Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bwoah, jawel hoor ik denk dat OS X zijn129€ eerder waard is dan Vista zijn 549€ (of hoeveel is het nu juist) en ik weet dat jij doelt op Linux maar dat draait ook op mijn Mac hoor , zelfs windows draaide er op maar dat heb ik er weer afgesmeten. Dus qua software kan ik minstens evenveel draaien als jij op je pc, zelfs meer en alle applicaties die ik gebruikte onder de vorige versie ( TIGER) draaien nu ook nog altijd onder de nieuwe versie ( LEOPARD) zonder problemen en ik geloof niet dat je bij een overstap van XP naar Vista hetzelfde kan zeggen.
Trouwens ik heb nog een pc met XP staan hoor (van het werk) maar daar moet dan een antivirus enz op draaien pfff...dat werkt allemaal vertragend.
Tja... 't is uw geld uiteindelijk.
Mac OS kun je overigens enkel maar op Apple-producten installeren. 't Zijn die die zo duur uitvallen voor mijn studentenbudget, voor vele budgetten overigens. Dan koop ik mij véél liever iets OS-loos, om er dan Linux/BSD (en geen Ubuntu dan..., wat een kutdistro ) op te installeren en naar hartelust mijn systeempje te configureren.
Ik ben geen fan van Microsoft; Office rules, maar hun besturingssystemen zijn een samenraapsel van ongebruiksvriendelijke interfaces, archaïsche (NTFS, registers, ... ) én modernere oplossingen door elkaar, ... .
Apple mijd ik ook liever, maar da's dan vooral omwille van hun bedrijfspolicy. MS laat publiekelijk tonen dat zij closed source werken en kleinere bedrijven opkopen om hun ontwikkelingen te kunnen gebruiken. Apple zegt daarentegen een voorkeur te hebben voor OSS, maar niet dat ze dat doen door code te rippen van OSS-projecten en ze gewoonweg closed source te maken en te doen alsof zij de grote vernieuwers zijn. Ik erger me enorm aan de shows van Steve Jobs waarbij hij doet alsof hij dé man is.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Ik ook met jou als je weer eens een blue screen hebt of een virusinfectie
Trouwens mensen die niet verder kijken dan microsoftprodukten zijn pas narrowminded
producten schrijft men met een c.
+ ik heb nog nooit een virusinfectie gehad en in m'n 9 jaar dat ik met de pc werk (Windows ja) nog maar 1 of 2 keer een BSOD gehad. ik onderhoud mijn pc in tegenstelling tot de doorsnee consument.
als Windows zo slecht zou zijn, zou het niet op 70 à 80% van de pc's staan. pas op, ik zeg niet dat Windows hét OS is. er zijn betere, maar het is verre van slecht. vergelijk het een beetje met een iPod (toevallig van Apple), die dingen zijn ook niet slecht, maar er is beter.
btw: narrowminded was misschien verkeerd uitgedrukt, El Thomaso drukt het beter uit.
Tja... 't is uw geld uiteindelijk.
Mac OS kun je overigens enkel maar op Apple-producten installeren. 't Zijn die die zo duur uitvallen voor mijn studentenbudget, voor vele budgetten overigens. Dan koop ik mij véél liever iets OS-loos, om er dan Linux/BSD (en geen Ubuntu dan..., wat een kutdistro ) op te installeren en naar hartelust mijn systeempje te configureren.
I
Ja apple blijft duur (laptoptechnologie)das waar maar je krijgt er wel iets voor (mijn mening hé) in de plaatst. Linux is Linux (de kernel), Ubuntu, Suse & whatever (distrowatch.org) is de schil rond Linux. En OSX kan je wel op een pc installeren hoor, mits wat truukjes natuurlijk. Ik heb 2 collega's die erin geslaagd zijn en het werkt evengoed op een pc als op een apple hoor.
+ ik heb nog nooit een virusinfectie gehad en in m'n 9 jaar dat ik met de pc werk (Windows ja) nog maar 1 of 2 keer een BSOD gehad. ik onderhoud mijn pc in tegenstelling tot de doorsnee consument.
als Windows zo slecht zou zijn, zou het niet op 70 à 80% van de pc's staan. pas op, ik zeg niet dat Windows hét OS is. er zijn betere, maar het is verre van slecht. vergelijk het een beetje met een iPod (toevallig van Apple), die dingen zijn ook niet slecht, maar er is beter.
btw: narrowminded was misschien verkeerd uitgedrukt, El Thomaso drukt het beter uit.
Wat bedoel je hier allemaal mee? Defragmenteren, schijfopruiming, anti-spyware...? Of nog andere dingen?
Wacht maar, Mac OS X wordt meer en meer aantrekkelijk voor virusschrijvers dus de plaag zal daar ook wel nog komen. Ik werk ook graag met een Mac dus je moet niet denken dat ik een Windows fanboy ben. En dat er eens een toetsenbordje niet werkt, ok, kan gebeuren, en dat ligt dan nog aan de drivers van het spul zelf omdat ze in den tijd niet goed genoeg geschreven zijn. Soit, zinloze discussie, met iemand die regelmatig een zaadlozing op zijn Mac dropt kan je hier niet echt over praten.
Wat bedoel je hier allemaal mee? Defragmenteren, schijfopruiming, anti-spyware...? Of nog andere dingen?
defragmenteren (automatisch d.m.v. Iobit Smardefrag), Advanced Windowscare V2 Personal af en toe laten lopen, privé-gegevens van Firefox opruimen (IE gebruik ik nooit, tenzij voor Windows Update) en AVG 8.0 loopt altijd op de achtergrond, alhoewel die nog nooit heeft moeten tussenkomen.
Wacht maar, Mac OS X wordt meer en meer aantrekkelijk voor virusschrijvers dus de plaag zal daar ook wel nog komen. Ik werk ook graag met een Mac dus je moet niet denken dat ik een Windows fanboy ben. En dat er eens een toetsenbordje niet werkt, ok, kan gebeuren, en dat ligt dan nog aan de drivers van het spul zelf omdat ze in den tijd niet goed genoeg geschreven zijn. Soit, zinloze discussie, met iemand die regelmatig een zaadlozing op zijn Mac dropt kan je hier niet echt over praten.
LOL het is niet omdat jij bij het zien van een uitgebouwde audi je broek volschiet dat ik dat ook doe hé
Trouwens in de VS worden er bij regelmaat wedstrijden gehouden om zeer vernietigende virussen te schrijven voor OSX (Unix) en de eerste die erin slaagt zal waarschijnlijk de rest van zijn leven met nen Audi A8 kunnen rijden en meer zelfs dus schrijf je in en doe mee.
En dat er eens een toetsenbordje niet werkt...man man, ik heb er op bedrijven al meer over horen klagen dan horen stoefen, 'k moe wel toegeven op de pc's waarop het feilloos draaide zonder installatiefouten draaide het wel goed.
Geen goeie antivirus...pfff, gewoon een OS nemen waar ge die zever nie bij nodig hebt voilà.
Bij een mac heb je geen antivirus nodig gewoon omdat er zo weinig gebruikers zijn en het voor de virus-makers dus geen "fun" is om voor zo weinig potentiële "klanten" te werken.
Moest morgen 50% van de pc-gebruikers overschakelen naar een mac, zou je snel een antivirusprogramma nodig hebben.
En dat er eens een toetsenbordje niet werkt...man man, ik heb er op bedrijven al meer over horen klagen dan horen stoefen, 'k moe wel toegeven op de pc's waarop het feilloos draaide zonder installatiefouten draaide het wel goed.
Een ontevreden klant laat doorgaans sneller van zich horen dan een tevreden klant, daarom dat het lijkt alsof Windows niks als problemen heeft. Als je een PC hebt zonder enig probleem, is er geen reden om erover te praten/stoefen.
Mac heeft daarentegen een zeer grote aanhang van fans, die maar al te graag aan de wereld verkondigen hoe goed hun computer is. My two cents.
Een ontevreden klant laat doorgaans sneller van zich horen dan een tevreden klant, daarom dat het lijkt alsof Windows niks als problemen heeft. Als je een PC hebt zonder enig probleem, is er geen reden om erover te praten/stoefen.
Mac heeft daarentegen een zeer grote aanhang van fans, die maar al te graag aan de wereld verkondigen hoe goed hun computer is. My two cents.
dikke ² sommige maccers denken dat ze het warm water uitgevonden hebben.
Eerst al bedankt voor de progjes M3'er. Ik heb ze beiden gedownload, geïnstalleerd en laten lopen. Nu zit ik echter met een vraagje ivm. Advanced WindowsCare. Het programma geeft nogal wat fouten na een registerscan. Mag ik deze gewoon allemaal verwijderen of zou dit wel eens nare gevolgen kunnen hebben? Bedankt.
maar 'k heb nog nooit problemen er door gehad, dus... die ongeldige sleutels verwijzen naar programma's die je geïnstalleerd hebt, maar ondertussen ook verwijderd, die verwijzen dus naar niks...
als je een prog uninstalled, verwijdert die wel alle bestanden, maar alle sleutels blijven in het register staan, niet zo slim van Windows, maar bon...
misschien even een backup nemen van het register en dan alles verwijderen? (start, uitvoeren, "regedit" intypen, enter, bestand => exporteren)
Bij een mac heb je geen antivirus nodig gewoon omdat er zo weinig gebruikers zijn en het voor de virus-makers dus geen "fun" is om voor zo weinig potentiële "klanten" te werken.
Moest morgen 50% van de pc-gebruikers overschakelen naar een mac, zou je snel een antivirusprogramma nodig hebben.
Comment