Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
    en het marginaal volk woont in dendermonde

op wat slaagt deze post nu weer?
    Hij begreep jouw 'Dikke ²' verkeerd volgens mij. Jij bedoelde het als 'ik ga akkoord', hij nam het op als 'Blandy heeft een dikke nek'. Wat zei Freud hier weer over?

Comment

• Ik ben net is voor een laptop aan het zien, naar volgend jaar toe en bij Dell zie ik dat ze maar een jaar garantie geven. Is dit niet strijdig met de wetgeving op de handelspraktijken? Bij mijn weten is men toch verplicht om 2 jaar garantie te geven...

Comment

• Is de pc-klantenservice bij Carrefour zo achterlijk gesteld? Ik ben nu al zo'n anderhalf maand aan het wachten voor herstel van mijn Fujitsu-Siemens laptop. Vandaag nagevraagd en nog steeds niet hersteld!
        Die had defect aan CD-Rom driver + besturing bleef soms haken.

Comment

en het marginaal volk woont in dendermonde

op wat slaagt deze post nu weer?
          mijn excuses voor dit misverstand en ik ben niet van Dendermonde afkomstig maar van Hamme en das nog marginaler daar zunne

Comment

dan heb jij geen goeie antivirus.

wie trouwens normaal surft en weet waar hij mee bezig is, heeft geen antivirus nodig.
            Ik ben nu al bij testdag 42 van de 90 van Windows Live OneCare.
            Ik vind het een goed programma en je merkt er weinig van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
              Ik ben net is voor een laptop aan het zien, naar volgend jaar toe en bij Dell zie ik dat ze maar een jaar garantie geven. Is dit niet strijdig met de wetgeving op de handelspraktijken? Bij mijn weten is men toch verplicht om 2 jaar garantie te geven...
              Apple geeft ook maar 1 jaar op zijn macbooks. Maar er wordt via de winkel wel een extra jaar garantie gegeven. Ik weet niet hoe dit via Dell wordt gedaan aangezien ze geen retailers hebben. Maar normaal is dat wettelijk verplicht, zo heeft men mij toch verteld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blandy Bekijk Berichten
                Trouwens mensen die niet verder kijken dan microsoftprodukten zijn pas narrowminded
                Ja?
                Ik werkte 1 keer met een macbook (macbook pro dan nog) en het ding crasht binnen de 5 min . Zelfs de slechts onderhouden windows pc dak al in mijn handen heb gehad deed dit niet.
                Heb ook al gewerkt met linux distributies, maar dat is me teveel werk om in te stellen.

Windows is mits het juiste onderhoud het beste voor de "gewone" pc gebruikers (ontwerpers -> mac, rest -> Windows).
                En wat is voor mij juist onderhoud:
                AVG Virusscan, is gewoon actief, scan nooit, tenzij bestandjes die binnekomen die ik niet vertrouw
                PC Doctor 5 (gratis bij IBM, leuk om te checken of je hardware nog ok is)
                Tune up utilities (automatisch onderhoud, rambewaking (mijn gigje schiet soms tekort)).

Sebiet dat defrag ding van M3'er eens testen .

Comment

• is echt een veel beter tooltje dan dat dat in windows ingebakken zit

zeker beter dan dat van Vista, XP cava nog, maar Vista

kort waarom het beter is:

- automatische defragmentatie
                  - als je pc idle staat, defragmenteert hij
                  - betere/overzichtelijkere interface dan die van windows
                  - gaat pakken sneller
                  - scheduled defragmentatie

edit: 'k zet er nog even een linkje bij: http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html
                  2015 BMW F11 520dA
                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Nog altijd op zoek naar een niet té moeilijke video-editer waar er 2 videosporen zijn waardoor ik beschikking heb over PIP.

Suggesties? De gekende "pro"-producten (o.a. Adobe Premiere) zijn me te duur.

Is Pinnacle Studio 11 Ultimate iets?
                    En wat met Ulead VideoStudio 11.5 Plus?
                    Last edited by ; 29/05/2008, 02:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                      J

Sebiet dat defrag ding van M3'er eens testen .
                      DEFRAG ????? Start je je auto ook nog altijd met een hendel ?

Niet nodig onder Linux en OSX omwille van het betere georganiseerde filesysteem. Hoeveel je er ook op en af smijt van je disk, hij blijft even snel

Maar ok, Windows is beter net zoals een Fiat ook beter is dan een BMW, tenslotte is het maar een auto die je van punt A naar B brengt en meer niet....
                      Last edited by ; 29/05/2008, 08:07.

Comment

• Wij zijn niet zo pretentieus om te zeggen dat Windows beter is, terwijl jij het in je bol hebt dat OSX superieur is. Wie heeft er hier oogkleppen op?

Eigenlijk zouden we in u geen tijd meer mogen steken, je hebt het zo hard in je koppie zitten van uw OSX dat het verloren moeite is.

Comment

• Ach, het is gewoon typisch voor Apple gebruikers.
                          Paar vrienden zijn ook overgeschakeld naar Apple en proberen ook altijd de superioriteit van hun OS te bewijzen. De ontgoocheling loopt telkens van hun gezicht als ik zeg "de mijne doet dat ook zunne, maar dan voor de helft van de prijs".

Ieder OS heeft net als ieder automerk zijn aanhangers (er zijn er ook die blind BMW of Audi adoreren hier), maar uiteindelijk, mits het juiste onderhoud (wat apple automatisch doet, bij windows doe je het zelf -> heb ik meer vertrouwen in, heb dan zelf onder controle wat er gebeurd) doen ze beide waar ze voor gemaakt zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Blandy
                          DEFRAG ????? Start je je auto ook nog altijd met een hendel ?
                          Eigenlijk wel, moet nog steeds aan het sleuteltje draaien

Comment

Ach, het is gewoon typisch voor Apple gebruikers.
                            Paar vrienden zijn ook overgeschakeld naar Apple en proberen ook altijd de superioriteit van hun OS te bewijzen.
                            en omgekeerd is het net hetzelfde.

ik werk dagelijks op zowel windows als OS X.
                            vind ze beiden goed.

Voor het ene vind ik een mac handiger, voor het andere gebruik ik de windows.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                              Ik ben net is voor een laptop aan het zien, naar volgend jaar toe en bij Dell zie ik dat ze maar een jaar garantie geven. Is dit niet strijdig met de wetgeving op de handelspraktijken? Bij mijn weten is men toch verplicht om 2 jaar garantie te geven...
                              ja en neen. (bij wet is het 2jaar, maar er is een achterpoortje)

als je 1jaar garantie krijgt is het zoals hetvolgende:
                              Je eerste jaar heb je sowieso je garantie, het 2de jaar kan je je garantie enkel gebruiken als je kan bewijzen dat tijdens het eerste jaar van je garantie dat mankement ook al aanwezig was. (dus bv. brak scherm hebben ze gezien in de winkel en staat in hun systeem, dat kan het 2de jaar gemaakt worden onder garantie)
                              In de meeste gevallen heb je dus niets te bewijzen...

staat er dat je 2jaar garantie hebt, dan moet je je van bovenstaande niets aantrekken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
                                jhet 2de jaar kan je je garantie enkel gebruiken als je kan bewijzen dat tijdens het eerste jaar van je garantie dat mankement ook al aanwezig was.
                                Sorry, maar dat is verkoperspraat.
                                De wettelijke garantietermijn is 2 jaar, punt.
                                Art. 1649quater van het BW (wet betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen van 1 september 2004):
                                De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
                                  Sorry, maar dat is verkoperspraat.
                                  De wettelijke garantietermijn is 2 jaar, punt.
                                  Art. 1649quater van het BW (wet betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen van 1 september 2004):
                                  probeer de winkel in kwestie maar te overtuigen
                                  gooi maar zoveel als je wilt met die wetten, de winkels moeten er niet van weten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
                                    probeer de winkel in kwestie maar te overtuigen
                                    gooi maar zoveel als je wilt met die wetten, de winkels moeten er niet van weten...
                                    Dus je bevestigt dat de gemiddelde zelfstandige de Belgische wetgeving vierkant aan zijn laars lapt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
                                      Dus je bevestigt dat de gemiddelde zelfstandige de Belgische wetgeving vierkant aan zijn laars lapt?
                                      ik ben geen zelfstandige, hoe moet ik dat weten?

maar daar twijfel ik niet aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                        Is er al iemand in geslaagd om een 'oudere' All-In-One HP Printer volledig te laten werken onder Vista?
                                        Ik heb een Laserjet 3200: Printen geen probleem, maar ik krijg de scanner niet aan de praat..
                                        Ik heb ook een HP all-in-one printer en werkt zowel op XP als Vista.

Heb jij eerst en vooral de stuurprogramma's correct geïnstalleerd?
                                        Anders moet je HP Dirigent installeren, via dat zou je de scanner probleemloos kunnen aanzetten. Of anders HP Image Zone en dan 'afbeelding ophalen via scanner'.

Comment

Ach, het is gewoon typisch voor Apple gebruikers.
                                          Paar vrienden zijn ook overgeschakeld naar Apple en proberen ook altijd de superioriteit van hun OS te bewijzen. De ontgoocheling loopt telkens van hun gezicht als ik zeg "de mijne doet dat ook zunne, maar dan voor de helft van de prijs".
                                          Jajaja kwek kwek kwek. Van al degenen die hier zitten te kakken op osx zou meer dan de helft zijn mening herzien als ze het es een maand in huis hadden.
                                          en ik ga het hier bij laten of zijn volgende maand nog bezig, gauw ff mijn update naar 10.5.3 doen, naar het schijnt is die uit sinds vandaag.

Comment

Working...
                                          X