Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iets te vroeg victorie gekraaid...

Na een halfuurtje valt de verbinding terug weg en kan ik zelfs niet meer printen... iets wat ik voorheen wel nog kon...

Krijg er de krul van.

Comment

• Jah, dat kan je wel eens hebben. Veel kans dat er iets scheelt met je wireless routertje.
      Mijn ervaring is dat D-link erg goede switchen heeft, maar dat je best VER van hun modems en routers vandaan blijft...

Wat je best even doet op het moment dat je problemen hebt om na te gaan wat er scheelt;

open je command prompt ("dos scherm") en typ het volgende; ipconfig /all
      Kijk dan even wel IP adres je hebt: is dit 169.x.x.x heb je geen adres, is dit 192.x.x.x (of andere range indien ingesteld) dan heb je een adres. In dat geval kijk je welk adres je "default gateway" is, ik gok 192.168.1.1 doe dan ping 192.168.1.1 in je dos scherm
      geeft hij 4x timed-out dan is je routertje down
      geeft hij een reply is deze nog op

! als je geen internet meer hebt, kan je dan met de vaste pc nog online en printen? En zijn deze verbonden via wireless of hebben ze een netwerkkabel in hun kont?

ALs ik een tip mag geven: geef volgende keer 15€ meer uit voor een zyxel ;-)
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

Comment

• Printer werkt draadloos, kan wel nog printen maar kan niet meer op het internet.

Ik ken daar zelf weinig van en heb dit laten installeren door mijn computerboer vandaar de d-link...

Nog maar es de stekker uitgetrokken en nu werkt ie weer opnieuw...

Comment

• D link

Hey,

Haal gewoon es je D link router drtussenuit en sluit één PC, of lappie aan op je
          internet modem.

Kijk of die ene PC blijft werken.

Als dat t geval is, vervang je D link router dan.

Cheers

B

"nee, niet wegwerp generatie, eikels", maar gewoon logisch

Comment

• Je zou ook kunnen proberen het MAC adres van je pc aan je router toe te wijzen.

Comment

• Naar aanleiding van mijn eventueel veranderen van pc heb ik wat zitten rondneuzen en ben op een forum van "waarschijnlijk" macintosh gebruikers gestoot, daar zei er iemand dat iMac of Macbook duizend keer beter zijn dan pc's die met windows werken (wat, windows dan, slechts een flauw afkooksel zou zijn van het OS van mac, met daarbij nog allerhande fouten en problemen die onbestaande en onbekend "zouden" zijn bij mac gebruikers). Iemand van de goeroes hier die hier een mening omtrent heeft ? Zou het inderdaad een beter idee zijn om eens prijzen te bezien bij een macverdeler of gewoon bij Acer, hp, packard bell of zo blijven ?? Danks.

Comment

• imo voor normaal gebruik met een beperkt budget ben je met een normale pc altijd beter af.

Maar das mijn gedacht he.

Ik zie in apple enkel

- duurdere aankoop
                - mindermogelijkheden tot 'gratis' softtware
                - compabiliteitsprobelemen met bestanden en programma's.

De Apple lobby mag me nu afschieten

Comment

• Een Mac is inderdaad stabieler dan Windows, maar ze zijn ook een stuk duurder.
                  Als je graag games speelt dan ben je nog altijd beter af met Windows, want veel games gaan niet op een Mac.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                    imo voor normaal gebruik met een beperkt budget ben je met een normale pc altijd beter af.

Maar das mijn gedacht he.

Ik zie in apple enkel

- duurdere aankoop
                    - mindermogelijkheden tot 'gratis' softtware
                    - compabiliteitsprobelemen met bestanden en programma's.

De Apple lobby mag me nu afschieten
                    Oorspronkelijk geplaatst door trainfreak Bekijk Berichten
                    Een Mac is inderdaad stabieler dan Windows, maar ze zijn ook een stuk duurder.
                    Als je graag games speelt dan ben je nog altijd beter af met Windows, want veel games gaan niet op een Mac.
                    Zal dan precies maar beter bij de pc blijven, het MOET niet per sé duurder voor mij en het MOET niet per sé prestigieuzer. Ook gamen doe ik nooit, moest ik een nieuwe pc hebben zou ik me misschien wel eens aan "battle of britain" of "flight simulator" wagen maar nu (en later ook natuurlijk) primeert bij mij dat het "wat affeseert" en dat het geen problemen geeft. Sinds ik deze Acer gekocht heb nog geen noemenswaardige problemen gehad, alleen maar last van de snelheid en door andere versies van office e.d. te laden in de hoop van wat sneller te gaan werd het tegendeel bekomen. Dan maar een geheugenuitbreiding laten doen en nu schijnt het terug goed te gaan, dus ik weet niet goed wat te doen feitelijk. Misschien maar afwachten tot er iets "krak" zegt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                      Zal dan precies maar beter bij de pc blijven, het MOET niet per sé duurder voor mij en het MOET niet per sé prestigieuzer. Ook gamen doe ik nooit, moest ik een nieuwe pc hebben zou ik me misschien wel eens aan "battle of britain" of "flight simulator" wagen maar nu (en later ook natuurlijk) primeert bij mij dat het "wat affeseert" en dat het geen problemen geeft. Sinds ik deze Acer gekocht heb nog geen noemenswaardige problemen gehad, alleen maar last van de snelheid en door andere versies van office e.d. te laden in de hoop van wat sneller te gaan werd het tegendeel bekomen. Dan maar een geheugenuitbreiding laten doen en nu schijnt het terug goed te gaan, dus ik weet niet goed wat te doen feitelijk. Misschien maar afwachten tot er iets "krak" zegt ?
                      Zolang jezelf tevreden bent over de prestaties en alles kan doen wat je wil, hou je die bak.
                      Ik ben zelf ook anti-mac, dus zal je dat niet aanraden. Bah wat braak ik als ik iets moet doen op zo'n bak, die dure apple store programma's daarop werken en geen virussen idd, maar qua instelbaarheid en dergelijke is alles toch ver te zoeken
                      + mijn portefeuille zou dat niet trekken, aangezien ik vaak eens een programmaatje probeer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                        Zolang jezelf tevreden bent over de prestaties en alles kan doen wat je wil, hou je die bak.
                        Ik ben zelf ook anti-mac, dus zal je dat niet aanraden. Bah wat braak ik als ik iets moet doen op zo'n bak, die dure apple store programma's daarop werken en geen virussen idd, maar qua instelbaarheid en dergelijke is alles toch ver te zoeken
                        + mijn portefeuille zou dat niet trekken, aangezien ik vaak eens een programmaatje probeer
                        Als je unix commandline beetje beheerst heb je die controle natuurlijk wel.

Software: ja inderdaad minder 'gratis' software als je geen fora kent. Maar die 'gratis' software zijn ook de oorzaak van veel problemen op je pc (of toch die van mij). En hij gaat ook alsmaar trager zonder fresh install.

Een Mac is niet veel duurder dan een pc als je appelen met appelen vergelijkt. De instap-mac is niet te vergelijken met een instap-pc. Over't algemeen is de Mac specificatie een pak boven de gemiddelde pc. De schermen en audio zijn altijd van zeer goeie kwaliteit. Persoonlijk vind ik de plastics nogal zo-zo, maar dat is op een laptop makkelijk op te lossen door hem gedisciplineerd in een zakje te steken. Een alu mac kopen is ook een optie natuurlijk. Maar vooral is de hardware aangepast aan de software. Je gebruikt je hardware beter.

't Is een kwestie van een macwinkel binnen te stappen zonder vooroordelen en kijken of het je aanstaat. Laat je niets aanpraten, make up your own mind. Maar geef het een kans.

Ik begrijp dat ervaren pc-gebruikers liever niet wisselen. Maar de interface, de manier van werken, zeg maar de logica van een Mac werkt veel beter. Het is niet de logica van een Windows, maar die is dan ook niet zo logisch. Een Mac is een beetje aanpassen in't begin. Maar als je hem begint te kennen gaat alles veel vlotter, dat garandeer ik u.

Ik ben al langer overtuigd Mac-gebruiker, maar heb sinds 2002 geen Mac meer aangeraakt tot ik me vorig jaar zelf een kocht. Ik was weer vergeten hoe goed die zijn. Inderdaad, voor spelletjes moet je daar niet zijn, veel te weinig keuze. Maar voor geweldige software en gebuiksgemak moet je niet verder zoeken. Ik heb voor mijn overstap naar mijn Mac niet meer dan 30 minuten nodig gehad om mijn bestanden over te zetten via hun wizard (via usb harde schijf) en om mijn hele werkomgeving te configureren. Dat was Tiger (10.4). Nu heb ik Leopard geïnstalleerd en had uit voorzorg een andere harde schijf gekocht uit zekerheid. Na de cleane install heeft de recup van oude bestanden geen minuut langer geduurd dan nodig. Geen zever, geen tegenwil, die doet gewoon slim wat je verlangt dat hij doet: werken voor U en geen fouten maken. Zalig hoor.

Trouwens, de reden dat mijn volgende computer ook een mac zal zijn, is dat de overstap van XP naar Vista of Windows7 (al beter) me het gevoel geeft van 'net niet'. Dan liever het origineel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk Berichten
                          -Een Mac is niet veel duurder dan een pc als je appelen met appelen vergelijkt. De instap-mac is niet te vergelijken met een instap-pc. Over't algemeen is de Mac specificatie een pak boven de gemiddelde pc. De schermen en audio zijn altijd van zeer goeie kwaliteit. Persoonlijk vind ik de plastics nogal zo-zo, maar dat is op een laptop makkelijk op te lossen door hem gedisciplineerd in een zakje te steken. Een alu mac kopen is ook een optie natuurlijk. Maar vooral is de hardware aangepast aan de software. Je gebruikt je hardware beter.

-Ik begrijp dat ervaren pc-gebruikers liever niet wisselen. Maar de interface, de manier van werken, zeg maar de logica van een Mac werkt veel beter. Het is niet de logica van een Windows, maar die is dan ook niet zo logisch. Een Mac is een beetje aanpassen in't begin. Maar als je hem begint te kennen gaat alles veel vlotter, dat garandeer ik u.
                          - Wat een bullshit, Apple is sowieso duurder als je naar PC's en laptops kijkt.
                          De hardware wordt niet beter benut want hoe goed je je hardware benut is nog altijd afhanklijk van de fabrikanten van de hardware en de drivers die ze ervoor schrijven. Het enige voordeel van de Apple is de qualiteit van de behuizing (in sommige gevallen dan, zoals de macbook pro met aluminium case) en het feit dat het OS mogelijk stabieler zal lopen omdat Apple eerst alle mogelijke hardwarecombinaties test.

- Idem hier, een mac is niet handiger dan een PC, misschien lijkt dat zo omdat er minder opties zijn qua software, er daardoor een grotere gebruiksaantal is en bijgevolg meer hulp beschikbaar is. En logica is er overal, bij windows 'installeer' je je eigen logica, bij een mac pas je je aan.

Wat wel een voordeel is bij apple, in het bijzonder de laptops is hoe lang de batterijen het uithouden vergeleken met een 'ordinaire' laptop. Ook is de aluminium behuizing van een macbook pro van uitstekende qualiteit.

Een laatste voordeel aan apple is dat het OS zeer gemakkelijk samenwerkt met andere Apple producten, denk maar aan iPods, iPhones, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                            Hey,

Haal gewoon es je D link router drtussenuit en sluit één PC, of lappie aan op je
                            internet modem.

Kijk of die ene PC blijft werken.

Als dat t geval is, vervang je D link router dan.

Cheers

B

"nee, niet wegwerp generatie, eikels", maar gewoon logisch
                            Wireless werkt wel, dus het zal de router zijn in de D-link.

Nieuwe vragen aan je PC boer, en indien mogeliojk vragen om op te leggen voor een zyxel ofzo! Ga je geen spijt van hebben!!!
                            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                            www.meevliegen.be

Comment

• Hallo,

Paar weken geleden heb ik een Asus Eeepc aangekocht (zo'n mini notebook).
                              Nu had ik graag een andere afbeelding op men bureaublad en dat lukt me niet.
                              Op men vorige laptop ging dit zonder problemen maar dit mini-ding wil dus niet meewerken .
                              Iemand enig idee hoe dit komt?

thx

Comment

• wat en niveau vandaag !

fotoke openen -> recht klik -> als achtergrond zetten?
                                Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Windows 7 starter... vrees dat dat de oorzaak is...

Comment

• DDke merci!!!

Comment

• Yess!!
                                      Nu kan ik eender welke foto als achtergrond zetten!

@Naish: nu moet ik geen andere pcke gaan kopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten

Een foto van jezelf bvb!
                                        Maar die moet je eerst hier posten
                                        Hehe....

Comment

• Iemand goeie software voor (deftige) nieuwsbrieven te versturen? Hier en daar moet er toch een afbeelding in het bericht geplaatst worden...

Liefst gratis maar als't niet anders kan...

Comment

Working...
                                          X