Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MrNick Bekijk Berichten
    Telenet bij voorkeur Belgacom hinkt altijd achterop.

En besturingssystemen? Ik denk dat je een paar zaken door elkaar haalt. Firefox is een internetbrowser zoals internet explorer. Besturingssystemen heb je 2 grote keuzes: Windows of linux, tenzij je voor mac wil gaan. Maar deze zijn qua privé gebruik voor een normale gebruiker niet echt aan te raden. Alsook linux raad ik je af als je geen fervent gebruiker bent. Dus als besturingssysteem zeker Windows nemen!

Als internetbrowser hangt het van persoonlijke smaak af, ik raad je firefox aan.
    waarom zou je als normale mens geen mac kunnen nemen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      waarom zou je als normale mens geen mac kunnen nemen?
      Ik zeg zeker niet dat je het niet kan, maar dan zal je wel even mogen wennen. En voor iemand die het als thuisgebruiker wilt gebruiken voor de standaard zaken als een beetje surfen enz...
      Vind ik de meerprijs voor een mac nutteloos. Just my opinion, zeker niets mis met een mac! Maar ze zijn verdomd duur!

Comment

Ik zeg zeker niet dat je het niet kan, maar dan zal je wel even mogen wennen. En voor iemand die het als thuisgebruiker wilt gebruiken voor de standaard zaken als een beetje surfen enz...
        Vind ik de meerprijs voor een mac nutteloos. Just my opinion, zeker niets mis met een mac! Maar ze zijn verdomd duur!
        Prijs is natuurlijk wel zo maar voor de rest is een mac even intuitief als windows vind ik. (hoewel ik moet toegeven dat het een halve eeuwigheid geleden is dat ik er nog mee gewerkt heb.

Comment

• Nog een vraagje, ik wil m'n oude laptop die ik toch nog nauwelijks gebruik formateren en linux maken, hoe begin ik daar het beste aan?

Zou dus helemaal van 0 willen beginnen, startende van een format.

De HD bestaat nu uit 3 partities, zou er 2 willen, 1 voor linux op te zetten andere voor data.

Comment

Nog een vraagje, ik wil m'n oude laptop die ik toch nog nauwelijks gebruik formateren en linux maken, hoe begin ik daar het beste aan?

Zou dus helemaal van 0 willen beginnen, startende van een format.

De HD bestaat nu uit 3 partities, zou er 2 willen, 1 voor linux op te zetten andere voor data.
            Asde geintresserd zijt, heb hier install van goeie linux liggen (Fedora ? En links naar de volledige installatie om hem bruikbaar te maken, alle instellingen enz...

En van die partities deze kun je aanmaken bij de installatie normaal gezien, als ik het me nog goed herinner. Je zal eerst alle bestaande partities dan verwijderen en dan 2 nieuwe moeten aanmaken. Zo gaat het toch bij een windows installatie. Linux is al goed jaartje geleden dus weet het niet direct meer.

Comment

• Linkjes mag je altijd doorgeven.

Het enige dat ik tot nu toe al gedaan heb met linux is met een live cd van ubuntu.

Comment

• Ik zie dat ze bij ubntu een heel helptopic hebben rond switchen, misschien dat maar volgen.

Of raden jullie iets anders dan ubuntu aan en waarom dan?

Comment

• Ubuntu is gewoon commercieel Op school zijn ze fan van Fedora :p Natuurlijk hangt af voorwat je het wil gebruiken. Ze lachen met Ubuntu, in hen ogen ben je geen linuxgebruiker als je ubuntu gebruikt :p

Comment

Ubuntu is gewoon commercieel Op school zijn ze fan van Fedora :p Natuurlijk hangt af voorwat je het wil gebruiken. Ze lachen met Ubuntu, in hen ogen ben je geen linuxgebruiker als je ubuntu gebruikt :p
                    Mja, commercieel wil dikwijls zeggen dat het goed ondersteund is, is dat met fedora ook zo?

Comment

• Ubuntu is prima om mee te beginnen. De repositories worden continu geupdated en de enorme community erachter biedt veel voordelen voor beginners (in de vorm van tutorials e.d.).
                      Je gaat er weinig zever mee hebben, al ga je na een tijdje wel zijn tekortkomingen opmerken.

En dán is 't tijd voor meer basic Linux-distributies.
                      Ikzelf ben voorstander van Debian, omdat 't fucking snel kan zijn in vgl. met andere distro's.
                      Fedora 7 en 8 kon ik smaken, versie 9 vind ik tráág. Ik plaats Fedora echter in 't rijtje van overgeprepareerde distro's gelijk Ubuntu, openSUSE, Mandriva, Sabayon, ... . Goed voor dagelijks gebruik, bagger als je Linux wilt leren kennen.

Hier zie je uit wat je zoal kan kiezen: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...roTimeline.png .

Ik zou dus met Ubuntu of Fedora beginnen.
                      Partities kunnen aangemaakt worden bij de installatieprocedure.
                      ALS 't kan, pak dan XFS of JFS als bestandssysteem (zoals NTFS of FAT voor Windows)... ikzelf heb daar de beste ervaringen mee.
                      Life's too short. Not to. Live it.
                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                        Ubuntu is prima om mee te beginnen. De repositories worden continu geupdated en de enorme community erachter biedt veel voordelen voor beginners (in de vorm van tutorials e.d.).
                        Je gaat er weinig zever mee hebben, al ga je na een tijdje wel zijn tekortkomingen opmerken.

En dán is 't tijd voor meer basic Linux-distributies.
                        Ikzelf ben voorstander van Debian, omdat 't fucking snel kan zijn in vgl. met andere distro's.
                        Fedora 7 en 8 kon ik smaken, versie 9 vind ik tráág. Ik plaats Fedora echter in 't rijtje van overgeprepareerde distro's gelijk Ubuntu, openSUSE, Mandriva, Sabayon, ... . Goed voor dagelijks gebruik, bagger als je Linux wilt leren kennen.

Hier zie je uit wat je zoal kan kiezen: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...roTimeline.png .

Ik zou dus met Ubuntu of Fedora beginnen.
                        Partities kunnen aangemaakt worden bij de installatieprocedure.
                        ALS 't kan, pak dan XFS of JFS als bestandssysteem (zoals NTFS of FAT voor Windows)... ikzelf heb daar de beste ervaringen mee.
                        Ben nu fedora9 aan het downloaden (nog 38 min).

Ik had in gedachten van 2 partities aan te maken, 1 voor het systeem, 1 voor de data, heb ik daar voordeel bij of kan ik evengoed alles op 1 partitie gooien?

Wat is het verschil tussen xfs en jfs, welke pak ik het beste?

Comment

Ben nu fedora9 aan het downloaden (nog 38 min).

Ik had in gedachten van 2 partities aan te maken, 1 voor het systeem, 1 voor de data, heb ik daar voordeel bij of kan ik evengoed alles op 1 partitie gooien?

Wat is het verschil tussen xfs en jfs, welke pak ik het beste?

http://en.wikipedia.org/wiki/JFS_(file_system)

Ik merk geen verschil tussen beide, maar mss toch maar JFS nemen omdat 't van IBM is.

2 partities, zo doe ik 't ook. Op de data-partitie smijt je dan al je muziek en foto's en zo.
                          Linux-gebruikers hebben al 's de kwalijke gewoonte véél te prullen met hun OS... en soms kan dat fout aflopen met een totale reinstall als gevolg.
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                            http://en.wikipedia.org/wiki/XFS
                            http://en.wikipedia.org/wiki/JFS_(file_system)

Ik merk geen verschil tussen beide, maar mss toch maar JFS nemen omdat 't van IBM is.

2 partities, zo doe ik 't ook. Op de data-partitie smijt je dan al je muziek en foto's en zo.
                            Linux-gebruikers hebben al 's de kwalijke gewoonte véél te prullen met hun OS... en soms kan dat fout aflopen met een totale reinstall als gevolg.
                            Hoe groot moet ik die partitie maken dan?

Is het achteraf makkelijk om te switchen van systeem? bvb van ubuntu naar fedora of zo?

Merci voor de hulp alvast

Comment

• Writing DVD, dju daar moet ge wel allemaal geduld voor hebben he

Comment

Tis al gelukt, maar zonder geluid natuurlijk, het geluid mee over die scart sturen zit er niet in zeker?

Zo ja, hoe?
                                Nog niemand die hier een antwoord op heeft?

Comment

Nog niemand die hier een antwoord op heeft?
                                  Waarschijnlijk nog een kabeltje van een uitgang van je geluidskaart naar het bakje dat de signalen stuurt, als dat mogelijk is. Geen idee over welk bakje je het hebt .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FLT Bekijk Berichten
                                    Waarschijnlijk nog een kabeltje van een uitgang van je geluidskaart naar het bakje dat de signalen stuurt, als dat mogelijk is. Geen idee over welk bakje je het hebt .
                                    mja, dat gaat dus niet, heeft enkel een kabeltje met op het einde een scartplug, als het zo simpel was vroeg ik het niet

Comment

• Dju, heel die installatie met het toetsenbord moeten doen omdat de muis 5 cm uit de richt zat of zo, klikte ergens anders dan waar het pijltje stond

Viel al bij al wel mee, alleen partities maken was wat lastig

Comment

• Ah ja, is nu daadwerkelijk aan het installen, ben eens curieus subiet

Comment

• Ik krijg mijn wifi kaart niet geinstalleerd

Ik heb op de site van US robotics een link gevonden met de linux driver, deze hebn ik gedownload maar nu zit ik een beetje vast, gewoon setup.exe is er niet precies

Comment

Working...
                                          X