Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
    Conslusie: veel winst bij Apple, maar dat is ook normaal als je je stuff te duur verkoopt

En niet zeveren hééé... Alle opmerkingen van de Maccers is tegen windows en niet tegen HP, dell, Acer en andere... Dus appelen met appelen vergelijken...
    klopt, omdat op die toestellen allemaal windows staat
    ik ben ook windows-gebruiken en erger mij er dood aan, ken het ding door en door maar die dingen crashen vantijd gewoon zonder reden...

heb nu een macbook mét ernaast windows. Windows draait héél goed en op mijn vaste desktop van HP draait het mank. Soms weet ik het niet meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
      Veel van die hardcore coders bij ons in de richting werken ook met Ubuntu of Kubuntu. Is dat echt zoveel beter? En werkt dat makkelijk?
      PHP en Java doe ik nog steeds met Eclipse op mijn Vista
      Dat werkt heel gemakkelijk, heeft een heel eenvoudige GUI, ben je onmiddellijk mee weg. Het voordeel dat Linux mij geeft is dat ik lokaal helemaal dezelfde config kan runnen als mijn productieserver. Beide met nginx, zelfde PHP versies, paths die helemaal hetzelfde zijn, .. zoveel eenvouder om te developen. Ik heb bv. een cdn waar mijn static content op staat. Die cdn staat als subdomein geconfigureerd. Lokaal surf ik naar http://cdn.domeinnaam.dev, in productie draait die op http://cdn.domeinnaam.be. Allemaal uiteindelijk ook te verwezenlijken op een Windows machine, maar veel eenvoudiger op Linux. En aangezien de productieserver Ubuntu (Server Edition) draait, kan het alleen maar goed zijn om lokaal ook Ubuntu te draaien. Hoeveel keer ik vroeger niet iets ontwikkelt had op Windows, om dan te merken dat x aantal zaken niet werkten eens ze op de server stonden ..

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
      euhm, 'tuurlijk.
      kijk hier dan maar'ns naar:
      Google Finance provides real-time market quotes, international exchanges, up-to-date financial news, and analytics to help you make more informed trading and investment decisions.

wat je trouwens zit te koeken over een windows pc. windows is een besturingssysteem.
      Mac is besturingssysteem+bijhorende hardware, op elkaar afgestemd.
      Neen. OSX is een besturingssysteem dat perfect is afgestemd op de hardware die in een Mac kan zitten, maar op een Mac kan je natuurlijk ook gewoon Windows draaien.
      Last edited by caoimhin; 22/12/2010, 14:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Neen. OSX is een besturingssysteem dat perfect is afgestemd op de hardware die in een Mac kan zitten, maar op een Mac kan je natuurlijk ook gewoon Windows draaien.
        zoals ik dus enkele posts hoger heb gezegd

Comment

• http://www.itc.virginia.edu/students/inventory/compare/

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          cc

Comment

• en dat toont aan?
            een groep ICT'ers kan niet worden vergeleken met een hele bevolking...

Comment

• De jeugd is de toekomst!

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              cc

Comment

• Weet er iemand waar ge zo'n thema kunt downloade waardoor u windows startbalk en mappen e.d. een mac uitzicht hebben?
                Het is voor windows 7 (moest dat belang hebben)
                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blacky Bekijk Berichten
                  Hebde een minuutje?
                  Ik ga u NIET afraden om een Mac te kopen, da's volledig uw eigen keus.
                  Ik ga gewoon efkes objectief weergeven waarom ik gene Mac meer moet hebben.

Here goes:
                  Als ik op mijne PC genen iTunes meer wil, dan smijt ik dat er af via control panel, en dan is dat weg. Moet je op een Mac eens proberen. De eerst volgende updateronde staat dat terug automatisch aangevinkt tussen uw updates en wordt het achter uwe rug teruggezet. Idem voor Safari en Kwiktaajm.
                  Automatisch NFS-drives mounten van nen andere *nix is geen kwestie van een fileke aanpassen (gelijk op eender welke andere *nix), maar klikken, slepen, tikken, bidden en 3 forumtopics nalezen. En waarom? Omdat Sint-Jobs besloten heeft dat dat in een fokking databaseke moet zitten ipv /etc/fstab of gelijkwaardig. Ditto voor automounter, useraccounts en andere onzin. Databasekes. Overal. En niet te gebruiken via standaard useradd-userdel, maar via zelfbedachte klotecommandos of de GUI. GUI = Girly User Interface. Da's heel tof als ge geen idee hebt waar ge mee bezig zijt, maar voor ne unix-adept is dat vrij ambetant en vooral TRAAG.
                  Ook als er software mankeert die niet door SantaJobs en zijn sycophanten is goedgekeurd, dan kunde dat niet gewoon efkes compileren, maar moete allerlei kunst en vliegwerk verrichten om de juiste libraries bij mekaar te krijgen. Weeral klikken, tikken, bidden, forums, ... GRR.
                  En dan heb ik het nog niet over die irritante krollekesknop. 90% van alle PCs gebruikt een standaard klavier. Zelfs onder Linux is dat 1 van de weinige standaarden die ze kennen. En dan heeft Sinterjobs toch wel niet beslist om er een extra krollekesknopke aan toe te voegen waar ge uw poten elke keer weer op verstuikt, zeker.
                  Ctrl-C = copy
                  Ctrl-V = paste
                  Enter = open
                  Overal. Gnome, KDE, Windows, Open-, Star-, of MS-Office, Nautilus, Explorer, enz.
                  Ownee, wacht, op ne Mac wordt dat
                  krolleke-C
                  krolleke-V
                  krolleke-O
                  want Enter = rename
                  Als ik een klavier op mijne schoot pak om files open te doen, wil ik op Enter duwen en wil ik dat overal hetzelfde doen en kom ik op die Mac, dan begint hij spontaan alles te renamen.
                  Als ik mijn poten wil breken op exotische toetsencombinaties, dan zal ik wel EMACS installeren.
                  Verder hebben we nog den brol die ge ineens op al uw fileservers tegenkomt onder elke directory waar ge met uwe Mac eens in gekeken hebt. Overal van die punt-files. Gelijk een hondje dat op elk struikje moet pissen om te laten zien dat hij daar geweest is. En het is bij mijn weten geen uitzetbare functie. Danku Stevie Wonderjobs.
                  Preview is trouwens ook zo'n klootzakske als het op PDF-files aankomt. Dubbelklik, plomplom, waar is mijn VERGROOTGLAS?! Want in plaats van die PDF op een deftig zoomniveau open te doen, gaat dat rotspul altijd automatisch terug naar ne fontsize van 2 pixels. AAAAARRRG !

En dan zwijg ik nog over de gemiddelde Mac Fanboy(tm) en zijn superioriteitscomplex. Maar da's voor nen andere post.

Ik wil maar zeggen dat ne Mac niet overeenkomt met wat ik van ne PC verwacht.
                  Als ge niks van computers kent: koop u ne Mac
                  Als ge alleen met uw muis surft en juist wat mailekes tikt: koop u ne Mac
                  Als ge geen games wilt spelen, tenzij de occasionele browserdinges: koop u ne Mac
                  Als ge geen virussen wilt: koop u ZEKER ne Mac
                  Als ge thuis een netwerk hebt met alleen maar Macs: koop u zeker niks anders.

Maar voor mij persoonlijk: nee danku.

grtz,
                  Blacky

Geen goesting om een heel epistel te schrijven maar
                  MacOS Tiger =/= MacOS Snow Leopard

Zeker ni als het over het mounten gaat.

Ten andere dat OS waar gij zo prat op gaat (en ik kan da perfect begrijpen) daar kan 99% van de bevolking ni aan uit.

En uw argument van da compilen, ook weer iets wat 99% van de mensen niet doet. En trust me, onder Windows is dat OOK hel.

En uw argment "als ge niks van computers kent, koop ne mac" daar ben ik het 110% mee eens. Feit is da 99% van de mensen niks van computers kent, en dan mogen mensen zoals ik en gij alle 5 botten gaan helpen om te repareren na alle spyware en brol die ze hebben geinstalleerd. Bij ne mac hebde da gewoon ni voor.

En ne mac heeft vi. Meer heeft een echte poweruser ni nodig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    En uw argment "als ge niks van computers kent, koop ne mac" daar ben ik het 110% mee eens. Feit is da 99% van de mensen niks van computers kent, en dan mogen mensen zoals ik en gij alle 5 botten gaan helpen om te repareren na alle spyware en brol die ze hebben geinstalleerd. Bij ne mac hebde da gewoon ni voor.
                    zwijgt! gisteren temidden van een werfbezoek tf gehad van enen die zijn foto's niet van zijn camera kon halen ....

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    En ne mac heeft vi.
                    écht? cool! wist ik echt niet.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• overlaatst een madam gehad die wist hoe ze bestanden van een usb-stick op haar pc moest kopieren. Maar ze wist niet hoe ze bestanden vanop haar pc op een usb-stick moest krijgen.

1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                        écht? cool! wist ik echt niet.
                        in de bash terminal he

Darwin AppSolution-Joris.local 10.5.0 Darwin Kernel Version 10.5.0: Fri Nov 5 23:20:39 PDT 2010; root: xnu-1504.9.17~1/RELEASE_I386 i386

Comment

• vetjes!
                          Ik heb hier nog ergens m'n vi-boekje liggen denk ik. Maar geen mac

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Dat werkt heel gemakkelijk, heeft een heel eenvoudige GUI, ben je onmiddellijk mee weg. Het voordeel dat Linux mij geeft is dat ik lokaal helemaal dezelfde config kan runnen als mijn productieserver. Beide met nginx, zelfde PHP versies, paths die helemaal hetzelfde zijn, .. zoveel eenvouder om te developen. Ik heb bv. een cdn waar mijn static content op staat. Die cdn staat als subdomein geconfigureerd. Lokaal surf ik naar http://cdn.domeinnaam.dev, in productie draait die op http://cdn.domeinnaam.be. Allemaal uiteindelijk ook te verwezenlijken op een Windows machine, maar veel eenvoudiger op Linux. En aangezien de productieserver Ubuntu (Server Edition) draait, kan het alleen maar goed zijn om lokaal ook Ubuntu te draaien. Hoeveel keer ik vroeger niet iets ontwikkelt had op Windows, om dan te merken dat x aantal zaken niet werkten eens ze op de server stonden ..
                            Ik veronderstel dat uw productieserver de server is waarop je alle websites van uw klanten zet? En dat is niet mogelijk bij Windows? En wat is een CDN?

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            sekwasa?

Comment

• een tekst editor voor linux / unix

Heel eigenzinnig, heel verwarrend voor wie 't niet kent, maar eens je 't onder de knie hebt, vlieg je vooruit gelijk een speer
                              Maar toch zo simpel

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Da bestaat ook voor Windows. Overkomt mij ook wel dat ik / tik in Word of esc :wq

Comment

• Dit moet hier eigenlijk.

Ik heb een virus te pakken: http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-13451nl.html

Pc wil geen enkel programma meer openen dus ik kan SpyHunter ed niet gebruiken. Ook firefox opent niet meer (ik zit nu op mijn ipod). Iemand een idee hoe ik dat eraf krijg? Ik heb al geprobeerd de exe af te sluiten via taakbeheer maar ook dat sluit ie binnen de 2 seconden...

Comment

• Gewoon ff booten in safe mode (F8 bij primaire start OS)

Comment

• Je kan ook met een Boot-CD werken en die files van de harddisk gaan zwieren.

Linux rescue CDs bestaan er bij de vleet, maar dan moet je wel iets van Linux kennen.

Als je daar niet thuis bent, kan je ook met Bart PE bootdisk werken. Beetje googlen en je zal wel ergens een ISO vinden en een vriend om er een schijfje van te bakken.

Comment

• Wat ook kan werken is opstarten in veilige mode en dan bij uitvoeren msconfig intypen en dan onder tabblad opstarten het virus deselecteren (als je weet hoe het virus noemt). Als je dan terug opstart in gewone mode kan je de virusscanner zijn ding laten doen.

Comment

• Het is gelukt via veilige modus en dan systeemherstel.

Thx!

Comment

Working...
                                          X