Oorspronkelijk geplaatst door Nikske
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PC problemen & oplossingen (deel 3)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenIk heb one.com en priorweb.
One.com is zeer handig door zijn grootte (3 gig !), let wel dat daar geen php in safe mode mogelijk is. Dit kan dus problemen opleveren. Support en zo is goed te noemen, nog nooit down geweest sedert ik het heb.
Priorweb ondersteunt wel php in safe mode. Is wel duur en iets minder stabiel. Al 2* een dag downtime gehad sedert ik het heb.
Zwoemba wist ons in een ander topic juist te vertellen dat het probleem bij www.one.com is dat hun servers juist WEL in php safe-mode staan... en dat daardoor bepaalde functies bij cms niet mogelijk zouden zijn...
Wat is het nu? iemand die uitsluitsel kan geven?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten??
Zwoemba wist ons in een ander topic juist te vertellen dat het probleem bij www.one.com is dat hun servers juist WEL in php safe-mode staan... en dat daardoor bepaalde functies bij cms niet mogelijk zouden zijn...
Wat is het nu? iemand die uitsluitsel kan geven?
edit: dat ik het nu zelf niet meer weet, gallery installeren lukt niet. Mss dat safe mode moet afliggen daarvoor. Maar er zijn er hier die daar meer over kunnen vertellen. Ik ken bitter weinig van php.
Comment
-
Over die safe-mode bij one.com: of ze nu aanligt of niet, weet ik niet. Enkel weet ik dat ze problemen geeft, dit krijg ik namelijk als ik gallery wens te installeren:
Warning: putenv() [function.putenv]: Safe Mode warning: Cannot set environment variable 'LANG' - it's not in the allowed list in /customers/????.be/????.be/httpd.www/fotos/modules/core/classes/GalleryTranslator.class on line 302
Warning: putenv() [function.putenv]: Safe Mode warning: Cannot set environment variable 'LANGUAGE' - it's not in the allowed list in /customers/????.be/????.be/httpd.www/fotos/modules/core/classes/GalleryTranslator.class on line 303
Diegene die er wat van kennen zullen wel zien of het nu aan of af ligt zeker?
Comment
-
Een algemeen vraagje:
ik zou een website willen maken, met onderaan een balk met thumbnails, al dan niet scrollend van links naar rechts, of tenminste scrolbaar van links naar rechts. Als je "onmouseover" over zo een thumbnail passeert met je cursor, liefst een popup window met de foto in grotere resolutie.
Bovendien moet het redelijk eenvoudig zijn om foto's toe te voegen/te verwijderen, maar dat is eigenlijk de minste eis.
Kunnen jullie me advies geven welke middelen ik gebruik?
(en de afbeeldingenbalk moet eigenlijk onderaan de pagina komen, en ongeveer 20% van de schermhoogte innemen)__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenOver die safe-mode bij one.com: of ze nu aanligt of niet, weet ik niet. Enkel weet ik dat ze problemen geeft, dit krijg ik namelijk als ik gallery wens te installeren:
(de juiste url werd door mij vervangen door ????)
Diegene die er wat van kennen zullen wel zien of het nu aan of af ligt zeker?
Dit staat letterlijk in hun FAQ:
"Voert One.com de PHP safe-mode uit?
Ja, al onze servers werken in de PHP safe-mode. "
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk BerichtenPHP safe mode staat aan bij One.com
Dit staat letterlijk in hun FAQ:
"Voert One.com de PHP safe-mode uit?
Ja, al onze servers werken in de PHP safe-mode. ".
Op one.com staat de php safe mode dus aan, wat het uitvoeren van bepaalde php scripts verhindert. Bij priorweb staat safe mode af, waardoor er daar geen problemen zijn met sommige php-codes.
Blijft jammer dat one.com safe mode niet aflegt, want gallery is volgens mij het beste om je foto's online te beheren en verschillende gebruikersgroepen bepaalde rechten toe te kennen voor de zichtbaarheid van de foto's.
Zijn er anders mensen die een goed alternatief hebben voor gallery 2.x? (Dat eventueel eenvoudig te implementeren is in de code van php-bb)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenEen algemeen vraagje:
ik zou een website willen maken, met onderaan een balk met thumbnails, al dan niet scrollend van links naar rechts, of tenminste scrolbaar van links naar rechts. Als je "onmouseover" over zo een thumbnail passeert met je cursor, liefst een popup window met de foto in grotere resolutie.
Bovendien moet het redelijk eenvoudig zijn om foto's toe te voegen/te verwijderen, maar dat is eigenlijk de minste eis.
Kunnen jullie me advies geven welke middelen ik gebruik?
(en de afbeeldingenbalk moet eigenlijk onderaan de pagina komen, en ongeveer 20% van de schermhoogte innemen)
Comment
-
Ik heb ook is een vraag, ik ben niet echt thuis in accessoires.
Binnen enkele maanden zal mijn +30jaar oud tv'tje geen vrt meer kunnen ontvangen via de antenne. De vrt-toren zal die signalen niet meer uitzenden vanaf oktober-november als ik het goed gehoord heb.
Kan ik tv kijken via de computer door er eventueel iets aan te hangen via usb, iets satelliet-achtigs, ofzo?Enkel vrt is genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk BerichtenIk heb ook is een vraag, ik ben niet echt thuis in accessoires.
Binnen enkele maanden zal mijn +30jaar oud tv'tje geen vrt meer kunnen ontvangen via de antenne. De vrt-toren zal die signalen niet meer uitzenden vanaf oktober-november als ik het goed gehoord heb.
Kan ik tv kijken via de computer door er eventueel iets aan te hangen via usb, iets satelliet-achtigs, ofzo?Enkel vrt is genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk BerichtenIk heb ook is een vraag, ik ben niet echt thuis in accessoires.
Noemt dus PCTV DVB-T Stick Solo, en is de eenvoudigste versie. Je kan ook iets duurder gaan en 1 kopen met een afstandsbediening. Met de duurste versie zit er ook een opname functie in geïntegreerd. Pinnacle is volgens mij de beste keus door de zeer eenvoudige bijgeleverde software.
Bijkomend voordeel is dat je ook alle digitale radiostations ook uit de lucht kan plukken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk BerichtenJep, je kan idd zo'n digitale antenne kopen die je via usb in je pc prikt. dan kan je tv kijken
Eind 2008 verdwijnen wel de analoge uitzendingen via de lucht (VRT) en moeten de antennekijkers overschakelen naar een andere techniek (kabel, adsl, satelliet) of een digitale recorder voor antenne-ontvangst aanschaffen. (Bron)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk BerichtenJep, je kan idd zo'n digitale antenne kopen die je via usb in je pc prikt. dan kan je tv kijkenOorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk BerichtenEn welke signalen vangt die antenne dan op? Toch niet diezelfde analoge signalen van mijn tv'tje, want die gaan dus verdwijnen.
Eind 2008 verdwijnen wel de analoge uitzendingen via de lucht (VRT) en moeten de antennekijkers overschakelen naar een andere techniek (kabel, adsl, satelliet) of een digitale recorder voor antenne-ontvangst aanschaffen. (Bron)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichtenwelk woord begrijp je niet?
Comment
-
'n Digitale antenne is onzin natuurlijk; tuurlijk vangt dat ding enkel maar analoge signalen op uit de lucht. Die signalen zelf stellen echter wel digitale informatie voor en worden door de demodulator omgezet in bits en bytes, maar die worden dus nog altijd analoog verzonden.
Hetgeen je nu op sommige plaatsen en in de toekomst hopelijk overal uit de lucht kunt halen, heet DVB-T.
Wat info: http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T .
'n Echte voorstander ben ik er niet van... da's allemaal goed en wel als je een goed signaal kunt krijgen, maar zelfs met een zwakker signaal kon je met de gewone analoge signalen nog je plan trekken. Je zag wat ruis, maar dat was 't dan ook... een zwak signaal voor digitale informatie en je ziet mooie blokken op je scherm verschijnen en daar valt wél niet naar te kijken.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk BerichtenAls je vrouw eens wat versiering nodig heeft aan doenbare prijzen, laat maar weten, ze organiseert soms koopavonden. (haalt zelf haar producten uit FR, D, NL en verkoopt ze hier).'t Is zo al erg genoeg
Geire gedon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk BerichtenIk heb one.com en priorweb.
One.com is zeer handig door zijn grootte (3 gig !), let wel dat daar geen php in safe mode mogelijk is. Dit kan dus problemen opleveren. Support en zo is goed te noemen, nog nooit down geweest sedert ik het heb.
Priorweb ondersteunt wel php in safe mode. Is wel duur en iets minder stabiel. Al 2* een dag downtime gehad sedert ik het heb.
Kan je bij beide onbeperkt mappen aanmaken en naar keuze deze openbaar maken of niet openbaar maken? En in niet openbare mappen kan je wel nog bestanden linken op websites of fora, zonder dat er dan in de map of andere mappen kan worden gebladerd? Correct?
Vind 'k doenbaar. 1,25 EUR per maand, da's geen geld.
Comment
Comment