Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe voeding kopen en vervangen. En als het dan nog niet werkt eerst kijken of je ergens een lampje op je moederbord ziet branden. En eigenlijk ja gewoon stap voor stap alles eens vervangen Als er iets niet werkt ben je eigenlijk beter alles te vervangen. Dat zou dan moeten werken, en dan kan je bv. beginnen met je oude spullen aan te sluiten. Want als er meerdere dingen stuk zijn ga je anders lang lopen zoeken.

Comment

• héhéhé, de meesten hier houden van duitse klasse en kwaliteit, geld speelt dan weinig rol. Doe dit ook op vlak van computers en schaf jullie een iMac ofzo aan. Heb de mijne al 2 jaar en is nog nooit gecrasht en ik kan daar alles mee doen wat ik met mijn windows pc ook deed en meer zelfs en als je em wil verkopen verliest hij weinig van zijn waarde in vgl met een gewone pc. Een kameraad van me verkocht onlangs zijn 3 jaar oude Powerbook die nieuw 2500€ kostte nog voor 1000 eurokes.

Comment

• Ik stel m'n pc altijd zelf samen, is ook super kwaliteit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
          Godverdomme, ik weet niet waarom maar soit

Ik keek even achter mijn pc en zag dat er een lampje brandde, ik was benieuwd of ik mijna pc helemaal kon uitzetten en zag een """"knopje""""" zitten boven de voeding. Ik probeer dus om dat opzij te schuiven/klikken, dat lukte wel maar toen "BOEF" ontplofte er iets (de voeding??? of wat zou dit kunnen zijn, ik hoop dat het alleen dit is anders heb ik een groot probleem)??

Is het de voeding die gesprongen is?
          Waarom zou deze kapot zijn gegaan, ander stroominstelling die hij niet aankan?
          Hoeveel kost een nieuwe voeding?
          Mogelijk dat iets anders intern beschadigd is?

Gelukkig heb ik back-ups maar toch...

foto's volgen
          je hebt de voltage switch van 220v naar 110v verzet, en dus heeft je voeding te hoge spanning gehad en boem gezegd. Nieuwe voeding kopen dus, die dingen beginnen vanaf 50 euro ofzo en gaan tot 300 ofzo. Ik zou een 100 uitgeven aan een goede stille zalman.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blandy Bekijk Berichten
            héhéhé, de meesten hier houden van duitse klasse en kwaliteit, geld speelt dan weinig rol. Doe dit ook op vlak van computers en schaf jullie een iMac ofzo aan. Heb de mijne al 2 jaar en is nog nooit gecrasht en ik kan daar alles mee doen wat ik met mijn windows pc ook deed en meer zelfs en als je em wil verkopen verliest hij weinig van zijn waarde in vgl met een gewone pc. Een kameraad van me verkocht onlangs zijn 3 jaar oude Powerbook die nieuw 2500€ kostte nog voor 1000 eurokes.
            Ik ga hier niet mee akkoord.
            Ik werk al jaren met Windows (3.11, 95, 98, 2000, XP) en heb nog nooit problemen gehad buiten diegene die ik zelf gezocht had. Ik zorg er voor dat ik goeie hardware heb en installeer Windows zelf.
            Wat ik wel zie is dat computers gekocht met Windows er reeds op geinstalleerd (en nog een hoop overbodige software van de fabrikant) dikwijls problemen geven.
            Zo was mijn vorige laptop (Pentium III 600 Mhz, 320MB RAM, Win XP) sneller dan de nagelnieuwe Acer van een vriendin (Centrino 1.6 Ghz, 512 Gig Ram, Win XP).
            Enige fabrikant waarvan ik vertrouwen heb in de reeds vooraf geïnstalleerde software is IBM. Heb nu al een dikke 9 maand mijn T43 en dat ding is super stabiel en de bijgeleverde software is zeer nuttig. (Is de eerste keer dat ik tevreden ben over de reeds geïnstalleerde software, vroeger was de C: binnen de 2 maand uit ergernis al geformat).

Comment

• Binnen de 2 maand pas? Het is bij mij altijd het eerste wat ik doe als ik dergelijke pc binnen krijg. Direct formatten die handel, clean start van in het begin

Comment

• Bwa, men vorige laptop deed het redelijk in het begin. Daar heeft het ongeveer 2 maand geduurd (vond ook niet direct een XP versie in het NL ).
                Mijn vaste pc's telkens zonder OS gekocht, dus daar zat het al snor van in het begin .

Heb er wel al een pak zo uit de penarie geholpen. Hun computer was traag, liep vast, ... Formatje en de juiste software er op (géén norton bv ) en het ding presteerde naar behoren.

Net mijn IBM volledig geüpdated, hun software is nog beter geworden. Die T43 is gewoon de beste koop dat ik al gedaan heb op computergebied (prijs/kwaliteit).

Comment

héhéhé, de meesten hier houden van duitse klasse en kwaliteit, geld speelt dan weinig rol. Doe dit ook op vlak van computers en schaf jullie een iMac ofzo aan. Heb de mijne al 2 jaar en is nog nooit gecrasht en ik kan daar alles mee doen wat ik met mijn windows pc ook deed en meer zelfs en als je em wil verkopen verliest hij weinig van zijn waarde in vgl met een gewone pc. Een kameraad van me verkocht onlangs zijn 3 jaar oude Powerbook die nieuw 2500€ kostte nog voor 1000 eurokes.
                  Nog ene die denkt dat hij't warm water heeft uitgevonden omdat hij een Mac heeft...

Comment

• En nog niemand een idee wat ik zou moeten doen om terug, bij het bekijken van YouTube filmpjes bv. terug een volledig scherm te krijgen? Nu krijg ik altijd het verkleinde scherm en moet in zelf FullScreen aanklikken om de gewone versie te krijgen. Ook mijn mail komt bij het opstarten de helft van de tijd in verkleind formaat bovenaan het scherm (zo'n centimer of 8 hoog maar wel over de ganse breedte van het scherm), moest het een setting zijn zou het toch normaal gezien altijd op die manier opstarten maar na enkele dagen merk ik dat het slechts sporadisch is. Het kleine YouTube schermpje (of andere applicatie die ik oproep uit een ander programma) is evenwel altijd aanwezig. Daar moet ik zelf de fullscreen klikken??? Heb dit in het verleden (paar jaar terug) reeds gehad en toen had men me een simpele remedie gegeven dewelke ik spijtig genoeg ondertussen vergeten ben.

Comment

http://www.zdnet.be/news.cfm?id=78850

Mac OS X, geen slecht OS hoor, maar 't is imo zijn geld totaal niet waard.
                      Ik trek mijn plan wel met één of ander gratis verkrijgbaar OS, en ik denk dat ik aan meer software kan geraken voor mijn PC'tje dan jij voor je Mac.
                      Life's too short. Not to. Live it.
                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                        je hebt de voltage switch van 220v naar 110v verzet, en dus heeft je voeding te hoge spanning gehad en boem gezegd. Nieuwe voeding kopen dus, die dingen beginnen vanaf 50 euro ofzo en gaan tot 300 ofzo. Ik zou een 100 uitgeven aan een goede stille zalman.
                        goh, 'k zou misschien eerst is checken of mobo/ram/anything else ni fried is. zo'n schakelaarke op uw voeding switchen als uw pc opstaat is ni bepaald het méést snuggere da ge kunt doen.

Comment

• als ik een grote wallpaper als bureaubladachtergrond instel en dan op venieuwen klik, verdwijnt de wallpaper en blijft er alleen maar grijs achtergond over; iemand weet hoe dit komt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                            http://www.zdnet.be/news.cfm?id=78850

Mac OS X, geen slecht OS hoor, maar 't is imo zijn geld totaal niet waard.
                            Ik trek mijn plan wel met één of ander gratis verkrijgbaar OS, en ik denk dat ik aan meer software kan geraken voor mijn PC'tje dan jij voor je Mac.
                            Bwoah, jawel hoor ik denk dat OS X zijn129€ eerder waard is dan Vista zijn 549€ (of hoeveel is het nu juist) en ik weet dat jij doelt op Linux maar dat draait ook op mijn Mac hoor , zelfs windows draaide er op maar dat heb ik er weer afgesmeten. Dus qua software kan ik minstens evenveel draaien als jij op je pc, zelfs meer en alle applicaties die ik gebruikte onder de vorige versie ( TIGER) draaien nu ook nog altijd onder de nieuwe versie ( LEOPARD) zonder problemen en ik geloof niet dat je bij een overstap van XP naar Vista hetzelfde kan zeggen.
                            Trouwens ik heb nog een pc met XP staan hoor (van het werk) maar daar moet dan een antivirus enz op draaien pfff...dat werkt allemaal vertragend.

Comment

• Ik heb m'n Vista Ultimate ook "maar" 150 euro betaald hoor

edit: en al mijn applicaties draaien op m'n Vista zonder problemen, en dan heb ik zelf een x64 versie. Altijd leuk, mensen die afgeven op iets zonder voorkennis.

Comment

• Nevermind kheb het al gevonden.
                                Last edited by ; 27/05/2008, 13:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                  Geen idee wat het is, maar 't is sinds dat ik 8.0 heb...
                                  Ik moet nu echt wachten tot de pagina volledig geladen is, eer ik kan beginnen scrollen
                                  Je kan gewoon bij AVG 8.0 "LinkScanner" op disable zetten en dan is dat probleem opgelost.

Comment

Bwoah, jawel hoor ik denk dat OS X zijn129€ eerder waard is dan Vista zijn 549€ (of hoeveel is het nu juist) en ik weet dat jij doelt op Linux maar dat draait ook op mijn Mac hoor , zelfs windows draaide er op maar dat heb ik er weer afgesmeten. Dus qua software kan ik minstens evenveel draaien als jij op je pc, zelfs meer en alle applicaties die ik gebruikte onder de vorige versie ( TIGER) draaien nu ook nog altijd onder de nieuwe versie ( LEOPARD) zonder problemen en ik geloof niet dat je bij een overstap van XP naar Vista hetzelfde kan zeggen.
                                    Trouwens ik heb nog een pc met XP staan hoor (van het werk) maar daar moet dan een antivirus enz op draaien pfff...dat werkt allemaal vertragend.
                                    dan heb jij geen goeie antivirus.

wie trouwens normaal surft en weet waar hij mee bezig is, heeft geen antivirus nodig.
                                    2015 BMW F11 520dA
                                    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Als je uitkijkt wat je doet kan je perfect zonder antivirus eigenlijk.

Maar leg maar eens uit aan een leek waar ze niet op mogen klikken om virussen te vermijden..

Comment

• Zucht de eeuwige Mac vs windows discussie. Ik heb beiden, werk liever op Mac maar kan niet zonder Windows voor sommige programma's. Voila.
                                        AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Ik heb m'n Vista Ultimate ook "maar" 150 euro betaald hoor

edit: en al mijn applicaties draaien op m'n Vista zonder problemen, en dan heb ik zelf een x64 versie. Altijd leuk, mensen die afgeven op iets zonder voorkennis.

tut tut tut, een vriendin haar pc geupgrade van XP naar Vista en haar draadloos keyboard werkt niet meer. Sjanse heeft ze linux ubuntu in dual boot en daar werkt het wel onder.
                                          Ik mijn laptop es geupgrade naar vista en toen ik de drivers voor m'n wireless NIC installeerde sloeg de boel vast...nu mag dat wel een slechte driver wezen maar daarom moet m'n OS niet tilt slaan hé. Weg die bucht, dat ze het aan LADA of Fiat geven om te installeren op hun boordcomputer daar past het goed bij . Daarbij gij rijdt toch ook liever met AUDI niet alleen omdat ge het ne schone vindt hé

Geen goeie antivirus...pfff, gewoon een OS nemen waar ge die zever nie bij nodig hebt voilà.

Ik gebruik windows nog juist om te gamen en op mijn laptop van het werk omdat het van de moetens is. BTW, volgend jaar komt er een nieuwe versie uit van Windows omdat de meeste bedrijven van Vista niet moeten weten...zoe goe is het

Comment

Working...
                                          X