Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    En sinds wanneer is dat een benchmark?
    De benchmark bij uitstek . Programma's als Photoshop en Word werden ook ongeveer even snel geopend, games van hetzelfde laken een broek.

Wat wordt er normaal gezien als maatstaf?

En wij hebben trouwens een Acer , ondertussen misschien al twee keer vastgelopen, wat goed meevalt? *hout vasthouden*

Het enige wat voor mij echt de overstap zou waard zijn, is het esthetische (geen kabels en dergelijke), en het feit dat synchroniseren met een iPhone veel makkelijker gaat op een Mac. Maar zoals ik al zei, dat is voor mij de meerprijs niet waard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Ik ken niemand die van windows naar macosx geswitched is die er spijt van heeft.
      Hallokes, heeft er iemand geroepen?

Heb mij 2 jaar geleden ne Mac gekocht met OSX en ik was niet onder den indruk. Ik krijg er nog altijd de vliegende weubbe van dat dat spul altijd zijn eigen goesting doet. (of die van St. Jobs)

Ter verduidelijking: ik ben ne gecertifieerde Unix-goeroe met stevige high-end ervaring in grote datacenters, maar van MacOS ben ik niet overtuigd (en van Linux ben ik ronduit vies). Geef mij maar ne Windows 7 als desktop-OS en ne commerciele Unix (of FreeBSD) als server.

Dat Macske gaat binnenkort op eBay (of als Oedipus mij een deftig bod doet ... ) en het zal voorlopig de laatste Mac zijn die hier binnenkomt.

Uw afkeer van Acer deel ik volledig, want da zijn echt boechtproducten en de service na verkoop is ook beneden alle peil. En da's ook uit persoonlijke ervaring dat ik spreek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blacky Bekijk Berichten
        Hallokes, heeft er iemand geroepen?

Heb mij 2 jaar geleden ne Mac gekocht met OSX en ik was niet onder den indruk. Ik krijg er nog altijd de vliegende weubbe van dat dat spul altijd zijn eigen goesting doet. (of die van St. Jobs)

Ter verduidelijking: ik ben ne gecertifieerde Unix-goeroe met stevige high-end ervaring in grote datacenters, maar van MacOS ben ik niet overtuigd (en van Linux ben ik ronduit vies). Geef mij maar ne Windows 7 als desktop-OS en ne commerciele Unix (of FreeBSD) als server.

Dat Macske gaat binnenkort op eBay (of als Oedipus mij een deftig bod doet ... ) en het zal voorlopig de laatste Mac zijn die hier binnenkomt.

Uw afkeer van Acer deel ik volledig, want da zijn echt boechtproducten en de service na verkoop is ook beneden alle peil. En da's ook uit persoonlijke ervaring dat ik spreek.
        Explain.

Tweedehands valt dat nog mee van prijs, maar vind het raar om iets vrij persoonlijks als een pc tweedehands te kopen ..

Comment

• Acer, ook alleen maar slechte ervaringen mee

Comment

• Welke merken hebben wel een goede reputatie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
              Tweedehands valt dat nog mee van prijs, maar vind het raar om iets vrij persoonlijks als een pc tweedehands te kopen ..
              Hoe is de pc een persoonlijk goed?
              Zodra de HDD werd geformateerd en de OS opnieuw geinstalleerd is, is er niks meer persoonlijks aan

Verder, het voorbeeld dat ik aanhaalde was inderdaad een Acer, maar wel zo'n 350-400€ goedkoper.
              Het moet niet onmogelijk zijn om een beter alternatief te vinden.
              De batterijen van een mac gaan over het algemeen wel wat langer mee, maar als je een iets meer high-end laptop (van dezelfde prijsklasse dus) neemt is het verschil sowieso heel klein, zoniet onbestaand.

Comment

• HP en Dell, over de algemene lijn genomen, in ieder geval ook niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
                  Explain.

Hebde een minuutje?
                  Ik ga u NIET afraden om een Mac te kopen, da's volledig uw eigen keus.
                  Ik ga gewoon efkes objectief weergeven waarom ik gene Mac meer moet hebben.

Here goes:
                  Als ik op mijne PC genen iTunes meer wil, dan smijt ik dat er af via control panel, en dan is dat weg. Moet je op een Mac eens proberen. De eerst volgende updateronde staat dat terug automatisch aangevinkt tussen uw updates en wordt het achter uwe rug teruggezet. Idem voor Safari en Kwiktaajm.
                  Automatisch NFS-drives mounten van nen andere *nix is geen kwestie van een fileke aanpassen (gelijk op eender welke andere *nix), maar klikken, slepen, tikken, bidden en 3 forumtopics nalezen. En waarom? Omdat Sint-Jobs besloten heeft dat dat in een fokking databaseke moet zitten ipv /etc/fstab of gelijkwaardig. Ditto voor automounter, useraccounts en andere onzin. Databasekes. Overal. En niet te gebruiken via standaard useradd-userdel, maar via zelfbedachte klotecommandos of de GUI. GUI = Girly User Interface. Da's heel tof als ge geen idee hebt waar ge mee bezig zijt, maar voor ne unix-adept is dat vrij ambetant en vooral TRAAG.
                  Ook als er software mankeert die niet door SantaJobs en zijn sycophanten is goedgekeurd, dan kunde dat niet gewoon efkes compileren, maar moete allerlei kunst en vliegwerk verrichten om de juiste libraries bij mekaar te krijgen. Weeral klikken, tikken, bidden, forums, ... GRR.
                  En dan heb ik het nog niet over die irritante krollekesknop. 90% van alle PCs gebruikt een standaard klavier. Zelfs onder Linux is dat 1 van de weinige standaarden die ze kennen. En dan heeft Sinterjobs toch wel niet beslist om er een extra krollekesknopke aan toe te voegen waar ge uw poten elke keer weer op verstuikt, zeker.
                  Ctrl-C = copy
                  Ctrl-V = paste
                  Enter = open
                  Overal. Gnome, KDE, Windows, Open-, Star-, of MS-Office, Nautilus, Explorer, enz.
                  Ownee, wacht, op ne Mac wordt dat
                  krolleke-C
                  krolleke-V
                  krolleke-O
                  want Enter = rename
                  Als ik een klavier op mijne schoot pak om files open te doen, wil ik op Enter duwen en wil ik dat overal hetzelfde doen en kom ik op die Mac, dan begint hij spontaan alles te renamen.
                  Als ik mijn poten wil breken op exotische toetsencombinaties, dan zal ik wel EMACS installeren.
                  Verder hebben we nog den brol die ge ineens op al uw fileservers tegenkomt onder elke directory waar ge met uwe Mac eens in gekeken hebt. Overal van die punt-files. Gelijk een hondje dat op elk struikje moet pissen om te laten zien dat hij daar geweest is. En het is bij mijn weten geen uitzetbare functie. Danku Stevie Wonderjobs.
                  Preview is trouwens ook zo'n klootzakske als het op PDF-files aankomt. Dubbelklik, plomplom, waar is mijn VERGROOTGLAS?! Want in plaats van die PDF op een deftig zoomniveau open te doen, gaat dat rotspul altijd automatisch terug naar ne fontsize van 2 pixels. AAAAARRRG !

En dan zwijg ik nog over de gemiddelde Mac Fanboy(tm) en zijn superioriteitscomplex. Maar da's voor nen andere post.

Ik wil maar zeggen dat ne Mac niet overeenkomt met wat ik van ne PC verwacht.
                  Als ge niks van computers kent: koop u ne Mac
                  Als ge alleen met uw muis surft en juist wat mailekes tikt: koop u ne Mac
                  Als ge geen games wilt spelen, tenzij de occasionele browserdinges: koop u ne Mac
                  Als ge geen virussen wilt: koop u ZEKER ne Mac
                  Als ge thuis een netwerk hebt met alleen maar Macs: koop u zeker niks anders.

Maar voor mij persoonlijk: nee danku.

grtz,
                  Blacky

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
                    Welke merken hebben wel een goede reputatie?
                    Persoonlijk ben ik heel erg tevreden van mijn Dell laptop. Mijn game- of serverPCs heb ik zelf gebouwd uit losse onderdelen.

De service na verkoop bij Dell heb ik nog niet nodig gehad.
                    Wat je ook kan doen is naar ne gereputeerde winkel gaan zodat zij de service na verkoop verzorgen. Bij Tones ben ik al jaren klant en heb ik tot nu toe alleen maar goeie ervaringen.

B.

Comment

• Database error.
                      The database has encountered a problem.

Comment

Gelijk een hondje dat op elk struikje moet pissen om te laten zien dat hij daar geweest is.

en eigenlijk heb je geen ongelijk. Of zoals ik het zeg: voor mijn vrouw een Mac = ok. Voor mij: mmm .... even wachten tot ik helemaal te oud ben om te begrijpen wat er gebeurt bij wat ik doe.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten

Super!
                          Het was wel niet mijn bedoeling om hier de discussie PC v. Mac op gang te trekken, maar deze link gaat op mijne Facebook-status.

B.

Comment

• Oh, leuke discussie Ik moet zeggen, sinds mijn vriendin een Macbook Pro heeft heb ik er toch al redelijk wat mee gewerkt, en ondanks het feit dat ik het er in het begin wel allemaal leuk vond uitzien ben ik het ondertussen toch ook al beu. Ik haal nog liever mijn netbook boven dan op die Mac te werken, ik moet er eigenlijk niet veel van weten. En het is niet echt dat ik weet waarom. Het ligt me gewoon niet. Ik erger mij voortdurend gewoon. Neen, geef me dan maar Ubuntu of Windows 7.

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            documenten previewen met de spatiebalk, Spotlight om bestanden/applicaties te zoeken, multitouch gestures, flexibiliteit qua multimonitor configuraties, netwerk configureren...
                            Eerlijk? Die zaken interesseren mij eigenlijk niet veel. Documenten previewen? Zoeken? Gestures? Ik heb dat eigenlijk amper nodig, en als ik het nodig heb gaat het zoeken mij vlot genoeg, daarvoor heb ik geen Mac nodig. Qua multimonitor kan ik enkel spreken over een vaste configuratie bij mij thuis, dus ook niet nodig. En netwerk configureren gaat heel vlot met Windows 7. Neen, ik zie echt geen reden om over te stappen. Ik vind Windows 7 ook gewoon het betere OS. En developen doe ik op mijn Ubuntu. Nginx server draaien, PHP erop en Netbeans als IDE. Ideaalheid ²²

Comment

Super!
                              Het was wel niet mijn bedoeling om hier de discussie PC v. Mac op gang te trekken, maar deze link gaat op mijne Facebook-status.

B.
                              Ik zal efkes helpen om de update van je fb-status te posten:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                Oh, leuke discussie Ik moet zeggen, sinds mijn vriendin een Macbook Pro heeft heb ik er toch al redelijk wat mee gewerkt, en ondanks het feit dat ik het er in het begin wel allemaal leuk vond uitzien ben ik het ondertussen toch ook al beu. Ik haal nog liever mijn netbook boven dan op die Mac te werken, ik moet er eigenlijk niet veel van weten. En het is niet echt dat ik weet waarom. Het ligt me gewoon niet. Ik erger mij voortdurend gewoon. Neen, geef me dan maar Ubuntu of Windows 7.

Eerlijk? Die zaken interesseren mij eigenlijk niet veel. Documenten previewen? Zoeken? Gestures? Ik heb dat eigenlijk amper nodig, en als ik het nodig heb gaat het zoeken mij vlot genoeg, daarvoor heb ik geen Mac nodig. Qua multimonitor kan ik enkel spreken over een vaste configuratie bij mij thuis, dus ook niet nodig. En netwerk configureren gaat heel vlot met Windows 7. Neen, ik zie echt geen reden om over te stappen. Ik vind Windows 7 ook gewoon het betere OS. En developen doe ik op mijn Ubuntu. Nginx server draaien, PHP erop en Netbeans als IDE. Ideaalheid ²²
                                Veel van die hardcore coders bij ons in de richting werken ook met Ubuntu of Kubuntu. Is dat echt zoveel beter? En werkt dat makkelijk?
                                PHP en Java doe ik nog steeds met Eclipse op mijn Vista

Comment

• altijd humor hoe de pc-mannen mac willen afbreken. Altijd dezelfde discussie

cijfers liegen er echter niet om als je naar het stijgend markt-aandeel van Apple gaat kijken

Da's zoals op dit forum BMW is en dan de andere merken
                                  Last edited by ; 22/12/2010, 10:48.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                    altijd humor hoe de pc-mannen mac willen afbreken. Altijd dezelfde discussie

cijfers liegen er echter niet om als je naar het stijgend markt-aandeel van Apple gaat kijken
                                    Cijfers liegen er niet om dat een apple zo goed als altijd duurder is als een pc, soms tot meer als het dubbele van de prijs.

Voor mij gaat het er niet om welke het beste is, dat is afhanklijk van jezelf maar een mac is wel duurder.

Comment

• Ik heb nu IE8 maar nu werkt flash player niet meer, nu heb ik dat opnieuw gedownload maar het werkt nog altijd niet .
                                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                                      1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                        Je hebt waarschijnlijk een 64-bit windows systeem...

Probleem is dat Flash nog geen 64-bit ondersteuning geeft. Open gewoon je 32-bit browser en het zal werken.
                                        En hoe doe ik dat ?
                                        2012 E92 Bmw 335i DKG
                                        1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten

Het marktaandeel van Apple is in april 2010 6,8%...

Wat blijft er dus nog over op de markt: windows en linux-varianten... Zelfs al zou nog maar de helft windows zijn, dan is het marktaandeel van een gewone windows pc: 46,6 %...
                                          euhm, 'tuurlijk.
                                          kijk hier dan maar'ns naar:
                                          Google Finance provides real-time market quotes, international exchanges, up-to-date financial news, and analytics to help you make more informed trading and investment decisions.

wat je trouwens zit te koeken over een windows pc. windows is een besturingssysteem.
                                          Mac is besturingssysteem+bijhorende hardware, op elkaar afgestemd.
                                          Last edited by ; 22/12/2010, 11:59.

Comment

Working...
                                          X