. Team Fortress 2 draait beter op mijn macbook dan op mijn windows bak. Je moet maar eens proberen taskswitchen op de 2 platformen. Op de mac is dat instant, op de Windows machine is dat een catastrofe.
        hi thar!

kheb al ettelijke jaren een macbook en het zal ook de enige mac zijn die ik ooit in bezit zal hebben...en het valt mij op dat ik de laatste tijd zo meer en meer mensen tegekom...
        Honda Civic Type R EP3 - 200pk
        Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
        Honda Civic Type R EP3 - 250pk
        Honda Del Sol - 120pk

Comment

-documenten previewen met de spatiebalk
          -Spotlight om bestanden/applicaties te zoeken
          -multitouch gestures
          -flexibiliteit qua multimonitor configuraties
          -netwerk configureren...

-geen idee waar ik dat voor nodig zou hebben
          -op windows kan je ook zoeken naar bestanden of programma's
          -multitouch? dat is enkel van toepassing op de ipad of touchpads van de laptops, in het tweede geval hebben de meeste laptops in dezelfde prijsklasse ook deze feature
          -ik heb zelf 2 monitoren en ik zie niet in wat ik nog meer zou willen kunnen veranderen, ik kan ALLES maar dan ook alles aanpassen
          -als je er wat verstand van hebt gaat dit zeer snel

Switchen tussen software hangt trouwens af van je hardware, zelf verander ik regelmatig van scherm terwijl ik een spel speel om ondertussen iets anders op te zetten op het andere scherm en dat gaat sneller dan ik mijn muis kan verplaatsen.

Comment

-geen idee waar ik dat voor nodig zou hebben
            Je kan de inhoud van bestanden bekijken zonder de applicatie op te moeten starten, is wreed gemakkelijk als je nekeer iets wil terugzoeken in een hoop pdf documenten ofzo.

-multitouch? dat is enkel van toepassing op de ipad of touchpads van de laptops, in het tweede geval hebben de meeste laptops in dezelfde prijsklasse ook deze feature
            Ik zal het dan gesture recognition noemen. En je moet daarvoor geen laptop hebben. Een magic mouse is ook genoeg.

-op windows kan je ook zoeken naar bestanden of programma's
            Qua efficientie niet te vergelijken. Met Windows 7 niet geprobeerd maar als ik in Vista zocht naar "winamp" was de eerste link, default geselecteerd om op enter te drukken, "uninstall winamp" en de 2e was de applicatie zelf. Handig!

-ik heb zelf 2 monitoren en ik zie niet in wat ik nog meer zou willen kunnen veranderen, ik kan ALLES maar dan ook alles aanpassen
            Ik switch regelmatig van de ene externe monitor naar de andere (thuis/kantoor). Hij onthoudt dat perfect, inclusief de specifieke achtergrond van elke monitor en welke nu de primary is.

-als je er wat verstand van hebt gaat dit zeer snel
            Als je er wat verstand van hebt gaat alles onder unix ook zeer gemakkelijk. Dat is het punt niet.

En laten we de stabiliteit niet vergeten. Ik heb overlaatst op 2 verschillende windows machines (de ene met Windows Vista, de andere Windows 7, compleet andere hardware en een andere generatie) een VPN proberen configureren. In BEIDE gevallen leidde dit tot continu bluescreenen van de machine bij het aanpassen van bepaalde parameters. Voor de rest had ik ook geen klagen van de stabiliteit van Windows, maar dees was er toch wel wa over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
              Dat is in Win7 wel enorm goed. De rest 100% mee eens.
              Dan is dat serieus veranderd sinds Vista.

Comment

• in win7 gebruik ik nooit nog het startmenu voor programma's te openen, juist de eerste paar letters typen en enter.

Preview van documenten heb je toch ook in windows, zelfs op de XP hier op het werk, niet bijster snel hier maar thuis gaat dat toch ook heel vlot. (selecteren en dan kleine weergave zien in de balk ernaast)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                  in win7 gebruik ik nooit nog het startmenu voor programma's te openen, juist de eerste paar letters typen en enter.

Preview van documenten heb je toch ook in windows, zelfs op de XP hier op het werk, niet bijster snel hier maar thuis gaat dat toch ook heel vlot. (selecteren en dan kleine weergave zien in de balk ernaast)
                  Gij kunt ne multipage pdf of excel of word file doorbladeren in de preview in XP? Of effectief lezen wat er staat?

Comment

Gij kunt ne multipage pdf of excel of word file doorbladeren in de preview in XP? Of effectief lezen wat er staat?
                    Nee, dat niet, maar wel in het klein de eerste pagina zien.

Comment

• Je gaat mij zeker niet horen zeggen dat windows beter is dan Mac, maar wat iedereen altijd schijnt te vergeten in die discussies is de serieuze meerprijs. De goedkoopste vaste Mac is toch al direct 1250 euro? De pc waar ik nu op zit heeft 600 euro gekost twee jaar geleden, en ondanks de shitload aan brol die hierop gedownload wordt is hij nog altijd even snel. Onlangs kwam er iemand af met zijn nieuwe MacBook Pro van 2,53 GHz, en de onze was toch even snel opgestart.

Ik ben er zeker van dat de beste die Mac zal zijn, maar ik heb toch mijn bedenkingen over de meerprijs.
                      Last edited by ; 20/12/2010, 22:53.

Comment

- Wat een bullshit
                        Tuteke, let op uw woorden.
                        Last edited by ; 20/12/2010, 22:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk Berichten
                          Tuteke, let op uw woorden.
                          wat een nuttige bijdrage

Ik zeg niet dat windows beter is als mac of omgekeerd maar wat wel het geval is, is dat mac sowieso een pak duurder is als het gewone pc's of laptops betreft.

Comment

wat een nuttige bijdrage

Ik zeg niet dat windows beter is als mac of omgekeerd maar wat wel het geval is, is dat mac sowieso een pak duurder is als het gewone pc's of laptops betreft.
                            tot ge al de software bijtelt die ge nog extra moet kopen bij pc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                              que?!?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                Dat is net het voordeel aan PC, dat moet je niets kosten. Bij mac is de aankoop verplicht toch?

Edit: ik heb het nu over open source alternatieven, om het zo te noemen. al is het eerste waar jullie aan dachten ook een correct argument

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                  Mijn 13" Macbook Pro bvb kost standaard 1149,00 EUR, BTWincl.
                                  http://tweakers.net/pricewatch/25598....html#tab:info
                                  http://tweakers.net/pricewatch/25657....html#tab:info
                                  Deze laptop is maar 10 dagen later getest, kwestie van niks nieuwers te pakken

350-400€ minder
                                  modernere, veel krachtigere processor
                                  iets groter scherm, maar dat beschouwen we maar als een bijzaak zeker
                                  320GB ipv 250GB hdd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
                                    en de onze was toch even snel opgestart.
                                    En sinds wanneer is dat een benchmark?

Comment

http://tweakers.net/pricewatch/25598....html#tab:info
                                      http://tweakers.net/pricewatch/25657....html#tab:info
                                      Deze laptop is maar 10 dagen later getest, kwestie van niks nieuwers te pakken

350-400€ minder
                                      modernere, veel krachtigere processor
                                      iets groter scherm, maar dat beschouwen we maar als een bijzaak zeker
                                      320GB ipv 250GB hdd

Je vergeet wel 1 ding.
                                      Die andere is een Acer. Ik moet nog altijd de eerste Acer laptop zien die over een tijdsspanne van 3 jaar NIET kapot gaat. (en dat is niet enkel van "horen zeggen". 3 Acer laptops in mijn directe omgeving, waaronder een van mezelf, hebben de geest gegeven). Je hebt ook geen alu unibody en de trackpad is onvergelijkbaar.
                                      Last edited by ; 21/12/2010, 19:42.

Comment

• Worden er tegenwoordig ook dual videocard systemen gebruikt op Windows laptops om stroom te sparen?

Comment

• Die 2 andere zijn er achteraf bijgekomen

Comment

Working...
                                          X