Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
    Veel geluk
    Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
    Zo werkt het spijtig genoeg niet.

Maar je hebt wel gelijk ivm. Vista.
    Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Je zal sowieso een nieuwe installatie van XP moeten uitvoeren hoor gTa.
    Ja, mijne PC-boer keek ook raar toen ik dat zei.

Ik zei 'm nog "da's toch plug&play?" maar 'ie deelt jullie mening.

Hij fikst dat wel. Ideaal. Dan moet ik het niet doen.

Comment

• Heb dus een µATX mobo'tje genomen, een E8400 en 2 GIG ram. In de oude hp kast. Wou eerst cheapo oplossing proberen, dus zo weinig mogelijk veranderen. Mobo is een Abit N72 ofzoiets (ken ik ni), we zien wel wat dat geeft. Geen geld iig.

Edit : N73HD dus.
      Last edited by ; 27/08/2008, 20:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
        ik ken de meeste van de url's die ik gebruik uit het hoofd, gebruik ook veel verschillende computers dus das handig.

De gene die ik niet veel gebruik en dreig te vergeten, daar maakik natuurlijk wel een bookmark van he, 'k gebruik dat alleen heel weinig.
        Mijn bladwijzers worden gesyncd, dus vanaf ik op m'n desktop een website toevoeg aan m'n bladwijzers, heb ik die op m'n laptop ook. Best handig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Mijn bladwijzers worden gesyncd, dus vanaf ik op m'n desktop een website toevoeg aan m'n bladwijzers, heb ik die op m'n laptop ook. Best handig
          ik wil gewoon terug de oude lijst in m'n adresbalk

Heb al op de mozilla-site aan het zoeken geweest, kan het wel helemaal uitschakelen maar 'versimpelen' lukt blijkbaar niet.

Comment

• Is het doenbaar en qua prijs interessant om als PC-leek zelf je PC te assembleren (lees : "kist" kopen + moederbord enz...) ?

Zoniet, ergens kopen en laten assembleren, of eerder zo'n Media Marktkoopje op de kop tikken ??

Geen games of zo, gewoon kantoorgebruik en surfen op autofora

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
              Is het doenbaar en qua prijs interessant om als PC-leek zelf je PC te assembleren (lees : "kist" kopen + moederbord enz...) ?

Zoniet, ergens kopen en laten assembleren, of eerder zo'n Media Marktkoopje op de kop tikken ??

Dat is zeer goed doenbaar, handleiding van je mobo kan je daarbij gebruiken en de rest wijst zichzelf wel uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
                niemand?
                Koppel de voedingskabel eens een half uurtje los, en probeer dan nog eens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                  Is het doenbaar en qua prijs interessant om als PC-leek zelf je PC te assembleren (lees : "kist" kopen + moederbord enz...) ?

Zolang je geen twee linkerhanden hebt en toch iets of wat weet van pc's, (bvb wat waarvoor dient ) dan is dat geen probleem.

Comment

• En natuurlijk zien dat uw moederbord op "voetjes" rust, en niet rechtstreeks in contact staat met uw case.

Comment

• hier ook ff posten :

Waar goede prijs/kwaliteit te vinden voor webhosting? Moet geen enorme ruimte hebben, maar wel php en MySQL ondersteunen. Is om een cms zoals joomla of drupal op te zetten.

Bestaan er ergens vergelijk-websites voor hosting? Iemand ervaring? Is er veel verschil tussen die bedrijfjes op vlak van support/gebruikers-interface/mogelijkheden/snelheid/bereikbaarheid/betrouwbaarheid ?

Comment

• heb er trouwens net eentje op aangevraagd. Is zeer goedkoop en leuke tools om je website te maken.
                        ik gebruik momenteel voor een andere site nog nenax.com, maar die zijn niet zo goedkoop meer (maar wel top in support)
                        Last edited by Bompa; 30/08/2008, 22:11.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• De DVD speler op m'n kersverse Dell-laptop hapert en schokt, zelfs bij splinternieuwe DVD's, onafhankelijk van de gebruikte software, 't zou dus aan de hardware moeten liggen.

Iemand ervaring met de garantie-politiek bij Dell? Ik vermoed dat ik rechtstreeks via Dell moet gaan voor de garantie (laptop is aangekocht bij Carrefour)? In 't geval dat de laptop vervangen moet worden, wat gebeurt er met de geïnstalleerde software, muziek, etc...?
                          Kan je in 't weekend ook terecht bij de garantieservice?

Thx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                            hier ook ff posten :

Waar goede prijs/kwaliteit te vinden voor webhosting? Moet geen enorme ruimte hebben, maar wel php en MySQL ondersteunen. Is om een cms zoals joomla of drupal op te zetten.

Bestaan er ergens vergelijk-websites voor hosting? Iemand ervaring? Is er veel verschil tussen die bedrijfjes op vlak van support/gebruikers-interface/mogelijkheden/snelheid/bereikbaarheid/betrouwbaarheid ?
                            Ik heb onlangs priorweb genomen. Al zeer tevreden over, supersnelle service en support, kwalitatief, snel maar ... heel prijzig. Priorweb behoort zeker tot de meest kwalitatieve/betrouwbare in België (ook te zien aan de klanten die ze hebben). http://www.priorweb.be/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                              De DVD speler op m'n kersverse Dell-laptop hapert en schokt, zelfs bij splinternieuwe DVD's, onafhankelijk van de gebruikte software, 't zou dus aan de hardware moeten liggen.

Iemand ervaring met de garantie-politiek bij Dell? Ik vermoed dat ik rechtstreeks via Dell moet gaan voor de garantie (laptop is aangekocht bij Carrefour)? In 't geval dat de laptop vervangen moet worden, wat gebeurt er met de geïnstalleerde software, muziek, etc...?
                              Kan je in 't weekend ook terecht bij de garantieservice?

Thx!
                              Ik dacht indien je extra garantie van 2 jaar neemt dat je dan ook weekendservice krijg anders niet.
                              Is het zo'n Studio17 ? probeer anders de nieuwste bios ofzo te downloaden op de site van Dell.

Ik heb ook net een nieuwe laptop maar een Asus en dat ding liep telkens vast op accu en heb ik van mediamarkt dan een nieuwe gehad en die liep ook weer vast dus effe naar Asus gebeld en ik moest de nieuwste bios downloaden en alle problemen waren over .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                                Ik heb onlangs priorweb genomen. Al zeer tevreden over, supersnelle service en support, kwalitatief, snel maar ... heel prijzig. Priorweb behoort zeker tot de meest kwalitatieve/betrouwbare in België (ook te zien aan de klanten die ze hebben). http://www.priorweb.be/
                                Ben daar ook klant ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                  Is er iemand die Illustrator staan heeft en een ai-bestandje kan converteren naar een tiff of jpeg?
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Mail maar door.
                                  Is prima gelukt, de kaartjes zijn al verstuurd van de drukker naar de eigenares

Dikke dank, gTa.

Als je vrouw eens wat versiering nodig heeft aan doenbare prijzen, laat maar weten, ze organiseert soms koopavonden. (haalt zelf haar producten uit FR, D, NL en verkoopt ze hier).

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                                    hier ook ff posten :

Ik heb one.com en priorweb.

One.com is zeer handig door zijn grootte (3 gig !), let wel dat daar geen php in safe mode mogelijk is. Dit kan dus problemen opleveren. Support en zo is goed te noemen, nog nooit down geweest sedert ik het heb.

Priorweb ondersteunt wel php in safe mode. Is wel duur en iets minder stabiel. Al 2* een dag downtime gehad sedert ik het heb.

Comment

• wat bedoel je met php in safe mode?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                                        Ik heb one.com en priorweb.

One.com is zeer handig door zijn grootte (3 gig !), let wel dat daar geen php in safe mode mogelijk is. Dit kan dus problemen opleveren. Support en zo is goed te noemen, nog nooit down geweest sedert ik het heb.

Priorweb ondersteunt wel php in safe mode. Is wel duur en iets minder stabiel. Al 2* een dag downtime gehad sedert ik het heb.
                                        Ik heb al jaren priorweb en heb maar weet van 1 keer serieuze downtime en dat lag dan nog niet aan hen ook, iets waar alle belgische providers toen last van hadden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                          wat bedoel je met php in safe mode?
                                          Weet zelf niet wat het is, maar dat moet mogelijk zijn om bv gallery te kunnen draaien op je server. (en ik heb dat nodig icm phpbb-forum).

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                          Ik heb al jaren priorweb en heb maar weet van 1 keer serieuze downtime en dat lag dan nog niet aan hen ook, iets waar alle belgische providers toen last van hadden.
                                          Ik heb wel soms problemen om mijn site op priorweb te bereiken. Soms reageert mijn site daar enorm traag. One.com is veel stabieler.
                                          Ik beheer die ene site nu 2 jaar, maar ze staat wel al 5 jaar gehost op priorweb en vroeger hadden we ook af en toe problemen. Nu ja, slecht is het zeker niet hoor. De mogelijkheden qua types websites reiken verder bij priorweb (php, asp, pl, ...).
                                          Enkel vind ik one.com beter door de grotere severruimte (3 gig), want aan php en zo heb ik niet echt een boodschap omdat alles wat ik ooit ontworpen heb van sites nog in html staat.

Comment

Working...
                                          X